Pendolino poprvé v Karlových Varech. Do Prahy bude nejrychlejším vlakem, o třetinu pomalejším než autobus

Jednotka pendolino v Karlových Varech. Foto: twitter Václava NebeskéhoJednotka pendolino v Karlových Varech. Foto: twitter Václava Nebeského

Autobus mezi Prahou a Karlovými Vary je o třetinu rychlejší. Nový spoj bude nejdelším v republice podle počtu ujetých kilometrů.

285 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kroc

Ještě že vlakem nikam nemusim…. Stačí že občas na kolejích dělám s bagrem. To uplně stačí.

pejan

Je to sice dál, ale zato horší cesta!

Lech Malý

Poznámka k titulku: autobus je o třetinu rychlejší (základ srovnání je vlak), tzn. pendolino je oproti autobusu o polovinu pomalejší (základ srovnání je autobus).

Ach :-(

V pořádku, my na Moravě budeme dál jezdit šukafonem na regionálních tratích.

Marek Janík

Substráte jeden nevděčný, dyť ty šukafony už majou stahovací okna a jsou v najbrtu!

Anonym03

A mají USBčka a klimošku!

SRR

7 hodín cesta 600 km?? A to je čo? Rýchlovlak by to zvladnul pod 3 hodiny…. Nejak jsme zaspali dobu a není duvod k radosti….

Anonym03

No na Slovensku máte co říkat.

tetka bielická - cigereje

Banská Bystrica – Bratislava reálny čas prepravy po rozyebanej železnici, kde je samá pomalá jazda tridsiatka – 230 km tiež tak za 7 hodín

Bazo

Vzhledem k jízdní době byl jediný rozumný spoj východ > západ noční R Excelsior. Člověk se pěkně vyspal a odpočatý vystoupil v KV. Bohužel Ostrava nemá dost silný potenciál cestujících, takže počáteční/cílová stanice by musela být minimálně Žilina a to už by bylo také na dohodě a spolupráci se ZSSK. Ale určitě by to přineslo více než pouhý východ ČR. Také by se tím zaplnila díra, která večer mezi Ostravou a Prahou je. K tomu bych přihodil přímý vůz KV – Moskva a zpět jako v nedávné minulosti, zákazníky si vždy našel.

Martin Grill

Bez povinných místenek, které začínají/končí v Praze, to bude jen naklápěcí dobytčák s vlajícími a zavazejícími lidmi, na které se místenka buď nedostala, nebo podcenili její nákup. Jakákoli provozní výhoda, spojená s provozováním takto dlouhého ramene, mi zcela uniká.

KarelF

Pročetl jsem diskuzi a napsal bych sem shrnutí. Všichni srovnávají část trasy Praha – KV. Takže v řadě prvé srovnávejte celou trasu OVA – PHA – KV. Nevykusujte jen části. BUS Ova – Pha – KV nesmysl. Navíc v jízdní době busů Pha-KV se moc neřeší, že některé busy končí na florenci a většina na zličíně takže + cesta do centra. Jinak časy jsou dost podobné vlak i bus, protože bus nabere zpoždění na cestě Prahou navíc jeli jste po silnici KV-Praha. Uzavírky, stavby atd. takže ten vlak bude na tom stejně nebo na jistotu.

KarelF

Pane Sůro máte tu možnost, podívejte se na IP adresu a e-mail a koukněte se na jména registrátorů a poté nick. Jinak jste se nechal mystifikovat jsem zákazník dceřiné společnosti vlastníka IP. Takže rejžiku, k nákupu služby fakt nedostávám. A zjistíte, že režijku skutečně nemám. Mohl bych si koupit IN100, ale jaksi není důvod. Tu 1 nebo obchodní třídu si milerád zaplatím sobě, přítelkyni, dětem pokud mne cesta vlakem dává smysl.

KarelF

PS Pane Sůro myslím, že za dobu co tu diskutuji můžete vědět, že nikomu nestraním. Nejsem zaměstnancem žádné dopravní společnosti , nedělám ani jinou formou ičo, dpp. Pouze píši své názory jako běžný cestující který se o nejen o železnici zajímá.

Igor Sláma

Souhlasím s panem Karlem. Jen dodám,že jsem jel před třema rokama z Chebu do Ostravy a po celou dobu byl vlak obsazen. Lidé nejezdí jen do Varů,ale využívají rychlé a pohodlné dopravy , což Pendolino je. Cestu jsem si užil a vzhledem k tomu, že občas do Ostravy potřebuji jet,tak mi tohle spojení plně vyhovuje. Chybělo tu a konečně se zase vrátilo.

Anonym03

A co takhle to vyklopit všem bez zjišťování? 😉

Dominik

Zajímalo by mě jaké autobusy jezdí PHA Zličín — K.Vary?

Jezdíval jsem tímto spojem téměř každý týden a nikdy jsem neviděl že by nějaký autobus zajížděl jinam než na Florenc?

Krom času by také stálo za to se podívat na ceny jednotlivých jízdenek..

Lech Malý

> protože bus nabere zpoždění na cestě Prahou, navíc jeli jste po silnici KV-Praha… No za to vlak z Prahy na Plzeň je teď spolehlivost sama.

KarelF

Pánové někdo si prostě sedne do vlaku v Olo a jede sice déle, ale bez stresu nad přestupy atd. jak jsem napsal jinde někdo rád vdolky jiný zase holky.

Luboš Beneš

Jojo, naposledy v pátek z Olmika do Plzně a před Karlštejnem pendolinem šup do stromu- za to dráhy nemohou, to příroda a dobrá správa…..

Přelepkář

Přelepky do KJŘ naleznete na http://prelepky.wz.cz

Anonym03

Smazat, reklama.

wxdf

Místo toho, abyste opsal z tiskové zprávy „„Těší mě, že se nám společnými silami s Karlovarským krajem podařilo zavést přímé, velmi pohodlné spojení lázeňské metropole nejen s Prahou, ale také s Pardubicemi, Olomoucí a severní Moravou,“ uvedl člen představenstva ČD Jiří Ješeta“, mohl byste uvést, že tam byl Václav Nebeský : https://youtu.be/GMFYcE3aGyc

Janek

Jako šotoušovina dobrý. Ale prakticky nepříliš použitelný.

jirka podolský

Jako šotoušovina a předvolební tah ANO bude líp je to opravdu dobrý…

Pe.tr

To bude luxusní fotka .Šozouš bude hýkat blahem . Pendolino , jednokolejka , výjezd za zatáčky , vycházející slunce a v pozadí les . Ale proč tuto onanii platit z daní nevím .

Bespi

Cheb – Vary je dvojkolejka. Si to pletete s koridorem Plzen – Cheb, ktery je z vetsiny opravdu jednokolejny a kde uz to jezdi roky 😀

Spravedlnost

Na nesmysly pro sotouse je zřejmě stale penez dost. Nikdo jiný to používat nebude.

KarelF

Nechápu lidi jako vy co si nepřipustí, že železnici mohou používat i normální lidé. Nebo snad všichni co během dne vystupují na hlavním nádraží v Praze nebo masaričce jsou šotoušové a šotoušky s šotoušaty. Jel jste teď někdy na KV po silnici? Dost nic moc. Tomu času 2:15 busem na Florenc nevěřím ani zbla. Možná tak na Zličín. Takže osobně pokud bych tím Pendolienm jel tak hezky 1 třídu a tradá. Prostě někdo má rád holky jiný zase vdolky.

SRR

A čo takto rýchlovlak s časom pod hodinu a na minútu presne???

Petr Šimral

To je zajímavé, jak všichni perfektně znají stav D6/ I 6. Já tam pravidelně jezdím a trasu Sokolov – Mnichovice (kus za Prahou po D1) jezdím s max. 90 km/h za 2:15. Jsou – li zrovna nějaká stavební světla, vejdu se do 2:30.
A upozorňuji, že autobusy jsou rychlejší, protože je nějaká devadesátka, úplně stejně jako 90% řidičů osobních automobilů, vůbec nezajímá …

TomikV

Ale asi nejezdíš přes Prahu, ale po okruhu 🙂
Nicméně, když pojedu autem z KV do Prahy na Zličín, tak za optimálních podmínek (sucho, žádné kolony) v pohodě pod dvě hodinky (1:30) se to dalo. Podotýkám osobákem. A bus je jen o málo pomalejší. Tady ,mám pocit, časy nikdo (tedy co se vlaku týče) neřeší.

Leinad

Autobusáka s tachografem a omezovačem nezajímá rychlost? :D. Jo z kopce bych věřil že se dostane nad stovku.

Japas

To jsou časy přímo ušité na míru lázeňským hostům. 🙁

KarelF

Kteří obvykle neřeší 5 minutové přestupy, ale koupí jeden lístek z bodu A do bodu B. Na Mariánkách nebo Františkových lázních to bylo pěkně vidět o víkendu když se střídali turnusy na lázeňských domech jak přijížděla klientela. Maximálně jízda vlakem z bodu A do bodu B kde zastavuje Pendolino a odtud do bodu C Mariánky, Františkovy a nyní Vary.

TomikV

kolega psal … časy … A s tím se nedá nežli souhlasit. Tady bych viděl spíš příjezd kolem desáté a odjezd odpoledne. Tohle co vyplodili …

jirka

KV a proč ??? my chceme pendolino na České Budějovice ! 🙂

Pan Da

tak si ho zadotujte jako plzeňští – ta kraťoučká nastavenina CH-KV v noci a KV-CH nad ránem je reálně nepodstatná….ono kdyby se v ČB zachrastilo dotacemi, minimálně jeden pár by se v relaci PHA-CB a zpět otočit dal

jirka

ale na jih budem mít jedinou trať v čr kde bude moct je aspoň 200 🙂

Pan Da

ano ale….
1) kdo to zaplatí
2) odkud se tam to klopidlo přesune?
3) jaká je obsazenost?

Inspektor státních drah

Po dokončení IV koridoru bude mít Pendolino do Budejic větší smysl než z Prahy do Chebu a z Ostravy do Košic .
Na té trati alespoň využije aktivní naklápění narozdíl od trasy Praha Karlovy Vary

Petr Šimral

No, ono by na trati Praha – Plzeň – Cheb naklápění smysl měl, ne že ne. Ale nesmělo by být součástí objednávky v kombinaci s pomalejšími vlaky.
Když si představím novou pětivozovku a úplně nádherný prakticky všude naklápěcí výkon i s rychlostí 200 km/h –> Linz – ČB – Praha – Ústí nad Labem – Cheb – Plzeň – Praha a samozřejmě i zpět. Chtělo by to tak třináct souprav, ať je i posila ve špičce na hodinovku 🙂

Spravedlnost

Doufám že si to ale predstavujete bez dotací. Autobusy v teto relaci take jezdi bez nich. Samozrejme výjimkou jsou ty narizene slevy, ale jinak to v zájmu daňového poplatníka neni.

Petr Šimral

Nikolivěk. Jediná autobusová linka, která je v tomto konkurenceschopná je přímá linka Karlovy Vary – Praha.
A mnou navržené je propojení tří dotovaných linek do jedné, kde by to navíc umožnilo výrazné zrychlení všech linek a tedy zkvalitnění základní dopravní obslužnosti.
Na rozdíl od ojedinělých jízd Pendolína, kde právě z důvodů ojedinělosti, ale zařazení do ZDO nemůže předvést své schopnosti.

ABC

Ano, Praha – Vary je tak tragické že tam i nedotovaný autobus vítězí nad dotovaným vlakem. Kdyby nebyl vlak dotovaný tak by autobus vitězil na většině uvedených tras. A ZDO by skutečně neměly být linky typu Praha – Ústí nad Labem – Cheb – Plzeň – Praha. I když ČSAD Liberec se svého času o podobně snažilo s linkou Praha – Liberec.

Petr Šimral

A proč by neměly být, když dnes existují, jsou dotované a dělají záslužnou činnost pro obyvatele v regionech?

ABC

tak dotované koblihy by jistě také mnozí považovali za záslužné

stanik

Otázka je – je opravdu čas a rychlost tím pravým ořechovým ? Až dokáže bus přepravit takový oběm cestujících jako Pendolíno nebo Euroline bude jiná doba. Uvidíme, jak se upřednostní Leoexpres s čínskými soupravami na českomoravské železnici právě v konkurenci s pendoliny.

ABC

Tak jistě, všelijaké kvaltování toliko pro hovada dobré jest a cesta může být cil.

BLackList

Zda je vlak dotovaný či není není v tomto okamžiku podstané. Postatné je že koleje nevedou nejkratším směrem na rozdíl od silnice a ty technicky nejkratší Pha-Kladno-Žatec- Chomutov (je možno i mimo) K. Vary jsou hodně pomalé.Není to páteřní trať.

Luboš Beneš

No za první republiky i komančů se tudy do Varů jezdilo, Karlex se vlak jmenoval a byl svého času nejrychlejší v síti…. no pak se neudržovalo, odstranila druhá kolej kolem Sádku, na elektrifikaci nedošlo…..z hlavní trati se stala regionální a je to.

Pan Da

až budou chtít ČD sebrat jeden nebo oba páry IC 504/505 512/515 a soupravu posílat na Budějky, to bude v Plzni asi pěknej řev

stanik

Budou asi muset – leoexpres s těmi svými v budoucnosti bude muset někde vydělávat a nebude to možné jen mezi Prahou a Ostravou ale i …… !

Pan Da

máte na mysli ty virtuální dva páry LExpresů které vypadly z návrhu GVD 19/20 a měly je operovat čínské sršně?

Luboš Beneš

No to doufám, taky je z Plzně našlápnutý až po schody…. povinné místenky by neškodily…i když ty západní ex jsou dnes taky slušný…

KarelF

Cože, že se naklápění na trase Praha – Cheb nevyužije???????????????????????????? Děláte si pr.d.el. Pokaždý když tím jedu z Mariánek tak mne je do Plzně z toho jak to klopí rychle ze strany na stranu blbě. Běžte se projet a uvidíte jak se na tomto úseku používá aktivní naklápění.

jirka

Hn, ale jen při rychlostech mezi 90- 125 k/hod víc mi to na mapě neukazuje , to není tedy moc velká rychlost pro rychlovlak 🙁

Jedine autem

A proc tedy nejet radeji autem nebo busem po silnici, kde nic neklopi, je to rychlejsi a nebude vam blbe? Vlak je pro mayochisty, sam jste to potvrdil.

jirka

Kde je plánována či prověřována rychlost 200 km/h

Sudoměřice – Votice: Probíhá realizace stavby
Soběslav – Doubí: Probíhá realizace stavby
Nemanice – Ševětín: probíhá zpracování DSP.
Sudoměřice – Votice: Probíhá realizace stavby
Soběslav – Doubí: Probíhá realizace stavby
Nemanice – Ševětín: probíhá zpracování DSP.
Uhersko – Choceň: dokončena aktualizace záměru projektu, rozpracovaná DSP.
Ševětín – Veselí n. L.: bude zpracována studie prověřující podmínky pro zavedení rychlosti 200 km/h.

Janek

Jižní expresy prázdné doopravdy nejezdí. Naopak, tím že skoro nikde nestaví jsou už dnes konkurenceschopné k autobusům.

stanik

Za mnohem většího jízdního konfortu cestujících.

jirka

1 – jezdí se zdarma? někdo možná jo ale, já tedy lístky platím 🙂
2 zrušit linku Ostrava – Košice, na tu trať stačí normální pomalý vlak
3 – lidí jezdí na jih dost

KarelF

Jenže to není koncept v Jižních čechách tam se dlouhodobě preferují autobusy a EON.

kanafasik

budete mít letecké spojení. České Budějovice – Praha

Kodl

A kdy zavítá nějaký normální ne-dieselový vlak i do krajského města Zlín? 😀

Inspektor státních drah

Až si ho zaplatíte a zatrolejujete trať ( pokud už není, dlouho jsem na dálném východě nebyl)

Kodl

Není inspektor a vypadá to, že ještě dlouho nebude 😀

stanik

Těch dopravců je v ČR několik. NENÍ JEN ČD ! hozená rukavice pro jiné soukromníky se nabízí. A nejen pro Zlín. A nejen pro naftové diesly ale i pro LNG/CNG !

Jiří Kocurek

No jestli jste tohle řekl Čunkovi, tak se nesmíte divit, že se na Vás nasral a objednal vlaky u Arrivy. S dovětkem, že s takovým ***** jednat nebude.

Jan

V Liberci si možná občas pokládají podobnou otázku… 😀

Luboš Beneš

A je i stejná odpověď….Za Vašeho života to nebude-:)

Gogo

To opravdu jen předvolební plácnutí do vody, mimo pro pár místních je to celé k ničemu, k čemu mi je jako návštěvníkovi KV příjezd ve 22:08 a odjezd v 5:52? A pokud bych tam jel do lázní tak tyto časy jsou přímo hovadina. Jsem zvědavý jak dlouho po volbách to vydrží.

Robert

taky mám pocit, že je to protlačení politické myšlenky proti potřebám a logice…..

Jan

Ten večerní příjezd není až tak hrozný – je to ještě relativně rozumný čas na check-in v hotelu. Nicméně ten ranní je fakt k ničemu… 😀 Jedinou logiku v tomhle spojení lze vážně hledat v pohodlnějším spojení do KV za cenu mírně pozdnějšího večerního příjezdu.

Luboš Beneš

No důchodci prý mají špatné spaní a někteří ministři už tou dobou makají-:)

libor

zoufalé, předvolební…

stanik

Budme rádi za volby ! Bez voleb a politikaření by asi byl problém v …….. ! Je škoda, že podobné „předvolební“ nejde praktikovat i v případě R35 !!! Ale faktem i nadále zůstává, že železnice je stále nejbezpečnější dopravní službou. Blbečků v BMV a Audi je na železnici méně než na silnicích.

Pavel

Jojo, chlubit se v roce 2020, že 600km ujede vlak za 7 hodin, je směšné. A trapné.

Stráťa

Kdyby to alespoň bylo opravdu 600km. To že si vlak dělá okružní jízdu cestujícího obvykle nezajímá.

Inspektor státních drah

Kudy jinudy by měl jet? Přímá trať do Prahy z Varů neexistuje

ABC

Praha Kladno Rakovnik Bečov Vary 🙂

Janek

Na tu se investičně kašle, takže je to pomalé. Do dneška není ani slavná rychlodráha z Prahy do Kladna. Desítky let se o ní jen žvaní 😀

kanafasik

přejezd Kassandra 🙂 🙂

Stráťa

To je cestujícímu celkem jedno. Cestující z Ostravy do Varů po sedmi hodinách vystoupí asi 400km od místa kde nastoupil, kolik najel vlak ho nemusí zajímat.

Krušnohorec

Po dokončení modernizace trati 130 to bude rychlejší přes UnL. Možná už za rok po dokončení úseku Bílina – Teplice a opravě Ostrov – Vary.

Radovan Komínek

Pročetl jsem si příspěvky a pochopil jsem to tak, že vše je politické PR, ale z hlediska dopravních potřeb půjde trochu o komedii a dalo by se to udělat lépe a jinak. Teď jen čekám na ohlasy, abych věděl, jestli jsem to dobře pochopil. Je trasa Karlovy Vary – Praha dotovaná nebo na komerční riziko?

Gajda

KV – Praha je IC – tedy s dosypem, od Prahy dál na Moravu SC, tedy na riziko dopravce.

Jan

Dotovaná.

Mirek111

Je samozřejmě, dotovaná…Jinak, by tam to Pendolíno, nejezdilo…Jen marná snaha, jak to uplatit, nic víc, a nic, míň…

luděk

Co pořád děláte z Pendolína super vlak ,když v Itálii jezdil na příměstských tratích a je to stará plečka,jízdní doba k popukání a tím se chlubíte?

Pan Da

s jízdní dobou i s tou Itálií souhlas, ovšem v kontextu souhrnu vozidel na českých tratích a jejich stavu je Pendo pro cestujícího TOP vlak, co se týče komfortu a služeb…….s úděsnou výjimkou nezřídka přecpané soupravy 512/515 mezi Plzní a Mariánkami, kde komfort připomíná nacpanou tramvaj, místenky jsou na prd, jelikož samotné prokousání/prokopání se k zamluveným sedadlům je nereálné ……. do KV to zajíždí – předpokládám – též jako IC bez povinné rezervace…………….

Inspektor státních drah

No TOP vlak….
Osobně dávám přednost Railjetu.Tam tu velkoprostorovou blbost překousnu, hold kupé už nejsou v módě…

Jaaaa

Málo místa. 2+2 je hnus a patří do regionálky.

Luboš Beneš

Ne tam je 2+3

Ludva

No on to totiž na naše poměry opravdu supervlak je. Nebo snad není? Bohužel to tak je. A srovnávat naše podmínky a Italské se prostě nedá z mnoha důvodů. Nebo myslíte. že by bylo lepší, kdyby tam přijel vlak RJ? Asi ano, to by potom byl i tento článek a to PR v pořádku, že? Možná by se hodila i nějaká ta živá reportáž. Může se vám to líbit, nebo ne, ale je to prostě tak Pendolíno a Railjety jsou na našich tratích oproti všemu ostatnímu naprosto jiná třída.

Petr766

Jediný zázrak Railjetu spočívá v tom, že je (relativně) nový. Jinak je to obyčejný vlak jako jiné.

Robert

Něco jako: Mezi slepými je jednooký králem?

Stanley

Jen tak pro zajímavost v Itálii už zkoušejí Pendolína něco jako Nex,samozřejmě po nějaké rekonstrukci(okna ,dveře,podlaha)..velikost nákladu je sice omezena skříní ale FS s tím jezdí 200 Km/h.

Luboš Beneš

Jel jsem Freccia Rossa z Mestre do Verony a je to trochu jiný a lepší vlak než Pendolino

MajsterN

Ti duchodci tam, jak se všichni prisli podivat na “kokpit” supervlaku, který se mezitím stihl přestat vyrábět, nikdy nedosahl maximalky, přestala mu fungovat ETCS zabezpecovacka, (kterou nikdy nepoužil) a crash testem by už taky neprošel… udalost v regionu skoro jak zavedeni elektriny :)))

jan

crash testem prošel

ketchup1970

Nemyslel jste Studénku, že?

kroc

Myslel jak to povalilo bábu v Běchovicích.

Ludva

Když cokoli někam přijede poprvé, vždy to vzbudí pozornost, to je logické. Kdyby tam přijel historický vlak s parní lokomotivou, myslí, že by tam bylo lidí ještě víc :-). A to ta pára také nemá ETCS :-). A líbí se mi, jak autor hned jako první neopomněl poznámku, že autobus je o třetinu rychlejší. Je to samozřejmě pravda, ale naprosto stejná pravda mi tu chyběla například v článku o prvním vlaku do Chorvatska.

Stráťa

U nočních spojů je trošku jiná situace. Tam je komfort autobusu a lůžkového vlaku neporovnatelný a pro mnoho cestujících důležitější než rychlost. U denních spojů je čas mnohem důležitější…

Ludva

No myslím, že když někdo jede z Ostravy do KV je pro něj komfort také hodně důležitý. A o tom ten článek byl také, že je přímé spojení do KV z Moravy.

Karel Rada

S tou párou máte pravdu:-)
Stálo by za to vyzkoušet třeba na víkend parní retrolinku
KV – Ostrava 🙂
Bylo by vidět kontrast
„tehdy a dnes“.
A pára je nezávislá na proudu; takže Beroun-PHA
bez problémů:-)
Jenom bude složitější průtah Ejpovickým tunelem- páru popostrčí diesel…

Luboš Beneš

Když to rozjede v Doubravce na 160- tak tunelem prosviští výběhem…. kdysi mě na páře Rokycany-Plzeň překapilo jaký má pára rozjezd, dala stejné časy jako silná střídavina

Daniel Brvnišťan

Mne by sa to spojenie nedávno náhodou hodilo, potreboval som sa dostať z KV až do Žiliny. Bol by som rád keby som do Pendolina nastúpil už KV než naň prestupovať v Chebe. Dal by som si raňajky a kávu o pol hodinu skôr a mohol hneď pracovať namiesto pol hodiny v osobáku a prestupu.

Jouda

Teď mimo podstatu věci, že něco jezdí do Varů. Pochopil jsem, že událostí je hlavně to, že tam začlo jezdit Pendolino. To je opravdu důvod k oslavě, vítat něco, co mělo premiéru před 14 ti léty a je to v polovině své životnosti ? A to nic proti Pendolinu….

rory2k

No jo, část šotoušské veřejnosti je dodnes z jednotek řady 680 u vytržení, přestože jejich zrod provázely četné potíže a taky jedna velká česká ostuda, kdy v průběhu realizace zkrachoval jediný český subdodavatel (ČKD) a souprava se nakonec již bez české účasti musela dokončit v Itálii. V současné době brázdí české koleje 7 (slovy sedm!) těchto souprav a nic zatím nenasvědčuje tomu, že by se počty jednotek s naklápěcími skříněmi měly u některého z dopravců navyšovat, takže jsme svědky komedie na pokračování na téma „Kam s ním teď?“ Kdyby se ty Vary alespoň jezdili přes Ústí, ale přes Cheb po… Číst vice »

stýv

Pendolino tam jezdí už pár let , do Mariánských lázní !

Koronasaurus

Pospíchat nemá cenu.Na konci je krematorium.

kanafasik

ano! cesta je cíl!

ABC

To je ale v Pelhřimově

Jan Neruda

No, tam právě není. Vzniklo totiž jen v hlavách pánů scénáristů

Strýček Fido

Dnes už krematorium v Pelhřimově JE

Stagy

Není…

Jiří Kocurek

Pravda, shořelo i s rakví. Ale bylo tam.

Frantisek

tak tak a ono neni tak daleko od Horniho nadrazi ve Varech 🙂

ABC

V ulici Buchenwaldská. To nevymyslíš…..

Martin

Tak ten, komu půjde o čas, pojede autobusem. Takže další spoj pouze pro režijkáře !

ušatá

Režijku nemám a vždy raději pojedu vlakem než autobusem. Ten čas zas nehraje takovou roli. Navíc ty rozdíly jsou spíš relativní.

Jerry

Tam rezijka neplatí.

Jirka

Ale platí, ale jen v relaci Cheb-Praha, jestli i do Varů, to ukáže čas

Jirka

A že těch režijkářů tam jezdí🤔…nejdříve si zjisti a pak něco vykládej

Inspektor státních drah

Rezijkari v Pendolinu platí 150 Kč za místenku.
Mačkat se ve velkoprostoru a ještě za to nepohodlí platit, nejsem magor…

Pe.tr

A teď si vem , že k tomu lidi platí i lístek 🙂

Bespi

Rezijka neni zadarmo. Je to placeny benefit zamestnavatele. Jinde maji treba moznost vyuzivat sluzebni auto, slevy na vyrobky firmy, atd.

KarelF

To je stejný jako by mne lidé na diskuzích o ineternetu nadávali za to, že technikům dávám přípojku na internet zdarma služební mobil notebook auto i ksoukromému využití. Nad tím se nepozastaví nikdo. Ale režijky tu neustále někdo řeší. Prostě firma to dává zaměstnancům jako benefit za jejich práci tak s čím je problém. Nebo nadává snad půlka republiky, že by neměla dostávat stravenky? Nemínusujte nekomentujte mám pravdu.

Laborec425

Navíc režijka není už dávno zadarmo. A tu částku mnoho lidí ani zdaleka drahám za rok nedá. Takže takovej režijkář zaplatí často víc než průměrnej cestovatel vlakem.
To že lidi nadávají na režijky je pouze závist a to, že se o tom už dlouho mluví v televizi. Ale ona televize není vševědoucí a ti novináři už vůbec ne.

Rejpal

A dělají tvoji zaměstnanci bordel, když si tvůj zákazník dovolí neuznávat režijku? (Brutto smlouva v JMK)

Romanero

Kdyby se jelo podle svislých rychlostníků, tak by určitě rychleji vyšla trasa přes Ústí nad Labem..
I z toho je vidět, že je trasa přes Cheb jenom šaškárna pro obecenstvo, diskutabilně použitelná. Kdyby aspoň jezdili oběma rameny přes Plzeň i přes Ústí a v Chebu to nějak rozumně svázali „do smyčky“.. třeba.

Filemon44

To můžou,ale nejdříve 1.11.,po zprovoznění Dalovic….a je to datum hodně nezávazné.

Urban Transport Lover

Co se děje v Dalovicích??

T_D

V Dalovicích se dělá most u Resuru (https://mapy.cz/s/kezosasulu) a hrabou se i v „sesuvu“ u mostu (trošku se jim to hnulo po znovuotevření v srpnu 2018) – https://zdopravy.cz/sanace-podkrusnohorske-magistraly-se-prodrazi-na-467-milionu-cestujici-ceka-pulrocni-vyluka-37427/

ušatá

Tady ale nejde jen o spojení do Prahy! Ona snad jiná města neexistují?

ketchup1970

Všechny cesty vedou do Říma…

luděk

Máš pravdu humbuk pro nic

Danny

Pokud by se jezdilo podle svislých rychlostníků, pojede Pendolíno výrazně rychleji i přes Plzeň, ale protože je vlak v závazku veřejné služby a v taktovém rytmu, jede bez naklápění jako běžná vlaková souprava, tj. v časech běžné vlakové soupravy! Zajímavé je, že ani při zpoždění – nejčastěji díky stavu tratě 171 nebo při téměř pravidelném čekání v Plzni na zpožděný budějovický rychlík – ani na zbývající části trati do Chebu Pendolíno neklopí. Mimochodem, ještě před pěti lety jelo Pendolíno (SC 515) jen z Chebu do Plzně o 11 min. rychleji než dnes.

Zesp

Protoze tenkrat klopilo. A byl to zazitek na te jednokolejce v obloucich. Je skoda, ze ted uz se to zazit neda….

KarelF

To teda, blbě mne bylo ještě na hlaváku v Praze. Ovšem malej díky tomu usnul v vajíčku během 5-ti minut.

Leinad

Blbě z naklápění v oblouku 😀 v soupravě jedoucí stejným obloukem stejnou rychlostí by ti bylo líp?

kakov

faktická poznámka, nejvíce cestujících (na počet) to přinese v relaci KV+Sokolov-Plzeň, relace z Prahy na východ má převažující cestující, kteří nastupují/vystupují v Praze a prodloužením do KV se to nezmění

Zdeněk

A kolik masochistů vydrží v tom krámu sedět 7 hodin? V běžné 2.tř je tolik místa, že víc než hodina je nezdravá.

Jirka

A kolik masochistů vydrží v tom krámu na 4 kolech 7hodin??o místě ani nemluvě a času v tom

Jiří Kocurek

Myslíte 810? Ta má 4 kola a není to tak dávno, kdy to jezdilo 150 km … bezmála 4 hodiny.

KarelF

Jel jste někdy se žlutým třebas s Bratislavy do Prahy. Jednou jsem tak poslal kolegu pro zařízení ze slovenska. No nemluvil se mnou asi 14 dnů. Pak už jsme museli objednávat jen jízdenky na vlak. Jinak seděl jsem v Pendolinu z Popradu do Prahy tj 6 hodin a bylo to lepší než auto minimálně v tom pocitu kolikrát bych musel zastavit s tím autem. Takhle jsem se prošel po uličce vlaku do hospody nebo na toaletu a pohoda.

Mvek

Přesně tak. Vlaky a autobusy si nemusí konkurovat jen časem a cenou. Zkuste si pracovat na notebooku v autobuse. Zkuste si i číst v autobuse – někdo v pohodě, někdo se pozvrací, ale vlak dá lépe. Zkuste si vydržet 2, tři, čtyři hodiny bez záchodu, nebo se cpát do budky v autobuse – někdo to dá v pohodě, a jiný potřebuje za půlhodinu po výjezdu. No a nakonec o hodinu rychlejší cesta autobusem se může snadno dorovnat, když nastanou zácpy. Jasně, na trati se taky každou chvíli něco děje, ale na těch vytížených dálnicích a trasách je to přece jen… Číst vice »

Někdo

D10 ? Na Moravě ? Něco ti se spletlo

Luboš Beneš

Praha Beroun na dráze, to už D1 silně připomíná.

Roman

Bylo by to super spojení z Moravou kdyby nevyjížděl v 5:52 z Karlových Varů

Lukáš

Už vydim jak důchodce z lázní stává takhle brzo. 🤔🤔🤔

Jan Neruda

Vy toho nevydíte …

Jan

Zrovna duchodce nebude mit problem vztat brzo ale naco mit zabity cely den a platit jen za kratkou noc navic? Zvlast kdyz se predtim prijel ubytovat po 22. hodine.

Filemon44

Probudí se v půl čtvrtý a už nezabere….to je v tomhle věku normální

PilsenTom

Nevím tohle mi přijde jako blbost prostě. KV jsou po železnici blbě dostupný tak jako tak, nějaké Pendolino to nezlepší. Navíc ten příjezd je prostě strašnej. btw. nešlo by třeba protáhnout Košičana až do Chebu? Bylo by super mít přímý spojení Západ ČR – Slovensko i když ty časty by byli asi na nic, to už by byl lepší nějaký noční vlak.

Gajda

To mě napadlo taky, ale ony by ty jednotky nešly už nikdy prohodit, protože ten čas a kilometry na tu trasu by jim to nedovolily

Vbb

at 13,37 pm.
Inu, odborníci na angličtinu 🙂

ABC

TPČ ono celý to vypadá jak z google translatoru

Jiří Kocurek

Tak tohle si zaslouží titul i s diplomem. Áj spíík.
PS: No raději tam napsat Dyplom.

kanafasik

já bych zavedl takové celorepublikové kolečko, páteřní trasa O. Ostrava-Brno-Havl. Brod-Praha-Plzen-Cheb-Karlovy Vary-Ustí n/L-Liberec-Praha-Pardubice- Olomouc- Ostrava… takový kolotoč, na kterémmby se dalo pohodlně bez přestupování dojet do hlavních uzlů. nejsou tam pravda Č.Budějovice, ale ty budou mít brzy přímé letecké spojní s Prahou.

Damián

A proč ne Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň – Cheb – Ústí nad Labem – Česká Lípa – Liberec – Hradec Králové – Pardubice – Olomouc – Krnov – Ostrava – Otrokovice – Zlín 😀

Petr766

A do Zlína to Pendolino potáhne diesel 😉

kakov

ne nepotáhne, jeden z řídicích vozů se předělá se na diesel loko 😀

Gwann

A stejně tak od ústí po jaromer…
Leda sehnat ve frcu to diesel ICE

Petr Šimral

Právě je v Německu šrotují. Přitom co by tady ještě dokázali nadělat slávy 🙂

Eda

Jančuroooo? 🙂 Tady je celá řada tipů…

Jouda

V tom případě mi z Lípy couvněte na Jedlovou prosím pěkně 😂😂

ketchup1970

Couvá autobus, vlak se sune..

Jouda

Aha, pan nepochopil srandu. Pane neboj , jsem fira 26 let, ale mám jako řidič i skupinu C, T, E ….takže občas i couvam a s traktorem sunu 🙈🙈🙈

Martin V.

Jako přímé spojení Brna se Zlínem je to zajímavé, prostě B až Z české železnice. 🙂

Jiří Kocurek

V tom případě: Zadrátovat Aš!

Luboš Beneš

Neee, to tady už jednou bylo!

Někdo

A kde nový bor Rumburk a Děčín ?

Viktor

No ale já bych to tam nechal jezdit na České Budějovice Airport… klidně brejlovcem….jdit se tam bude lítat do emirátů a do Ameriky

Jouda

Tak jediné kam se brzo bude z Budejic lítat , bude na finančák a policii , odbor hospodářské kriminální služby …..

MlB

Wow. K tomuhle bude mít seznam výlukových činností na trase rozsah Zlatých stránek…

Gale

že i hotely samy by se zapojily doprovodnými programy
To jako že budou moravské hosty vyhánět v pět hodin ráno?

BND30

To je ruská pohostinnost.

Pavel

Presne! 😆 ‚Mluvili jsme s hoteliery, ze by hotely zkusily vymyslet..‘ plan stoleti.
Hlavne, aby to ty hotely pak hotelierum rekly!

Martin

Musíte to převést na moskevský čas 😂

Jan Kocourek

Autobus mezi Prahou a Karlovými Vary je o třetinu rychlejší.
Tak až ten autobus pojede stejnou trasu bude také rychlejší? Autobus 140Km vlak 265Km To je zase srovnání. A narážka na to jak je železnice 🚉 nekonkurenceschopná.
Autobus zastávky Praha letiště, Hradčanská a Florenc
Vlak zastávky
Sokolov, Cheb, Lázně Kynzvart, Marianske Lázně, Planá u Mar. Lázní, Stříbro, Plzeň j předměstí, Plzeň hl., Praha Smíchov a Praha hl.
Byl by pak ten autobus rychlejší? A ještě ten bus má menší dopravní obslužnost. Ale p.Sůra si rád lehce kopne.

Dan

Nevím, kdybych zvažoval jestli pojedu Vary – Praha busem nebo vlakem, asi mě zrovna těmahle argumentama pro vlak neukacáte. Jako cestujícímu je mi šumák kudyma to vede a kolik zastávek to má, řeším jen čas, pohodlí a cenu.

Jan Kocourek

Tím pouze poukazuji že se míchají jablka a hrušky.

Jan Kocourek

Jo a když to vezmu z Chebu tak vlak cca 2h45min a bus 3h15 min tudíž z Chebu je vlak rychlejší než ten bus. A to ten vlak má delší cestu.

Petr766

My se ovšem bavíme o přímém spojení Praha – Karlovy Vary, případně spojení s Moravou. Takže jabka a hrušky mícháte vy.

Jan Kocourek

Dobře tak tedy ten vlak je přímé spojení KV – OV tak proč se srovnává spojení pouze KV – Praha? Tudíž ten samý vlak mohu porovnat na trase Cheb – Praha nebo ne?

Jan Kocourek

Jen blázen se bude chtít dostat vlakem z KV do Bohnic.. Též se omlouvám.

Kalanis

Bimbadlo má nedaleko cesty Dobřany. Stačí přestoupit v Plzni.

KarelF

Osobní zkušenost??

...

A o to právě jde.

luděk

Kocourek -vykašli se na ty svoje moudra

Petr Šimral

Pokud řešímé přímé spojení Praha – Karlovy Vary či naopak, vůbec nemá smysl uvažovat o vlaku, není na to koncipován. I proto Pokrušnohorská linka jede bez zastávky do Ústí a pak vymete všechny města na trase.
Proto vůbec nemá smysl uvažovat o nějaké autobusové kopii trasy vlaku, nikdo by tím nejezdil…

Inspektor státních drah

Pokud řešíte pohodlí, tak musí zvítezit vlak a to jakýkoli.

Jiří Kocurek

Bova vs. 810? Ne, 810 to nevyhraje.

KarelF

Jak píšu výše bus žlutých a pohodlí no to teda si nejsem moc jistý.

Petr Šimral

Tak se nehádejte 🙂 Když pojedu někde od Ostravy, tak asi nebudu riskovat nějaký přechod na Florenc a lovení autobusu. Prostě si tam v klidu posedím a přijedu sice o hodinu později, ale riskovat přestup za pár minut na autobus, řešit místenky v případě zpoždění a podobně, lítat s kufry do metra nebo do tramvaje, obzvláště když to nejezdím každý den. Protažení Pendolína do KV považuji za dobrý nápad, výrazně to urychlí večerní příjezd od Chebu pro občany Sokolova a Karlových Varů. Smutné je, že večer projíždí ostatní větší města na trase, tedy Kynšperk nad Ohří a Chodov, když další… Číst vice »

Petr766

Akorát že ty časy odjezdu a příjezdu do KV jsou v podstatě nepoužitelné.

Petr Šimral

To není až tak úplně pravda. Je to prakticky obnovení dlouhodobě vedeného rychlíku R 550/551 Praha – Cheb – Sokolov do roku 1984 a po elektrizaci úseku Sokolov – Karlovy Vary pak již R 550/551 Praha – Cheb – Karlovy Vary. A své cestující měl, byť večer to na sedm vozů bylo již poslabší. Navíc večer vhodně vyplňuje mezeru mezi osobními vlaky do KV, byť kdyby obětoval 5´z jízdní doby a zastavil i v Kynšperku a Chodově, považoval bych to za úplně ideální. Nicméně opět opakuji: takový vlak není rozhodně určen pro cestující pouze mezi KV a Prahou, kteří nemají… Číst vice »

Petr766

Jako pro místní, kteří se vracejí domů, je to asi ok. Ale pro lázeňské hosty?

Irfir

Já jsem zklamaná, taková reklama a zase jsem zvedava na jízd.rad. tak nastup je dany lecebnou i odjezd.
Jak to udělat abych z Ostr.odjela ráno a taktéž pri ukonc.lecby zpět .snad bude jízd.rad konkrétně pro pacienty jinak to nemá cenu

Miloslav

Když oni ve jmenovaných městech nemají starosty z té jediné správné strany.

Petr Šimral

Jo jo, já vím. A současně tam nežijí penzisti?

Petr766

Pan Sůra si nekopne, pan Sůra jen konstatuje fakt. Autobus je podstatně rychlejší a často i pohodlnější oproti vlaku.

Jan Kocourek

No s tím pohodlím bych to nepřeháněl.

Aleš

Oproti 810 je nějaký lepší autobus možná pohodlnější. Tím to tak končí.

ušatá

Čím je tak pohodlný? Jel jste někdy autobusem?

Jaaaa

A taky je levnější… Často stojí polovic.

KarelF

Jel jste busem s žlutým já ne poslal jsem s tím jednou technika pro server na slovensko 14 dnů se mnou nemluvil a když mne potkal tak místo pozdravu mne poslal tam kde končí záda. Takže asi moc velké pohodlíčko to nebude.

ABC

Takovým bych navrhnul trasu Praha Kladno Rakovník Bečov Vary. Technicky vzato je v podstatě přímá jako autobus….

No design

A jako bonus se to dá jet Reginama, to je lákadlo.

Gwann

Od doby co na trase se nedá jet původním vozovym parkem BEB do Rakovníka tato trasa nemá jakýkoliv smysl. 😉

ABC

no na převážné části (Rakovník – Bečov) žádný Regionovy nejezdí (pravda, asi by mohly)

luděk

A proč by měl bus zajíždět do těch měst ,když jde o přímé spojeni Praha-K.Vary?

Sinep Anigav

„Nový spoj bude nejdelším v republice podle počtu ujetých kilometrů.“ Vzpomenou pamětníci na nejdelší československý rychlík Praha – Jasiňa, podle počtu ujetých km dokonce 4-ciferné číslo, přes tisíc km?

Zrzek

Nejdelší osobák byl Os 302 z masarycky přes Olmitz a Vsetín do Žiliny. Odjezd 11.45 příjezd 1.48. Zpět Os 301 odjezd Žilina 4.30 Praha 21.07.

Jiří Kocurek

To bylo terno, hlavně se ušetřilo za rychlíkový příplatek.

kakov

pamětníci těžko, když přestal jezdit před 80-ti lety, ale pro zájemce zde: https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/historie/nejdelsi-trasa-prvni-republiky–rychliky-z-prahy-do-jasini-/-2460/

Aleš

Ano, nikdo starší 80 let (nebo 80 + tolik od narození, kdy si člověk začíná pamatovat), nežije.

Gwann

Tak teta má 96 let…Ale že by zrovna v té době jezdila z Asch do Humenneho či z Prahy málem do Rumunska…ji asi nebudu podezírat.

Leinad

Osobně ne, ale kdo dělal na dráze nebo byl šotouš by si to mohl pamatovat 😀

PetrB

Jenom do Varů? Mohli to protáhnout až do Ústí nebo Děčína 😂

kanafasik

pro šotouše Dobrý .:-) 🙂

Aleš

Přes Ústí do Podbaby. Ale až postaví lanovku. Pak autor napíše další článek, inspiruje tím jeho jmenovce Kocourka a bude tu od něj pokoj.

Petr766

Celé mi to přijde jakože ČD nutně už potřebovali nějaké PR, protože zatím letos s ničím zajímavým nepřišli, v médiích nejsou, zatímco Jančura je tam skoro pořád. Tak vymysleli svou vlajkovou loď do KV… sice je to v praxi téměř nepoužitelné, ale PR splněno. Ale ti místní politici, to je dílo…

Petr766

Aha, nepotřebovali PR, jezdí za dotaci. Tak to pak pro ČD smysl má, že. 😀 😀

Kubrt

Dvě mouchy jednou ranou.

Petr766

To je fakt. Možná že kdyby KV tam moc chtěli nějaké spojení, tak za 160 Kč/km by jim to odjezdil i někdo jiný a v lepších časech 😉 Na druhou stranu, asi by to nebylo nadvlakem, no…

Kubrt

„za necelých sedm hodin cesty a bez přestupu tak lze urazit trasu mezi severní Moravou až do Karlových Varů dlouhou více než 600 kilometrů“

600 km protože přes Plzeň a Cheb, zas tak velká ta naše země není… Všestranné zoufalství.

Bespi

Existuje kratsi cesta (Praha-Chomutov pres Zatec), ale neni udrzovana a jeji cast Praha-Kladno je taky kapitola sama pro sebe. Jsem zvedavej jak dopadne ta VRT odbocka do Mostu, ale iluze si nedelam.

kanafasik

to už by bylo bezpečnější jet přes přejezd Kassandra.

ABC

Nejkratší cesta je Praha Kladno Rakovník Bečov Vary 🙂

Gwann

Prostě C(S)D nemají rádi trať BEB a takto se jí snaží zničit…

Richard Fiala

Ještě zoufalejší je jezdit do Varů přes Ústí jen proto že tam jsou dráty!

Radek Janata

To není jen proto, že jsou tam dráty. I bez drátů to je lepší trať.

Jiří Kocurek

Kdysi jezdil vlak Bohumín – Brno – Havlobrod – Praha. Ale aby se tomu nikdo nedivil, tak to v Brně přecházelo na jiné číslo vlaku. Totéž by se mělo zavést v Ústí a v Břeclavi. Aby se drážníci a šotouši nepozastavovali nad tím, proč ten vlak jede zajížďkou.

jouda

Z KV je to 388 km do Ostravy nebo 394 km do Bohumína vzdušnou čarou. Takže po kolejích celkem o dost delší.

kanafasik

v ceně jízdenky bude devítiocasá kočka, kterou se bude moci člověk sám zbičovat do bezvědomí, protože jen tak se dá tenhle šotoušský výlet přežít.

Iveta

To již je snad legrace co lidé vydrží?Dříve bylo přímé spojení K.V Berlín,Lipsko,Mnichov,Bratislava,Brno, Košice,Žilina a jiné v normální čas ,ne jak nyní Pendolinem co je šrot od začátku,proto se to také nikam kromě Slovenska a Vídně nepodívalo.Má to naklápění a přitom stejnou jízdní dobu v úseku PHA-CH jako rychlík ,na to potřebuji v uvozovkách rychlovlak?A hotelieři mají jako spolupracovat jak?Vítat hosty v 23 hodin ,schovávat jim večeři a ráno je budit na snídani před 4 tou ranní a doporučovat ČD šrot Pendolíno co je doveze za jízdní dobu rychlíku ááž na Moravu .To i ten Jančura není tak blbej a… Číst vice »

Bespi

1. Pendolino se na svou puvodne planovanou trasu do Nemecka nedostalo jen protoze ma malou kapacitu, muselo by jezdit zdvojene a na to jich neni dost.
2. Rychlost je dana infrastrukturou + jizdni rad je pocitan na klasickou soupravu.
3. Casy kdy tam zajizdi nejsou dilem CD, ale objednavkou.
….

Zesp

Pinda se nepodival do D mj proto, protoze skopcaci naznali, ze ma mala okynka, kteryma by se v pripade nehody spatne tahali cestujici… Tak to nepovolili…

Gwann

Tak německý drážní úřad je zjevně kousek k pohledani. Škoda že neschvaloval Adovi tanky…žádná válka by nebyla, Adu by z toho zavčas skrablo…

Petr766

Jakože si úředníci objednali nesmyslný čas příjezdu a odjezdu pro skupinu, na kterou chtějí cílit (lázeňští hosté a turisté) a ještě za to budou ČD platit a děkovat, jaký je to zázrak? Tak to musí být pořádný materiál v těch KV, no vlastně je to ANO, takže….

Richard Fiala

Co to je za k.r.á.v.u pro kterou je všechno šrot. Zajímalo by mne čím se živí resp. jaký je její osobní přínos pro tuto zemi. Pokud je to vůbec ženská.

Kubrt

Je to chlap, bůh ví proč ma tuhle přezdívku.

Iveta

Ano a jaký je přínos pro tuto zemi z vaší strany? Já jsem na železnici od roku 1993 v různých pozicích jak na státní dráze tak u soukromníků a dotáhl jsem to jednak na GŘ SŽDC a jednak na strojvedoucího ,jinak řekl jsem jen svůj názor a ten je, že do republiky se stahují šroty z celé Evropy kde by to museli vyhodit viz Arriva, RegioJet a jiné Včera jsem jel RJ UK a myslel jsem ,že se pozvracim ,o informačním systému co fungoval i na Regionově ani památky ,opravdu zlepšení? A o Pendolínu nikdo před nákupem nevěděl ,že kapacitně… Číst vice »

BND30

Já bych z toho za podstatné vybral, že Iveta byl v různých pozicích….

Petr766

Co je RJ UK? Informační systém? No hlavně že ČD ho mají na většině souprav 😀

Aleš

RoyalJet of United Kingdom

ketchup1970

Uršula Kluková a Radim Jančura? 🙂

Sisinka

RegioJet Ústecký kraj 😀

Mirek111

Pinglové ve Varech, povinně odevzdají, “ dýskovné “ na provoz Pendolína…. Ten Moloch, ten to panečku, vede….Nejvyšší čas, tuhle komedii, ukončit….

Kuba

Ach ty základy poměrů. Jízdní doba vlaku je 205 minut, autobusu 135. Pokud tedy napíšu, že autobus je o třetinu rychlejší než vlak, tak je to pravda (135/205 = 0,66 = 66 %, tedy rozdíl 34 %). Není ale pravda, že vlak je o třetinu pomalejší než autobus, protože základem pro výpočet je pak jízdní doba autobusu, čili 205/135 = 1,52 = 152 %, tedy rozdíl 52 %, což není třetina ani zdaleka.

Radek Janata

A co když tou větou (vlak je POMALEJŠÍ) neporovnáváte jízdní doby, ale průměrnou cestovní RYCHLOST (tedy převrácenou veličinu)?

Pak to je pravda.

anonym

Coz neplati, protoze vlak je rychlejsi (pokud vychazim z informaci, co tu nekdo postoval o vzdalenostech, a z jizdni doby v clanku):
– vlak 265 km, 3:25h –> ~77.5 km/h
– autobus 140 km, 2:15h –> ~62.2 km/h

Aleš

Není. V obou případech má Kuba pravdu.

Netris

Jakmile skončí výluka mezi Ostrovem a KV, tak Pendolino už nebude nejrychlejší.

Viktor

Jo a prej se večer ještě vrací do Chebu, protože v Karlových Varech nemají odsávačku na záchod…

Panoramix

Tak zrovna nedávno tu byl článek o tom, že díky kompletní rekonstrukci nádraží v KV se tento nedostatek odstranil a bude tam plné zázemí pro noční “uskladnění” Pendolina.

Petr

Výstavka je putovní 🙁

Savik

To je jednoduchý a výstižný komentář na téma pendolino čd. Bohužel 👎

malý bobeš

A kdypak zavítá do (krajského města) Liberce???

Petr766

Tak možná by se to dalo z těch KV protáhnout nějak přes Ústí a pak nahoru?

Gale

Jojo, kdyby se ověsilo dostatečným počtem brejlovců tak by mohlo stihnout v Liberci ostrý obrat kolem druhé ráno…

Jiří Šrámek

A potáhne ho Sergej.

Laborec425

Přes Žitavu 😀

Petr766

Neskutecni komedianti. To neviděli v KV dosud vlak? Nebo si myslí že tím budou přijíždět tisíce turistů jen proto, že je to nadvlak bez prestupu? I když pomalejší než přestup s přestávkou v Praze?

pejan

Tak hlavně každej touží jet do Varů na 22:00, prohlédnout si je v noci a ráno jet zpátky :))

Petr766

Proto asi prosí primátorka ty hoteliéry, aby asi s vlaječkou a řidičem čekali večer na cestující 😉 Druhej den si prohlédnou město, zaplatí druhý zbytečný nocleh, aby někdy ve 5 ráno šli na vlak. A snídani dostanou do ubrousku, lepeňák… 😉

Leinad

Třeba ten poslední nocleh by mohli hoteliéři zohlednit 😀 zaplatím x dnů a mám zdarma 5h navíc. 😀
Mámo máme 5h zadarmo, musíme to využít do konce. No jo tato, ale co tady v 5 ráno?

Zesp

Vidis, to je napad. Vsude prazdno, zadni turiste, vyspim se pak ve vlaku cestou zpet… Jdu do toho… ( su z Moravy, takze pro me je asi ten spoj urceny…)

Bespi

Ve Varech bylo neplanovane Pendolino uz nekolikrat (cesta do Chebu odklonem).

Sinep Anigav

Jj, například 10.02.2020 Cheb – Ústí n.L. západ – tunelem pod Větruší – Praha

jouda

V článku chybí informace, proč je to spojení tak pomalé. Tj. mimo jiné i proto, že je podstatně delší kilometricky – vlakem 265 km, autobus 132-140 km! A rychlodráhu, kde by ta vzdálenost tolik nevadila, nemáme.

Hodně štěstí

Ty časy jsou prostě pro návštěvníky lázní šílené.

BND30

Lázeňské hosty tp má naladit na lázeňskou rychlost – promenáda, lážo, možná i plážo…. žádné kvaltování.

Jan

Až na ten úprk na nádraží v pět ráno.