cargo

Pět let od odvolání: Na dráhy vzpomínám v dobrém, říká Žaluda

Výrobu RailJetů pro České dráhy zadal Petr Žaluda. Autor: Jan ŠindelářVýrobu RailJetů pro České dráhy zadal Petr Žaluda. Autor: Jan Šindelář

V polovině letních prázdnin si železnice připomíná jedno drobné výročí. Před pěti lety 30. července byl odvolán z funkce dosud

Zpět na článek
20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ketas

Takové bidlo a takovou dobu? Taky bych vzpomínal v dobrém při utrácení těch peněz od drah.

železničář v důchodu

Abyste toho Žaludu zase nepřechválili – ono ho také „bylo sakramentsky dost“. Ale „patology_chef“ má pravdu, že ČD už opravdu potřebovaly „manažera“, což Žaluda asi v jejich čele i skutečně byl, a zpětně lze potvrdit, že aspoň něco opravdu rozhýbal (ačkoli když nastoupil, věděl o železnici „velký kulový“ a šlo mu zjevně především o vlastní enormní osobní příjem).

VRT

Pane důchodče. On si platově pohoršil, to jen na okraj.

železničář v důchodu

Což ovšem nic nemění na faktech, které jsem popsal v závorce.
A propos: raději nechci ani spekulovat (abych nebyl nařčen, že „slyším i trávu růst“) o tom, zda ten „PR text“ neměl být m.j. třeba i součástí nenápadného ovlivnění dozorčí rady ČD v novém složení a jakési „dělostřelecké přípravy“ před plněním jejích příštích úkolů – přísloví, že „nevstoupíš dvakrát do téže řeky“ ovšem platí i v tomto případě …

patology_chef

Proč ne, ono to v té době už potřebovalo manažera. Jenže těch podržtašků, rádobychytráků a lidí bez lidských vlastností bylo okolo pana Žaludy víc než snesitelně.

Kdy už ale konečně přestane mlčet pan Bazala? Všimli jste si, jak zmizel a nevysvětlil spoustu věcí? Neříkám, že všude byl temnou stranou síly… ale pamatujete? Spedi-trans, pendolina, 380, Živá nádraží, odmítání vydání auditu, který na Cargo poslal Žaluda…

Apollo 17

Také si myslím,že Žaluda změnil ČD z „pomalého chátrání“,které odstartoval Stránský a udržoval Říman a další do rozvoje.Domluvil smlouvy s kraji,nastala po 15 letech obnova vozidel.Stálo to peníze a dluhy,což pokračovatelé Římana využili k jeho sesazení.

Jan Horák

Podle mne Žaluda nastartoval v ČD procesy moderní firmy a dopady toho se projevily v delším časovém horizontu.Souhlasím, že firmu neskutečně pozvedl.Samozřejmě že negativa se při řízení takového kolosu vždy stanou,ale podle mne je jeho přínos nedoceněný.

Michal

Přesně tak. O to víc je absurdní, že tak schopného člověka sestřelí nějaký polodebil z Mlhošovy partičky, který je jinak naprostá nula a vyžírka… https://bit.ly/2LCjImd

Chachar Budvar

Ano. Docent Žemlička v tom jel též. Nezapomínejme. Ani na dobé, především však na zlé – viz. tlak patlala z JH na zastavení pozitivních změn, které Žaluda započal. A dnes tu máme všechno zpět, jak přes kopírák..

Dan

Michal: Skvostně řečeno. Dodnes když vidím jeho fotku, dělá se mi blivno. Ve firmě, kde dělám, řádil taky…

Milan

Ohledně railjetů je sice fajn, že zvýšily úroveň cestování Praha-Brno, ale za tu cenu mohlo být o řád víc modernizovaných vagónů typu Bmz, které nabízejí minimálně srovnatelný komfort (kdo preferuje kupé, dokonce lepší). Takže osobně bych raději, kdyby v celé síti ČD jezdily klimatizované, byť starší vagony, nežli na jedné trati pár railjetů, pro které zde není, ani nebude potřebná kolejová infrastruktura a na ostatních tratích jezdil šrot bez klimatizace s koženkovými potahy.

Michal

No a co budete dělat, až se za 10-15 let všechna ta zrekonstruovaná rakouská Bmz najednou rozsypou? 🙂
Berte to tak, že ani 15 railjetů není žádné kulervoucí číslo a pár nových vozů na vlajkové výkony se nakoupit musí.

Vídeň není Linec, abyste jim tam poslali béčka (jak je v poslední době opět zvykem).

pavel

KULERVOUCÍ!!! Bingo, díky za nové slovo současného – nemastného a neslaného newspeaku .. 😀

Matěj

To bohužel není uplně pravda. Obyčejná bmz, ač pohodlná, by nikdy nepřitáhla tolik cestujících. Jsou to obyčejné vagony, které tvoří obyčejný vlak. Railjet je značka, je to něco víc, něco mnohem přitažlivějšího.

Milan

jančura jezdí vesměs s ojetými vagony bmz a obsazenost obvykle lepší než rj, takže ne „obyčejná bmz“ ve stylu najbrt, ale bmz s vhodným polepem a lidi se nahrnou;)

hopa

Ten Zak ,to byl krivak neskutecnej. Na putky p. Zaluda vs Radim rad vzpominam,protoze bylo evidentni ,ze oba jsou hraci ,ekonomove.
CD se za pusobeni p. Zaludy neskutecne zvedla,i mezi zamestnanci na nej nepadaji kriva slova,ac se za jeho ery znacne zestihlovalo.
Skoda ,ze ho takhle zbytecne ten zlodej Zaku sundal.

ApolloXI.

Tady je to koukám jeden zaměstnanec ČD za druhým 😀
Loajalita (rozumějte držhubné) k firmě Vám asi nic neříká.

Michal

Ha, Žemlička, démon zla, opět na scéně… 😀 Jen teda srovnávat ho s Moosem je trochu hardcore – přece jen Žemlička byl akademik poněkud venkovských proporcí i stylu myšlení.

Závěr o osmi Railjetech je bohužel krutě pravdivý – třeba by ČD udaly na to svoje véháčko do Německa, kde by se splácely a na domácí mizerně výnosný byznys by zbyly odepsané Siemensí Bmz – tzn. nebyla by to pro ČD taková finanční zátěž…

Vladimír

Přesně tak souhlasim, ze nakoupit zbytek RailJetu byla velká chyba. Vždyť před par dny CD prohlasila, že bude nakupovat další vozy viaggio comfort. Bude je nakupovat bez jídelních vozu a bez 1. třídy a riditelneho vozu. Někde jsem dokonce zachytil, ze má byt ten nakup drazsi jak ucelené soupravy. Navíc tyhle vozy mají jezdit na sever do Německa a místo pokut, které CD dostávaly od DB za nesplnění kvality, by už dávno jezdili vlaky odpovídající úrovně.