8704 kilometrů bez mezipřistání. Airbus představil A321XLR s prodlouženým doletem

Vizualizace nového letadla A321XLR. Foto: AirbusVizualizace nového letadla A321XLR. Foto: Airbus

Airbus začne od roku 2023 vyrábět další verzi modelu A321neo. Ve verzi XLR nabídne aerolinkám letadlo, které zvládne dolétnout 4700

Airbus začne od roku 2023 vyrábět další verzi modelu A321neo. Ve verzi XLR nabídne aerolinkám letadlo, které zvládne dolétnout 4700 námořních mil, tedy 8704 kilometrů. Půjde o úzkotrupé letadlo s největším doletem.

O uvedení nového letadla na trh se spekulovalo několik posledních měsíců, Airbus podmínil zahájení výroby tím, že získá nejméně dvě stě objednávek. První objednávku už oznámila leasingová společnost Air Lease Corporation, další mají na probíhajícím pařížském aerosalonu ještě přijít. Odpoledne přišla ještě objednávka od libanonské společnosti Middle East Airlines, za první den tak Airbus získal objednávky na 31 letadel.

Airbus reaguje na poptávku aerolinek, které chtějí dálková letadla s menší kapacitou a nízkou spotřebou. Oproti stávajícímu A321LR bude mít nový stroj o patnáct procent delší dolet. Aerolinkám má pomoci vstoupit především na trasy, kde se neuživí větší širokotrupé letadlo.

Letadlo má umožnit dolet například z Evropy do Indie nebo z Číny do Austrálie, bez problémů také z Prahy do USA.

Podle Airbusu budou mít zákazníci v letadle stejný komfort, jako v širokotrupém stroji. Dolet prodlouží například dodatečná nádrž na palivo nebo mírné úpravy tvaru křídel. Podle konfigurace má letoun zvládnout přepravit 180 až 220 cestujících.

Airbus A321XLR na počítačové vizualizaci. Foto: AirbusInforgrafika k modelu A321XLR. Foto: AirbusVizualizace nového letadla A321XLR. Foto: AirbusA321XLR v barvách Middle East Airlines. Foto: Airbus
Tagy Airbus Airbus A321XLR
24 komentářů