Doprava ve městě Tramvaje

Ostrava rozšíří kamery v MHD, do čtyř let budou v každém vozidle

Autobus Solaris Urbino 18 CNG v barvách Dopravního podniku Ostrava. Foto: DPO
Autobus Solaris Urbino 18 CNG v barvách Dopravního podniku Ostrava. Foto: DPO

Dopravní podnik Ostrava (DPO) ztrojnásobí do konce roku počet kamerových systémů ve svých vozidlech. Slibuje si od toho pokles trestné činnosti. Do konce roku 2022 by měla být kamerami vybavená všechna vozidla.

Plán na zavedení dalších kamer oznámil DPO na společné tiskové konferenci s Městskou policií Ostrava.  „K tomu ztrojnásobení do konce roku 2018 je potřeba ještě zmínit další zásadní skutečnost. Každé nové vozidlo, které v budoucnosti DPO zakoupí, už bude mít kamerový systém zabudovaný automaticky. Jinými slovy počet kamerových systémů v našich vozidlech poroste i v dalších letech s cílem mít v roce 2022 kamery v každém vozidle,“ vysvětlil generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Podle něj výrazně roste i počet žádostí policie o vydání kamerového záznamu z vozidla až na čtrnáct měsíčně. Kamery ve vozidlech DPO fungují navíc v HD rozlišení, jsou tedy využitelné i k objasňování trestných činů. „Od zavedení kamerového systému jsme zaznamenali výrazný pokles trestné činnosti v prostředcích MHD. Část pachatelů se dokonce po zveřejnění těchto záznamů přihlásí na policii sama,“ říká  Antonín Řezníček, zástupce ředitele Městského ředitelství policie Ostrava.

DPO navíc s Městskou policií Ostrava ještě spolupracuje na doprovázení asistentů přepravy. Každou jejich trojici doprovázejí vždy dva strážníci. „Jak kvůli bezpečnosti samotných asistentů, tak kvůli bezpečnosti všech cestujících na dané lince,“ popisuje spolupráci s DPO Richard Váňa, zástupce ředitele pro operační a krizové řízení Městské policie Ostrava. Počty asistentů přepravy navíc plánuje DPO i nadále zvyšovat.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Proč byl můj koment smazán??
    Popisoval realitu a způsoby a jednotlivé náklady na řešení ..

  • Takže ve výsledku místo 1 průvodčího trojice „asistentů přepravy“ s dvojicí strážníků. Pokrok se nedá zastavit …

    • No, je to sice drsné, ale on už by i ten průvodčí musel asi dnes mít policejní doprovod – takže ve výsledku sice nikoli 5 lidí, ale většinou asi tři, navíc průvodčí by jezdili stále ve všech vozidlech, kdežto ti „asistenti“ asi přecházejí mezi vozy (vlaky), protože jejich úkolem není vybírat jízdné v pozici průvodčích, ale spíše jen kontrolovat (dělat revizi) …

    • A vy chodíte do ghetta sám? Já těm lidem tu práci vůbec nezávidím.

Newsletter

Partneři