Otáčení mostu pro D35 přes koridor může začít. Stavbaři mají na kompletaci šest nocí
Konstrukce mostu pro přesun přes koridor v Uhersku. Foto: LKM Consult
Šest nocí budou jezdit vlaky přes Týniště nad Orlicí.
Šest nocí budou jezdit vlaky přes Týniště nad Orlicí.
Jen pro informaci odklonu moc jezdit nebude protože se jedna o souběh vylukových etap v Brandýse takže se jedna o normální stav, který je každý týden. Je potřeba číst vylukove opatření když chci psát článek.
Cena stavby dle smlouvy je 3,231 mld. Kč (aktuální stav podle letáku ŘSD 04-2022) a je stejná už od roku 2019. Tzn. se jedná o celkovou cenu, nikoliv o navýšení ceny za urychlení stavby, a to bez zahrnutí zmíněného navýšení ceny.
Navýšení ceny za urychlení dle předchozího článku ze 24.3. 113,7 miliónů Kč.
Že by se stavba zdražila na dvojnásobek je zjevný nesmysl patrný na první pohled.
Vždycky když jedu skrz Uhersko vlakem, tak mám pocit, že ten most při otáčení strhne troleje. Doufám, že ten pocit mám jen díky blbému úhlu při pohledu z vlaku.
Obdivuhodné je vymyšlení technického řešení ….
„Náklady na akceleraci dosáhnou 3,3 miliardy korun.“ To je zas věta… Jako že urychlení stavby bude stát náš stát 3,3 mld. Kč navíc oproti původní ceně stavby? Trochu to po sobě prosím čtěte prosím.
Poslední tři věty spolu souvisí a je z nich docela dobře jasné, jak to bylo myšleno, ne?
„Loni na podzim došlo při betonování k poklesu jedné vzpěry, kvůli tomu byl dočasně na trato p jednoho vahadla zjistili, že boční prefabrikované vzpěry části klesly minimálně o pět centimetrů. Problém byl ale odstraněn.“
Vypadl vám kus textu.
No ale hlavně JAK byl problém odstraněn. Nechali to křivé, odbourali a vybetonovali znova, začarovali beton aby se změnil na plastelínu a narovnali to… co s tím udělali?
https://www.orlicky.net/?id_zpravy=12683784531636523679
Moc víc informací tam není. Když se „ihned“ zastaví betonáž a během několika málo hodin se v ní nepokračuje, máte celý takt zničený, pokud tedy nevadí vznik neplánované spáry. U mostu bych řekl že vadí dost.
To co popisujete je „letmá“ betonáž, kde se musí vybetonovat celý segment současně … a posunuje se „bednění“ ….
Z toho, co bylo vidět z vlaku při průjezdu kolem pracovního místa, nešlo o podobnou technologii … spíše „salámová metoda“ ….
A „salámová metoda“ znamená skládání prefabrikátů?
🔧Držím palce, ať se dílo zdárně podaří a další část dálnice D35 se otevře letošní rok.🚘
Doufám, že se někdo pokusí o nějaké časosběrné video.
ŘSD má u mostních objektu časosběrne kamery