V Česku loni přibylo nejvíce elektrických motocyklů za poslední roky

Elektrický skútr BeRider. Foto: Škoda AutoElektrický skútr BeRider. Foto: Škoda Auto

Prodej elektrických motocyklů by mohl podpořit nástup tradičních značek do tohoto segmentu.

Počet elektrických motocyklů v registru vozidel přesáhl pět tisíc. Jen za loňský rok se jich v Česku registrovalo 1 584, nejvíce za posledních deset let.

Vyplývá to z dat, které zveřejnilo Centrum dopravního výzkumu. „Zajímavé je se podívat na vývoj registrací v čase. Na začátku uplynulé dekády to vypadalo na vzrůstající trend, který se však v roce 2012 zastavil. Některé společnosti se tehdy od motocyklů přesunuly k elektrokolům. Od roku 2016 pak lze v tomto segmentu vozidel pozorovat každoroční růst – v roce 2020 bylo registrováno 1 584 elektrických motocyklů,“ řekl ředitel Centra dopravního výzkumu Jindřich Frič.

V registru je 1,2 milionu motocyklů, loni se jejich počet zvýšil o 34 tisíc. Průměrné stáří motocyklů kategorie L je 33,6 let.

Z evidence je zřejmé, že zatím převažuje zájem o elektrické skútry, jejich výhodou je jednak finanční dostupnost, ale také nízké provozní náklady a samozřejmě nulové lokální emise,“ uvedl Lukáš Kadula, který se projektům v oblasti čisté mobility v CDV dlouhodobě věnuje. Podle něj by měl růst v tomto segmentu podpořit i vstup tradičních značek. Každé páté registrované bateriové elektrické vozidlo kategorie L si připsala značka Hecht, následovaná značkami Akumoto a Torrot.

Tagy Centrum dopravního výzkumu elektrické motocykly
17 komentářů