„Past uzavírek“. Doprava v Liberci kolabuje, vedení města slibuje lepší koordinaci
Jablonecká ulice v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Město vysvětluje současný kolaps tím, že některé dopravní stavby provádí jiné organizace.
Pokud chcete srovnávat podmínky měst nad 100 000 jako je Ostrava, Plzeň, Brno, která nemají zdaleka tak hustou zástavbu i dál od centra, a zdaleka tak obtížný terén, nemají teoreticky problém vybudovat čtyřpruhy po celém městě. Liberec v podstatě doplácí na výstavbu v minulosti, protože stavělo všude, kde bylo jen trochu místa, a kvůli kopcům v okolí není kam uhnout. Obchvat by šel realizovat leda úplně mimo území města, možná i okresu, s ohledem na terén.
Jedním z řešením byl vnitřní městský okruh s tunely pod Kailovým vrchem a Šaldovým náměstím. Odloženo, protože důležitější bylo, aby se postavila nová aréna. Chléb a hry v praxi v podání místní ODS. A jinak také existuje v plánech něco, čemu se říká Hitlerova dálnice.
Dálnice byla plánovaná i s tunelem pod Ještědem, jinak by sama o sobě neměla význam. Pro Hitlera byl totiž Liberec strategicky významný, ale po Válce vše utichlo, a navíc peníze byly potřeba jinde.
O tunelech pod centrem se také napsalo dost, stávající silnice kapacitně v dnešní době nevyhovují, a není je kam rozšiřovat. To, že hlavní trasy směřují do centra, není vina nynějšího vedení, ale v dobách dávnějších, kdy se na dopravu do budoucna až tak nemyslelo. Kolony aut na Šalďáku si pamatuji už v letech 70-tých, kdy jsem v centru bydlel.
Je to sice otravný .- ALE buďte rádi, že se aspoň opravuje…!
Jsou města v ČR, kde se zastavil čas a nikde se nic neopravuje..
My v Plzni hrajeme posledních pár let během prázdnin vždy únikovou hru „Cesta z města“….
vy v Plzni máte aspoň 4proudé silnice, tramvajové linky, o kterých by se Liberci mohlo leda tak zdát
Tohle se opakuje snad ve všech městech v ČR. ČR má x úřadu a x úředníků a to není jeden nějaký centrální úřad který tyto stavby sakra povoluje? Rekl bych že to bude stavební úřad, na co ho mame?? Nebo bych čekal že se k tomu budou vyjadřovat aspoň nějak policajti. Já když budu stavět barák, tak budu obíhat x úřadu aby mi tam dali stempl a správci silniční nic takového nemusí??? Fakt Banana republic..
Tak na silnicích to jsou většinou opravné práce, kdy neměníte šířku ani výšku silnice, proto to nejde jako stávající stavba přes stavební úřad. Ten kdo je ale zodpovědný za schválení uzavírek je silniční správní úřad (Odbor dopravy) a dopravní inspektorát Policie ČR.
Nebo tak, když to nemusí přes stavební povolení.
Dost často ale musí, neboť se spolu s vozovokou dělají i věci uložené v ulici: Kanalizace, voda, plyn, elektro, telefon, veřejné osvětlení a jiné.
PS: Někteří jedinci mají tendenci započítávat rekonstukci celé ulice vč. chodníků a inž. sítí do nákladů na silniční dopravu ve městě.
Mno ŘSD projetky předkládá témuž stavebnímu úřadu jako magistrát města. Tak naco další úřad?
Viz teďka Brno, kdy magistrát povolí uzavírku Pisáreckého tunelu až po dokončení Žabovřeské.
Nechci další úřad, to v žádném případě. Spíše jsem poukazoval na to že snad v příslušném městě nějaký úřad ví o všech opravach- rekonstrukcích a musí je povolovat. Vojta napsal že se jedná o silniční správní úřad, tak ok, klidně tenhle, ale ať to proboha trošku koordinuje.
Nevíte někdo, bude ten tunel pod Šalďákem?
Nebude, alespoň v nejbližších 30-ti letech. Tunel by muselo spravovat město, a i kdyby se našly peníze na investici, tak dělat poté všechny ty neustálé revize a bezpečnostní zkoušky jsou nyní nemyslitelné peníze na údržbu. Moderní městské tunely pokud vím, tak má jenom Praha. I v Brně se o ně stará ŘSD, nevím ale jak to bude s tím novým brněnským tramvajovým.
V roce 2621
Po vybudování průmyslové zóny Ostašov budeme od pana Šolce slýchat moudra, že se Švermova musí neustále opravovat, aby byla udržena v dobrém stavu, samozřejmě, když dám zelenou průmyslové zóně bez řádného napojení na I/35 a těžkou dopravu pustím přes Františkov .. . A co se stane při rekonstrukci ulice České mládeže bez slíbeného druhého napojení Doubské zóny snad si ani nechci domýšlet. Prostě komunikace a doprava v Libereci :čistý amatérismus.
Krásně napsané, ještě bych doplnil slovo diletantismus.
Bla, bla, bla. Tak neváhejte a navrhněte řešení.
Dostavět druhé napojení z průmyslové zóny Doubí, tak jak naší konšelé slíbili, tím se uleví ul. České mládeži. A zamyslet se nad tím, zda opravdu v Ostašově potřebujeme další montovny se všemi problémy, které to nese: zbytečná doprava a dovoz dalších Ukrajinců.
Inu, jezdí se tolik, že už není rezerva, současně je o to více potřeba silnice opravovat. To nemá mnoho řešení, a ta nejlepší jsou nejméně populární, protože obnášejí určitou počáteční míru nepohodlí…
A pak už údržba potřeba nebude. Nebo ano a výluky jsou i na kolejích?
nejpodstatnější informace z článku je ta, že město nemá obchvat okrajových částí. Jediné město nad 100.00obyvatel a jediná část obchvatu města se dá považovat I/14 Rochlice na Kunratickou. Většina cest vede do středu. A pak když potřebujete jet z Ruprechtic na Králův Háj nebo Harcova je to velký problém.
no a i tam se ted´povolí nové sídliště a je po obchvatu
No a ten čtyřpruh pak stejně skončí u kruháče a dál to průjezdnost Jablonce totálně zazdí. Jinak ten severovýchod města by potřeboval nějakou rychlejší spojnici, ale prostě není kde aby to nebyl tunel. A zase tramvajová síť by měla vést někam jinam, než do výstavní vilové čtvrti.
V Liberci chybí alespoň částečný obchvat města. ŘSD by mělo obvat řešit. Liberec jako jediné město nad 100.000 obyvatel ho nemá. Ani částečně. Trasa např. Ruprechtice/Pavlovice- do oblasti Harcova/Kunratické/Králova háje je strašná. Cesta přes centrum nebo přes vilovou zástavbu v Lidových sadech kapacitně nedostačuje. Městu chybí variantní kapacitní řešení propojující čtvrti na okrajích. To samé pod Ještědem.
V Liberci nejvíc chybí možnost rozumně se po městě dopravovat bez auta. To město je učebnicová ukázka toho, kam to vede když desítky let vycházíte řidičům aut (a brutálním megaobchoďákům přímo v centru) vstříc naprosto na maximum, na úkor naprosto všeho ostatního. To, co vám z toho nakonec vznikne, je holt velmi nepříjemný i pro ty v autech. Ale sehnat v Liberci hlasy pro možnost to aspoň trochu napravovat nebude jednoduchý. A i kdyby je někdo sehnal, nebude to rozhodně bezbolestný.
Například interval 20 minut MHD z největšího sídliště o víkendech, to je skutečná podpora jinému způsobu dopravy:-)Jako obyvatel Liberce si přeji podstatně větší kolaps, aby se už radnice i voliči současného vedení probrali.
Hlavně odkládat, odkládat a odkládat výstavbu vysoce kapacitní tramvajové tratě do Rochlice s budoucí možností prodloužení do Vesce a Doubí. Ale kdo to zaplatí? Pokud budeme spoléhat na induviduální dopravu, povede to k totálnímu ucpání celého města.
Tramvajové tratě lze bez problémů financovat z evropských dotací. Jenže není vůle a nejsou peníze ani na kofinancování.
Pane Sůra, plný souhlas, bohužel. Za mých mladých let se slibovala tramvaj do Ruprechtic, ta je definitivně pasé. A Rochlice se staly takovou vábničkou slibů pro další generace. Tak snad se podaří dotáhnout trať na okraj Jablonce.
taky vzpomínám, s odbočkou u muzea, kolem kasáren …
Mě teda ta tramvajová trať přišla až možná zbytečně ambiciózní, jak vedla pod křižovatkami apod. Ne, že by to bylo špatné, ale prostě tímto cena leze nahoru.
No já když vyrazím po Liberci na kole, připadám si jako exot. Cyklopruhy a vhodné trasy jen sporadicky, takže to chce dobře vybírat trasu abych se tolik nemotal mezi auty a jiné kolo pomalu nepotkám (alespoň mám pak stojan jen pro sebe). Bolt je celkem fajn, ale na časté využívání to je docela drahé.
Liberec není Amsterdam, z kopce do kopce, nic pro standardní cyklisty, lépe se přestěhovat třeba do Hradce
Pánové Šolc a Zámečník nám opakovaně dokazují, že jejich zvolení bylo tragický omyl. Mám pocit, že za nich snad nefunguje nic.
Uzavřená půlka města, ale prý za to to můžou správci komunikací. Opravdu si ŘSD nebo kdo samo rozhodne třeba o uzavření Jablonecké? Dost bych se divil.
Samozřejmě, že vedení města kecá. Existuje něco jako příslušný silniční správní úřad. Který jim sídlí na tom jejich MNV … mít v LB magistrát je čistě projev marnivosti:-))) … a konkrétně tomu říkají Oddělení silniční a dopravní.
Je to sice přenesený výkon státní správy, ale furt jsou to zaměstnanci města.
Za pár dní si na to ani nevzpomeneme… Šolc byl vždycky arogantní.
Tak to jsou vaše nepodložené žvásty. Jinak se to kecá od klávesnice, jiná je realita.Já se snažím po městě chodit po svých a, zaplať Bůh, je to asi to nejlepší.
Kdo ho zná, ví moc dobře, že to žádný nepodložený žvásty nejsou.