lot
Letectví

Boeing má další objednávku na model 737. GECAS jich koupí jedenáct v nákladní verzi

Boeing 737-800BCF v barvách GECAS. Foto: GECAS
Boeing 737-800BCF v barvách GECAS. Foto: GECAS
Letecké nákladní dopravě se letos daří, což ukazuje i zájem leasingových společností o další nové stroje. Boeing zvyšuje tempo výroby nákladních letadel.

Boeing získal jednu z největších letošních zakázek. Leasingová společnost GECAS dnes podepsala závaznou objednávku na dodávku celkem jedenácti letadel 737-800 Boeing Converted Freighter (BCF). Kromě toho se obě strany dohodly na opci na dalších devět letadel.

Podpis smlouvy s jednou z největších leasingových společností na světě patřící do skupiny General Electric potvrzuje trend posledních měsíců: jediným segmentem v letectví, kterému se alespoň trochu daří, je nákladní doprava.

GECAS má už u Boeingu objednáno celkem 60 letadel tohoto typu, na dalších čtrnáct má opci. Dodávka letadel z dnešní smlouvy má proběhnout v letech 2022 až 2024.

„Všestranost a spolehlivost tohoto letadla se velmi zamlouvá našim zákazníkům z oboru letecké nákladní dopravy. Jde o velmi úsporné letadlo, které se velmi hodí zejména do segmentu expresní letecké dopravy a služeb pro e-shopy,“ uvedl Richard Greener z GECAS Cargo.

Objednávka přichází jen několik týdnů poté, co si dva kusy stejného letadla objednala německá společnost Aircraft Finance Germany (AFG). Kontrakt není ale ještě dokončen, proto není v červencových číslech o stavu objednávek.

Boeing zatím letos získává objednávky hlavně na nákladní letadla, v červnu si objednala nákladní 767 společnost FedEx.

Podle Boeingu nákladní verze přináší provozovatelům nižší spotřebu než jiná letadla podobného typu, slouží hlavně pro lety s nákladem na krátké tratě. Dolet letadla je 3 750 kilometrů, letadlo zvládne přepravit 23,9 tun nákladu.

Boeing má zatím objednávky na tato letadla od deseti zákazníků, celkem jich je 152. Dodáno je zatím 34 strojů. Kvůli poptávce firma oznámila, že zvyšuje tempo výroby těchto letadel.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Y.K.

Tuší někdo jak Boeing přijde k těm NGčkům pro konverzi na BCF? Nebo je dodá přímo zákazník? U leasingovky by to nepřekvapilo.

marf

výrobu nové. linku na 737-800f ma stále funkční.

Adam H

Není náhodou program BCF jen kovert klasických paxů?

Martin V.

No jistě, že je. 🙂 BCF = Boeing Converted Freighter
http://www.b737.org.uk/737-800bcf.htm
Navíc to vypadá, že ty konverze jsou čínské od GAMECO = Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Company.

Y.K.

BCF – Boeing converted freighter, tedy Boeingem konvertovaný na nákladní verzi. Dělá se to z NGček, 737-800.

Martin V.

Tuším, že GECAS si jich nejspíš většinu dodá sám. Třeba G-NPTA u West Atlantic UK je bývalý OK-TVK Travel Service. Všechno leasing od GECAS https://www.airfleets.net/ficheapp/plane-b737ng-32740.htm a MSN 32616 byl jejich taky už před konverzí na cargo.

Y.K.

Jj, dává to logiku.