Letecké společnosti Letectví

Pařížský aerosalon: Virgin Atlantic koupí A330neo, Boeing má objednávku na 737

A330-900 v barvách Thai AirAsiaX. Foto: Airbus
A330-900 v barvách Thai AirAsiaX. Foto: Airbus

První den pařížského aerosalonu přinesl nové zajímavé kontrakty pro oba největší výrobce letadel na světě. Airbus kromě prvních kontraktů na nový model A321XLR uspěl i se svým dálkovým letadlem A330neo, Boeing si veze po dlouhé době i objednávku na model 737. Ne však v osobní, ale nákladní verzi. Výrobci i dopravci  dnes nové kontrakty oznámili v tiskových zprávách.

Britská letecká společnost Virgin Atlantic si vybrala pro náhradu starších Airbusů A330 jejich nástupce, A330neo. Celkem jich koupí 14 ve verzi A330-900, součástí zakázky je i opce na dalších šest strojů. První letadla mají dorazit v roce 2021.

Virgin Atlantic už brzy převezme první z dvanácti objednaných A350-1000. Aerolinky zatím neuvedly, v jaké konfiguraci si A330 objednaly.

Airbus v Paříži poprvé představil i Airbus A330-900 v barvách pro AirAsia X. Jde o letadlo, které by mělo český trh mimořádně zajímat. Je určené pro pobočku firmy Thai AirAsia X, která má spustit s tímto strojem lety mezi Prahou a Bangkokem. Firma dosud start linky oficiálně nepotvrdila, pouze premiér Andrej Babiš v dubnu oznámil start k 26. říjnu.

První zakázky ohlásil v Paříži i Boeing. United Airlines nakoupí celkem dvacet letadel Embraer E175, brazilského výrobce ovládl Boeing teprve nedávno. Firma má současně opci na dalších 19 kusů.

Boeing má po dlouhé době i novou objednávku na model 737. Leasingová společnost GE Capital Aviation Services (GECAS) se dohodla na nákupu 10 letadel v nákladní verzi Boeing Converted Freighter (BCF). Jde o přestavěný model 737-800.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Přemek
Host
Přemek

Letecká doprava směřuje ke kolapsu. Navzdory exkluzivním daňovým výhodám je ekonomika na hraně, úvěrové zatížení roste, aktiva jsou nadhodnocována a pasiva podhodnocována. Blíží se globální finanční krize s prvky kolapsu všude tam, kde chybí reálné zdroje, tedy především v euroatlantické oblasti. V takových podmínkách se krátí náklady na údržbu techniky a je na spadnutí růst vážných poruch a havárií. Osobně doporučuji raději pozemní cestování. Váš globální finanční analytik

Petr
Host
Petr

Jupí, moc rád s vámi po zemi pojedu… Třeba do USA 🙂 …. Nebo zajisté úžasným vlakovým spojením do Londýna, které je pouze 5x dražší a 10x delší, než letecká doprava 😀

Tom
Host
Tom

Víš co Přémo, běž raději na burzu než sem. Tam možná někdo jistě tvé globální finanční analýzy a rozvahy ocení. Ale sem se s tím moc nemontuj, ani nevím, proč nám to tady ty tvoje prognózy a predikce sděluješ…Mně to fakt nezajímá!

Petr
Host
Petr

Nemá někdo nějaké informace o tom, jak vypadá pořízení Airbusů pro SW (ČSA)?

Jiří
Host
Jiří

Byl by to sen i vysvobození, kdyby se konečně koupily ČSA stroje pro ně více než vhodné – A220 v obou variantách. Větší lze využít na zavedených linkách, s verzí 100 lze otevřít nové destinace, případně zalétávat méně vytížené jako BLQ apod. Letadla jsou to více než vhodná pro ČSA, nabízí jak komfort, tak naplnitelnou kapacitu, tak fantastické ekonomické výsledky, které vyzdvihuje například největší provozovatel airBaltic.
Nicméně myslím, že v souvislosti se stále se prodlužujícími problémy s MAXy na ČSA nezbývá ani ta minmální myšlenka, s jakou SW do firmy vstupoval. Nákup tedy rozhodně neočekávám, alespoň ne v příštích X letech…

Ulafme
Host
Ulafme

Ahoj Honzo, trochu tu lítá čeština: „….Virgin Atlantic si vybrala pro nápravu“ (asi mělo být „náhradu“) a „…..na nákupu 10 letadle“.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll