Pesa v Sofii definitivně porazila Škodu, dodá 25 tramvají Swing
Tramvaj Pesa Swing v Sofii. Foto: Titikaka1 / Wikimedia Commons
V bulharské metropoli bude po konci smlouvy jezdit 62 tramvají od Pesy.
V bulharské metropoli bude po konci smlouvy jezdit 62 tramvají od Pesy.
Řekl bych, že ten důvod je jednoduchý.. Žádný DP nechce míchat značky vozidel…
Vidíte souvislost mezi výběrem dodavatele a kauzou INEKONu v Sofii?
Chápu-li správně, tak dodnes dopravce v Sofii nezaplatil INEKONu dluh, přes výsledek mezinárodního soudu. Čili v posledních měsících se rozhoduje jaký bude osud INEKONu.
Připomínám, že šalinky INEKONu se (spolu)vyráběly v EKOVA Ostrava.
2013: šalinky PESy 20 ks
2016: šalinky PESy 5 ks
2017: šalinky ŠKODy 13 ks
https://zdopravy.cz/potvrzeno-skoda-porazila-pesu-vyhrala-soutez-na-tramvaje-do-sofie-2878/ , což se ale nerealizovalo (v 2019 zakázku na těchto 13 šalinek získala PESA)
výše uvedené jsou nové šalinky, vynechal jsem nákupy ojetých
Nemyslím si, že Škoda Plzeň dělá nekvalitně, ale důvod, proč nyní vyhrála konkurence se nezveřejňuje. Je to dobře, protože se Škodovka musí více snažit. Jako občan ČR nemám radost, když vyhraje zahraniční firma. Škodovka s obtížema přežívá stále privatizaci a tunelování. Mnoho velkých firem na to u nás doplatilo. V Plzni zaněstnávala 35 tisíc lidí. Díky ní stojí Temelín, mnoho elektráren po celém světě, vyráběla excelentní průmyslové zařízení, ale i zbrojní průmysl. Hodně zajímavé je i výroba součástek pro záoceánské lodě, nebo mohutná lodní děla.Také stavěla cukrovary, tabákové stroje, lisy na výrobu kaučukových produktů, dopravní techniku, lokomotivy hodně pro Sovětský… Číst vice »
Pane Miloš, dovolím si: Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom „Škoda Plzeň“?
a) Škoda Transportation, která patří pod PPF/pana Krska? (ŠT je mj. vlastník výrobních fabrik ve Finsku, Turecku,…)
b) Škoda JS (ruský vlastník), které má zakázky z různých koutů světa (pro francouzské firmy, Ukrajina,…) jenom z Ruské federace myslím žádné nezískala
c) Doosan Power (korejský vlastník), která vyváží do celého světa (srovnat s osudem velmi přibližně obdobné výroby ve Brně)
d) Škoda Huť/Kovárna – posléze jako Pilsen Steel – (pod ruským vlastníkem došlo 2x k insolvenci)…
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/obrazem-plzenske-hute-neprezily-rusky-kapitalismus-brzy-pujdou-jejich-budovy-k-zemi-1381084
Nebo něco jiného? Třeba Konštruktu na Slovensku?
Hlavně, že pod tímto článkem je další článek, že Škoda porazila Pesu.
To je hnus velebnosti …
No jasně, měla to vyhrát svatá Škoda, tak jako třeba se 380 a pak ještě z odběratele vylámat penále miliardu.
Víte o tom prd…
To ty obyvatele Sofie teda lituju, ty polské tramvaje jsou nic moc. Tak snad se naší Škodovce zadaří jinde!
Ještě by to chtělo, aby Schadewerk projela i ty Košice a Bratislavu. Aspoň by se začala učit jinýmu přístupu k zákazníkům, než doteď. U trolejbusů už narazila, ještě ty tramvaje.
No to jo no, zase snad po nich pak výrobce nebude chtít miliardu penále za pozdní dodání, jako tomu bylo u 380.
Čistě subjektivně – asi neznám moc designově hnusnějších tramvají. Tak snad bude kvalitní alespoň po technické stránce.
Design pro Sofii skutečně není nic moc, ale třeba v Lodži jezdí Pesa Swing s hezčí tváří a svezení je velmi pohodlné (i tam na úzkém rozchodu) a interiér je řešený prakticky.
vskutku, v dnešní době tak nějak lunapark
Perfektna sprava
Navíc ty soutěže určitě nebyly jen dvě jak si Pan Vavříček myslí….
Spusedovi chcíply už dvě kozy. Perfektní zpráva :-(((((((
Asi od Košic…? 🤐
A v tom Hannoveru požadují klasické tramvaje na linky 10 a 17 anebo pro ně klasické vozy pro S-bahn?