Petice zachránila další nádraží. Správa železnic budovu v Převýšově nezbourá
Na začátku srpna se vypravilo prasátko Výtopny Zdice se zmíněnou cisternou z Hradce Králového do snad v budoucnu nového domova "čpavkové" cisterny - do privátní a ojedinělé sbírky Výtopny Zdice. Krátké zastavení 5. srpna 2021 v Převýšově. Foto: Výtopna Zdice
Obec si pronajme část budovy, která měla jít původně k zemi, změní se i mírně trasa navrhované modernizované trati.
Koukal sem na mapy, jedině Pravysov směr Poděbrady narovnat oblouk přes lesík. Pak to snese i dvě kila 🤣👍
A rozhodnout se, zda 20m zářez, nebo tunel.
Tunel? Tím líp, z „Vína“ by se zachovalo více!
Procpal bych trať skrz lesík „Víno“ a barák se může klidně zachovat.
Bylo by reálné ty budovy u nadráží využivát jako „ubytovny“ pro strojvedoucí? V některých diskuzích zaznělo, že jím cesta na ubytovnu zabere hodinu tam hodinu zpět? Problém by byl hluk, ale zas pokud to není frekventováná trasa, případně v určitou čast dne tam nějezdi vlaky v kuse za sebou….
Nebylo. Strojvedoucí potřebují nocležny v místě kde čekají na další vlak a nebo v místě kde nocuje osobka. Převýšov nesplňuje ani jedno.
V tomto případě je to jasné. Ale měl jsem na mysli obecně.
SŽ neví co by chtěla za nájem holobytu. Penzion dál od nádraží bývá levnější.
Tak to potom jo. Takže není problém co narvat do budovy a vyšše nájmu.
Hlavně ať nikoho ještě nenapadne tu budovu prodat nějakým aktivistům.
Já bych to zboural a nikoho se neptal
Fajn a pro nájemníky postavíte zbrusu novou budovu (bytovku) za desítky milionů korun …
Protože jsou to nájemníci, tak ti by dostali výpověď a další ubytování si zajišťují sami.
P.S.: popisuji obecný mechanismus, ne jak se má postupovat v tomto případě.
Aby to nedopadlo jak v Ústí nad Orlicí…
Vzhledem k tomu, že se ten barák udržuje ve stavu obyvatelném, na rozdíl od Ústí, tak bych se nebál.
Tady nehrozí odříznutí rozumného přístupu k budově. Jen aby třeba noví nájemníci neprskali, že mají posunutím kolejí téměř až k budově (aby to vyhovělo rychlosti 130 km/h) doma moc velký hluk. Upřímně moc nevím, jak tohle jde právně ošetřit.
Převýšov. Obec, kde je nejvýznamnější budova ta nádražní. 🙂
…a právě proto o zachování této budovy tak usilovně bojovali.
Tak to by se měli stydět.
Vidím tu dva extrémy.
Na jednu stranu Dobrá správa bourá nádraží, které žádnému napřímení tratě nebrání a bydlí v nich lidé. To je špatně. Dnes ceny bydlení stoupají, dobrý hospodář by si z toho udělal ziskový podnik.
Na druhou stranu zachovávání budovy za každou cenu, když to bude bránit zrychlení vlaků, nevnímám jako pokrok.
SZDC je od toho, aby se starala o železniční těleso a ne aby melouchařila s nájemníky. Někdo musí budovu spravovat, popr.vymáhat najmy od lidi, kterým v důsledku zdražení energii peněz nezbývá…
Takže ty mraky dnes nevyužitého prostoru nechat ladem, nebo prostě celé bourat, aby to chudákům nádražákům nepřidělalo trochu starostí, i když to z hlediska dostupnosti bydlení nebo ekologie může posloužit dobré věci.
Nepište nesmysly, jak víte, že ti lidé mají problém s placením nájemného ?
Nehledě na to, že základním odběratelem EE pro celou budovu je SŽ ( OŘ Hradec Králové, SE), která jí kupuje za velkoobchodní cenu a přes vlastní rozvaděč a samostatnými elektroměry „přeprodává“ nájemníkům.
Tak to funguje v každém drážním objektu ve vlastnictví SŽ / ČD …
Miroslav Zikmund : Nesmysly tady píšete leda Vy, sám bydlím v nájmu v drážním objektu a smlouvu na elektřinu mám přímo s ČEZ a plyn od INNOGY. SŽ platím pouze nájem a vodu na kterou mám vlastní vodoměr.
SŽ je od správy majetku. Demolovat něco, na čem by se dalo vydělávat, není hospodárné.
nejste zaměstnanec SŽDC nebo školství? koukám, že uvažujete systémem „hurá našli jsme důvod proč se na to vykašlat“
SŽDC má především s péčí řádného hospodáře nakládat se svěřeným majetkem, což někdy může být melouchaření s nájemníky…….
to nejen zaplatí toho, kdo tu budovu bude spravovat, ale vydělá peníze navíc, tudíž tvrdit, že zdražením energií nezbývá peněz je liché…
když se boura a ničí i to, co jde zachránit a celkem za málo…a raději se staví bytové
betonové budky…tak pak se i druhá strana bude chovat obdobně. je třeba zachránit každý wechtr a zastavku
Klidně ať se staví. Jsem zvědav, kdo tuhle hrůzu bude vytápět. A pár posledních měsíců to jen potvrzuje.
A víte jak je vytápěna dnes ?
SprŽel kupuje elektřinu za velkoobchodní ceny. Za kolik by ji mohla prodávat nájemníkům do akumulaček?
akumulačka je dnes už nesmysl, drahé, těžké, velké a úspora „žádná“
Co je na tomto objektu podle vás tak nepřijatelného, že ho označujete za „hrůzu“?
https://mapy.cz/zakladni?x=15.4073639&y=50.1526787&z=17&source=pubt&id=15212620&gallery=1&sourcep=foto&idp=2945192
Nad komerčními prostory jsou 4 bytové jednotky, s největší pravděpodobností tam bydlí rodiny zaměstnanců na železnici, objekt je opravený a udržovaný.
Za hrůzu by se daly považoval jiné nádražní objekty, jako např. bývalé K.Vary-horní (již minulost), nebo Adamov (těsně před podstatnou rekonstrukcí).
Lidi, uděláme petici za zbourání? Kdo je pro? 😃 Ať je sranda.
a ze nepisete o blbeccich, co i po prekreslení UnO nutné museli postavit novou vyprávní budovu…jakkoliv se mohla pouzivat nadále část stare…
Do díry, z díry, koupit lístek, do díry, z díry… vidím to nadšení.
Je otázka, zda se současný pohled na rychlost udrží i v dalších letech. Co když bude za pár let (a na hodně dlouho) rozhodující jakési energetické optimum vyvažující spotřebu elektřiny na rychlost a spotřebu na topení či klimatizaci tak, aby se vlak přemístil z bodu A do bodu B co nejúsporněji? Aerodynamický jízdní odpor se mění zhruba se čtvercem rychlosti, ale nižší rychlost zase prodlužuje dobu jízdy a tím i dobu vytápění / klimatizace. Přitom rozsah využití klimatizace může doznat zásadních změn, motivovaných finančně, ale třeba i společensky, s ohledem na životní prostředí. Hledal jsem na toto téma nějaké odborné… Číst vice »
Tady mimo odklony nebudou jezdit žádné vlaky, které by těch vyšších rychlostí využili..
Už dnes zde jezdí rychlíky se soupravou na 140 a od příštího JŘ bude kmenová souprava (mimo lokomotivy) na 160, a to stále ještě bude do dokončení této stavby minimálně 7 let.
Jezdit tudy budou snad jen rychlíky, ty budou ve vedlejší stanici zastavovat, takže to s rozjezdem nebo bržděním bude vcelku jedno.
Jenže to řešíte úlohu světa s nulovým součtem, který prostě není naším světem ale někomu to jenom nádherně vyhovuje počítat takto doomersky. Řešit úlohu která je od počátku špatně není moc dobrý nápad. Lepší je hledat jak zajistit dostatečný objem energie s minimálními dopady v daných společenských a ekonomických poměrech.
Takže obec zaplatí i protihlukové úpravy a případně i oddělení budovy od trati ?
V situacích jako je tato by žádná diskuze o zbourání/nezbourání neměla být na místě.
Přesně. Co je to za rekonstrukci, když to nikdo kolem trati nevodsere a nikomu se nezavře huba, co? Ty seš vážně pacient stiženej bolševickým mozkem.
čím víc lidí naštveme, tím podarenejsi stavba to je
To spíš ty se chováš bolševicky, když chceš zachovat a dotovat nepotřebnou věc. Vyber si už jestli patříš k levici nebo pravici, evidentně v tom máš zmatek. 😃
bolševismus je stav mysli…pripoustejici jedinou pravdu a považujici nesouhlasíci za nepřátele, které je třeba zaslapat či vyhladit.
tedy přesně to, co předvádíte vy.
s pravicí či levici to nemá nic společného.
To je teda blábol… 😃 Hraješ si na inteligenta, ale máš akorát tak Vysokou školu života. 😃 A čeština ti taky moc nejde, bolševíčku. 😃
nulová diskuze, vidle v daném projektu
Pro vás technokraty je největší problém, když se železnice někomu líbí, a někdo jí používá 🙂
Další pomník populismu. Bravo!
Tak jasně, nechovat se jako Vogon je populismus. Protože základ úspěchu je nutit lidem, něco, o co nestojej (a navíc je to úplně zbytečný). A každej uvědomnělej soudruh přece musí pochopit, že je třeba nahradit nádraží přenádhernou betonovou kostkou a PHS a udělat mu to ve vsi hnusný, protože nějaký vlaky, který tam navíc ani nezastavěj, budou někde o 17 vteřin dřív. To dá rozum, to chce přece každej a kdo ne, to je nějakej neomarxista.
A byly by vůbec o 17s rychlejší, nebo by se našla jiná záminka ke zdržení? Oblouků se stejným poloměrem a různou rychlostí je hodně.
Tyvole, ti co to chtějí zbourat jsou prvně bolševici aby ti, co to chtěli uchovat byli neomarxisti, když je to prašť jak uhoď.
Jakým lidem? Lidi nejsou jen v Převýšově. Mnohem víc jich tam jezdí vlakem.
Jasně, místní nejsou lidi, že? Proč by je měli zajímat vaše potřeby, když vás nezajímají ty jejich….?
Až se dokončí stavba, bude se hodně lidí ptát, proč tam není aspoň 200 km/h, že se SŽ neschopná postavit rychlou trať, proč jen 120 km/h. A ono to nebude, že by SŽ nechtěla, jen tomu prostě překáží starý barák, ve kterém časem nikdo nebude chtít kvůli hluku z vlaků bydlet (až umřou stávající nájemníci, kteří jsou na to zvyklí), případně bude SŽ provádět další zbytečná (=drahá) protihluková opatření.
Jinými slovy, máme nižší rychlost a zaděláno na průšvih kvůli hluku. Tomu se říká opravdová výhra!
Naprostý nesmysly. Do Hradce se přece bude jezdit rychle jinudy.
Má jít o nákladní magistrálu, tudíž 130 je OK. Mnohem důležitější jsou sklony propustnost, plynulost nákladní dopravy, délky SK a průřez a únosnost.
Přítomnost dálkové osobní dopravy na celé trati Poděbrady – Choceň bude dosti nežádoucí.
130 je sice pro nákladní dopravu OK, ale barák v těsné blízkosti nákladní magistrály rozhodně OK není a hrozí, že bude hlukové omezení rychlosti nebo vůbec možnosti jízdy nákladních vlaků, viz Poděbrady a Praha hl.n. – Libeň / Rokytka. A nezapomínejme i na vibrace a v říjnu a listopadu obuté vlaky prakticky všech druhů.
Zbourat a prosadit zpět variantu A5.
Když už něco udělat tak pořádně. https://mapy.cz/s/bezupufojo
Jak si vůbec může SŽ dovolit vézt trať, respektive plánovat modernizaci tratě v tak těsné blízkosti Žehuňského rybníka, když se ví o očekáváném nárůstu dálkové nákladní dopravy o více než 100 procent? Rybníka který je NPP neboli národní přírodní památkou, v jehož okolí žije spousta kriticky ohrožených druhů živočichů, vzácných rostlin a tak dále.
A bude tam všechno, čemu budova nebrání (staniční koleje 750m aby tam mohl náklad, poloměr oblouků v místech do kterých budova nezasahuje,…)
Tam žádná stanice nebude, jen zastávka.
Stejně, co zbytek trati? Rychlostník před budovou, budova bránící oblouku, rychlostník za budovou? 😀 Pochybuju, že ta budova je skutečně jediné omezení
VRT do Hradce tudy nepovede. za obloukem je stejně stanice Chlumec nad Cidlinou, kde bude prakticky vše stavět. takže…
Lidem je fuk, jestli je Vmax 160, 180 nebo 200 km/h. Ty zajímá, aby ten vlak přijel podle jízdního řádu a podle něj taky dorazil do cíle jejich cesty. Těch pár minut délky cesty už nehraje roli.
Ústí nad Orlicí nestačilo? 🙁
Ovčáčku,sundej masku!
Srovnávat nesrovnatelné…….bravo!!! 🤗
Ale právě, že srovnává zcela srovnatelné. Omezení rychlosti, potíže s hlukem, vibracemi jenom proto, že jsou na ten barák v obci zvyklí.
Omezení rychlosti? Nakonec se zdá, že to omezení rychlosti zase tak propastné nebude.
Hluk? Ona to patrová budova patrně zamezí šíření hluku víc než výškově poloviční protihluková stěna.
Ale srovnávat tento případ s budovou zcela odříznutou od okolí…..někde mimo obec…….je, myslím si, poněkud úzkoprsé.
Správa železnic nejradši bourá obydlené a opravené budovy.nedavno Všetuly
Ano, zaplatit opravu a následně demolici, jako řádný hospodář.