Pětice středočeských tratí je blíže zastavení osobní dopravy. Kraj bude jednat s obcemi

Motorový vůz 810 a jednotka 814 v Městci Králové. Foto: Phil Richards / Wikimedia CommonsMotorový vůz 810 a jednotka 814 v Městci Králové. Foto: Phil Richards / Wikimedia Commons

Pokud dojde k finálnímu rozhodnutí o zastavení dopravy, místo vlaků budou jezdit autobusy.

284 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cestovatel

Náhrady lokálek busem je fakt „výhra“. Organizuji výpravy s dětmi a stále častěji narážím na nedostupnost zajímavých lokalit napříč republikou proto, že už tam dnes nejede vlak vůbec (ačkoliv dříve jezdil), nebo když jede, tak v absolutně nevhodný čas. Ono skupina cca 30ti lidí s bagáží do vlaku – zpravidla žádný problém (navíc není problém kapacitu rezervovat předem). Ale do autobusů, a zpravidla s několika přestupy navíc, to pak není časově a organizačně zvládnutelné. Takže dostat se do některých lokalit v pátek večer a zpátky v neděli odpoledne je prakticky bez aut nemožné. Pak je zase trabl kam ty auta… Číst vice »

O.Čížek

Mně je v zásadě jedno, jestli jede vlak, nebo autobus. Ale cestuji s elektrickým invalidním vozíkem a prostě ten vlak je výrazně vyšší standard. Už jen to, že mám možnost využití záchodu. (Třeba Regionova, žralok, rozhodně ne 810.) Cestování autobusem znamená celý den nic nepít, aby člověk náhodou někde nemusel. Tohle je pro nás nechodící, co jim kloudně neslouží ani ruce fakt off. To že Vás někdy řidič nevezme, o tom raději nemluvím.

Petr David

Jsem moc rád, že žiju v kraji, kde si zastupitelstvo uvědomuje rozdíl mezi valkem a busem.

JirkaM

Jezdí s námi cestující z Chomutova na Kladno a zpět a to i o víkendu, jaký je pro ně přínos zavedení autobusu 405 kterým se nedostanou? Zkuste si najít spojení z Chomutova na Kladno o víkend. Pochopil bych rušení vlaku a nahrazení autobusem tam kde vlak jede A-B-C-D-E a autobus stejnou trasu taky, ale pokud jede autobus C-I-J-K-L tak jaká je to náhrada? To je za mě úplně jiný spoj.

Petr David

Stále dokola se tady srovnávají nesrovnatelné dopravní prostředky.

blue

Nejlepší řešení by bylo dát stejnou výši dotace na kilometr pro vlak i autobus, a hned by se vidělo, co se uplatní a udrží.

Elb

Tohle neřeší ale jiné rozdílné financování silniční a kolejové dopravy.

blue

Jak to, že ne? Pokud by lidé měli doplatit cenu za vlakovou dopravu v rozdílové výši, ukázalo by se, jak je na lokálních tratích nesmyslná.

tarten

Autobus má mnohem větší externality, na to by se muselo pamatovat. Do těch dotací pro bus by se také musela připočítat odpuštěná silniční daň.

Nějaká studie počítala cosi pro Zlínský kraj a vyšlo, že když jezdí v motoráku 15 lidí, je to ekonomicky stejné.

Svojsin

To musela být studie pánů Jardy a Františka

tarten

Kupodivu ne.
Ale pod 15 lidí je to zjevně úplně ztracená záležitost, přičemž venkov se spíš nezadržitelně vylidňuje, pokud to není v sousedství Prahy.

blue

A vyrovná se to zavedením železniční daně pro kolejová vozidla? Pak ať se klidně silniční daň platí.

tarten

Ta už je dávno zavedena. Je ale nižší než čistě ekonomická.

Řiditel

Silniční daň tvoří v nákladech tak nízkou položku, že její existence/neexistence na cenovém srovnání vlaku a autobusu nic nemění.
Hlavní cenové rozdíly (na železnici podstatně dražší):
– spotřeba nafty
– náklady na údržbu
– odpisy a financování

Petr David

Zavedl bych třetí možnost. Takový náklaďák-sklápěčka by mohl vyjít ještě levněji.

idk123

Jinak stávající provoz na Mšence v pracovní dny je spíše k ničemu. Řekl někdo Boreckému, že to je turistická trať? Když už musí šetřit, tak by se hodilo nechat víkendy jako letos, tedy 2h takt od konce března do konce října a k tomu přidat 2h takt červen – září i všední dny. Ty 4 páry v pracovní dny opravdu moc smysl nemají.

idk123

Je velmi zajímavé že platit za autobus 405 na území ústeckého kraje Boreckému nijak nevadí, ale ty 3-4 páry vlaku ano.

Petr Šimral

To asi bude i využitím busu a vlaku a jejich ceny od km…

idk123

Jel jste na trati 124 někdy vlakem? Oni prázdné nejezdí, ale v absolutních číslech to samozřejmě málo je když jedou 3 pry, že.

Daniel Jablonecký

Autobus 405 na území ÚK platí ÚK. Takže mu to nevadí, to máte pravdu.

digi

Tak už se těším jak Sč zveřejní data ze sčítání (včetně metodiky sběru) a soupisku toho kolik toho předchozím rušením ušetřil

Daniel Jablonecký

Určitě ano. SČK se nyní chová dost transparentně.

Gargy

Vážně?

Daniel Jablonecký

Ano. Nebo máte pocit, že to za hejtmanky Pokorné-Jermanové bylo lepší?

digi

Jak to měříte???

Lukáš Chytil

Po stránce dopravy ano. Poslední 2 roky je jet přes Středočeský kraj mimo hlavní proudy (podle stč. kraje) vysloveně za odměnu. Je super, když vám kraj zruší první a poslední spoj a na řadě míst udělá nestihnutelné přípoje.

digi

No, se stejnými argumenty (uspory. sčítání) už prováděli ten přesun na silnice tadyten rok, takže minimálně hrubý součet uspor už musí být + data kterými to podkládali, taky už dávno jsou a přitom je nezveřejnili (asi se jim nehodí, nevidím důvod proč by daňový poplatník neměl vidět data na jejichž podkladě se rozhoduje o jeho daních, vyjma obrany státu a to tento případ není)….

Takže nevěřím že něco zveřejní…

Daniel Jablonecký

Tak se těch informací domáhejte. Na to je dneska už zákon o svobodném přístupu k informacím.

digi

No pokud já se těch informací budu muset domáhat, tak tím nějaký uředník bude muset strávit čas, ergo sum penize.. takže v diskuzi o usporach argumentuji inforaci jenž nezveřejním, a jejichž zpracování mně bude stát znova peníze… tomu mám věřit???

PvvS

Ten úředník to dělá v pracovní době. Za to dobu je placen.

digi

Tak když ale nebude mít co dělat tak bude moci být vyhozen tzn ušetřen jeho plat….. Navíc od pána je ultratrapný že argumentuje uspory ktere nedoloží..

libor

já nevím, co furt řešíte. prostě jde o to udělat dopravní obslužnost do nějakých oblastí. a jestli je vlak nebo bus je prostě jedno, vyhraje prostě nižší cena. A nějaké koleje ať si někdo třeba rozebere.

Petr David

Jedno je kolečko u trakaře. Bus a vlak majji poněkud jiné vlastnosti.

Petr Šimral

Přesně tak. A proto se na tratích, kde je výhodnější bus taky StčK na ty busy orientuje.

Petr David

Konkrétně se vyjadřovat nechci, nejedná se o můj kraj a je to tedy výhradně věc místních.
Jen nevím, co znamená ve vaší větě slovo výhodnější, koho se týká, jestli toho, co sedí na kraji, nebo uživatele dopravy.

babilon

Asi bych měl využít poslední možnost vyrazit s kolem do Krušných hor. Protože příští rok se už tam nejspíš nedostanu.

Pavel

Jezdi i cyklobusy.

Lukáš Chytil

Tak kdyby na ně udělal i návaznosti, tak by to bylo i fajn, než třeba v Berouně nebo Zdicích chodit kilometr na přestup.

Jiří Kocurek

Přílepy mají vlakovou zastávku, Kněževes má vlakovou zastávku a tak lidé musí dát přednost vlaku při cestě z obce do obce. Protože v autobusu není záchod. Na tu jednu zastávku je to velice důležité.

Petr David

Co je pro koho důležité, ať určí místní.

Frantík

Cena, ale co jestli mají řidiče…

Petr Šimral

A myslíte, že strojvedoucích je přebytek?

tarten

Autonomní motorák je jednodušší úloha než autonomní bus.

svojsin

Řidiče kam, ti co už do Klobuk, Peruce, Zlonic atd. dnes stejně jezdí?

none

Zkus nekdy vyrazit s kolem a pak dej vedet, jak se na tebe dival ridic autobusu, kdyz sis u nej kupoval listek i pro kolo…

MirekK1

Nejsem sice fanoušek pana Boreckého, ale například trať 124 je z hlediska cestujícího opravdu tragická. Zastávky strašně daleko od obcí + některé obce ani nejsou neobsluhovány. Dnešní autobus 405 eliminuje i půlhodinovou pěší docházku na nádraží (třeba Mutějovice, ale taky skoro všechny ostatní zastávky) nebo zajede do vesnic, kam vlak nejezdí (Nesuchyně, Svojetín, Hředle). A to ani nemluvě o strašné pomalosti vlaku. Z časového hlediska mají dnes všechny obce pokryté autobusem 405 luxusní spojení do Prahy.

Zbyněk

A na jak dlouho mají to luxusní spojení do Prahy? Zkušenost z Kralovic říká, že tomu tak nebude. Namísto vlaku jim tam po patnácti letech zůstaly dva autobusové spoje. Copak lidé nevidí, že jakmile odkloníte peníze z těchto okrajových částí kraje jinam, nikdy se tam už nevrátí, už nyní vlak jezdí minimálně a úplně nevhodně, aby jej v normální čas nebylo možno využít a kamkoli přestoupit.

MirekK1

Ty peníze na trať 124 odklonil už dávno ministr dopravy za Věci veřejné Bárta. A za celá další léta to nikdo nevrátil – tak, jak říkáte, ponechány byly osamocené spoje v blbých časech. JENŽE i kdyby ty vlaky jezdily co hodinu, trať není dobře trasována.

Daniel Jablonecký

Trať byla primárně vybudována pro dopravu uhlí do Prahy. Není divu, že se na ní osobní dopravě nedaří, zvláště pak po vylidnění vesnic v bývalých Sudetech.

Leinad

Ferdinandka byla vybudována původně pro dopravu soli

libor

jenže na těch periferiích krajů je to vždy hrozný problém. žije tam málo lidí a mít tam dopravu jak příměsto moc nelze. To není problém „byl tam vlak“, „pak náhrada bus“ a pak „málo busů“. Jsou místa kam vlak nikdy nejezdil (nejsou tam koleje), „jezdily tam busy“ a nyní tam taky jezdí „málo busů“. prostě je těžké to všude držet, stojí to dost penízků, které prostě nejsou.

libor

a ještě doplním, že např. v plzeňském kraji se některé linky spojily a vznikl vymetací bus. aby prostě obslužnost byla a byla levnější. když kraj pošle na obec požadavek, že chce uhradit část nákladů za obslužnost, tak se obcím nechce moc platit a tím si snižovat svůj rozpočet…

Petr Šimral

Doporučuji použít třeba IDOS a zapomenout na povídačky o dvou autobusových spojích…
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/vysledky/?time=04:00&f=Kralovice&fc=1&t=Praha&tc=1

svojsin

Teď tam o víkendu jedou dokonce dva páry busů linky 404….

MartinS.

Dokonce už 3, z toho 2 až do Manětína/Nečtin.

MartinS.

Myslíte ty Kralovice na trati 162? Ty, které teď mají autobusem v po-pá 13x denně přímé spojení s Rakovníkem a 10x denně s Prahou buď přímo nebo s rychlým přestupem v Rakovníku a o víkendech je to 8 spojů do Rakovníka a 6 do Prahy…
To se neumíte podívat do IDOSu?

Oldřich Sládek

Částečně mimo téma, ale jen trochu. Středočeský kraj má záměr do budoucna , aby tam, kde bude objednávat zavazkovou dopravu, byly tratě elektrifikované. A to ŽESNAD.CZ mohutně podporuje včetně lehké elektrizace. První záměry máme s traťovými úseky Kralupy – Kladno a Jeneč – Středokluky.

VTT

To se mi zdá jako přehnaný požadavek. Takže elektrizace do Vlašimi, Vraného a Sázavy (příp. celý dolní i horní Pacifik), do Příbrami, do Rakovníka od Kladna i Berouna (ostatní směry se asi zruší), z Nymburka směrem k Jičínu, Všetaty – Boleslav po dokončení Milovické spojky… Já si myslím, že toto rušení, o kterém se tu píše, není nic hrozného a klidně by šlo k tomu přihodit i dalších pár tratí, ale požadavek na kompletní elektrizaci sítě ve Středočeském kraji je opačný extrém – je to buď megalománie a nebo má kraj skutečně zájem jen o příměstské trati u Prahy. A… Číst vice »

Gejza

Jestliže bude i nadále realizována politika dekarbonizace, tedy i zavádění bezemisních trakcí, tak to může do značné míry skončit masivní elektrizací tratí s relativně intenzivnějším provozem. Vodíková trakce bude provozně z principu drahá (kvůli nižší energetické účinnosti i vícenákladům na palivové články) a bude využívána spíše jen okrajově. Tím pádem bude také větší tlak na rušení tratí s nízkou intenzitou provozu (ev. nízkými přepravními výkony).

VTT

Ne, že bych byl nějakým extra příznivcem bateriových vlaků, ale na některé z těchto tratí by možná využití našly.

Gejza

Máte pravdu, ale nejsem si moc jistý, jak to bude z dlouhodobého hlediska. Bateriový vlak je ideální pro dojezd na nějaké krátké neelektrizované trati poté, co jede většinu trasy pod dráty. Tudíž asi jako dočasné řešení někde, než se to tam zadrátuje. Nebo trvalé tam, kde to zadrátovat z nějakého důvodu nejde (něco jako střet s TV trolejbusů na přejezdu v Otrokovicích). Napadá vás ale nějaká relace ve STČ kraji, kde by to měl být trvalý stav?

VTT

Co třeba tunely u Křivoklátu?
A nemyslím si, že je nutné, aby neelektrizovaný úsek byl krátký – prostě obratových stanicích musí být možnost dobíjení (takže v tom Rakovníku elektrizovat, řekněme, dvě staniční koleje) a čas na obrat musí být dost dlouhý.
Jinak – dovedl bych si v dost divokých snech představit vlak Praha – Vlašim nebo Sedlčany, s koncovým úsekem bez drátů.

Daniel Jablonecký

Linka Vlašim – Benešov – Olbramovice – Sedlčany s dobíjením v koncových stanicích.

Petr Šimral

S vazbou na rychlíky a Os v Benešově (úprava provozního konceptu) s nabíjením v úseku Olbramovice – Benešov a při pobytu v Benešově.

Daniel Jablonecký

Přirozeně. To jsem ani nezdůrazňoval.

Petr Šimral

A bez potřeby dobíjení v koncových stanicích 🙂

Tomáš Záruba

Až na to, že aby vlaky do Vlašimi měly opravdu hlubší smysl, tak musí jezdit do Prahy. A tím pádem pak ani není nesmysl dojet až do toho Štěpánova, že. Sedlčany tak nějak podobně, a pro Os-220 to platí vlastně taky.

Svojsin

Co by tam jelo za soupravu? A až do Štěpánova opravdu nemusí, někdy se tam jeďte podívat

Frantisek

Mnohem logičtější by byl tlak na využití těch tratí (alespoň tam, kde není příčinou naprostá pustina), namísto jejich rušení a „náhradou“ stávajících proudů aut a autobusů energeticky náročnějšími nabíjecími autobusy a především auty.

Svojsin

Za kterou zrušenou trať máme proudy aut a autobusů, fanatiku?

Gejza

U Středokluk jde zřejmě o návoz PHM na letiště. A netvrdil bych, že tam osobní doprava nemá smysl vzhledem k tomu, že je na trase Amazon a že tam cíle cest rostou jako houby po dešti.

VTT

Jasně, že ta trať má význam pro nákladní dopravu. Ale kvůli jejímu vedení – víceméně kolmo na přepravní proudy, které směřují do Prahy – je pro osobní dopravu, snad s výjimkou toho Amazonu, dost nanic.

Frantisek

Zatímco kolmý (respektive podobně zalomený) autobus je OK… Lichoceves a Noutonice by to také měly lepší se dvěma místy zastavení u obcí než jedním uprostřed v polích. Druhá věc je někdejší odklonění té tratě kolem letiště po straně vzdálenější Praze, jež vytváří okliku – ale zároveň tak může napojit ony nové sklady.

Trate

Uplne bych se tech trati nezbavoval. Blizici se elektromobilita bude pro chudinu nedostupna. Proletariat dodrbe svoje spalovaky a pak mu zbyde zase jen mastna tyc…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale autobus už vynalezli!

Brendis

Jo a pak se stane to že se ta chudina tak rozroste a že ten autobus nebude kapacitně stačit, tak se přidá druhý a takhle dokolečka až z toho bude 10 autobusů za sebou. To je pak otázka jestli se pak nevyplatí více jeden dlouhý vlak…
Toto bylo samozřejmě přehnané, ale jeden nikdy neví co bude.

Daniel Jablonecký

Co by bylo? Kolem roku 2050 budou elektromobily za normální dostupnou cenu.

Gargy

Dobrý fór ..ten si musím napsat

Daniel Jablonecký

To si klidně napište. Elektromobilita není žádná věda a 28 roků je dost dlouhá doba.

Zbyněk

Kdo je u vás chudina? Stačí, aby jste přišel o Vaši rentu a též jste na dlažbě.

Trate

O mne se nebojte, Zbynku. Ja se na to i docela tesim. Silnice se vyprazni a nebudu se na nich muset tisnit s orezlymi sazomety. Dneska si muze nejakej kepl poridit kazdy, kdo ma do pr*ele diru a na cestach neni k hnuti. To se ale zmeni…

TU 134

Správně. Lůzu ze silnic vyhnat ať si pracháči můžou vozit prdele v limuzínách po prázdných silnicích

Daniel Jablonecký

Na slově chudina není nic sprostého. Chudoba cti netratí.

blue

To je pěkný nesmysl.

Miloš

Jako ano, najdou se nějaké lokálky, které opravdu nemá smysl provozovat (byť si myslím, že po žádoucí investici do infrastruktury a sestavením smysluplného JŘ se dá. Sice ano, koruny nejsou, ale dá se). Ale že by to bylo tolik lokálek v jednom kraji je poněkud zvláštní. Ve SČK se dá pochopit Lužec, Mochov, 162 (dokud chybí úsek do Mladotic) a možná ty víkendové vlaky Slaný-Straškov. Ostatní tratě skomírají jen díky nedostatkům v jízdním řádu např.: 012 – zachovat ve špičce 1h takt (alespoň v době školního vyučování, mimo školní dny 2h takt jako v SONE) 062 – zde se to… Číst vice »

veli.k

Nesouhlasím se vším, ale s většinou ano. Typicky trať Mladá Boleslav – Mšeno, pokud tam teda ta frekvence podle kraje je menší, jako prvotní opatření bych očekával vedení vlaků v režimu 0/0-S, což mi přinese nějakou úsporu, to samé na té Dobříši. Pokus udělat atraktivnější jízdní řád (např. eliminace přestupu ve Mšeně, návaznosti v Mělníce), zamyslet se nad řešením v Boleslavi – zdali více lidí jede do centra (tím pádem jet přímo mimo hl.n.), anebo na přestup (zachovat současný stav).

Mirek Zv.

Lužec nějaký potenciál měl a má. Tam vlaky typicky zničili jízdním řádem. Kdo by byl zvědavý strávit dojížděním do Prahy denně 3h (jen ve vlaku, bez městské dopravy). A to je to pár km od okraje Prahy.

Kernteriér

Furt s tím potenciálem. Pokud to odveze autobus, co tudy stejně jede od Mělníka kvůli Hořínu, tak je prostě zbytečné tam tahat ještě vlak. Pro nějakých 1500 obyvatel!

Zbyněk

Aha, takže tím říkáte, že investovat do města s 1500 je zbytečné a městu vzít veškeré dotace protože pro těch 1500 lidí je to přeci zbytečné.

Kernteriér

Na takovou broskvovinu jsi přišel sám, nebo ti někdo pomohl?

Frantisek

A co už konečně napojit i ten Mělník? Panťákem přes Kralupy, a máte v Praze o půlku busů i část aut méně, nemusíte přidávat silnice a parkoviště… Jenže to je pro zamrzlé myšlení zjevně neprůchodná cesta.

Kernteriér

Půlka autobusů v Praze je z Lužce či Mělníka? To je ale novina.

K čemu by to vlastně mělo sloužit? S3 nestačí? Časově by to vyšlo podobně blbě. Nebo jen k tomu, aby z Lužce lidé nemohli jet tím zlým autobusem?

Svojsin

František může k vlaku jen jiným vlakem. Proto neopousti území SZ a léky mu tam dováží charita autem ( ale to se mu nesmí říct, jinak vynechá)..

Jiří Kadlec

Rakovník – Kralovice by bylo ideální předělat trať na cyklostezku, relativně mírný sklon byl na kolo dobrý, navíc ve skoro stejném směru vede silnice 1. třídy s nepříjemným provozem, cyklistické propojení by přivedlo do oblasti více turistů a usnadnilo by i místním lidem dojíždění do školy i za sportem. Mělník – Mšeno když už to musejí rušit, tak také předělat na cyklostezku – je to vyhledávaná turistická oblast – ale je také nutné na oplátku posílit význam trati Praha – Všetaty – zelektrifikovat a přidat 2. kolej a přidat přímé vlaky Praha – Mělník, aby se nemuselo jezdit do Prahy… Číst vice »

Jan Goláň

Občas taky rád jezdím na kole.

Ale pokud něco tušíte, kolik tyhle srandy taky dokážou stát, tak vynechte tyto pindy.

Za cenu cyklostezky tam může být provoz na 10 let, možná i déle. Krom toho na Mšence je občasný nákladní provoz.

Kralovička je trochu jiný případ z hlediska využití. Ale opět – budeme šetřit, takže místo pár milionů ročně utratíme třeba 50 nebo 100 mio, to není vůbec dobrý nápad…

Frantisek

Hlavně pořád nepokračuje do Mladotic s možností dojet o víkendu třeba až do Plasů. Přitom i Trojany by mohly mít zastávku hned pod obcí.

Kernteriér

Hmm, obnovíme trať, aby osada s 50 obyvateli měla vlak.

Svojsin

Důležitý je vlak sámo sobě, ne jestli v něm i někdo pojede.

krtek

Ale jděte někam i s cyklostezkama. Trať Mělník-Mšeno ve Lhotce opouští Kokořínské údolí, tudíž v úseku Lhotka-Mšeno, kde se vine mezi poli ode vsi ke vsi, je pro šlapky naprosto neatraktivní a stejně by tam nikdo nejezdil… A to proti cyklostezkám vlastně nic nemám, moc bych si přál aby všichni cyklisti zmizeli ze silnic (minimálně dokud se nenaučí dodržovat předpisy)

Jelen

Rakovník – Kralovice mírný sklon?? Jel jste tam někdy? Vždyť jsou tam sklony jak prase, kolikrát má ta zamráča problém to vůbec vytáhnout z toho Rakovníka nahoru.
Cyklostezka v žádném případě, to je nesmysl. A do Mšena už vůbec ne.

VTT

Nějakých 30 promilí je pro trochu schopného cyklistu brnkačka, na rozdíl od té zamráči.

tarten

Kdyby měl cyklista v sobě 30 promile, tak se mu rozpustí mozek jak v láhvi školního kabinetu, to žádná brnkačka nebude. 😀

Kuba2

Sice nesouhlasím celkově, ale na pravou míru uvedu aspoň vyloženou nepravdu – podél trati Rakovník – Kralovice žádná silnice I. třídy s nepříjemným provozem nevede.

Jiří Kadlec

Vede tam silnice 2. třídy č. 229 ( omlouvám se za nepravdu), ale provoz na této silnici, i když je jen 2. třídy, bývá dosti silný – nic příjemného pro rekreační cyklisty. Ta silnice vede často nahoru -dolů, na stezce místo trati by byly mírnější sklony a méně ztraceného stoupání.

MartinS.

Do Kralovic se dá z Rakovníka dostat na kole po cyklostezce přes Senomaty, Šanov, Řeřichy, Klečetné, Soseň, Velkou Chmelišťnou, Kůzovou, Hradecko. Je to trochu dál než po trati, ale ne o tolik.

Zbyněk

Ano, Mělník-Mšeno, když už to musejí rušit, kdo to musí rušit? Jako občan máte, pokud jste tak dobře informovám, povinnost o tom informovat orgány činné v trestním řízení. Jinak jsou to jenom tlachy.

Petr Novotný

Tak nejdříve odjede lokálka a teprve potom přijede rychlík. K tomu na lokálce v nácestné stanici uděláme dlouhý a zbytečný pobyt, občas ještě zpestřený přestupem. Nakonec uděláme sčítání cestujících abychom zjistili, že to zabralo. No a jde se šettřit. Bohužel takto jde zlikvidovat vše co budeme chtít.

Kubrt

Kde to takto je?

Martin M.

To s tím rychlíkem bylo ve velké míře provozováno na 012, staví teď v Pečkách rychlíky po dobu výluky jako kompenzace za dlouhé jízdní doby náhradním busem. Od konce dubna jsou ale odpolední spoje proti špičce posunuty a odjíždí z Kouřimi zpět do Peček později, čímž vznikl větší prostor pro opožděný obrat a lokálku už jsem zažil čekat i přes 30 minut, tahle výluka je ale tragická pro všechny z okolí, někdy má R9 klidně i přes 60 a s tím se nedá nic dělat, občas by dotčené společnosti jen mohli více jednat spolu a navzájem si operativně více vyhovět,… Číst vice »

Mirek Zv.

Tak třeba to byl ten Lužec, tam to dovedli k dokonalosti.

Daniel Jablonecký

Jděte se už vycpat s tím Lužcem.

Diesel

Středočeský kraj má úplně luxusní přístup a velice držím palce panu Boreckemu za vse co se držet dá. Vždy musí být někdo první a další kraje budou jistě brzy následovat . Díky za naše peníze pane Borecký.

Novotny

Boreckeho odvolal by bylo nejlepsi nez napacha jeste vice skody , kdyz bude rusit lokalky a nasledne je dalsi vedeni bude slozite a draze zavadet znovu

Kryštof

pan Kortyš je v tomto podobný, škoda že takto jedná jen středočeský a pardubický kraj

Frantisek

„My vás do těch aut dostaneme,“ to chcete říct? A to už vám překážejí i cyklisté a chodci na místních cestách…

Nasranej

Do tratě Mělník – Boleslav se narvalo spoustu peněz, tak doufám, že to kraj vše vyrovná do desetníku.

Leinad

Proč, kraj si něco objednával, vyžadoval modré zábradlí, výluky aby si cestující zvykli na auto?

Jiří Kocurek

ČD tam zavedly NAD z vlastní iniciativy. Protože při 10 km/h ta Regionova nebude ani ekologičtější, ani rychlejší, ale zato ten záchod opravdu bude potřeba, neboť se pojede nejméně 5 hodin.
A kdo chce z Mělníka do MB vlakem, tak to má přes Všetaty o 7 tarifních kilometrů kratší a ušeří půlhodinu času i teď po opravě. Zakažte jim to, aby přes Mšeno museli… 🥺

Frantisek

Z čí iniciativy tam zůstaly ty pomalé jízdy a konzervace nevyhovujícího stavu? Vložil se do toho kraj, nebo je rád, že bude mít zase o něco více aut?

Leinad

Za údržbu odpovídá Spržel. Dopravci občas tlačí na organizaci výluk (mimo špičky, nechat objízdné trasy) ale neříkají že nechtějí jezdit vůbec 😀

Vtvt

Za roky 2017-2020 do trať Mělník-M.Boleslav bylo za provozuchopnost utraceno cca 4,5 milionu Kč/v průměru na 1 km

Například do tratě Železný Brod-Tanvald bylo utraceno cca 26 milionu Kč/1 km

Do tratě Suchdol n.O.-NOvý Jičín bylo utraceno cca 21 milionů Kč/1 km

https://zdopravy.cz/prulom-sprava-zeleznic-poprve-zverejnila-kolik-ji-stoji-jednotlive-trate-92753/

Jiří Kocurek

Ty prachy Správa dostala ze SFDI za účelem opravy téhle tratě. Pokud by měl kraj někomu něco vracet, tak by to měl vracet do SFDI.

Jarda

vyhodit toho blázna, zrušit souběžne busy s vlaky a ponechat jen vlak, spoje navazat tak aby vozili lidi z obcí bez vlaku tak aby navazovali na vlak. Tak by to mělo být. Né všechno cpát na silnice, to je pak ekologie, tratě mohli být už davno pod dráty a ekologické 😉 doufám že aspon obce budou mít rozum.

blue

TYvole, smrt všem šotokomunistům…

Jiří Kocurek

Jasně, starosta zruší lidem z Kněževsi přímý autobus do Rakovníka a NEdostane večer v hospodě přes držku, když bude lidem říkat, že mají jet do Chrášťan a tam přestoupit, ještě lépe teda do Krupé a Lužné.

Princ Krason

Panu Jardovi udeluji flakanec, at se probere.

Miloš

takhle – někdy je bus prostě skutečně lepší , než vlak. Ale tratě, kde byl vlak nekonkurenceschopný, byly vetšinou zrušeny už dávno. Ty doposud provozované skomírají převážně díky jízdním řádům, které cestujícím nevyhovují.

Gargy

Stan by se mnel schovat má xx pruseru

Vtvt

Petr Borecký v pátek 22.7 ve vlaku Slaný Louny Stadler RS1:

„V ranním vlaku bylo na celé trase kromě nás 10 cestujících (kapacita soupravy je 70 sedících cestujících), v dopoledním vlaku jich bylo 11.“

Jelen

Jistě, když si to jezdí projet v půl osmé ráno o prázdninách (jak je z těch jeho fotek jasně vidět), tak tam logicky moc cestujících nepotká. Jen idiot může z jednoho jediného vlaku jedoucího mimo období a směr poptávky usuzovat zbytečnost veškerého provozu na trati.

Vtvt

cituji z FB Boreckého (odkaz je v článku):
„Bylo mi také jasné, že tu někdo napíše – prázdniny, horko atd. Jenže my máme data i z jara, kdy žádné prázdniny ani horko nebylo, navíc byl školní rok.

Výsledky nebyly dramaticky odlišné.“

k doplňujícímu dotazu o jarním dopravním průzkumu:
„Ano, úplně stejně jako jsme je zveřejnili loni, budou zveřejněna i letos. K tomu jsou určeny stránky Středočeský kraj – oficiální stránka a nikoli tento můj soukromý profil.“

Princ Krason

Vtvt diky! A Jelene, dej si facku! 🙂

Jelen

Dej si ji sám, a pak ještě jednu za Boreckého, když jseš tak chytrej.
P.S., tykám ti, protože dětem fakt vykat nehodlám

Jiří Kocurek

Já bych to sčítání cestujících zakázal.

Jarda

spíše souběžné autobusy, proč by stejnou trasu jel bus i vlak, to bych zrušil, bus nechat jen na obsluhu vesnic bez vlaku aby vozilk lidi na vlak.

Jiří Kocurek

Jasně. Takže z Českého Brodu do Čelákovic s povinným přestupem v Mochově. Cestující zasalutují a poslechhnou rozkaz.

Vy si vážně myslíte, že lidi chtějí žít podle toho jak potrhlý šotouš píská?

Mirek Zv.

Idiotštější příklad by nešel? Proč nenapíšete třeba že 364 nemusí stát ve frontě přes celou Uhříněves, aby projížděla Picassovu přesně v čase odjezdu vlaku o 200 m vedle, když mohla být v pohodě u téhož vlaku v Kolovratech a ušetřit na každém obratu 30 km a hodinu práce řidiče?

Adamgolias

Z č.brodu do čelakovic zadna trat neexistuje , tudiz neni mozne jet paralelnim busem.

Frantisek

Na druhou stranu by mohla, kdyby nebylo embargo na propojování hluchých míst v síti. A zvláště, když někde v těch polích chtějí mít stanici VRT pro lidi z širšího okolí.

Vtvt

„V ranním vlaku bylo na celé trase kromě nás 10 cestujících (kapacita soupravy je 70 sedících cestujících), v dopoledním vlaku jich bylo 11.“

PepaM

Takže místo jednoho autobusu pojede vlak + několik autobusů, každý jen pro pár vesnic k nejbližší zastávce? No to je teda řešení. Nebo jak si to představujete?

Jarda

normalně okružní linky, podobně jako mhd, jen by stačili minibusy, nebyli by potřeba ty dlouhe třeba 15ti metrové atd, menší busy by mohli být klidně na alternativní pohon, samozřejmě vlaky by jezdili, ne že pojede jeden za X dlouhou dobu. Zároven by byli propojené s vlakem, takže by tam byla vždy jistota pohodlneho přestupu na kapacitní pohodlny vlak.

Kernteriér

Vidím, že myslíš, jak píšeš.

PepaM

Takže jsem to napsal správně – místo jednoho autobusu by ve Vašich úvahách jel vlak a k němu několik návazných autobusů, byť by to třeba byly minibusy. A to je podle vás rozumné? To je přístup s péčí řádného hospodáře?

svojsin

Tj. normální uvažování lokálkošotoušů.
Vlak nahradit nemůžete, protože je málo řidičů busů, ale pak nechají 5x tolik lidí a vozidel navážet cestující do každé prdelní zastávky vlaku….

Že to bude ještě násobně dražší a přinese to x dalších problémů vyhodnotit nedokážou.

Leinad

Já bych ho dělal pořádně. Za každý spoj, kolik štíplístek načetl jízdenek, kolik jízdenek bylo prodaných. (Když si v apce koupím jízdenku z vyhledaných spojení, asi pojedu daným spojením)
Autobusy mají odhad počtu cestujících podle váhy, PIDí(mimopražské) všechny cestující odbavené řidičem.
Hurá akce, kdy se v daný den naženou brigádníci dělat čárky – pokud chci málo tak v pátek po státním svátku, pokud chci hodně tak do spoje zpožděného o interval – jsou leda k odhadům(jestli se čísla brigádníků shodují s čísly štíplísků).

Vtvt

Na FB (odkaz je v článku) tvrdil p. Borecký, že údaje z dopravních průzkumů budou zveřejněny.

Takže si zjistíte den kdy probíhaly dopravní průzkumy počtu cestujících

Kernteriér

Je jen třeba upravit metodiku. Například vynásobit počet cestujících počtem volných sedaček.

Aaabbb

V jakém směru? Jsou tratě kde se ráno jezdí více jedním směrem a odpoledne opačně. Byl to spoj ve špičce nebo mimo ní?

Vtvt

citoval jsem z FB. Odkaz je v článku.

Borecký píše cituji: „Trať 110, Slaný – Louny.“, takže pravděpodobně ráno jel ze Slaného. Dopoledne se vracel do Slaného. Ale to jen tipuji.

Nemám totiž FB, takže se nemůžu zeptat pana Boreckého napřímo.

Macek

Vlakem na trati 110 Slaný – Louny jezdím řidič vlaku prodává jízdenky asi na 50% zbytek cestujících jezdí zdarma. Takže p. Borecky dostává zkreslené informace o vytizenosti této linky..

Gargy

A co?

Koloťuk

Jestliže je mezi tratěmi i nějaká čerstvě opravená, je na místě, aby kraj tuto investici uhradil, jako případně byly seškrtáný státní dotace v patřičné výši, kdyby se „cukal“.
Hospodaření má dvě strany. Nejen jednu – krajskou.

Kubrt

Často tady zaznívá, že SŽ se ma řádně starat o všechny svěřené tratě, aby po nich mohli dopravci jezdit. Z jakého titulu by pak někdo (kdo?) měl po jednom z objednavatelů chtít cosi (kolik?) uhradit?

Koloťuk

Z titulu zmařené investice.
Zachování provozuschopnosti je jedna věc, kompletní rekonstrukce jiná.

Kubrt

Zrovna o této trati se říká, že to byla jen údržba.

Jiří Kocurek

Oprava není investice.

Veřejnost opravdu nemůže za to, že tehdejší SŽDC (před tím ČD) na údržbu celé roky kašlala. A k PJ 10 km/h se „propracovala“ ve třech krocích postupného snižování rychlosti.

Micky

Stát si tam může obědnat třeba rychlíky. Kraj není jediný kdo rozhoduje, zda tam něco bude jezdit.

Gargy

SZ je nejhorší organizace v republice..umí jen dělat studie, modernizace trati a elektrifikace je pro ně sprostě slovo

PepaM

Židlochovice, Hustopeče, Litvínov, Kadaň, Uničov, Střelice – to jen z těch nedávno dokončených/aktuálně realizovaných. Spousta dalších je ve stádiu těch studií, případně projektové přípravy, ale to je zase zřejmě sprosté slovo pro vás.

Gargy

Uničov ..to je jediná poradna modernizace.ale co Ostrava – Valmez ..modernizace a elektrifikace už po několikáté posunuta a peníze byly.

PepaM

A co je na těch ostatních „nepořádného“? Takhle se fakt neargumentuje, že já vypíšu příklady a vy si vyberete jeden a ostatní smetete na základě nějakých subjektivních kritérií „pořádné“ elektrizace.

Jiří Kocurek

A že Správa nějakou trať dovedla až k pomalé jízdě 10 km/h, to je v pořádku? Takovou opravu má pak zaplatit Kraj Správě?

Koloťuk

Ano, pakliže dá podnět k její rekonstrukci a následně chce zastavit provoz. Pochopitelně v přiměřeném horizontu například 5let od ukončení rekonstrukce.
Dejte si tu práci, najdete si a přečtěte si „Záměr projektu“ a mnohdy se dozvíte, že rekonstrukce velkého rozsahu jsou realizovány na základě požadavku krajů.
Vykřikovat, že cokoliv státní je špatně opravdu nestačí, což je, bohužel, vaše specialita. Už jsem vám v jiné diskusi psal, že vaše vyčteniny a teorie jsou jedna věc, znalosti problematiky jiná a ta vám chybí.

smasska

A vy si dejte tu práci a najděte si, že to byla normální oprava, byť v neuvěřitelné ceně (dáno stavem tratě). V případě investiční akce by se muselo počítat ekonomické hodnocení, které by zde pravděpodobně nevyšlo, opravy za účelem UDRŽENÍ stavu tratě ničím takovým neprochází. Proto se nikde nezvyšovala rychlost a na přejezdech se jezdí 10.

Koloťuk

Na přejezdech se může jezdit 10km/h z mnoha důvodů, například rozhledové poměry a nezbytnosti zásahu do soukromého vlastnictví pro zjednání nápravy (například odtěžení a podobně).
Se nechte zaměstnat ve stavebnictví či projekci a můžete jim ukázat, jak to mají dělat na stavbách nejen dráhy. To přece není problém a budou vám platit zlatem, když celý proces zrychlíte. Nebo ano?

smasska

Tady se jezdí z těch důvodů, že zvyšování rychlosti nebo zlepšování parametrů nebylo předmětem stavby, podobně jako u každé opravy. Zbytek příspěvku je mimo mísu.

Jiří Kocurek

Cože? Jakože oprava do normového stavu se naúčtuje kraji?

A nepodsouvejte mi to, co jsem nenapsal.

Koloťuk

Normový stav může být i těch 10km/h nebo vy znáte původní projektovou dokumentaci ke konkrétní trati budované například před 100+lety, kdy traťové poměry měly z hlediska bezpečnosti třeba na křížení byly parametry zcela jiné a stejně tak traťová rychlost.
Skutečně se nepouštějte do diskusí, když vám unikají historické souvislosti, což je zásadní především na lokálkách.

Zdeněk

Dobře jste mu to napsal….

Jiří Kocurek

Normový stav je takový, který byl naposledy zkolaudován po nějaké větší akci.
Před zavedením PJ tam byla nějaká traťová rychlost, snad 60 km/h. A tato byla normovým stavem. Nikoliv vašich „histrických“ 10 km/h, které jste si nejspíš vymyslel.

Koloťuk

Vy jste skutečně komik. Znáte souvislosti nebo akorát čísla na desce? Napadá mě změna geologických poměrů, stížnosti na hlučnost a x jiných věcí.
Ano, to jsem si vymyslel, protože to byl příklad, což jste opět nepochopil. Nemám encyklopedické teoretické znalosti každé trati v Evropě, hluboké znalosti manažerských propletenců státních podniků, ale mám odborné znalosti dopravních staveb.

Vtvt

Souhlasím, že je dobré rozumět proč to předkové udělali jak udělali.

Na druhé straně kdyby naši předkové měli k dispozici dnešní technologie např. naftové autobusy, tak by se možná rozhodli pro autobus, namísto (parních/naftových) vlaků.

Koloťuk

To je dost možné, byť nepravděpodobné v klimaticky problémových regionech.

Vtvt

Vážím si odkazu našich předků. Na druhé straně neodmítám technologický aj. pokrok.

Leinad

Nafrový pohon do autobusu nebyl vynalezen o moc později, než naftový pohon do vlaku.

Jiří Kocurek

Jinak podle vaší logiky by z Břeclavi do Brna měla být 1 kolej na 30 km/h naprosto dostačujícím stavem, neboť byla takto postavena.

Koloťuk

Proto vede v nové stopě. 😀
Další fundované informace, kterými mne obohatíte? 😀

blue

Tak i první koridor by měl stačit jako jednokolejný, ne?

Mirek Zv.

Vždyť taky z velké části je.

Daniel Jablonecký

Ve které části? Nevím ani o jednom jednokolejném místě na trase 1. tranzitního koridoru.

Jiří Kadlec

Lužná – Žatec prosím nerušit, je to důležité mezikrajské spojení. Středočeský kraj není ostrov, aby rušil vlaky jenom proto, že jezdí do sousedního kraje. Bude-li toto pokračovat, jsou ohrožené i Rakovník – Blatno, Rakovník- Louny, Březnice – Písek, Březnice – Blatná, Kralupy – Roudnice, Čáslav – Havlíčkův Brod Kolín – Pardubice, a další mezikrajské úseky.

Kernteriér

Jojo, Lužná -Žatec a Kolín-Pardubice, to jsou úplná dvojčata.

Řiditel

Ale notak. Tady nejde o to, že trať je mezikrajská, ale o to, že počty cestujících jsou mizerné.
Osobáky Kolín – Pardubice fakt nikdo rušit nechce. 🙂

Kuba2

Počty cestujících na jeden vlak mizerné nejsou. Se třemi páry vlaků denně samozřejmě celkově vycházejí malé, ale to je spíš problém nedostatečné objednávky.

Jiří Kocurek

Tratě do Lužce a do Mšena nejsou mezikrajské. Je tím pádem ohrožena doprava i z Prahy do Berouna, Kralup, Benešova a do Kolína?

Vít Jůza

Trať do Mšena, začíná v Královéhradeckém kraji, pokračuje přes Liberecký a Královéhradecký do Středočeského, kde končí.

PepaM

Což se ale aktuálně řešeného úseku (Mělník – Mladá Boleslav), navrženého pro zastavení objednávky dopravy, tak úplně netýká, že?

Daniel Jablonecký
fabec

Nejhorší na tom je, že prostě SČK neudělal vůbec nic, aby ty lidi na těhlech tratích do toho vlaku dostal, ba spíš naopak…

svojsin

Tak třeba u Kralovic se to řešilo, ale lidí během let spíš dál ubývalo.
Tam lidi spíš dopláceli na špatné JŘ autobusů.
Teď už je to naštěstí vyřešeno, což se projevilo např. i o víkendech.

Jirka

Byť to nerad přiznávám, tak 162 zabilo jako první to že přestala jezdit do Mladotic. Pak dlouhá výluka. Obnovení do Kralovic pomohlo jenom na chvíli. Lidi už si zvykli na auta. Navíc se tahle část Čech hodně vylidnila a tím zmizela i poptávka po spojení.

MartinS.

No musím říct, z vlastní zkušenosti, že poslední dobou raději sednu do autobusu, který mne tam doveze za 40 % ceny benzínu a jede jen o 30 minut déle.

Jirka

Zrovna dnes jedu do Čisté. Teď už ale autobusem. Dříve jsem to jezdil tak, že to Rakovníka autobusem a pak vlakem. Autobusy z Rakovníka do Čisté byly tragické. Jak to jezdilo každou dírou po cestě, byla jízdní doba skoro hodinu. Vlakem půl hodiny.

Jiří Kocurek

To měl do vesnic poslat lihové milicionáře v uniformě, aby ty lidi do vlaku nahnali? Nucené pochody na nádraží z autobusové zastávky u kostela?
Pan Nguyen se vyděsil a raději nešel přes ulici otevřít krám, ten den bylo zavřeno. Přecijen, na tom samém místě před mnoha léty měl krám nějaký Roubíček a říká se, že pana Roubíčka takhle odvedli do vlaku a už ho nikdo neviděl.

Leinad

To měl rušit najednou z plného provozu. Ne udelat nepoužitelný jízdní řád a vykázat malou obsazenost.

Kubrt

Kraj má za úkol lidi odvézt, nikoliv „zachraňovat lokálky“.

Vít Jůza

A tak nakonec místo obojího objednává dálkové autobusy.

MartinS.

A ty dálkové autobusy nevozí lidi?

MartinS.

SčK na trati 162 po letech, kdy si obce objednávaly jeden vlak v PD a 3 vlaky o víkendu z Čisté do Kralovic (Plzeňský kraj to odmítl platit), zařadil vlaky do PID jako linku S53 a přidal spojení. Ne, nepomohlo to. Takže linka S53 byla nahrazena autobusovými linkami PID 404, 570 a IDPK 321 a z vlastního pozorování mám pocit, že se situace zlepšuje. Existuje možnost garantovaných přestupů, některé spoje jezdí jako přímé mezi Prahou a Kralovicemi nebo Rakovníkem a Plzní. Obsluhuje to více míst na trase než vlak. Takže zlepšení dopravní obslužnosti.

blue

No jo, ale nejezdí to PO KOLEJÍCH!!!

Rudolf Tuček

Když někdo potřebuje jet z Plzně do Rakovníka po kolejích má možnost několikrát za den, jen přestup není v Mladoticich ale v Berouně.

fous

Nebo v Blatně! Takže má dokonce výběr!

Vít Jůza

Garantované přestupy mohou být i na vlak a mezi vlaky, a přímé spoje mezi Rakovníkem a Plzní přes Kralovice mohou jezdit po kolejích … tedy až po 10.12.2022, do tohoto dne tam je Spravou železnic ohlášeno nějaké omezení provozu.

MartinS.

No samozřejmě, pokud se zrekonstruuje úsek mezi Kralovicemi a Mladoticemi, mohou jezdit přímé vlaky mezi Plzní a Rakovníkem. Co na tom, že pojedou tak o čtvrt hodiny déle než autobus.
A ano, garantované přestupy mohou být i na vlak a mezi vlaky, jen ten autobus najede za rok asi o 7200 kilometrů navíc, jen proto, aby dojel k tomu vlaku, což je jeden autobusový spoj Kralovice – Rakovník v PD po celý rok.
Když se má utrácet, tak ať se utrácí hodně. A on tím zase nikdo nepojede…

Hodně štěstí

Pár víkendových letních turistických spojů do Kralovic zachrání rozpočet Středočeského kraje. 😆

xyz

Přičemž ten pár do Kralovic vznikl až s rokem 2022 coby „kilometrická úlitba“ za účelem dodržení maximálního limitu redukce objemu vlkm s KŽC.

Tzn. bude-li tento pár (resp. jeho prodloužení z Rakovníka do Kralovic) zrušen, tak stejně KŽC bude muset dostat „kilometrickou kompenzaci“ jinde.

(aneb hořké plody 10leté smlouvy pro období 2018 – 2027)

Kuba2

Tak může to být třeba něco kolem Mšena, kde to bude dávat o dost větší smysl než do Kralovic.

TU 134

Dosud se rušily jen lokálky kde jezdil Šukafon, předtím Hurvínek, ještě předtím Kafemlejnek. Ale příští rok bude možná zastavena osobní doprava na tratích kde kdysi jezdilo tohle
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=Ex&cislo=120&nazev=Thermal&rok=1991
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&kategorie=Ex&cislo=130&nazev=Thermal&rok=1986vg

Georg

dekujeme za historicke shrnuti.

Jiří Kocurek

Jistě, lokálka musí jezdit, jinak středočeský kraj zastaví dopravu na Ex1 Praha-Ostrava(-Košice).

Marana_CZE

Ano ano, takový typický expresní vlak v kategorii „Os“. Jak již řekl pan Kocurek, EX1 je v bezprostředním ohrožení od sčk. Co místo prezentace dat úplně vytržených z kontextu ukázat co zde jezdilo na Os v této době?

Jiří Kocurek

Ale v Os se nemusel platit rychlíkový příplatek. Lidi jezdili ze Třebové do Pardubic osobákem, aby ušetřili na dovolenou.

Marana_CZE

Prosím pěkně s čím nesouhlasíte? Snad ne s tím, že nejde srovnat vlak kategorie „Ex“ s vlakem kategorie „Os“….

Qěcy

Na které ze zmíněných tratí to jezdilo?

Gwann

Nejspíš bustehradka

Qěcy

Asi blbě koukám, na tom webu to uvedeno není.
A jak souvisí nějaký expres, s vlaky objednávanými kraji?

Gwann

asi nijak, krom toho, že zrovna buštěhradka není žádná lokálka ale zoufale zastaralá kdysi hlavní trať.

TU 134

1985-1989 přes Kladno a Žatec
1989-1991 přes Slaný a Louny

MartinS.

No a proto se teď z Chebu do Prahy jezdí přes Ústí nebo přes Vary a nemusí se přes Lužnou.

Gwann

přičemž ale ušetřený čas asi úplně není základním kritériem.

spíš to, že mezi Kladnem a Chomutovem je jediné větší sídlo přímo na trati (Žatec) a to má ještě nádraží v horoucích peklech. samozřejmě busem nenapojené na město, proč taky…

při trasování přes Teplice a Most je prostě víc možných cestujících

tarten

A co má být, když je to dnes Krušnohorem rychlejší přes Ústí a v taktu, ne jen jednou za noc? To už se na tuhle lokálku nikdy nevrátí.

Polert

Zavírat se bude, víc nám v kase … .

xyz

I když (nejen) v tomto případě jde o tratě s nízkým využitím a nízkým přepravním potenciálem, nelíbí se mi ta nekoncepčnost – tedy jeden rok škrtnout pracovní dny, za rok i víkendy. Tak když už, tak celé najednou (resp. samozřejmě prapůvodní otázka je, že/proč to „někdo“ – jiný – před těmi pár lety celé objednával, že).

Reaktor

Naopak je to hezký koncepční, nejdříve udělat nepoužitelné jízdní řády a následně to z důvodu nepoužívání zrušit.

Reaktor

Naserete tím méně lidí najednou, kdyby jezdily rychlíky Praha Ostrava pouze o víkendu, tak je za chvíli budete moct zrušit, protože tím začne jezdit mnohem méně lidí než dneska.

Jiří Kocurek

Na trase Praha – Ostrava nikdo vlaky neobjednává, jaktože teda jezdí?

Elb

R 640?

Lukáš Chytil

A na tuhle blbost jste přišel sám?
Samozřejmě že objednává, ale skrytě.
Praha – Kolín R – Praha – Havl.Brod – Brno
Praha – Česká Třebová R Praha – Brno + EC před odklony
Praha – Přerov R Praha – Luhačovice
Olomouc – Hranice na Moravě Ex Praha – Vsetín – Púchov
Přerov – Bohumín R Brno – Bohumín

Takže v celé trase ne, ale úsekově je to dotované až, až.

Adamgolias

Kdyz se rušil provoz na 013 tak tam jezdily 3páry . Prvni po osmé ranni , – deti ve skole , dospelaci u strojů , druhy po jedne,- deti by i jeli , ale obracene , z mesta do vsi , ,dospelaci stale u stroju. Posledni treti ,- po 19hod. Vsichni doma. .pri scitani za tyden osm lidi . Dva roky pred touto likvidacni upravou jizdniho radu byly spoje pres 012 od trate z kolina i prahy. I v prde… jako je zastavka Tousice vystupovali cestujici . Uspesny politik neni ten co usetri nejvic penez,( to jim stejne moc nejde)… Číst vice »

xyz

„Uspesny politik neni ten co usetri nejvic penez,( to jim stejne moc nejde) , ale ten , na ktereho lidi budou v dobrem vzpominat ,“

Kam byste zařadil letitého dolnorakouského hejtmana (ve funkci 1992 – 2017) Dr. Erwina Prölla, za kterého se zrušila osobní doprava na fůře dolnorakouských lokálek? 🙂

Georg

to byl vrah a zlocinec, das ist ja klar…

Jiří Kocurek

Mezi Josefa Sodomku, Karla Benze a Rudolfa Diesla. Nebýt jich, nebyly by autobusy. A všude by jezdily parní mašinky emitující jen vodní páru.

tarten

Nebýt jich, nebyly by motoráky. A všude by jezdily parní mašinky emitující jen vodní páru přimíšenou do čmoudu ze sazí se sírou, zapalující v létě úrodu. Prostě poesie železnice. 🙂

Adamgolias

O tom panovi nevim temer nic , tak vam na to neumim odpovedet. Narazite- li na to ze byl ve fci 15 let a tudiz musel byt oblibeny tak rikam proc ne. Meritko oblibenosti neni pocet zachranenych lokalek. To jste me spatne pochopil. Nelze ani rici co je spatne a co dobre. Kazdy cin a rozhodnuti nakonec nejak dopadne. Jen se nemohu srovnat s tim ohromnym mnozstvim aut co vsude jezdi. Slo to i bez nich. Ale treba to tak ma byt.

Daniel Jablonecký

25 let.

Georg

nechcete si zalozit vlastni web, treba http://www.slataniny.cz?

Adamgolias

O tom jsem neuvazoval. Co vas vedlo k vasi nabidce?

Qěcy

Co si zvolili ve volbách to mají.

Jakub

Každý říká, že oproti 810 může jezdit za poloviční náklady moderní autobus, třeba MAN nebo Volvo, na dvou zadních nápravách, s USB zástrčkami a klimatizací. Problém je ale v tom, že místo 810 se tam obvykle vysoutěží dopravce co koupí staré Iveca z Francie nebo Německa, kde ani nefunguje klimatizace nebo se nakoupí SORky bez klimatizace. Ono to ale není takto jednoduché. Zatímco u linkových busů, navíc bez klimatizace, má člověk často pocit, že jede tím nejpodřadnějším způsobem, navíc s otráveným řidičem, u vlaků je často personál na daleko vyšší úrovni i když člověk jede 810kou. Už to, že je… Číst vice »

blue

Prosím, řekněte, že tohle byla jen ironie…

Polert

Myslím, že si to dost prikraslujete… a že jste zařadil i klišé o otravenem řidiči, zatímco personál v 810 je na úrovni, to je už docela zoufalost. Tuhle jsem v 810 viděl otraveneho chlapa kolem 50, tak se 120 kg, už pohled na něj mohl některé cestující vyděsit, ale naštěstí na trati byla výluka, kde se přestoupilo na autobus s příjemným mladým ochotný soferen s kravatou… usmíval se i na babičky.

hopa

V tý 810 sem seděl já. Tvářil jsem se otráveně, protože jsem poznal že nás nemáte rád! Těžce to nesu…..

Hned jak jste zmizel ze scény, začal jsem cestujícím zpìvat a rozdával jim vouchery v hodnotě 100KČ na nákup do Penny.
Říkali mi, když vystupovali, že chtějí jezdit jen vlakem….

Qěcy

A už se kýváš?

Kernteriér

Potkat tě tam se sekerou, tak taky budu tvrdit, že chci jezdit vlakem. 🙂

ABC

u vlaků je často personál na daleko vyšší úrovni

tak zrovna nedávno si tu jeden stěžoval že průvodčí byla Ukrajinka. A myslím že to týkalo jednoho z těchto adeptů.

Gwann

Ano, pokud mu vadila pouhá národnost, tak je to pacient.

Já měl zase včera zkušenost s ukrajinskym řidičem busu…na zastávkách kde nastupovalo málo lidí…nevydaval lístky a jízdné stanovoval jaksi odhadem…ale pravda nižším…

Přesto mne nepohorsuje jeho národnost…a nehadal jsem se

Jiří Kocurek

A navíc nebyla z železničářské rodiny. TR10 se musí dlouhé roky od malička studovat.

Kernteriér

To se nestuduje, to se dědí!

Qěcy

A čí je to problém? Zvolte si příslušné politiky. A pokud je nemáte, kandiduje sami třeba budete zvoleni.
Jak byste to chtěli řešit jinak? Nějakým totalitním politickým systémem? Nebo všeobecnou železniční povinností?

Informace

Bohužel do podzimních komunálek to nestihnou… Termín podání kandidátek už byl…

blue

Tohle bude na velkej balík popcornu. 😀

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Dávám chladit pivečko…

rozhon

Budvar?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Píšu pivečko…

Elb

Na to co tady píše bych ho tipoval na Staráč nebo Zlatopramen.

Jiří Kocurek

Já myslím, že zrušením a rozoráním takovýchto „silnic“ se ušetří miliony ročně: https://mapy.cz/s/nafaduseto

blue

Co vám provedla taková krásná polní cesta? Přímo se na ní vidím s bajkem, to by svištělo…

Martin.K

Slyšel jsem od některých zástupců kraje/jeho organizací, že tyto redukce se dělají proto, aby se mohly zavést nové spěšné vlaky na páteřních tratích do Benešova, Kolína či Kralup. No, takže redukce nastaly už vloni, letos budou další, ale ty nové spěšné vlaky v jízdním řádu stále nevidím…

MartinS.

Na trati do Kolína letos neprojede ani to, co loni, natož další vlaky… Do Kralup by možná něco projelo, ale asi nebude čím to vyjezdit a podobně to bude u Benešova… Čeká se na nové jednotky…

Koro

Nějak se to doklepe do krajských voleb a až vypadnou SATAN , příští to zas obnoví. Možná.

blue

Vážně požadujete, aby se kraj choval nehospodárně? Pak doufám, že vás tu neuvidím si stěžovat, jak na něco nejsou peníze…

Jelen

Provozovat vytížené vlaky je nehospodárné? Vlaky mezi Slaným a Louny i mezi Mělníkem, Mšenem a MB vytížené jsou, resp. ve druhém případě byly, než se začaly ve velkém škrtat.

blue

Zjevně nejsou tak, aby to vyvážilo výši rozdílu dotace mezi vlakem a autobusem.

Gwann

Ono provozovat vlaky dle systému náhodných výstřelu fakt neni dobre…

Představte si takou relaci Křivoklát- Žatec. Ano, zas taková darda to nebude. Ale není úplně obskurní. A podívejte se na počet spojů i návaznosti.

Takový jizdni rád fakt nikoho nepřilaka.

svojsin

Na Louny – Slaný opravdu většinově nejsou a relace je prakticky nahrazena z větší části už dnes.

Ale Mělník – Mšeno předpokládám v sezoně zůstane a nebo se časem vrátí, tam na rozdíl od Kralovic a Štěpánova těch turistů přece jen jezdí povícero.

Chtělo by to ale lepší vozítka než šukafony, stejně jako na Benešov -Vlašim a Slaný – Kralupy

Jelen

Že je relace nahrazena už dnes? Co je to za blábol? Vlaky jsou to jediné, co tam reálně funguje a jsou vytížené dost, znám to tam dost dobře. Zejména o víkendech je autobusové spojení na severozápadním Slánsku katastrofa a nebýt vlaků, tak se tam prostě nedostanete. Navíc to máte s jedním, slovy jedním, přestupem až do centra Prahy, což u autobusů v žádném případě není. Autobusy tam navíc jezdí po nepříliš udržovaných silnicích a jízda s nimi nic pohodlného není, vlak je prostě v tomto ohledu mnohem lepší a taky spolehlivější. Víte přesně kam jede, nestojí v kolonách, nemusí se… Číst vice »

svojsin

Ano, nahrazena je v kladiva a chybí propojení s linkama z Ousteckýho kraje.
Většina osídlení tam zastávku vlaku nemá a např. spádové Zlonice ji mají zcela na okraji.
Samotný Zlonice mají do Slanýho cca 35!! párů spojů autobusů v kladiva s lepším rozmístěním zastávek ve Slaným.

Do Klobuk atd. se jezdí i z druhého směru (přestup na „pražáka“) jedoucího přes Slaný.

Obsazenost většiny vlaků JE nízká a bus tama stejně musíte táhnout, pokud nechcete většině lidem veřejnou dopravu odrovnat.

Vaše opakovaná ignorace reálné situace na tom nic nezmění….

Gwann

S Louny – Slaný mám jedinou víkendovou letní zkušenost. Jakkoliv šukafon vyjížděl z hlavního, ne z města, tak byl velmi slušně obsazen, cca 35 kaštanů cca v půlce trati mezi Louny a Slaným. Do Kralup nás dojelo pravda pouze cca 10, ale to je už jiná pohádka. Trať hezká, na sever úchvatné výhledy na Středohoří. Co tam jezdí za busy…no když jsem hledal, tak to byla taková ubohost, že kombinace pěšky + šukafon vyhrála. (A ano, i bus dokáže jezdit o víkendu, když se chce, jen opravdu většinou nejezdí ani tam, kde v týdnu je obsluha celkem fajn. Ani tam,… Číst vice »

svojsin

Busy konkrétně odkud kam?
Na Kralupy, což je logicky vytíženější část, nikdo nenavrhuje omezení osobky, máte zdroj informace o něčem takovém?

Jelen

To by nevyvážil ani plný vlak, proč to někteří stále nechápou? Příjmy z jízdného to prostě nezaplatí. Ani autobus nebude vydělávat, ani plný vlak.

Kernteriér

Jelene, přečti si to ještě jednou. Nikdo o výdělku nepsal.

Vtvt

Vlak mezi Slaný-Louny Petr Borecký v pátek 22.7 ve vlaku Slaný Louny Stadler RS1:

„V ranním vlaku bylo na celé trase kromě nás 10 cestujících (kapacita soupravy je 70 sedících cestujících), v dopoledním vlaku jich bylo 11.“

Borecký tvrdí, že i mimo prázdniny nebyl počet cestujících výrazně vyšší. Dle dopravních průzkumů

Qěcy

Nebyly. Uveďte ty počty.

Jelen

Byly. Obě tratě znám velmi dobře a vlaky tam vytížené byly a budou, pokud budou jezdit. Nezkoušejte lhát o nevytíženosti, pravdu prostě v tomto mít nebudete. Fakta jsou fakta.

Vtvt

prosím o zdroj počtů cestujících.

Kernteriér

Zdroj: Jelenův mokrý sen.

Vtvt

„V ranním vlaku bylo na celé trase kromě nás 10 cestujících (kapacita soupravy je 70 sedících cestujících), v dopoledním vlaku jich bylo 11.“

Koro

Co je hospodárného na osekání vlaků do nemožných časů a poté jejich zrušení?

svojsin

Konkrétní příklad??