Komplikace na koridoru u Uherska skončily, nová výluka začne zítra

Stavba dálničního mostu na D35 u Uherska. Foto: ŘSDStavba dálničního mostu na D35 u Uherska. Foto: ŘSD

Termín dokončení dálnice D35 by neměl být ohrožen.

Na hlavním koridoru z Prahy do České Třebové skončilo po dvou týdnech omezení železniční dopravy v Uhersku. Doprava zde byla nejprve zastavena a později omezena na nižší rychlost a omezený počet kolejí kvůli neočekávanému poklesu betonové konstrukce.

Od 15. hodiny je umožněný provoz přes stanici Uhersko po všech kolejích. Zároveň může zítra začít plánovaná výluka v souvislosti se stavbou nadjezdu. Vlaky budou od 7 do 18 využívat nižší počet kolejí s rychlostí až do 80 km/h. Večer a v noci budou plně průjezdné všechny koleje,“ uvedla Správa železnic na twitteru.

Kvůli závadě na konstrukci nechalo Ředitelství silnic a dálnic ihned preventivně zastavit provoz na trati. Ještě týž den byl obnoven po dvou kolejích s omezením rychlosti, další zatím zůstávají nevyužívané.

Příčinou poklesu byl podle mluvčí Eurovie Ivety Štočkové nevhodně navržený montážní prostředek. Termín dokončení dálničního úseku příští rok by událost neměla ohrozit.

Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště.

Tagy D35 Správa železnic trať 010 Uhersko
3 komentáře