Piaggio, KTM, Honda a Yamaha budou spolupracovat na rozvoji vyměnitelných baterií pro motocykly

Elektrický skútr, ilustrační foto. Foto: Foto: Micheile Henderson, UnsplashElektrický skútr, ilustrační foto. Foto: Foto: Micheile Henderson, Unsplash

Výsledkem spolupráce by měl být nový mezinárodního standard pro vyměnitelné baterie, který budou smět využívat i další výrobci motocyklů.

Skupina klíčových výrobců motocyklů vytvořila konsorcium, jehož cílem je zahájit vývoj nové technologie vyměnitelných baterií pro lehké motocykly, mopedy, tříkolky a čtyřkolky. Mezi členy sdružení patří Piaggio, KTM, Honda a Yamaha. Oznámily to firmy.

Nově vytvořené sdružení zahájí svou činnost v květnu 2021 a jeho prvním cílem je snaha definovat technické specifikace vyměnitelných baterií, které budou tyto čtyři společnosti sdílet. Výsledkem této práce by měl být nový mezinárodního standard pro vyměnitelné baterie, který budou smět využívat i další výrobci motocyklů.

„Zakládající členové konsorcia věří, že kvůli dostupnějšímu a standardizovanému vyměnitelnému bateriovému systému se lehké elektrické skútry stanou atraktivnější jak pro stávající, tak pro nové uživatele. Zároveň tento krok přinese zefektivnění celého procesu řízení životnosti elektrických baterií, které jsou v odvětví dopravy používané,“ sdělil italský výrobce skútrů Piaggio.

Pro auto- i motoprůmysl v současné době platí, že pevně zabudovaná baterie se dobíjí napojením do sítě. Vývoj technologie vyměnitelných baterií v automobilovém průmyslu komplikuje rostoucí počet modelů aut, což znemožňuje vytvoření unifikovaného průmyslového standardu, který by byl využíván celým automobilovým sektorem. Nově zformované motocyklové konsorcium ale sází na fakt, že vývoj elektrických motocyklů se oproti elektromobilům rozvíjí pomaleji a doufají, že motoprůmyslu se podaří uspět tam, kde ten automobilový doposud selhává.

„Globální podpora elektromobility a snaha o snížení emisí CO2 v globálním měřítku se zrychluje, zejména pak v Evropě. Pro široké využití elektrických motocyklů je třeba vyřešit problémy spojené s dojezdem a dobou nabíjení. Výměnné baterie jsou pro nás slibným řešením,“ uvedl Noriaki Abe, šéf motocyklové divize společnosti Honda.

Pro Hondu a Yamahu nicméně nejde o první takové memorandum o spolupráci. Obě firmy se totiž již v minulém roce zavázaly ke společnému projektu s Kawasaki a Suzuki na univerzitě v Osace v Japonsku, který je rovněž zaměřen na vývoj a testování standardizovaných vyměnitelných baterií. Nově vzniklé konsorcium však svými globálními ambicemi pilotní projekt z Japonska přesahuje.

Tagy elektrické motocykly Honda KTM Piaggio Yamaha
15 komentářů