PID míří na západ, zastávková linka propojí Prahu a Karlovy Vary

Iveco Crossway LE pro Airport Express. Foto: DPPIveco Crossway LE pro Airport Express. Foto: DPP

Nová linka umožní spojení řady obcí se sousedními kraji.

Nová dohoda čtyř krajů o lepším dopravním propojení přináší první výsledky. Po již oznámeném návratu vlaků na trať z Rakovníka do Kralovic bude od změny jízdního řádu 10. prosince další novinkou i nová regionální autobusová linka Praha – Karlovy Vary.

Její jízdní řád je už zveřejněn v informačním systému. Půjde o prodloužení linky 305 z Prahy do Lubence. Dopravcem bude Transdev. O změnách informoval také Ropid ve svém zpravodaji.

Ve všední dny pojede z Prahy do Karlových Varů jedenáct párů spojů. Linka pojede ze Zličína po dálnici D6 až do zastávky Stochov, Slovanka. Řada obcí ve Středočeském kraji tímto získá zcela nové, dlouhodobě požadované spojení se sousedními kraji. Budou zajištěny garantované návaznosti na linku PID 760 v Hořovičkách, čímž vzniknou s jedním přestupem zcela nová spojení: Praha – Podbořany a Rakovník – Karlovy Vary, dále budou zavedeny garantované návaznosti v Lubenci s linkou DÚK 745, bude možné tak využít spojení Praha – Valeč a Žatec/Podbořany – Karlovy Vary. V Lubenci bude také možnost přestupu na linky IDPK 345 a IDOK 403. V Bochově pak bude linka navazovat na linku IDOK 409, tím vznikne spojení Praha – Toužim.

Další návaznosti jsou plánovány také v zastávkách Řevničov (linka 600), Nové Strašecí (linky 619, 625) a Stochov, Slovanka (linka 618). Vzhledem ke změně trasy linky bude linka 305 v úseku Praha – Nové Strašecí koordinována s linkou 304, u které dojde k drobnému posunu spojů.

Čtyři kraje poprvé propojí svou dopravu. Projekt Čtyřmezí integruje „slepá místa na mapě“

Dále bude zavedena zcela nová linka PID 417 v trase Zličín – Velká Dobrá – Doksy – Kamenné Žehrovice – Stochov – Rynholec – Nové Strašecí – Mšecké Žehrovice – Mšec. V úseku Velká Dobrá – Stochov tak linka plnohodnotně nahradí současnou trasu linky 305, zároveň dojde k lepší koordinaci s linkou 365 (Stochov – Praha, Motol). Ta bude mít interval cca 60 minut v období přepravních špiček, dopoledne a večer pak interval cca 120 minut.

Posílení expresní linky Praha – Rakovník

Vzhledem k prokladu s linkou 417 zůstane zachován pravidelný, cca 30minutový interval pro spojení do Prahy. V úseku Stochov – Nové Strašecí částečně nahradí linku 590, jejíž vybrané spoje skončí již v zastávce Stochov, U Dubu. Linka také propojí Nové Strašecí a Mšec a vznikne tak dlouho požadované přímé spojení těchto obcí. V souvislosti se zavedením linky 417 do Mšece dojde k mírné redukci/zkrácení spojů na lince 586. Linka 586 bude zároveň prodloužena o úsek Nové Strašecí – Řevničov, žel. st. – Řevničov a v tomto úseku nahradí linku 583, která bude zcela zrušena (náhradu zajistí linka 417 společně s prodlouženou linkou 586).

Společně s linkou 305 bude také dále do Ústeckého kraje prodloužena linka 405. Ta bude zároveň přečíslovaná na linku 415 a pojede v trase Praha – Žatec – Kadaň. Na trase linky v úseku Praha – Žatec dojde k drobným změnám, linka bude nově obsluhovat např. Lány nebo Velkou Černoc a Měcholupy v Ústeckém kraji. Linka naopak nebude zajíždět do zastávky Stochov, u dubu, kde ji plnohodnotně nahradí linka 417.

V oblasti Rakovnicka bude posílena expresní linka 404 v úseku Praha – Rakovník, zároveň bude linka nově koordinována s obnovenými vlakovými spoji na železniční trati Rakovník – Kralovice.

Tagy PID Praha - Karlovy Vary Pražská integrovaná doprava projekt Čtyřmezí Transdev
95 komentářů