Paříž prodloužila síť metra o další dvě stanice a depo

Prodloužení linky 4 v Paříži. Foto: RATPProdloužení linky 4 v Paříži. Foto: RATP

Po trase zatím jezdí vlaky se strojvedoucími, do konce roku nastane automatický provoz.

Zpět na článek
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej Svoboda

Dobrý den, na webu RATP, pařížského DP, uvádí, že 380 mil. € je hodnota odhadu z roku 2011. Citace: „The cost of the project is estimated at 380m € (2011 value).“ Zdroj: https://www.ratp.fr/en/groupe-ratp/metrotrains/m4-extension-bagneux
Předem děkuji za upřesnění skutečné ceny, pokud se liší, nebo doplnění informace do článku, pokud je to jen ten starý odhad. Děkuji!

Ladislav

Jezdí v Paříži ještě nějaká linka metra na pneumatikách?

původní Jakub P

JJ, jezdí a ne jedna. Zrovna ta 4, o které je článek, myslím pneu má. A taky minimálně jedna z tramvají.

TPal.

Dokonce 2. 🙂 Ale tato technologie se bohužel úplně neosvědčila.

původní Jakub P

U těch tramvají moc ne, u metra se to zdá se vyplatit může, pokud jsou na to na daný lince podmínky.

M M

„Paříž prodloužila“ je trochu zavádějící, Bagneux je už samostatná obec mimo Paříž a třeba celá linka metra 15 povede kompletně mimo území Paříže. Ale uznávám, že metro v Ile-de-France běžnému člověku úplně moc neřekne…

VojtaDrevik

Ile de France je hodně znamý region a kupodivu samotná Paříž je jen o něco větší než Praha(její rozloha je dokonce 5x menší) nebo Víděň ale Paříž se používá více…

M M

To je tím, že ve Francii stejně jako hodně ostatních zemích neproběhlo administrativní slučování obcí v čase. De facto je to asi stejná situace, jako by v Praze bylo město Praha jenom širší centrum a zbytek byl samostatná města, jako tomu bývalo dříve. Brusel je to samé, město Brusel má asi 100 000 obyvatel, ale region Brusel-hlavní město asi milion a půl.

VojtaDrevik

To je možné…mám pocit, že vyloženě Paříž je ohraničena linkou T3a a T3b

MaT

Tak tak, ne nadarmo se to jmenuje „Boulevard Périphérique“. Ona už ta předchozí konečná (Mairie de Montrouge) téhle linky byla vlastně v jiné obci (Montrouge).

Daniel

Ono to také pro pochopení není úplně přesné, byť z právního hlediska máte pravdu. Ile-de-France je už poměrně velký region (něco jako Středočeský kraj). Čtvrti jako Bagneux nebo třeba La Defense sice nejsou již Paříží, ale pořád je to stavebně jedno město. Lze to přirovnat k Praze, která by administrativně končila za Andělem, Vítězným náměstím, Karlínem a Jiřího z Poděbrad. Metro D by se pak do Prahy taky podívalo až s prodloužením na Náměstí míru.

původní Jakub P

Metro občas vyjíždí za hranice vlastního města Paříže už mnoho let, ale zároveň platí a i s těma novejma linkama, který jsou z velké části na předměstích platit bude, že je to převážně pařížskej systém. Trochu něco jinýho jsou pařížský tramvaje a hodně jinak je to u RER, který ani všechny neprovozuje RATP, ale některý linky jsou RATP, některý SNCF a některý jsou společný (což byla v době vzniku v podstatě revoluce). Metro má fakt jednoznačně těžiště ve městě a funguje jako městskej dopravní prostředek, s trochou přesahu do těch nejtěsnějších předměstí. A konkrétně linka 4 vede napříč samotným centrem,… Číst vice »

Letadlo

vysvetlete to parizske radnici, ze teda mela otevreni nechat na te vesnici.

M M

Jenže to právě proto neotevírá pařížská radnice, ale region.

Letadlo

citat z clanku:

“ Otevření nových stanic oznámila pařížská radnice na svých stránkách. Jde konkrétně o stanice Barbara a Bagneux-Lucie Aubrac. Prodloužení o 1,8 kilometru vyšlo na 380 milionů eur. Nová trasa je napojena i na nové depo.”

bezte jim rychle poradit, ze to v parizi udelali spatne.

M M

Pařížská radnice to oznámit může, ale není za to zodpovědná, rozvoj infrastruktury v rámci interkomunality k jejím kompetencím nepřísluší.

Lkprak

Pařížská radnice má velmi ambiciózní plán rozšiřování sítě metra (ale i tramvají). Moc bych jí držím palce.
https://www.urbanrail.net/eu/fr/paris/paris-map-giant.png