Ostravští píší do Prahy: DOL ani splavnění Odry nechceme
Vizualizace splavné Odry. Pramen: ministerstvo dopravy
Podle ministerstva se "v Moravskoslezském kraji nabízí unikátní možnost propojit všechny druhy dopravy".
Podle ministerstva se "v Moravskoslezském kraji nabízí unikátní možnost propojit všechny druhy dopravy".
Já se jim divím. Vždyť na tom kanále můžou místní firmy jen a jen provozovat. Poláci se na to slevnění těší jak děti na prázdniny.
Oprava splavnění.
Už Archimedes nám přece jasně dokázal že tzv. loď je fyzikálnì nesmysl. To prostě nemůze plavat !!!
Tady by se mohlo po prohrábnutí dna a opravách plout do roka. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.3354056&y=49.9507455&z=15&base=ophoto&rc=9qGRRxXItF&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rut=1
Tak se zkusme oprostit od ideologie a nesmyslů typu „Je to ekologický aj technický nesmysl, bohužel jeden z památníků toho zombie na hradě.“ Jen asi půl km od českých hranic je bývalý přístav fungující ještě před asi 30 lety pro odvoz štěrku.https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.3273375&y=49.9543446&z=19&base=ophoto Takže technicky není problém, stačí prohrábnou dno a minimálně tam se může jezdit. Zvlášť, kdy v Polsku se řeka pro splavnění už teď připravuje. https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.2293725&y=50.1216549&z=17&base=ophoto Tohle třeba má taky něco společného s plavbou https://www.youtube.com/watch?v=EgRMCVJVb18 Pravidelná plavba končí asi 50 km před českou hranicí. Do dvou roků by sedalo plout po ne až tak nákladných úpravách. Pokud by se… Číst vice »
takový to muselo dát práce to napsat, a přitom taková blbost
Já myslím že diskutující Jal je konečně někdo kdo se oprostil od amnézijních keců o hradu a podobně a dal si práci a osvětlil to velmi názorně…
Začíná mi být líto, že Zeman není proti kanálu. Celá Pražská sestava demo politiků by už totiž zuřivě kopala vlastnoručně první metry kanálu na hranici u Bohumína…
Pochopil jste, že proti stavbě jsou téměř všichni politici na severní Moravě?
Politici jsou vždy na té straně která je IN. Kdyby Zeman řekl kanál nikdy. Tak už sami kopou…
To je celé….
Člověk se nemusí ani moc oprostit, stačí když zná základní fyzikální zákony. Pak ví, že přesun stejné hmoty po vodě je 75x energeticky úspornější než po silnici. Tenhle rozdíl neumíme dotáhnout ani sebeekologičtějším palivem ani nějakým super motorem a to ani kdyby se z komínu lodi čudilo jak před 70 lety. Ale bohužel této zemi vládne v tomto období primitivismus, lidé si myslí, že když mají internet, tak jsou asi kdoví co a to zboží asi po těch drátech dorazí také. Navíc je v našem jazyce slovo kanál blízké slovu kanalizace a to je přece špatná věc – fuj. Bohužel… Číst vice »
Znáte aspoň jednu obchodní firmu na Ostravsku, která si lodní dopravu přeje?
Ano dvě. A pak jsou firmy co přeji levnější dopravu. Pokud to kánal nabídné proč ne.
Napada mě dalši Polska a určitě budou chtit z toho profitovat podníky ve starém bohumině.
Tož to je množství, kvůli kterému se stavba fakt vyplatí. Přesuňme tedy peníze z výstavby VRT, dalších železnic a dálnic na tento kanál, podnikatelé budou štěstím bez sebe.
Proč by se měly přesouvat?
Těch firem muž být i 1000. Ale většina firem řeší přepravu v realném čase. Málo která firma řekné, jsem pro kanál protože tam mohu za 20 let poslát zasilku do Štětina.
To je stejné jako kdyby někdo uvažovál za 20 let povede dálnice Olomouc – Zlín, zrovna když si budu kupovat auto. Většina (nejspíše všichni) si koupi auto protože ho potřebuji. Až za 20 let bude dálnice a oni budou potřebovat z Olmika do Zlína, tak tu dálnici použiji.
Ještě jste nejmenoval ani jednu, ale už mluvíte o tisících. Vidíte desítky let dopředu a prosazujete nápad z 19. století. Hejtman MSK a primátor Ostravy, i když jsou z Babišovy partaje, jsou erudovaní a vzdělaní lidé, za kterými jsou významné investice. Jejich názor je mnohem důvěryhodnější než čísi fantasmagorie od zeleného stolu. A pokud jde o dnešního prezidenta, pamatujeme si jak podrbal D47, když byl premiérem, ten by o dopravních stavbách měl mlčet.
Tak tohle snad pochopi i malé ditě, že když mám mít kánal, tak někdo to musi vybudovat, tj.jedna firma, projektuje, další zastřešuje stavbu, pod ni jsou dodavatele, osvč přes stavebnictví… a ejhle máme asi 100 firem. Pak to někdo provozuje, někdo má lodě, jina firma doda kapitána, personál, pokud tam budou turistické lodě, což asi budou. Tak Franta se zrmzlinou bude mít stanek u přístaviště, jak se bude jmenovat…. tak na to křístalovou kouli nemá. Upřimně dle vašeho názoru je i chůze zastarala protože existuvala už v 19. století. Upřímně, který druh dopravy neexistoval v 19. století?
Ty dva projekty se přeci nevylučují. Můžeme mít DOL tak i VTR. Když budeme šikovní tak za peníze EU.
Ale pozor, chce to pan prezident, který tu sice už dlouho nebude a všechny studie půjdou do koše, protože každý trochu myslící tvor chápe proč.
Aby si sem Putin nenasadil jiného koně. Stačí říct kouzelné slůvko MIGRANT, popřípadě CIZÍ ZÁPADNÍ ZÁJMY (totiž ty východní jsou jakože „naše“).
Takhle bimbo vyhrál oboje volby.
V Polsku se pluje pravidelně asi do 50 říčních km od hranice ČR. Na zbytku probíhají úpravy toku a nedávno dokončili i těsně u hranic https://www.youtube.com/watch?v=n8XYk3vXyJY. Všimněte si průjezdu pro lodě.
Fakt jim nikdo z hradu neradí.
Nezbývá než závidět. Tady teď vládne hloupost.
Řeky v Česku pramení, v Polsku mají dolní tok. Tak asi proto.
Jaký je problém ty koryta prohloubit a splavnit? Myslím že žádný.
Proč by měly? Vzhledem k tomu jak EU tlačí na ekologizaci dopravy je to více než potřebný a reálný projekt.
Překladiště mezi všemi druhy dopravy? Námořní doprava nepřipadá v úvahu. A co přiteče potrubím může potrubím pokračovat dál. Plynovod STORK už funguje a vodárny nějakou překládku na lodě taky neřeší.
Zdravím. Vzhledem k diskuzi níže a nesmyslných zombie komlotech a dalších politických hradních (rovněž nejsem příznivcem) nevraživostí zcela zbytečných bych k tomu dodal toto. Samozřejmě že v současné době nikdo ani nemůže chtít stavět dílo DOL. To si můžeme jako na hradě ti co chtějí o tom nechat zdát. V současné době to prostě reálné není. Zasypat důl Frenštát si také 30 let po revoluci nedovolil nikdo zasypat a zlikvidovat i když místní politici kvičeli jako když jde prase na porážku. V dané době to byly jen sprosté a arogantní výlevy místních politiků ať už pochopení pro ně našel asi… Číst vice »
Ze všech možných návrhů pro splavnění Labe vybrali ten nejpitomější který reálně plavbu moc neumožní protože zůstává nesplavný kus u Března. Od začátku to smrdí, i vzhledem k nehledání jiného uspořádání, snahou stavět jenom jez a elektrárnu pod rouškou plavby. To že se něco vymýšlí 50 a více let neznamená že se to musí udělat, to jsou už dvě generace a všechno je už jinak. Důl Frenštát je poněkud na nic, hlubinná těžba se hrubě nevyplácí a hrozí u něj že se pak urve celý kus Beskyd, to asi nikdo riskovat nebude. Do Hodonína ten DOL nedotáhnete bez Slovenska, nebo… Číst vice »
Ale já píšu že důl Frenštát si dříve nikdo nedovolil zasypat až teď.
Neboť je v podstatě alternativa jiných zdrojů.
Tedy nyní možno zasypat nebo jen těžit metan….
Ty údajné jiné zdroje jsou jen hezkou výmluvou, aby nebylo třeba přiznat, že dřív se úředníci báli, že OKD uzavření dolu Frenštát odmítne a pokud to stát nařídí, Bakalovi právníci pak od státu vysoudí mnohamiliardové odškodné, což by mohlo osoby pod rozhodnutím podepsané stát místo. Jenže OKD roku 2018 přešlo zpět do rukou státu (přes Prisko s.p.), tudíž žaloby už nehrozily a důl Frenštát byl obratem definitivně odepsán.
Je to ekologický aj technický nesmysl, bohužel jeden z památníků toho zombie na hradě. Blokujou se kvůli tomu jiný podstanější věci v dotčených obcích. Chce to dokončit dálniční síť a pohnout s tou železněční. Případně VRT-čkem uvolnit trasy pro náklady. Bojím, se ale že to v naší zemi je sci-fi. Stejně za chvíli nebude ani na dokončení dálnic natož na VRT.
Které podstatnější věci máte na myslí? Nějak postradám smysl ja koryto stavající řeky blokuje VRT?
Tenhle projekt, kromě toho, že stojí velké peníze zbytečně vynaložené, blokuje rozvoj obcí atd. kde je plánovaný tohle dílo. VRT to neblokuje, to jsem se špatně vyjádřil.
Které z těchto obcí blokuje Chalupki, Bohumín, Ostravu?
Jaké dálnice chybí v MSK? Nepočitáme rozestavěne úseky.
Nejedná se jen o MSK, ale o celou ČR, protože ten náklad se vám zasekně někde v kolonách u prahy, či jinde. Především je potřeba dostavba D1 a D35 + D0 a též D11 D52 by taky moc pomohla o D3 nemluvě. Lodní doprava je dobrá na přesun velkého množství zboží na velké vzdálenosti ideálně po moři. Tohle je proti přírodě, když taky spojíte tři biotopy řek jedním kanálem, dělalo by to zle, krom dalších problémů. Stejně pak zboží budete třikrát překládat a las-mile bude kamionem, protože i vlečky už dnes na většinu míst do továrem a se zbožím nejsou… Číst vice »
A když ten náklad půjde místo přes Prahu, přes Polsko po Odře. Tak se vyhneme koloně v Praze.
D1 – visi kvůli ekologům
D35 – tam se nemohou dohonotu na pozemních
DO – je nám v MSK upr….
D3 – středočeský kraj na to hazí bobek.
To že na jedne straně republiky nejsou udělát dálnici, proto na druhé nebude vodní kanál. To mí přijde jako holá závist
DOL taky není jen v MSK. Plýtvá se na něj časem lidí i penězi. A D35 to nenahradí, ani stavbu dalších dvou kolejí ze Moravy do Čech.
No DOL není. Ale Odra z Ostravy do Polska Ano.
Pokud zboží, které putuje z Hamburku, Armsterdamu, přes Děčín, Českomoravskou vrchovinu do MSK, muže putovát Štetín – Odra – Ostrava.V tomhle případě muže jít o nahradu.
A jste si jistý že Štětín je na to vybaven a že je to alternativní přístav k Hamburku? Že je o něj zájem?
Proč by nebyl? Navíc pochybuji, že poláci postavi kánal ze Štetína do poloviny Polska a neoveří si vybavenost kapacitu přístavu. Je to alternativa už přes 50 let……
Která firma dováží jaké zboží v jakém množství z hamburského přístavu na severní Moravu? … https://images.app.goo.gl/7TVDMkKPBTq4byiE8
Napřiklad MeTrans 1x denně kontejnerový vlak.
Ptal jsem se na importéra, ne na speditéra. Takže copak je v těch kontejnerech z Hamburku, jichž tam denně přijíždí celý vlak, a která firma je příjemcem tohoto nákladu?
Co pak tam je, vy to vite?
V těch kontehnerech je vzduch, vozí se to sem a tam. ..To čekate že vám tady někdo vypiše jména adresátu zasílek, jejich obsah (který není známy ani přepravci). Prostě železniční přepravce vyzvedné vlak v hamburku a vezeho do Ostravy, to je celé. Muže tam být od gifs až po CNC mašiny. A zpět to jde plné dřeva z hor, napřiklad.
Obávám se že se nakonec bude slavit trojkolejka durch Ostravsko a vysunutí zhlaví v Polance nad Odrou a nějaké vložky s více kolejemi kde to půjde. O VRT a nebo o dvojkolejce alespoň do Valmezu si myslím můžeme nechat jenom zdát.
Nesmysly píšete vy. Technicky se plulo tak ještě před 30 lety půl km před českou hranici. Odvoz štěrku.
V roce 1984 se provozoval v Bohumině přístav. http://www.ostrava-a-pruplav-do.ic.cz/galerie.php?galerie=5#image92
Není to ani ekologický a ani technický nesmysl. Z energetického hlediska je lepší než přeprava po vodě už jen levitace a tu zatím v praxi nikdo nepředvedl. Přeprava nákladu po vodě je 75x úspornější než po silnici. Tedy 75x méně zplodin, hluk nula. Žádné opravy asfaltováním, žádné zimní solení. A lze to postavit tak šetrně, jako každé dílo. Na přehrady se lidé jezdí dokonce rekreovat.
Kyzdy kdo videl kolik tece vody po soutoku Ostravice s Odrou, tak pochopi, ze je hloupost tuto reku splavovat samostatne. Jedinym a realnym resenim je udelat pristav v Bohumine. Nadrazi je tam velike a misto na prekladiate by se urcite taky naslo.
Jenomže přístav v Bohumíně, to je varianta, která by poškodila meandry Odry, proto se od ní ustoupilo.
Na východě meandry, na západě rybníky. Jedině snad na tom poli vedle trati Bohumín-Chalupki. https://www.msstavby.cz/projekt-odra-18-09-2014/
Tak ať to všechny druhy dopravy propojí v Bohumíně a je vyřešeno.
Je Bohumín vhodné místo pro kosmodrom?
Vedle v prostoru Jan Šverma je místa nemálo. Včetně kolejí a přivaděče na D1. A dneska už se přistává celkem přesně. Jen ten kanál by se opravdu musel kus dotáhnout.
Na druhou stranu punk jako dotáhnutí kanálu na ostravské letiště a tam zařídit celý hub…
Přistává celkem přesně… pokud nejste čínská raketa.
Odersberg je vhodné místo pro cokoliv a navíc má Odru přímo v názvu.
Slezké Benátky nad Odrou?
Zrušit všechny přípravy a studie DOL, to by se ušetřilo.
Je to sice předražené a vozit tam půjde jen určitý druh nákladu nízkou rychlostí , ale pan prezident se chce nesmazatelně zapsat na mapu, takže to budou na ministerstvu tlačit dokud neumře.
Na druhou stranu pan prezident na to už moc času ve funkci nemá
Ještěže tak.
Ať se raději sbalí i s Hamáčkem, Nejedlým , Mynářem, Ovcí a táhnou do Ruska.
Můžeme doufat, že nová vláda (pokud bude) mu to hodí na hlavu.
Pokud to budou piráti a spol tak se s nějakými většími infrastrukturními projekty můžeme rozloučit.
Tak musí se nějak zapsat. Václav Havel má letiště, Václav Klaus nádraží a Zeman by chtěl kanál.
Tak to mu vyšlo, udělal z Hradu strašný kanál.
Kanál už má Baťa.
Každému, co jeho jest.
Tak ať raději přejmenuje Milešovku na Milosovku. Vyjde to levněji a na mapě bude.
To nechce snad skoro nikdo, krome hradu…
Asi tak, i když tato část z DOL dává největší smysl, ale stejně je to pořád nesmysl :-D. Peníze potřebujeme na jiné daleko důležitější věci…
Můžeme jenom doufat, že po změně vlády, se projekt dá k ledu… A až páprda z hradu odejde, tak se snad nadobro na něj zapomene.
Kdepak, ten si určitě chystá nějaký prásknutí dveřma.
A Ostravsko si může být jisté, že na něj jezevec při posledním prásknutí rozhodně nezapomene, když mu takhle šlápli do báboviček (pudinkových).
Moment. Takže oprava 8 mostu, odbahněni koryta se má platit z české kasy. Místo toho aby se to platilo z fondu na TEN-Ty, ale zároveň tvrdíte, že v české kase chybí peníze na duležite projekty?
Jinak to že nejsou peníze na duležitější projekty, není otázka peněz, ale nepřpravenost projektu. Potom v praxi zůstavají ve fondech prachy a jak je využit?… Tak narychlo přeasfaltuje několik cest, ketré byly asfaltované před 5 lety…..
Vždy se něco bude platit z české kasy a i to něco ze zatím plánovaných 15 miliard Kč (určitě to bude víc) je dost. Nehledě na to, že i příprava něco stojí (a ta už je zahájená).
A pokud vím, kanál ještě není v kategorii TEN-T. Teprve se o zařazení usiluje… Viz:
https://zdopravy.cz/kanal-dol-ministerstvo-chce-nejprve-splavnit-odru-v-ostrave-bude-pristav-62189/
Buď TEN-T – což je myslím větší dotace a nebo přehraniční spolupráce nebo jak se ten operáční projekt jmenuje. Něco bude ze statnií kasy, ale otázka kolik. A po pravdě když vezmu kolik roční rozpočet ministerstva dopravy (nějakých 67 mld), kraj dava 4,5mld. ročně. A vybudování kanálu je otázka 3-5 let. Pokud bychom to platily ze svého 15/3 = 5 miliard ročně. To je velký zásah do rozpočtu. Pokud by byla dotace 60 procent a bylo už na pět let = 1,2 miliardy ročně. Zas ma druhou stranu za ty mosty, koryto dame 10 miliard během 20 let (teroetický by… Číst vice »