Brno po letech sporů začne s likvidací stánků v podchodu pod hlavním nádražím

Prázdné stánky v podchodu pod brněnským hlavním nádraží. Foto: MMBPrázdné stánky v podchodu pod brněnským hlavním nádraží. Foto: MMB

Termín zahájení rekonstrukce podchodu zatím není jasný.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Stánků tam bylo strašně moc.
Dokonce tolik, že jsem ani nenašel vstup do metra.
Ale před měsícem, když jsem v Brně čekal na bus na vídeňské leziště, jsem objevil výbornou hospodu.
Pivní burza se to jmenuje, fakt vynikající záležitost.

Ondra

No to ste musel čekat docela dlouho, Pivní burza (ta co je blíž nádraží, ony sou v Brně dvě) není zas tak blízko, cestou k ní je mraky jiných podniků :))

Ondřej 2

Se picnu, stánkaři prodávající jakési hadry a jiný bordel se hlásili k podchodu. To chtěli uplatnit princip vydržení, nebo co? Znáte někdo detaily?

Tomáš Gottschalk

Další promarněná příležitost. Místo podchodu měla být pasáž pod celým nádražím od bývalé pošty až po stávající podchod. Porblémem je rozdílná niveleta městského podchodu a příjezdového a odjezdového podchodu nádraží. Ale všechno jde, když se chce.

Vojtěch

Brno !!,

Vojtěch

#scifi

Vojtěch

myši diru nedáme

Vojtěch

Je 10-50 let je za Prahou…. ( a to k němu mám rodinnou vazbu, takže žádné pohrdání )

Ondřej 2

A vy se divíte? RUD.

PeS

Vojtíšku ty jsi srandista ! 🙂

Jiří Kocurek

Se divím že to je možné udělat… i bez přesunu nádraží k řece. Dlouhé roky bez přesunu nic udělat nešlo, ani opravit ten vyhořelý obchoďák* naproti https://ct24.ceskatelevize.cz/sites/default/files/styles/newsfeed/public/images/1224262-386219.jpg

*) No dobře, přeháním, ale ne zas tak moc.

Původní Aleš

Co to proboha melete? Co má Letmo společného s přesunem nádraží? Btw.původně tam byla 30, resp.50 let proluka, to je o hodně déle, než těch 9 let mezi požárem a zahájením výstavby Letma. Nicméně tam šlo o spory o pozemek mezi městem a vlastníky, co s tím má společného železnice?

PvvS

Tady šlo lautr o to stejný.

Jiří Kocurek

Že dlouhé roky prostě nic nešlo a zdůvodněním bylo neodsunuté nádraží. A to vč. vlaku na tuřanské letiště, kdy ze současné polohy není možné. Vyjádření tehdejšího náměstka pro dopravu lze dohledat na i-dnesu. Přitom vložení 1 výhybky v Líšni opravdu lze realizovat i bez přesunu nádraží.

M19

Před Letmem tam nebylo nic? Šlo tam o spor o vlastnictví části podchodu přiléhající k té budově, ne o pozemky. Železnice nic společného nemá, ale město, které vše zdůvodňovalo právě přesunem nádraží ano.

Kernteriér

Na jednu stranu tleskám a děkuji za minimálně šanci na zvýšení kultury cestování či procházení. Na druhou stranu mě trochu mrzí konec prodejny oříšků v cukru, ty byly úžasné, a protože si nepamatuji název, tak netuším, jestli a kam zmizela.

dex

běžte s oříškyma do háje. je to na každém rohu. nejblíž ve vañkovce. V podchodu nic být nemá.

Jiří Kocurek

Je tam navržená přinejmenším bagetárna…

Jiří Kocurek

Kdo nevěří, obázek 7/11.

Vendelín

Oříškárna jo, ale ty mandle v cukru byly jenom tam a hezky to tam vonělo.

Kernteriér

Přesně ty myslím.

A. Mikulka

Mandle v cukru mám s Brnem spjaté už od 70. let a to tam žádný podchod nebyl.

Libor

Oříškárna se přesunula k Tescu (z podchodu po schodech nahoru směr Zvonařka/Vaňkovka)

Kleist

Tak až se to opraví tak se můžou pokusit získat nájemní smlouvu znovu.

Jan

Ty vizualizace vypadají hezky. Bohužel to pak v reálu totálně zničí grafický smog. Každý volný milimetr musí být pokrytý reklamou!

David

Pche, měl by se někdo odvolat a chtít to zapsat na seznam kulturních památek… Ty podchody k Brnu patří.

Kuna

Kulisy do filmu Dědictví aneb Kurvahošigutntag. Jen nevím, jestli do scény z bordelu, nebo jak host vyhazuje vrchního 🙂 🙂

abc

Jako vtip dobrý, ale je to spíš námět na Dědictví 3 se senilním Bohušem. A Pechu by museli udělat jako Gotta v seriálu Volha.

Karl vB.

Trochu mi to, vzhledem ke komerční atraktivitě místa, připomíná moderní paralelu se Zlatou uličkou v Praze, kde se jedná o „přílepky“ ke hradbám.
Právní nejistotou (až do rozhodnutí soudu ohledně toho, komu podchod a stánky pod hlavním nádražím v Brně vlastně patří), vzhledem k tomu, že se jedná o relativně novou stavbu z 80. let 20. stol., to zase připomíná Absurdistán.

Jiří Kocurek

Za Husáka se nějaké majetkové vztahy neřešily, tak se tomu vůbec nedivte. Stavby na cizích nebo rovnou ukradených pozemích byly zcela běžné, člověk měl právo držet hubu a krok, strana rozhodovala i to tom, jaká hudba se bude poslouchat.
Pro dokreslení: Kalkulačka značky Sony se zabavuje, milicionář nechápal princip dálkového ovládání televize, zato moc dobře věděl, že kalkulačky se pašují. A beztak se pokusil prodat dálkový ovladač jako kalkulačku. Účtenka byla jen k té televizi. Milicionář měl vždy pravdu, na něj si nepřišli.

Karl vB.

Vážený pane Kocourku, v jistém ohledu máte pravdu. Jedná se o střet vámi definovaného „dědictví doby minulé“ s uplatňováním práva. Nicméně podchod pod nádražím v Brně není žádný kozí chlívek na periferii, jednalo se o novou, velkou, drahou a „složkami“ sledovanou stavbu v centru města, navíc pod strategickým objektem. Takže stavba tedy musela mít minimálně investora, povolení stavebního úřadu, povolení drážního úřadu, kolaudaci, předání, zápis do registru nemovitostí etc… Docela by mně zajímalo, kde konkrétně soudruzi z Brna udělali v 80. letech chybu. Pokud to víte, pošlete mi prosím nějaký odkaz. V Brně mají i další „administrativní“ problém – v… Číst vice »

PvvS

Drážní úřad ? Asi těžko, ten byl založenej 1994.

Jiří Kocurek

Vážený pane Karle, za svůj život a praxi jsem se setkal s takovými věcmi, jako je načerno vybudovaný přívod VN z Prosenické rozvodny do kasáren v Hranicích. Načerno vybudovanou kanalizací, načerno položeným povrchem dálnice na soukromých pozemcích…

Nedávno tu byl článek jak při demolici mostu nad D11 našli kabel VN. Takže ne, nemuselo to mít všechna povolení. https://zdopravy.cz/uzavirka-d11-potrva-az-do-vecera-demolici-zkomplikoval-kabel-87414/

Takže ne, nemuselo to být právně vpořádku ani podle tehdejšího práva.

Karl vB.

V principu s vámi souhlasím, ale mezi nelegálně zbudovanými inženýrskými sítěmi (které zpravidla nejsou vidět), případně nepořádkem v dokumentaci skutečného provedení a podchodem pod nádražím v centru města (11 m širokým a 170 m dlouhým), který byl budován jako součást brněnské podpovrchové tramvajové rychlodráhy, bych přece jen určitý rozdíl viděl.
https://www.onemanbrnoblog.cz/podchod-pod-hlavnim-nadrazim/

A. Mikulka

Víte, kolik paneláků z těch let stojí na nevypořádaných pozemcích?

Lapil Z.

V 80. Letech ani chybu udělat nemuseli. Pakliže majitel pozemku souhlasí, lze legálně stavět i na cizím pozemku. A tehdy a tam to klidně obojí mohly být instituce, například „ČD staví na pozemku města“. Naprosto spekuluju.
Nějaký takový problém byl v souvislosti s privatizaci družstevních bytu, kdy družstva stavěla na městských pozemcích. Nebo tak nějak.

Nemanic

Pane z Nádraží, pán se jmenuje Kocurek, nikoliv Kocourek, zkroťte si svůj korektor chyb 😉

Pepa z depa

Co tam hlupáků za nesmysly píšeš je vidět inteligence ale za to můžou rodiče 🤮🤮

Jiří Kocurek

Ale můžete si u Dobrovského koupit knížky s fotografiemi Františka Kressy. Jenom varování: Objektiv nelže, objektiv kreslí. Vybitá okna, opadaná omítka, rozbité ulice, sídliště bez chodníků…

Kuna

To je dnes 1. Apríla?
Konečně zmizí relikt divokých polistopadových let, dřív než bude zapsaný na seznam kulturního dědictví zločinů minulosti vedle lágrů z 50.let a válečných hřbitovů.

Jiří Kocurek

Nebyly tam ty stánky už roky před revolucí?

dex

ne, nebyly. podchod je na chození.

Peeetr

Před nedávnem tu byl článek o tom, jak podobný podchod v Ostravě (bez stánků) se zdál lidem nebezpečný, tak to tam kvůli nevyužívání částečně pozavírali, a v plánované nové přestavbě tam podchody vymažou úplně.

Nemanic

njn, Bo!!! 😀

PvvS

Konečně…