Dopravci Železnice

Ostuda jménem Západní expres. Bavoři už zvažují výpověď pro Länderbahn

Západní expres Českých drah před odjezdem z hlavního nádraží v Praze. Foto: Jan Sůra
Západní expres Českých drah před odjezdem z hlavního nádraží v Praze. Foto: Jan Sůra

Na žádné jiné trase loni vlaky nezrychlily tolik, jako mezi Prahou a Plzní. Současně ale na žádné jiné dálkové trase se České dráhy nepotýkají s tak velkými výpadky slibovaného řazení vagónů. Cestujícím si běžně stává, že si koupí místenku do vagónu, který nakonec vůbec nepřijede, a místo vozu první třídy skončí v koženkovém kupé vagónu ze začátku osmdesátých let minulého století, který na trase nemá co dělat. Hlavním zdrojem problémů na této trase je především společnost Die Länderbahn (DLB) a její potíže s vlastními vozidly.

Nedodržování řazení není jen subjektivním pocitem pravidelných cestujících, ale oficiálně vyjádřeným údajem z hlášení Českých drah ministerstvu dopravy. Od začátku nového jízdního řádu v prosinci loňského roku do konce ledna bylo vykazované dodržení slibovaného řazení podle smlouvy s ministerstvem 73,4 %. „Linka Ex6 je v daném období linkou s nejhorším plněním,“ řekla mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. Průměrná spolehlivost u všech linek je přitom 93,98 %. „Příčinou nízkého počtu pravidelných řazení je především nespolehlivost zařazování vozů společností Länderbahn,“ dodala.

Cestující Aleš Petrovský mezi Plzní a Prahou jezdí pravidelně, někdy autobusem, někdy vlakem. Zkušenosti z jízd vlakem jsou podle něj značně odrazující. Na facebookovém profilu zveřejnil minulý týden své zážitky z cestování Západními expresy. Třikrát za sebou nebyla ve vlaku vůbec první třída, i když si do ní koupil jízdenku. „Většinou si o kompenzace za chybějící první třídu, zásuvky či nefunkční wi-fi v expresech musím výslovně požádat, jen málokdy se personál automaticky omluví a kompenzaci vydá sám. Každopádně pro takovou trasu s velkým potenciálem je to obrovská ostuda,“ říká Petrovský.

Krásné slunečné ráno z Plzně. Ex553 České dráhy opět ovšem bez vozu první třídy 260 (nahrazen Béčkem), vůz 262 místo Bmz…

Gepostet von Aleš Petrovský am Sonntag, 24. März 2019

České dráhy vysvětlují situaci tím, že výpadky jsou u Západních expresů z Mnichova, kde na trase spolupracují s Die Länderbahn. Dopravce patřící z většiny italským státním drahám se dlouhodobě potýká s nedostatkem vozů i lokomotiv a už rok a čtvrt jeho nedodržování standardů výrazně komplikuje provoz v Česku. Generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec na twitteru uvedl, že situaci intenzivně řeší.

České dráhy zatím za nedodržování standardů neplatí žádné pokuty. I to je výsledek kdysi uzavřených smluv bez soutěže, kde jsou sankce za neplnění spíše kosmetické, zejména pak v porovnání s některými nově soutěženými smlouvami v krajích. „Vzhledem k nastavenému systému vyplývajícímu ze smlouvy dosud nebyly v uvedeném období uplatněny pokuty za nedodržení standardů procentuální spolehlivosti nasazovaných vozidel na dané lince,“ dodala Rezková.

Vlaky mezi Prahou a Plzní mají přitom potenciál zopakovat úspěch z jiných tras, kde mohou odlákat více cestujících ze silnice na železnici. Už na začátku roku například RegioJet zredukoval počet autobusů mezi Prahou a Plzní. Nedodržování kvality vozidel ale může řadu cestujících odradit.

Podle ministerstva dopravy proběhla od ledna dvě jednání s bavorskou stranou. „Na úrovni objednatelů je uvedený problém vnímán shodně negativně jak ze strany Ministerstva dopravy, tak i ze strany bavorského objednatele BEG,“ tvrdí Rezková. Na dotaz, zda nezvažuje zkrácení vlaků jen pro české území, odpověděla, že jsou otevřeny různé varianty.

Zatím nejradikálnější se zdá být podle všeho bavorský objednatel, společnost Bayerische Eisebahngesselschaft (BEG). Kontrakt na provoz těchto vlaků končí s DLB v prosinci 2022. „Kvůli pokračující velmi slabé výkonnosti dopravce intenzivně řešíme všechny možné legální způsoby, jak situaci řešit. Variantou je i předčasné ukončení smlouvy,“ řekla mluvčí BEG Agniezska Urban. Podle ní už BEG loni v říjnu poslal DLB výtku a varování kvůli problémům s vozy a nedostatkem personálu, kde bavorský objednatel vyzval dopravce k urychlené nápravě.

DLB na dotazy od úterý neodpověděla.

98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miroslav

Jak už jich bylo zmíněno, tak Západní expresy ve směru Cheb jsou v naprostém pořádku. Jedná se o vlaky, na kterých se málokdy objeví nějaká závada, či věc, která se řeší každý den na jiných linkách. Ovšem Západní expresy směr München jsou opravdu v hrozném stavu. České dráhy zařídili na českých vozech, které jsou na tuto linku nasazovány menší rekonstrukci, ale co se vozů DLB týče, to se říct nedá. Ono má hlavně vliv chování německých personálů k vozům. Na německé straně jezdí vlakové čety, které za celou cestu z Mnichova do Furth im Wald na nic ani prstem nesáhnou.… Číst vice »

Petricek

A to je DLB spolecností ktera porazila CD ve vyberkach na několika tratich v ÚK. To muze udělat jedine blbec navic s rudou hvezdou na cele.

jan

Tak zajimavé, že na Praha Berlín ČD prý dostávají pokuty za nedodržení kvality. A tady opačně to asi moc nefunguje..

Jarda

Jenom pro upřesnění: Západní expresy z Prahy do Mariánských Lázní a Chebu jsou v absolutní pohodě (ilustrační foto zobrazuje právě tyto vlaky). Problémem jsou Západní expresy, které jezdí do Domažlic a Mnichova.

Milan

Nejak se tem italum nedari
Slovensko tunel odchod a velka ostuda
Polaci se s nima vubec nemazou proste je vykopnou a stavi nekdo jinej
A ted pokus provozovat zeleznicni dopravu v bavorsku a zase 0 bodu
Jestlipak my ty italy nejak nediskriminujeme, nejvyssi cas povine italskou firmu do kazdyho vyberka jinak nam ta neschopna italie zbankrotuje a to nebude recko ale podtatne vetsi jizda

Marek Sourak

To se ani neda nazyvat Expres, porad je to pomale strasne.

Alex

Proboha co to je za koment??

Xander

Tak zrovna za tohle aby ČD dostaly pokutu by bylo sprosté, tady má máslo na hlavě hlavně DLB. ČD se naopak snaží alespoň částečně situaci zachránit vlastními vozy (někdy i B, když jiný není), když DLB není schopen dostát svým závazkům.

noerf

Xander: Objednatel je na Českém území MD ČR a dopravcem ČD.
Řešení je několik: 1) nové výběrové řízení na s tím, že trať bude obsluhovat jeden dopravce (i model například u Regiojetu trať Praha – Vídeň, kdy Regiojet zajišťuje vše a rakouský partnerský dopravce pouze strojvůdce v Rakousku).
2) jasně stanovené sankce za neplnění objednávky (počty a kvalita vagónů), které si rozdělí dopravci podle zásluh
3) neobjednavat mezinárodní dopravu, nechat to trhu.

Ilona Zelenáková

v kontextu současné situace jsou uvedená řešení nereálná, leda v delším horizontu
ad 1) objednatelé jsou dva, musí se změnit mezinárodní dohoda, žádný dopravce nemá techmiku nazbyt, dle nového výběrka může někdo vyjet nejdřív tak za tři roky
ad 2) nelze sankce uložit dodatečně, musel by s tím dopravce souhlasit
ad 3) = mezinárodní dopravu na této trase zlikvidovat

noerf

Ilona Zelenakova: DB na této trasa provozuje své IC, protože jsou rychlejší. Pokud se někdy dotáhne dvojkolejna trať na 160 z Plzně na hranice, tak se teprve ukáže potenciál této trati, jak z hlediska nákladní tak osobní dopravy. Nemožnost uložení sankcí je dáno typem smluv MD, které zajímá jestli jezdí objednané vlaky, nikoliv možnost naplnění potenciálu některých tratí a kvalita souprav a efektivita provozu (posílení jižních expresu od nového jízdního řádu a ponechání rychlíku, prakticky místo jednoho vlaku se sedmi vagony každou hodinu, dva vlaky v průměru s třemi až pěti vagony). To znamená vyšší naklady. Mimochodem bývalí ředitel ČD… Číst vice »

Ilona Zelenáková

tak skvělé to není, ale o tom přeci řeč nebyla, které IC DB provozují na stejné trase? už dlouho jsem v Plzni žádné neviděla, jinak jste vším co jste napsal jen zdůraznil má tvrzení, změna smlouvy a podmínek není záležitost na dny nebo týdny, to je ten hlavní problém, zvláště pokud chcete mluvit o stavbě nové trati (samozřejmě je do budoucna nutná), tak se dostáváme do horizontu minimálně 5 let, nehledě na to, zase jsme u spolupráce obou zemí, rychlotrať, která bude končit na hranicích není na nic…

X 1

Illona
Dle Německého práva, může svaz dopravy udělit sankci i zpětně. A bývá to často využíváno. V posledních letech zejména v Hessensku nebo Porůří, kdy dopravci nevypraví vlaky vůbec, protože nemají dostatek personálu.
Že se u nás musí s pokutou souhlasit, nebo kontrolor předem ohlásit, je jen naše specifikum, za které můžeme děkovat zejména minulým vládám.

jana

Spoj DB ICE ma hen nastupni a vystupni zastavku Praha a Mnichov. Jen nektere spone zastavuji v Reznu. Nekdy se stalo ze byl spoj pristaven pozdeji ale i tak vzdy prijel do cilove stanice nacas, nebo driv. 3 jizdenky s mistenkou nas stoji vetsinou od 18 do 25 Eur. Pokud je drazi tak berem jiny spoj, ktery neni tak vytizen- je to i prijemnejsi. Personal mluvi cesky ci slovenky, pozemni podle nastupni stanice. Malinkymi pismenky vepredu na vozidle stoji Jancura

Pavel Hromek

Asi tak,souhlas.Pak si může někdo stěžovat,že jsou ve vlaku řazeny koženky NDR.Já osobně bych ale postupoval daleko razantněji…

Hans

To je zajímavá situace. Teď ČD jako zprostředkovatel služby jiné firmy NA VLASTNÍ KŮŽI pociťují to, co na jiných trasách samy běžně dělají!! Kdo ty služby objednal? Jestli ČD,tak jim to patří, a jestli ministerstvo,musí si s tím udělat pořádek tam. Konečně zástupci ČD vidí, jak to vypadá, když do Eurocity nasadí koženky.

Jirka

„Intenzivně“ to řeší už od startu Západních expresů – tj. od poloviny prosince 2017….

Pavel Hromek

Co to má zde v naší vlasti co dělat-jakási společnost Die Landerbahn ???My jsme nějaká nová spolková republika Německa??Ať si laskavě jezdí doma a nenabourávají nám náš systém železniční dopravy.Ven z republiky!!

Pavel Hromek

Jsem zvědav,jestli tohle projde cenzurou…

Jan P.

Máte instrukce od Tomia?

Pavel Hromek

Zdravím,instrukce nemám od nikoho,natož od Tomia.Akorát jsem poněkud více vlastenec , patriot a není mi šumafuk osud našeho státu.Vidím to jako totální rozpad a germanizaci toho posledního,co nám zbylo-železnice.Pokud jste si nevšiml,de facto nejen náš průmysl už dávno patří Němcům.On ten prezident Beneš měl v roce 1945 nakonec pravdu.Navíc se nebojím se pod svůj názor podepsat.Však uvidíte za 2-3 roky,až se železnice v ČR totálně zhroutí.Zatím tomu vše napovídá.Howgh.

Alex

Pan Hromek je absolutní Čech, ale vsadil bych se, že si zadek vozí v autě, na kterým dělala Gertruda nebo Markus ze SRN 😀 😀

Pavel Hromek

Ano,pan Hromek je dosud Čech a ne kolaborant.A svůj zadeček si vozím ve vlacích ČD ve 2.vozové třídě a platím kartou IN 50.Akorát mám trochu obavy,že až bude mít každá trať svého dopravce-„soukromníčka s ojetinami z Německa“,že už si ani nikam nezajedu.A možná pamatuji více než Vy coby topič.A nezapomeňte tohle všechno sdělit Vašemu chlebodárci p.Sůrovi,jak zde lžu a vyjadřuji se vulgárně.

Kajman

A kdeže byla vyrobena ta česká Béčka…?

Hans

Ta česká béčka nám vnutili komunisti v rámci RVHP z Bautzen nebo Gorlitz, my jsme si je mohli dělat sami. Rozdíl vidíme- Bdt jsou že Studénky a Honeckery Bdmtee z Bautzen. Proto měla RVHP lidové označení Radujme se, Veselme se, Ho… o máme, Podělme se.

khunas

a kdo má asi podle vás do mnichova jezdit ?

MichalM

SŽD. Nebo ti občané, kteří mermomocí potřebují, si můžou ve Furthu přestoupit z naší, československé soupravy, do soupravy západoněmecké.
A nebojme se zeptat, co za občany vůbec potřebuje do NSR jezdit. Copak nemáme dostatek krásných míst i u nás?
A neotevírejte si hubu na revolučního gardistu Hromka, nebo dostanete pažbou přes držku, vy kosmopopito. Bůhví, komu sloužíte!!!

Pavel Hromek

ČD.

MichalM

Já vím, že jste byl nejdál v Šumperku v mototechně, ale např. přítomnost vozů ČD v Hamburku z něj nečiní nový kraj České republiky.
Ven z republiky by bylo nejlepší vyhnat svoloč a primitivy jako jste vy, ale kde by vás chtěli…

Pavel Hromek

Kde jsou ty časy,když v šumperském depu měli nádherné a čisté bardotky….Radost pohledět.Divím se, že Vám tento příspěvek plný urážek p.Sůra nesmazal.Tak hajdy na kutě a klídek,za 2-3 roky budete zpívat jinak.

Poudy

Pane Hromku, nejste vy jste na pokoji s Petrem.r?

Poudy

Omlouvám se, jen myslím na pana Petra.r a už píšu blbosti 🙂 Chtěl jsem se zeptat, jestli vy náhodou nejste spolu na jednom pokoji. A nebo vás už všude zabanovali ta svoloč kapitalistická, tak musíte prudit zde?

Jirka

Byly tu dva SLUSNE prispevky k tematu, ale jsou smazany. Jeden s odkazem na stranky ministerstva dopravy a druhy ohledne pana Petrovskeho, ktery neni jen tak ledajaky cestujici, ale clovek, co pracoval leta pro Regiojet a posilajici stiznosti na CD uz roky ve velke mire. Jaktoze zde jiz nejsou? To tady opravdu koluje takova cenzura, pane Suro?

Jirka

Trochu Vam totiz zlobi stranky. Psal jsem to pod timto clankem, neulozilo se to, aktualizoval tedy stranku a poslal prispevek zase. Nicmene uz je pod clankem jinym, ktery jsem mel otevreny predtim, zvlastni.
Jiny uzivatel se o tom take zminuje.
Proc jste ale smazal odkaz na Ministerstvo dopravy od jineho cloveka?

Jirka

Nebo me snad poslete pro leky jako nektere jine tady, co Vas kritizuji?:)
(Nezlobte se, ale to mi prijde dost pod urovni na novinare.)

Kirschner

Tak pracovat pro Regiojet mi tak výjimečné nepřijde, ovšem co znamená „jen tak ledajaký“? Je to vědec co vymyslel lék na rakovinu, člověk co denně nasazuje život za jiné nebo snad dokonce TEN NAHOŘE? A k těm stížnostem. Zase tolik jich nebylo, když se vešly na CD :-))

Ilona Zelenáková

poslední známá štace pana Petrovského je Arriva, jinak původně začínal u ČD, pan Sůra jej už na iDnesu rád využíval, jako zdroj protiČD článků…. proto není jen tak ledajaký

Souprava

Co je protiČD článek? Napsání pravdy?

petr.r

o čd se nesmí psát nic jinýho než co se uvádí v reklamách-pendolíno a railjet.

MichalM

A Vectrony jedoucí do Hamburku.

Tronda

A ještě se smí psát to, co se píše v Obzoru.

Pavel Hromek

No jo,cenzura musí býti za každého režimu.On totiž pravdu ne každý rád slyší….Naštěstí nás nyní už nezavřou do krimu(zatím),ale už nás mají v merku….

Souprava

Dobrý den, mohl byste prosím zasáhnout tady:

Marian
On je nějaký problém si změnit nick? On pan Souprava je sice morální i odborný odpad, ale to ještě neznamená, že je úplný hlupák.

https://zdopravy.cz/na-sumavu-se-v-pondeli-vrati-dlouha-vyluka-kvuli-stavbe-opernych-zdi-26124/

Myslím, že už to dotyčný přispěvatel s těmi úroky na mě začíná přehánět. Já na něj téměř ze zásady nereaguji a on stále provokuje. Je to na vás, ale já jsem si nedovolil ani jednou nazvat autora libovolného příspěvku odpadem, byť jsem s ním sebevíc nesouhlasil. Samozřejmě, pokud to jako porušení pravidel nevyhodnotíte, budu to respektovat. Ale ozvat jsem se už musel.

Pavel Hromek

„Zjevnou lží“…???To mi fakt hlava nebere.Akorát jsem poněkud rozčilen,když vidím,jak se za vlády KSČ lezlo do zadnice Moskvě a nyní,když se otočila korouhvička,lezeme do zadnice Západu (který si nás mj.koupil za hubičku)a všemu,co je soukromé.Ještě bych prosil vysvětlit,koho urážím,napadám,i ta vulgární mluva by mě zajímala.Děkuji.

traveler

Pokud,pane Sůra, by měl být každý komentář se „zjevnou lží“ smazán, moc by jich tu nezůstalo.

Souprava

Že byl pan Petrovský u Regiojetu je mezi lidmi sledující obor delší dobu poměrně známé, kvůli tomu vás určitě nikdo nesmazal. S tím jste tak akorát objevil Ameriku. 😉 Já třeba píšu příspěvky, se kterými 4/5 čtenářů nesouhlasí (soudě dle plusů a mínusů) a za celou dobu ,co sem píšu, mi smazali asi 2. Z toho v jednom případě jsem asi byl moc ostrý a v druhém nešlo vůbec o mě, ale že smazali celé vlákno, kde jsem byl jen jedním z reagujících na neslušného zakladatele vlákna, takže by tam ty ostatní příspěvky nedávaly smysl. A tomuhle bych cenzura neříkal… Číst vice »

Rampa

Soupravo, myslím, že už vás tu víc lidí upozornilo, že ve vašem případě nejsou problémem názory, ale o trolling, tapetování a spamování a neustálé kontaminování jakékoli diskuse jedním a tím samým kolovrátkem, navíc plné jízlivostí (termíny „šotouškové“ apod.), tedy chování, které se jinde ze zcela pochopitelných důvodů netoleruje.

Souprava

Nikdo vás nenutí, abyste se za šotouše považoval. Pokud se s nimi asociujete, je to čistě vaše rozhodnutí. Pokud chcete tip na nějaký můj nedávný příspěvek bez slova šotouš, tak by vám mohl vyhovovat příspěvek pod článkem „Stát si na SŽDC otestuje platby za péči o tratě, model pak chce využít i pro dálnice“, kde reaguji na výrok pana Čočka o zvýšení poplatků za železniční dopravní cestu. Jinak děkuji za pozornost. Těší mě, že mě tolik čtete.

VRT

Klid, Rampa je ten pán, který by si to tady rozdal s kdekým a dotyčné zve k sobě domů. Úsudek nechť si každý udělá sám…

Ušatá

Víte, problémy byste neměl, pokud byste měl názory a fakta daná odbornými poznatky. Pak by s Vámi byla možná i diskuse, ale Vaše názory jsou opravdu pro mnoho lidí znalých oboru na odvoz na psychiatrii. Vy to ale nechápete a vedete si svou. Asi tak, jako když v matematice budeme tvrdit, že 2 + 2 jsou 4 a Vy budete tvrdit, že je to jinak. Možná to vypadá hodně tvrdě, ale prostě s Vámi diskuse nebyla a není možná, protože nerespektujete fakta a nejste schopen ani své názory skutečně objektivně doložit, na rozdíl od ostatních. Bohužel.

VRT

😀 jen bych rád upozornil, že Apríl je už pryč…

Souprava

Ušatá: Říká někdo, kdo zcela vážně u vedlejšího článku (Stát na SŽDC otestuje platby za tratě) napsal, že 810 lze provozovat za 40kč/km. 😀 Děkuji za rady do života, ale odborníci, od kterých máte podobné rady, nejsou lidé, od kterých chci v životě čerpat informace. Pokud pracujete ve veřejné sféře, tak chápu, že uvažujete stylem „když to nebude vycházet, vynásobíme to nějakou kvazikonstantou typu společenský užitek a ono to už nějak vyjde“. V soukromé sféře si tohle ale dovolit nemůžu… pokud bych nabízel 3x dražší řešení a odůvodňoval je jakýmsi subjektivním pocitem společenského užitku, aniž bych doložil, že to fakt… Číst vice »

Souprava

Pardon, oprava, ne 40kč/km, ale za 30kč/km napsal. 😀 Asi fakt pokus o ten apríl… dodatečný.

Ušatá

Už jsem Vám kdysi psal, že údaje čerpám z provozu, odborných publikací, analýz a dokonce z materiálů vysokých škol. A tyto zdroje jsou pro mne rozhodující. Navíc, přeci jen, něčemu rozumím a umím si i sám leccos spočítat. Toť vše. Diskuse s Vámi není možná.

Souprava

Tak nám je tu citujte. 😀

Ušatá

Nejsem Váš servis, ani mne neplatíte. Pokud Vás tyto věci zajímají a chcete něco psát, tak si musíte vše sehnat. Navíc musíte mít i svolení institucí a autorů. To je předpoklad odborné a vědecké práce. To je Vám asi cizí.

Souprava

Máte strach, že byste se uvedením zdrojů, ze kterých máte tyhle nesmysly, zesměšnil? Pak vám dám jednu radu… najděte si lepší zdroje, je jich všude plno. Nikdy není pozdě přestat věřit nesmyslům.

Souprava

Kdysi?

Martin Liška

Řazení vlaků může jistě znamenat problém, ale větší komplikace podle mě je fakt, že vlaky směrem z Německa jen výjimečně přijedou včas, což pak komplikuje cestování mezi Plzní a Prahou, když o 20 minut později má jet rychlík, který pak kvůli zpožděnému Ex nabírá zpoždění taky…

Petr

Je to apríl, není to apríl. V ČR už se to špatně poznává. 😀

jan

No jo. Někdo něco vysoutěžil a pak je za tím úplně někdo jiný 🙂 Sale:
Finally, in autumn 2004 Bavaria sold its final stake in the Länderbahn to the British-owned Arriva group, who already owned the Prignitz railway in Brandenburg. This made them the second largest railway company in Germany. After Arriva was bought by Deutsche Bahn in 2010, the business had to be resold to preserve competition. The new owners were the Italian state railways (Ferrovie dello Stato) together with Luxembourg infrastructure fund Cub

jan

Tak soukromí dopravci taky sami nevracejí, musí se žádat. A pak problém taky může být že někteří cestující německé straně jsou strašné prasata. To jsem přímo viděl. To co v česku ještě není zcela běžné.. Jako nohy fuckantů na sedačkách. Rozhazování žrádla. Nechání žrádla.. A ps byli to old migranti.. Prostě zkušennost, ne rasismus. Ps a zrovna ne z afriky ale dálného.

traveler

Projeďte se o víkendu v letních měsících IV.koridorem do Č.Budějovic. Jsem zvědav na Vaše hodnocení cestujících mířících na Vltavu.
Rakusaci nevěřícně koukali, když ožralí turisti řvali a běhali po vagóně po všech 4 předstírajíc zvířata…

Kirschner

Taky pamatuji spěšňáky z Drážďan do Tanvaldu po tom co je v Žitavě opustila saská 🐖. Uklízečky si na konečné pěkně mákly. No a pověstné rychlíky z DDR do MLR vozící pěknou Ostdeutsche zvěř, si jistě pamatujete. K těm vlakům ve vodácké sezóně směr Vltava. Jo vozí i elitní studenty z Ústí nad Labem, kteří mají to privilegium diktovat, kdy vlak odjede. 😁

Jan

To ja som v Rakúsku videl ďaleko väčší bordel. Koľkokrát sa stačí pozrieť, čo v railjete ostane v Břeclavi, kľudne aj v 1. triede.

Ušatá

Bohužel, ono už se to dost silně začíná projevovat i u nás. Nejvíc cizinci a pak se toho chytají i naši cestující a zkuste je napomenout. Agresivita je značná. Často se divím průvodčím, že mají odvahu to řešit. Ale už se často stává, že dělají, že nic nevidí. Protože pokud zavolají policii, jsou potahováni, že za takové prkotiny zdržují vlak, ještě jim nadávají cestující a o násilí taky často jde. Zákrok je směšný, nejsou většinou vyloučeni z přepravy, takže horor na cestě pokračuje. Takže se dostáváme někam jinam, než jsme chtěli. Dnes jsem zažil zrovna jednoho takového, který si vlezl… Číst vice »

Tady na Moravě

Je videt ze modra armada stále chodi do prace jak za cisarpana a v ramci pracovni doby kdy se jinak kope do zadnich casti tela tu klika a klika :-)))
Pockejme az vstanou i ti normalne pracujici a uvidime vysledek.

Jozef8363

Si vôbec čítal celý článok ?

Miroslav

Tady na Moravě – vážený pane vy nejenže neumíte číst a psát, ale očividně se vyjadřujete i k věci, o které nemáte ani ponětí.

Martin K.

Jako podporovatele konkurence jsem tady asi v diskusích zaškatulkovaný v armádě „Žlutých“, tedy stejné jako Vy. Jenže když dva dělají, totéž není to totéž. Prosím, můžete se nejdříve nadechnout, zamyslet, přečíst ještě jednou článek, nadechnout a až pak něco napsat?

Děkuji a přeji pěkný den taky z Moravy

Zapa

Tak jste si kopnul a teď se pojďte bavit třeba o tom, proč to nefunguje tak jak by mělo, ač to bylo vysoutěžené a ještě k tomu přímo v Bavorsku, kde by člověk čekal, že to funguje o dost jinak, než tady. Mmch, píšu to z domova, abyste snad neměl pocit, že zneužívám svojí pracovní dobu a vašich daňových příspěvků 😙.

Lukáš

Tak ono se tu narazilo na dvě větve a řeší se jedna. Co se spojení na Cheb týče, tak běžně jezdí v soupravě nějaké B a to už minimálně poslední měsíc. Nedávno jsem dokonce viděl 4xB a bez 1. třídy, což je taky síla. A souprava 2x Alex a jedno B je jistě také vina DLB. Bylo to zmiňované už v jiném článku, že v posledním cca měsíci se nahrazují Bmz (zřejmě kvůli Hamburk/Berlín) a nahrazují se B. Pomalu každá 2. souprava, kterou potkávám na trase Praha – Bohumín má řazené aspoň jedno B. Při posilách je to cca 75%.… Číst vice »

Kirschner

Klidně si ve volné chvilce příspěvek přihoďte. Vyčůránci kteří stát odrbávají o korunky to dělají v hodně vyšším levelu.

Arnošt

No ne, to musí být nějaký omyl. „Soukromí“ dopravce vybraný že řádného výběrového řízení, kdy, stejně jako u nás je jedinou rozhodující věcí cena, má takovéto problémy. Nedostatek personálu, nedostatek záložních vozů, lokomotiv (v Plzni má být záložní lokomotiva DLB, za dva roky tu byla tak 14 dní), atd. A tohle my tu chceme? Tohle je ten železniční ráj, který nám je tu vnucován. Nemusíme jako ovce převzít že západní Evropy vše, co tam vymyslí. Ano, nějaké peníze se ve výběrových řízeních ušetří, ale pak se musí za stovky milionů vymýšlet národní tarif a podobně. Tomu říkám úspora.

Martin Chovanec

„soukromý“ jste napsal do uvozovek naprosto správně. Je soukromý asi jako Arriva, přičemž italský vlastník (Trenitalia) je ještě větší katastrofa než německý.

Panda

Bordel tam byl dlouho před tím než je Trenitalia koupila. Ta jim naopak nějaké vozy poskytla, což spolu-umožnilo přidání spojů… Navíc v Itálii (sever, střed) jsem se s nedodržováním řazení v dálkových vlacích nesetkal – vždycky jsem rezervované místo našel… Myslím si, že bude spíš problém v lokálním managementu či údržbě bavorské části Landerbahn…

Jméno

No to musí být omyl! Soukromé vozy dcery Ferrovie dello Stato („stato“ znamená v italštině „soukromí“) jedou v úseku Česká Kubice st.hr. – Praha hlavní nádraží jako soukromý vlak provozovatele České dráhy.

Zapa

Chlape, dokážete uznat, že tam mají bordel, bez toho aniž byste neustále omílal to „soukromé“ a “ nesoukromé“?

Jméno

Jakkoli je vám to jako zaměstnanci ČD nepříjemné, tak bordel tam (v Plzni) mají České dráhy.

Ušatá

Víte vůbec,o čem píšete?

Tronda

Ale jo, my to všichni uznáváme, že ve státním molochu FS spolupracujícím s jiným státním molochem ČD je bordel.

Zapa

Já to beru, že cestujícího nezajímá čí ta souprava je, jenomže v tomhle ČD asi fakt nic moc nezmůžou, ať se nám to líbí nebo ne, minimálně na té mnichovské větvi. To že jezdí šrot i na chebské, je samozřejmě věcí čistě ČD.

Tronda: A teď si představte, že toho FS molocha jsme si nevybrali my, ale němčouři, tak co teď s tím? Pošleme jim tam Jančuru, Lea ? Převezme to zpět moloch DB?

Martin

V případě výpovědi DLB převezme dopravdu DB FV.

Ušatá

Pokud jsem měl informace, tak s tím nějak nezmůže nic ani MD???

XXXD

Musím říct, že z pohledu cestujícího, který tímto vlakem pravidelně nejezdí, ale jen ho potkává na Smíchově, je i lepší když jedou starší vozy DLB, ty totiž tak strašně nepiští jako ty které tam jezdit mají. Byť cestujících jezdících na těchto expresech je mi líto, ačkoli vagony, které tu mají správně jezdit, také nejsou kdovíjaký luxus a to ani nepočítám to brzdění.

jan

Tak jestli jim někdy bude končit smlouva, tak přece do toho nebudou investovat.. Zvykejte si na soutěžní systém na určitou dobu.. Mají monopol na učitou dobu.. Mají.. Nabídli nejnižší cenu.. nabídli.. Proč by se měli snažit…

XXXD

Zřejmě byste si měl přečíst můj příspěvek ještě jednou anebo se vrátit do školy. Mě to osobně opravdu totiž starosti nedělá, sem tam nějaké větší pištění se dá přežít. A pak jestli je smlouva nastavená tak, že si dopravce může dělat co chce, tak to je holt smutné, ale jinak je Vaše tvrzení, že by neměl investovat naprosto nesmyslné.

Jméno

Tak co, roztočíme paušalizující protisoukromnickou (Länderbahn = italské státní dráhy) agitaci?

Tronda

Přesně tak, za vlak ČD vypravený z Prahy v řazení 3vz místo 5ti může zlý soukromník – Italské státní dráhy.

Josef22

Mezi Prahou a Plzní jedou prakticky vždy 2 až 3 vozy ČD, akorát bez vozů DLB, nebo zase naopak pouze s jedním vozem 2.třídy od DLB…
No jo, chápu, že z té Moravy se mluví blbě o něčem, o čem nic nevíš…

Tronda

Tak to máš blbý, když nejsem z Moravy. 🙂

Ušatá

Jezdím zde často a zkušenosti mám stejné. Na druhé straně ale na přístup personálu ČD si nemohu stěžovat, slušný, příjemný a kompenzaci za chybějící 1. třídu dostávám automaticky. Hrůza jsou ale ty německé vozy, ve kterých se nedá sedět, a bohužel, ani v té 1.třídě, protože jsou oddíly úzké stejně jako ve 2.třídě, sedadla nutí hlavu klonit dopředu, z čehož bolí páteř (totéž ve druhé třídě) a pokud se vysunou sedadla, je to ještě horší. I lampičky na čtení nejsou dostatečně silné ke čtení (což je ale problém řady vozů 1. třídy a nechápu, že to nikoho nezajímá, stejně jako… Číst vice »