Otevřeno, ale nedokončeno. Nádraží Praha-Zahradní Město zůstává ve zkušebním provozu
Terminál na Zahradním Městě stále čeká na dokončení. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz
Správa železnic vysvětluje zpoždění dopady pandemie i nedostatkem materiálů.
Hlavně stojí za zmínku, že v celém úseku od hlaváku až k Hostivaři ase bude až do změny JŘ jezdit trapně 50 km/h, i když v naprosté většině trasy se už dávno nic nedělá.
Při běžném provozu to sice nevadí, ale minimálně pro krácení zpoždění by se vyšší rychlost náramně hodila.
Na D1 by se po podobném zbytečném omezení rychlosti div neměnil ministr, přinejmenším by se z toho všich po**ali do vejšky. Ale na kolejích je to všem ukradený, kdo by kvůli tomu dělal práci navíc… 🙁
30.11. skončil zkušební provoz pokladny, během zkušebního provozu se vydávaly i při otevřené kase jízdenky ve vlaku bez přirážky …
Jako člověk co jezdí denně že Švehlovy na Jižní spojku se nestačím divit. Výsledkem stavby je zdržení v řádu minut oproti předchozímu stavu 🙁
Proč ve směru od Skalky nejsou dva pruhy pro auta – jeden na Spojku a druhý rovně, to mi hlava nebere 😕
….auta nás nezajímají, je jich všude plno, tak ať si počkaj… my, co jezdíme MHD/PID a auto máme na větší vzdálenosti, je stanice ZM skvělá- moderní rychlý přestupní uzel. Jezdím tu denně a bydlím 40 let.
To je pristup, to by sjete spravnenemel auto pouzivat vubec…
Protože přechody pro chodce.
Jak dlouho bude COVID výmluva na všechno… 🙂
Tak ono se sice za Covid leccos schová, ale objektivně když mi 10-20 % lidí (nebo víc) skončí v karanténě a dodavatelé nemají materiál, protože dodavatelské řetězce teď trpí celosvětově, tak nádraží zasmluvněné někdy před pěti lety fakt z rukávu nevykouzlím.
Kdyby dali Burešovi, Brebtovi a všem co jim u toho „otevření“ dělali předvolební stafáš lopaty a krumpáče, tak mohlo být hotovo, to bych ten hlas jim dal asi taky 🙂
Je mi z toho Zahradního města trochu smutno, no… Byla to šance ma opravdu moderní dopravní uzel. A jak bylo již uvedeno níže, od různých povrchů přes nepraktické příchody k MHD až po cykloopatření je to prostě odfláknuté. A řeči že něco nejde… jděte se podívat třeba do Holandska 🙂
V Holandsku by do takového přestupního uzlu vúbec nemohla IAD.
Tam jsou ochotnější si výrazně připlatit.
Město nechtělo IAD jinudy…
Ono se těžko něco „revolučně“ nového namontuje do stísněných prostor, aniž byste musel „polovinu“ toho, co tam je, zbourat …
„Zázrakem“ (trošku přehnané) je samo o sobě rozšíření Průběžné a oddělení tramvajové trati od jízdních pruhů pro auta … víc toto asi udělat nešlo. Není kde a kudy …..
Prostě „dědictví“ našich předků … Limitujícím prvkem „všeho“ byla trasa Dráhy císaře Františka Josefa … z předminulého století …
Holandsko – v podstatě placka, kde můžete stavět na rovině estakády s nadjezdy …. stanice / kolejiště je nahoře, dole parkovací místa ….
Nemáte pravdu. Nadjezd se stavěl nově a NIC nebránilo udělat širší vozovky, i za cenu nutných pylonů mezi nimi. Koleje nahoře jsou v jiné stopě než původní. Franz Josef za to nemůže.
Promiň, ale to nemáš pravdu, tu pravdu má Bohouš. Nápad dobrý, inspirace možná Leipzig Messe, ale převedení do podmínek Zahradního města je tragedie.
Kromě toho co je již napsáno, je pro mne velkým sklamáním, že tam zůstala příšerná stavba Klempíř Zmuda, zajímalo čí je to známý, že zabírá „chodník“ a vesele se kolem buduje betonování. Podle mne měl zmizet jako první a s MHD pod mostem souhlasím mělo se to řešit jinak.
Moderní přestupní uzel a na vlak se musí přez přechod na frekventované silnici.
Dělali to úplně nové. Proč nejsou výtahy a schody rovnou z tramvajové zastávky? Velké zklamání.
Bylo to tady vysvětlováno asi 5x … nejsou přímo ze zastávky, protože by se tam prostorově nevešly.
A jen dodám, že aby se tam vešly, tak by musely být do L, Spodech schodů 4 m nad silnicí, podchodná výška 2,4 m + konstrukce schodů 0,3 m a máte výšku mezi silnicí spodkem železnižního mostu. Bylo by to asi 15 schodů navíc, byly by o dva metry vyšší.
Takže volba je dva metry stoupání navíc vs přejít vozovku.
Uvažujete, jako by to bylo stavěné z prefabrikátů. A architekt projektu také.
Stavělo se to na „zelené louce“.
Do prostoru výšky 4,5 m máte dostat konstrukci skochidště s podchodnou výškou 2,4 metru a silnici s podjezdnou výškou 3,2 metru.
Ale architekt je blbeček.
Nevím, jakou si najde výmluvu na to, že není přestup nezastřešený…
Snadnou, nikdo po něm nechtěl, pokud to tam dal z vlastní iniciativy, tak mu to ODPORNÁ komise posuzující návrh / projekt mohla seškrtat, protože je to zbytečné … a na zbytečnosti nejsou peníze … No a nebo je to v nějaké další etapě, kdy se vybere „levnější“ zhotovitel … na základě stížností a požadavků P 10 … Pak jiná ODPORNÁ komise bude muset rozhodnout / určit, kdo TO ZAPLATÍ. SŽ přístřešek nepotřebuje, tak proč ho platit, zvláště, když je na cizím pozemku … DPP nepotřebuje zastřešit přístupovou cestu pro cestující, tak proč zastřešení platit … ROPID podobně … tudíž buď… Číst vice »
No a jednoduché řešení – tramvajové koleje na boku a silnice uprostřed?
Nádhera, takže se budou 2x křížit proudy automobilů a tramvají. To vám doufám došlo.
2×3 tramvaje za interval nejsou žádná hrůza…
No a vzhledem k tomu, jaký skvělý řidiče potkávám by to znamenalo, že tam bude nehoda jenom dvakrát týdně…
Zajeďte se poptat do Vídně, jaké jsou s tím problémy, a nakonec nikdy se to tak u nás nedělalo, takže by si řidiči dlouho zvykali.
Kdyby se chtělo, tak by se samozřejmě vešly…
Nakreslete si rozvinutý řez toho schodiště. Vejde se to tam asi jako patrák pod 3m vysoký most.
Jenže ty nechceš…
Ono by třeba stačilo i mít tu přístupovou cestu plně zastřešenou – teď jedinou ochranou toho přechodu je most.
Jsi určitě chytřejší než projektanti a stavaři. Tak to navrhni, jak by to mohlo jít lépe. Ono se to dobře píše, ale hůř realizuje, Einsteine!
No v zadání to nebylo, tak proč by se snažili, že…
Když to dají „mimo zadání“ – podle zdravého rozumu – tak to ODPORNÁ komise zadavatele seškrtá, protože to nepožadovala a stálo by to peníze navíc …
Když si objednáte v hospodě maso bez přílohy (na níž nemáte chuť) a přinesou vám iniciativně obvyklou přílohu – jíž si ovšem musíte zaplatit – tak patrně nabídku odmítnete ….
Je hezké, že zastávky jsou pod mostem (kryté před nepřízní počasí), ale dostat se na ně z vlaku bez opuštění prostoru pod mostem nejde.
Přitom by docela dobře šlo udělat přechod od těch schodů, akorát by končil uprostřed zastávky, čili pozor na tramvaje…
Nebo taky přidat střechu.
Za mne je to nádraží, zejména železniční část, hezké. Co mi však vadí, je dopravní řešení „spodku“. To, že busy jezdí po kolejích, chápu. Ušetřil se prostor pro zastávky. Ale jeden jízdní pruh pro jeden směr je ubohé. Přitom prostor byl k dispozici. Zejména směrem na jih měly být pruhy dva. Pravý samostatný pro odbočení na nájezd na Jižní spojku. Levý mohl pokračovat přímo a vlevo od něj mohly bez omezeni sjíždět busy z kolejí.
A ani cyklotrasa se tam nevešla, spodek není dobrý a čeští projektanti se takový typ dopravního uzlu ještě musí učit.
a nemá náhodou cyklo jezdit po silnici? 😉
S cyklotrasou se počítá, ale rovnoběžně s tratí, nikoliv křížem pod ní. Ale kdo ví co cyklomagistrát vymyslí. Švehlova i Jižní spojka si přímo říkají o cyklopruhy (alespoň v pojetí Auto-Mat.)
Mám z toho nádraží velmi smíšené pocity, odhalený beton, dole místo dlažby asfalt jako za socíku, mezi nosníky masivní zábradlí.. no nevím, doufám že takhle už se to dělat dál nebude.. samozřejmě dopravní důležitost a význam chápu a železniční část se mi moc líbí.
To není problém, většina cestujících tím profrčí během pár minut. Proč by to mělo být dlážděné a zdobené jako v paláci a tedy dražší?
Protože už dávno nežijeme v době kdy bylo nejdůležitější dostat se co nejrychleji do fabriky…
A tím asfaltem dole taky souhlasím. Blbost, ale trkla do očí. Betonové desky by nebyly o moc dražší.
Beton časem praská a zatéká do něj, litý asfalt je „celistvější“ a úspornější. Zajděte se poradit na ČKAIT.
A proč naši předci stavěli nádraží zbytečně dražší? Možná si uvědomovali, že cestování je součástí života a nechtěli ho zbytečně trávit v odpudivém prostředí?
A jak dlouho čekali na vlak oproti dnešku 🙂
Za všechno v téhle zemi se bude dalších 100 let házet na Covid. 👍 Hlavně, že si to Babiš s Havlíčkem užil.
pindate sice hezky, ale blbe.
s dodavkami rady komponentu je obrovsky problem.
Některé stavby byly a jsou ve „zkušební provozu“ tak dlouho, že se za ta léta zapomnělo, že vlastně ještě nejsou hotové.
Netýká se to stále ještě i Nového spojení?
Kdepak, po x letech bylo Nové spojení zkolaudováno zkraje letošního roku. 😉
😀 😀 😀
Královopolský tunel 10 let