Osoblažka stojí. Jediná pendlující lokomotiva nemůže vyjet, nemá vysílačku
Úzkorozchodná trať Třemešná - Osoblaha. Autor: JanSuchy – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4658006
Nové pravidlo o povinném vybavení hnacích vozidel na české železnici vysílačkou nabylo na úzkorozchodné trati z Třemešné do Osoblahy absurdních
Je leden a blbost kvete.
Když je to úzkokolejka, nemohli jim dát výjimku??
Úzkokolejka nemusí dodržovat právní řád České republiky?
Je to UZAVŘENÝ OD OSTATNÍ SITE ODDĚLENÝ PROVOZ. A ta lokomotiva se tam nemá a čím srazit, leda sama se sebou…
Takže tady by ta výjimka mohla v pohodě být
Osoblažka (2015)
https://www.youtube.com/watch?v=3CYZfPI-NDI
Mit der Bahn nach Hotzenplotz (2019)
https://www.ardmediathek.de/swr/player/Y3JpZDovL3N3ci5kZS9hZXgvbzExMDgyMTM/mit-der-bahn-nach-hotzenplotz
to je neštastný kraj. Jsem rád, že je daleko od nás. A Hotzenplotz byl do 1945 krásný
Pokud se tam nekřižuje nikde, tak to je trochu absurdní..
Ostuda Českých drah. JHMD by jim něco nepronajaly, když dieselový Faur SZD má údajně malý výkon.
Jo, zapomněl jsem napsat otazník…
Ono JHMD má vysílačky? Pochybuju.
JHMD má na svých drahách svůj rádiový systém se kterým nemá SŽDC nic společného.
Je to absurdní, stejně tak je šílené, že zde není ani záložní lokomotiva, takže se každou chvíli kvůli poruše lokomotivy zavádí NAD. ČD tento stav dlouhodobě neřeší a kraji je to asi jedno. NAD se zde zavádí i když napadne sníh, není kdo by trať protáhl pluhem. Velmi podivný stav dopravce.
Pokud druhý kus HV neexistuje, v čem chcete mít tu zálohu?
Na této trai je to zbytečnost. Stačí mobil. Předpis dělaný od stolu by se neměl v důvodných případech, jako je tento, dodržovat a žádné sankce by k tomu neměly být.
Trestní řád se také dělal od stolu. Čili v odůvodněných případech, jako např. v případě mafie, by se také mělo moci vraždit?
Soukromníci jsou zločinci, když vysílačku nemají, ale jak dojde na státního dopravce, tak je to „absurdní“. Zajímavý dvojí metr.
Kteří soukr.dopravci jezdí na trati, kde je jen ten stejný jeden vlak? Výjimku mají historická vozidla. Je tedy tato lokomotiva moderní stroj?
V létě jezdí na trati i vozidlo soukr.dopravce opravdu historické a vysílačku mít nemusí. Jak pomůže vysílačka na jen jednom vlaku?
Nesmyslná byrokracie podobné těm „potřebným“ vyleštěným přilbám na hlavách papalášů při poklepávání základních kamenů.
Tak na trati, kde jezdí jeden vlak tam a zpátky a nic nepotkává, s ničím se nekřižuje, je to hloupost, aby byla lokomotiva neschopná kvůli vysílačce.
Měli na to 5 let. A za tu dobu ta lokomotiva byla několikrát na opravě, mohlo se to udělat přitom.
Tady je specifikum, že na trati se nikdy nemohou pohybovat dva vlaky současně ( protože prostě existuje jen jedna lokomotiva) a je to od ostatní sítě oddělená trať specifického rozchodu.
Tudíž není ani teoretická možnost srážky dvou vlaků.
kolik kusů této komunikační techniky asi leží ve skladu tam, kde se modernizovala pojítka .. Ohledně nákladů – na to by měl být dozorový orgán , třeba na MD, jde to ze státní kasy . Osoblažce fandím ( ač to není tady důležité )
Absolutní absurdistán
Dobrý den. Já sí myslím že po pěti létech, kdy drahy měly času dost.Je tento problém, ala kocourkov.
Je to úplný nesmysl, všechny ty vysílačky. Tady je to hezky vidět.
Není to nesmysl. Stačí si vzpomenout jen na Krounu…
Jediná … i jediné pendlující se může týkat nějaký problém … třeba ji upozornit na auto uvízlé na přejezdu …
kdo a z a čeho a komu? 🙁
V dnešní době mohou upozornit na auto uvízlé na přejezdu i kouřové signály, ne?
Při rychlosti té lokomitivy by to šlo 🙂
Hmm a že se tam ten vlak má s čím srazit, když tam jezdí sám. No prostě úředník nevidí dál než na práh svojí kanceláře. Žijeme opravdu v Absurdistánu.
Přes léto tam vlak ČD sám nejezdí.
V turistickém režimu? S výjimkou?
Typické čecháčkovství: jak něco ošulit, aby nemusel. Kdy se začnou dodržovat zákony České republiky a vyhlášky?
Nemá se s čím srazit, tak tam vysílačku ani dávat nebudeme, spojení s dirigujícím dispečerem není potřeba a stejně to nebude fungovat.
Ach jo.
Může potkat drezínu MUV.
Může se srazit s autem. Může být nemocný cestující, či nečekaný porod. Ne všude podél trati je signál GSM.
Ta trať je na placce, signál zaručen.
Pardon, placka je to až za Bohušovem. Nicméně jsem prvěřil všechna křížení se silnicemi a až na jeden přejezd osazený zrcadly je vše přehledné , popř. u zastávky při nízké rychlosti vlaku, navíc vše se stopkou. Takže kolize s autem je v marginální pravděpodobnosti omezené na ožralu či fetku, které fýra jistě včas odhalí.
kolik je tam nepokrytých míst (vůbec ničim že se nedá zavolat ani 112) a jak rozlehlých? vysílačka pokrývá vše beze zbytku?
Je zajímavé, že ani organizace ČD, a.s. nedokázala si dopředu vyřídit výjimku pro naprosto oddělenou dráhu od normální sítě, byť obě sítě jsou pod Správou železnic.
Není to jenom obyčejný výpadek pro neschopnost toho jediného HV, které u ČD na Osoblažce zbylo a teď se to zrovna hodilo i jinak?
Potvrdila to jak Správa železnic, tak ČD. Pokud by to byl klasický výpadek, tak by to přiznali…ostatně jako vždy…
Ostatně jako vždy jde vše přes odbor komunikace, který říká to, co se mu zrovna hodí.
Na vysílačku měli 5 let. 5 let je to ve vyhlášce. Kolikrát mezi tím byla lokomotiva na údržbě?
Mimo to ještě v létě šlo upozornění od správce infrastruktury všem dopravcům. Nemuseli. Jen na doporučení Drážní inspekce na to upozornili.
Proč zase výjimku? Proč na všechno v tomto státě musí někdo mít výjimku? Kdy se konečně legislativa tohoto státu začne brát vážně a bude platit pro všechny bez neopodstatněných výjimek? Národní dopravce by měl jít příkladem.
Mimo to výjimky by se měly udělovat proto, že z objektivních důvodů něco nelze zrealizovat, a ne proto, že se to nechce realizovat, přestože to realizovat jde.
V zásadě sice souhlasím a bylo by to pěkné, leč rozumné výjimky z hloupých zákonů, nebo ještě hůře na míru šitých zákonů (na rozdíl od na míru šitých výjimek) nás asi jako jediné mohou ochránit od přeměny na stádo tupých robotů. Nejprve bych se tedy ptal, na co všechno je skutečně potřeba mít zákon, a zda je napsán tak, aby fungoval, jak má.
Trolling.
A co má toto trollení společného s tématem?
Tu absurditu že vysílačka je nutná na trati kde jezdí jediná souprava rychlostí 30 km/h.
Předně si ČD nesplnili svou povinnost na kterou měli 5 let, je to čistě jen a pouze neschopnost dopravce i když se to šotoušci snaží teď bagatelizovat a u jiného dopravce by požadovali odebrání licence za to samé.
Až na to, že tam nejezdí jediná, jezdí tam ještě jeden dopravce. A může to sloužit třeba taky k varování před autem uvízlým na přejezdu.
Hloupost. ta vysílačka má specifikace pro železniční provoz, Kdo by podle vás měl varovat před autem uvízlým na přejezdu, když tam jezdí jedinej vlak a jediná lokomotiva?
Třeba na základě hlášení od Policie?
To mi připomíná, že kdesi ve Švajcu snad ještě jezdní zubačka na žezla. Pravděpodobnost, že se setká s desetivozovým expresem valícím se přes 100 km/h je podobně nízká. Vážně se divím že pro tyhle případy nestačí mobil s handsfree sadou. Jo, vím, dá se hacknout a tím bude ohrožena obranyschopnost státu. Plány revanšistů zhatí generální stop!
pokud budou správně naladěni 🙂
Mobilní sítě mají celkem často výpadek. Mimo jiné i proto se za těžké peníze vybudovaly rádiové sítě. Které by se ale nepoužívaly, vždy stačí mobil…
„Já vás všechny srovnám, ať to stojí, co to stojí.“ „Co nebude podle pravítka, to zbourat!“ Máme nebezpečně nakročeno k technokracii. Jenže běžní lidé takhle zatím (spíše naštěstí) nefungují. I tak už jsou blázince docela využité…
A co takhle řada 471 ??? Jak myslíte že má Telerail šifrované spojení ? Tady bych se hacknutí bál.
Opravdu je potreba platit 156kc/km za vlak kterej veze 10lidi?
Autobus by stal 35kc/km a byl by rychlejsi
Mikrobu by stal 19kc/ku a byl by jeste rychlejsi
A kdyby je vozilo taxi tak by jezdilo presne kdy potrebujou a stejne by to bylo levnejsi
Ta trať je na tom stejně, jako ty jihočeské. Nejsou drženy hlavně z důvodů ZDO, ale kvůli turistice. Ttím aspoň trochu pomůže mikroregionu. Proto tam také kraj vráží nesmyslné (podle vás) prachy i do druhého dopravce na této trati.
Tento kraj už přišel o dost…
Kvuli par batuzkarum mame platit 9mega rocne?
No vy to určitě v Praze neplatíte.
V praze asi ne ale dokonce v tom regionu zamestnavam docela dost lidi😉
Takže typický podnikatel, který stejně tramvají ani busem nejel od studentských dob, jen svým BMW. Vy se radši k veřejné dopravě vůbec nevyjadřujte.
Ano presne ten
Mam vzdycky to nejstarsi auto v cele firme
A zamestnanci na delnickych pozicich maji nad celorepublikovym prumerem
Ale urcite jsem ten spatnej kdyz se snazim ukazat mrhani prostredky
A prozradíte nám nevěřícím Tomášům jméno vaší firmy ?
Mezi námi, jakákoli dotace ve veřejného zájmu, která nevygeneruje zisk je z ekonomického pohledu nesmysl. Avšak máme zde i jiné aspekty, kvůli kterým tyto dotace poskytujeme.
Kvůli koblížkářským žebračenkám platíme ještě více.
S požadovanou novější technikou 10! 🙂
Zrovna u Obrataňky jde o ZDO. Do Kamenice je vytíženost slušná, dále do Obrataně je to slabší, ale zase mnohdy jediná možnost.
Objednání pravidelné dopravy umožňuje dojit SFDI na údržbu trati. I proto se obnovilo vzduchovození v kladiva na jižní větvi JHMD…
doufám, že za to dostanou od kraje pořádnou pokutu nebo rovnou výpověď. Jezdit za 156kc/km a jezdit to NAD to je fakt zlatý důl. Nechápu kraj, že neobjedná rovnou mikroBUS (klidně 2x častěji). Stejně tam je víc jak polovina stanic v polích nebo lesích. a teď mi klidně dejte mínusy za upřímnost.
Zde jde spíše o turismus než o ZDO.
Ale místní tím jezdí i pravidelně. Zejména vytížené jsou spoje v pátky a v neděle.
Super za 9mega rocne je to super bussines
Dejte mi polovinu a budu tam jezdit kazdy den busem v hodinovem taktu a kdyz bude vetsi skupinka lidi tak jim zaridim klidne taxiky jen aby odjely taky
Kdyby jste se ráčil podělit o ekonomickou rozvahu vašeho podnikání. Mě to ano zhruba do plusi nevychází.
Tremsna – osoblaha 21km vsechny vesnice na trase
Bus kazdej den v hodinovem taktu 6:00-22:00
21x35x2=1470 za tocku
X16 denne je 23520
X365do roku =8584800 rocni dotace a Mate bus kazdou hodinu od rana az do vecera
A kdyz to predelate na mikrobus tak muzete jezdit kazdych 40min
A kde máte náklady na pořízení vozidla nebo vozidel, na jejich údržbu a na platy zaměstnance nebo zaměstnanců?
v ceně na 1km by snad měl být i odpis vozidel, plat zaměstnanců, servis… ne?
Jenže pro koho…
Ano pro koho
Ale tohle je to co muzou mit za tyhle prachy
Jednoducha vec hodnota za penize
A kdo bude tím busem každou hodinu, neřku-li těmi taxíky, jezdit? Myslím, že ušetříte ještě více, ale zase za jakou cenu…
Bus za 156kc/km? Wow super jen si proste neumim realne predstavit takovej autobus
Jdi k šípku, závist je strašná věc
To já úplně klidně. Stačí neefektivní oběh + 1 záloha na málo celkem provozovaných vozidel.
“ Mikrobu by stal 19kc/ku a byl by jeste rychlejsi“ A nepobral by (na rozdíl od vlaku nebo autobusu) jakékoliv větší skupiny (a to ani ty organizované, ani ty, které by vznikly vzájemnou náhodou). „A kdyby je vozilo taxi tak by jezdilo presne kdy potrebujou a stejne by to bylo levnejsi.“ Taxi není veřejná doprava, nepodléhá objednávce veřejné správy; co se týče jízdného, tak by pro cestující levnější nebylo; při dotování takového taxi + ceně odpovídající jízdnému za veřejnou dopravu by poptávka po takovém taxi byla dost možná taková, že by nedostačoval počet aut + řidičů (na rozdíl od všech… Číst vice »
Tady nekdo nepochopil ze tohle je proste neuveritelne mrhani prostredky (nase dane) a potom cekam u lekare na zakrok 2mesice protoze na to nejsou prachy, hlavne ze tadu maji sotousi masinku ktera vozi vzduch
Bohužel bus i vlak by tam vozili občas vzduch. Ale i lidi na Osoblažsku si zaslouží kvalitní veřejnou dopravu. Když už na Osoblažsku není lékárna, lékař nebo pořádný obchod…Ti lidé, kteří tam žijí si také zaslouží aspoň nějaké základní služby. Jinak vylidňování tohoto kraje nezastavíme.
přesně a v roce 2020 je železnice základem života na venkově!!! nebo to bylo o 100 let dříve ..hm teď nevím…
Základem určitě ne ale motivem rozvoje (např. cestovního ruchu) v tomto regionu nepochybně je. A navíc právě železnice je jedna z mála pozitivních a nějak fungujících věcí v tomto regionu jinak postiženém vylidňováním, nezaměstnanosti a špatnou infrastrukturou.
Já jen, pro jistotu… Tou železnicí, tou základní službou, kvalitní infrastrukturou a tak… Je pořád řeč o jednom Tučku a balmu hopkající 30-50 km/h? :)))))
Jakmile ten motorák dostane vysílačku, tak vylidňování a nezaměstnanost okamžitě skončí. 😯
Pokud ten vlak bude mít návazná spojení a bude existovat odpovídající tarif a bude fungovat pozitivní reklama a spoje budou jezdit pro lidi…Tak to nebude ani za rok, ani za dva…Ale třeba za pět let…
„tohle je proste neuveritelne mrhani prostredky (nase dane) a potom cekam u lekare na zakrok 2mesice protoze na to nejsou prachy“
Lékař je financován z peněz od zdravotních pojišťoven. Ne z peněz Moravskoslezského kraj, z nějž je spolufinancována veřejná doprava (nejen) na Osoblažsku.
Jsem lékař a píšete hlouposti. Čekáte bo nejsou lidi a je dobře že nejsou, protože Vás to štve a třeba se pak i začne řešit, proč nejsou. V Polsku byste čekal rok až dva. A brečet pro 9 milionů když do nesmyslných zábradlí a stěn tečou miliardy… no odpovězte si sám. Na Osoblažsku chcipl pes a bez té trati by to byl mrtvý kraj.
S i bez te trati je ten kraj porad stejny
A opravdu bych rad videl prinos tehle trati pro region nejake takove malicke srovnani hodnota za penize
A verim tomu ze radsi by ti lide 5x casteji autobus nez tuhle lokalku ktera jede 20-50km/hod zastavky ma nekde na poli
Kteří lidé? OK, zastávky na poli, kam nikdo nechodí, lze mít na znamení. Co třeba tu rychlost trochu zvýšit, nemrhat zastavováním u přejezdů (když budou ty vysílačky ;-))? Kdo chce. hledá způsoby…
Milan, ty už ani nevíš co meleš.
(Kdysi často používaný havířský vtip)
Pane doktore, nenavážejte se do ně, jo. Já do vás taky nereju. 😎
Tušíte, kolik za ten váš zákrok bude doktor účtovat? To kdybyste věděl, tak taky hned přispěcháte s nějakým levnějším řešením. Tam mizí neskutečné peníze.
Vozit pravidelně vzduch by se sice nemuselo, ale možná, že kdyby pak každá ta skupina jela vlastními auty, bylo by potřeba ještě více zákroků, a načekal byste se minimálně stejně…
Na téhle trati aztak nejde o ty náklady jako spíše o unikátnost úzkorozchodné trati.
A možnost prodloužení do Polska. Kdyby ta železnice fungovala, jak má, a nebyla pořád přiškrcována a potlačována, možná by se pak jevila v úplně jiném světle. Ano, zbytečné oblouky z doby výstavby jsou zrovna dost k prdu, pokud nejde jen o to svézt se vláčkem. No já se tam chystám už léta, ale protože nemám auto, je pro mě spojení po těch údajně jedině funkčních hlavních tratích použitelné jen tak, že tam někam vyrazím na celý týden, a možná ani to nepomůže… Takhle se likviduje železnice.
A všude už jen spousta aut. Vážně by to bylo levnější? Rychlejší při tomto přístupu asi ano… Ono pokud na všechny vlaky uvalíte povinnosti jak pro VRT, tak se Vám to stejně splní – ale i s tím důsledkem. Bude to pak skutečný ráj na zemi! 🙂
Ano, pánové od ČD z nábřeží se na to vybodli, ačkoliv o problému dlouho dopředu věděli. Nejspíše se jim nic nestane. Na druhou stranu toto specifikum by v pohodě mohlo mít i nějaké řešení. Jen je zajímavé, že jejich předpis D1 je závazný pro všechny a Správa železnic si ho vykládá podle situace tak, aby to bylo pro ně levnější… viz Planá u M.L. a pod…
Pánové u nábřeží se na to vysrali, zítra přemisťují různé vozidla sem s tam a přehazují vysílačky sem a tam, však bylo přeci málo času jenom pět let. Ale su
Předpis je třeba dodržet a ještě zpřísnit. Stejně je třeba postupovat i v případě Karlových Varů a tratě na Dianu , pražský Petřín atd. Nechápu, jak se tam ty vlaky, proti sobě jezdící, bez toho doteď obešly .
Zajímavé bude, až v sezóně bude chtít na Osoblažce vyjet pára SZD. To bude článek. 🙂
A teď co v Olomouci, kde tramvaje kříží provozovanou regionální dráhu? Což by mohlo být do budocna řešení. Vyppírovat změnu na dráhu tramvajovou nebo na vlečku s přepravou osob.
Nebude, jelikož historická vozidla mají výjimku.
„Mimo sezonu tam jezdí pouze jeden vlak tam a zpět“ A no to přišel kdo? Celoročně jezdí na Osoblažce v pracovní dny pět párů, v sobotu čtyři,v neděli tři páry vlaků.
Asi mysleli jednu soupravu
Jako myslíte, že ta lokomotiva se srazí sama se sebou, když vlivem zpoždění se sama naklonuje a v čase pravidelného odjezdu vyjede znovu sama proti sobě?
V zimním období všechny obraty zajišťuje jedna lokomotiva pendlující neustále tam a zpět.
Kde jsou ty časy , když tady byly 4 túčka. A šlo to i bez vejmyslů. Dneska skrze dršgrešle v Praze tady jezdí jen jedno a ještě musí mit vysílačku
Ten komplex z Prahy je u vás veliký… Ale ruku na srdce, plno věcí máte ve svých rukou a stejně nefungují… Namátkou třeba letiště…
…… A to si systém neumí poradit s jednou vysílačkou a jednou lokomotivou…. A co by se teprve dělo jak lousknutím prstů v den, kdyby se plně mělo rozjet striktně ETCS!!! Tak ty vedlejší koleje můžete hned vytrhat a hodit tam asfalt! Aspoň je vidět, s čím si nebezpečně zahráváme!
ETCS je jenom pro tratě s rychlostí nad 100 km/h. Tolik se tam nikdy jezdit nebude. Nejsme ve Švýcarsku.
Tolik se snad v malých obloucích ani ve Švýcarsku nejezdí. 🙂 Ale udržují to tam tak, aby to bylo použitelné, ne aby se mohli chlubit, kolik za to dali a co všechno zbytečného to umí. V tom bude ten rozdíl.
No to je mile absurdní. Snad to ČD pořeší ještě letos.
Je zajímavé, že alternativní dopravce na této trati stihl své povinnosti dostát už před nějakou dobou. 😀
A je zajímavé, že se tento příspěvek může někomu nelíbit 😀
Kubo, někdo (nepřející) to sice úplně zbytečně PO*RAL (protože nepořešil včas výjimku v tom smyslu, že by to /poslední/ „TéUčko“ ČD bylo prohlášeno za „historické vozidlo“), ale aspoň je na druhou stranu vidět zlomyslnost někoho, kdo o tom pochybení jednoznačně musel předem vědět, a tak jej s radostí využil, aby vytvořil hloupý „problém“ a stal se ještě sám slavnějším (mezi blby)…
Ale tím samozřejmě nechci nijak zpochybňovat, že by SOUSTAVNĚ A PRŮBĚŽNĚ TRVALE SPOLEHLIVÁ možnost komunikace se strojvedoucími všech „aktivních“ vlaků měla být naprostou samozřejmostí a podmínkou k tomu, aby jakýkoli vlak směl vůbec vyjet na trať!
To je skvěle absurdní – na Osoblažce je simplexní síť (150 MHz, viz TTP č. 312G), která samozřejmě neumí dálkové zastavení vlaku („generální stop“), kvůli kterému se pravidlo ve vyhlášce zavedlo.
Navíc instalace schváleného zařízení je v takovém případě klidně do 70 tisíc Kč podle okolností (podstatný je náklad na službu – revize, prohlídka a zkouška, projekt, schválení DÚ apod., materiálově to je legrace).
a ještě nedejbože aby se do toho začali vrtat památkáři 🙂
Vítejte v byrokracii. Nařízení se musí dodržovat, ikdyby bylo zhola nesmyslné.
Jaký je problém sehnat přenosnou stanici GSM-R?
Nebo to SŽ zakázala a musí to být namontované?
Když si přečtete ten odkazovaný článek, tak to zjistíte.
Ano, přenosné zařízení připouští SŽ jen jako zálohu v případě nouze.
A to jako proč?
protože nebude dostatečně zaručeně propojeno s generálním stopem 🙂
K čemu bude GSMR na Osoblažce?
Přece by SŽ nenutila dopravce pořizovat starej nekompatibilní bazmek.
Přenosný mobil GSM-R stojí cca 22 000,- Kč (nebo alespoň taková částka na mne vyskočila, když jsem zjišťoval, kolik stojí ten záložní telefon, co máme pro případ výpadku TouchCallu) + poplatek za vydání SIM.
Komu tou vysílačkou chtějí volat, když s jednou lokomotivou budou na trati vždycky sami?
Dirigujícímu dispečerovi do Krnova. V Osoblaze není stacionární vysílačka v dopravně (Je pouze v Třemešné a v Liptani)
A koho v Krnově zajímá co se děje na zcela izolované trati s jedinou mašinou?
Dirigujícího dispečera …
Trvalo to docela dlouho nežse začali hledat důvody, proč zrovna ČD nemusí dodržovat předpisy. Ale zae blbé, na Osoblažce ČD opravdu nejsou jedinný dopravce.
Nejsem si úpe jistý, ale psalo se snad, že z povinnosti vybavení vysílačkou jsou přípustné výjimky na historická vozidla. To se na 705.9 neuplatňuje?
Tak zrovna 705.913 není historické vozidlo ani v nejmenším.
Vyrobena v roce 1958 a není historická? Ano vím, je po rekonstrukci, ale i řada památek má beton a elektřinu a lze je považovat za památky.
Jak je definované historické vozidlo? Obávám se, že když s ním denně vyjíždějí do provozu, bude to maximálně tak staré vozidlo.
I historická vozidla mohou pravidelně/denně vyjíždět do provozu. Navíc lokomotiva řady 705 je historické vozidlo. Definice vychází z předpisu SŽDC D1 kde se píše: Za historická vozidla jsou v současné době považována všechna hnací vozidla parní trakce a ostatní hnací vozidla vyrobená před rokem 1968.
Díky. V tom případě nechápu nářky malých dopravců nad tím, jak je pro ně nákladné vybavit jejich vyzile stroje vysílačkou.
Jen bych chtěl upozornit, že pro neznalé není úplně ok tady psát o vysílačce. Ono to pak vyzní, že dopravci jsou ubožáci, co nemají ani na to si koupit vysílačku, kterou má kdejaký taxikář. Ona je to poměrně složitá radiostanice, kde je několik rozdílných systémů v jednom a bavíme se i s montáží někde kolem 500 tis bez DPH na jedno vozidlo. Aby bylo jasno o jakou zlodějinu ze strany dodavatelů se jedná. Holt je to na dráhu, musí to být řádně namastěné.
§1 Vždycky se to tak dělalo
§4 Na to je předpis !!!
Jinak ovšem proč by si dodavatelé nenamastili když odběratelé musí povinně kupovat nějaký specifický bastl který se nikde jinde nepoužívá a tudíž ve větším nevyrábí
Jestliže dopravce nemá prachy nato, aby měl vysílačku, tak nemá na kolejích co dělat.
Jako ČD, které na ní evidentně 5 let neměli?
Jak neměla? ČD někde řeklo, že na ni nemělo? Pokud vím tak ne, zde jde spíše o zanedbání situace. Buďto měly nechat vozidlo prohlásit za historické (což by vzhledné k jeho stáří šlo) nebo koupit Radiostanici, kterou teď evidentně budou kupovat.
ČD, narozdíl od jiných dopravců, nebrečelo, že na vysílačky nemají, že to je moc drahé, atd….
Kolik Bobin, co jeste jezdi, pod to spada?
A kdy plánují vyřešit to, že mají jedinou lokomotivu? O této skutečnosti již nějakou dobu čtu, ale nikde jsem se nedočetl o tom, že by se třeba ČD chystaly nakoupit nové.
ČD se nechystají koupit nic. Dle zatím neoficiálních zpráv by provoz měli převzít SZD, které pro tento účel plánují zakoupení dvou jednotek s nízkopodlažní částí. JHMD a někteří rakouští dopravci však takové jednotky chtějí také, a proto SZD pravděpodobně čeká, až bude moci takové jednotky koupit společně s JHMD a snížit tak cenu za kus. Takovou jednotku (nízkopodlažní, rozchod 760 mm) totiž v současné době, žádná společnost nevyrábí ani nenabízí. Koupit tak pouhé dvě jednotky, kdy by se musel platit vývoj, testy a schválení je mimo možnosti SZD/kraje.
Jak tohle víš, vždyť je to tajná informace
V Česku se neutají nic, ani převoz jaderného odpadu, natož toto.
No kdyby je nikdo nevyráběl ani nenabízel, tak si je těžko koupí.
V nabídce je má určitě Stadler, jen společný nákup více kusů je výhodnější než dvě jednotky.
A za změnu dopravce na Osoblažce oba palce nahoru.
Pokud jde kraji o Turismus, jak tvrdí, tak bych tam spíš nechal historická vozidla, než tam pořizovat moderní.
Což ovšem samozřejmě neznamená, že by tam nemělo jezdit pro turisty i něco novějšího a „historická“ vozidla by byla jen jakousi „nadstavbou za příplatek“ v podobě „mimořádných“ vlaků – nebo snad myslíte něčím jiným než hlavou?
Běžně moderní vozy, občas ještě historický vůz… Miliony rozhazujete do luftu docela bez námahy:)
Nikdo nevyrábí? A to co jezdí v Alpách kolem Zell am See je co? Taky by mohli dát do provozu ty soupravy co stojí v muzeu v Brně-Lisni.
Tady Třemešná, tady Třemešná…. Osoblaho, je tam někdo ? … zzzz…. zzzzz… zzzz. ……Opakuji Osoblaho, je tam někdo ??!!! ….. zzzz…. zzzzz… zzzz. ….. Rozumím Osoblaho, jedeme …….
Třemešná i Osoblaha jsou neobsazeny, sídlo dirigujícího dispečera je v Krnově.
Jsem zastáncem unitární železnice, ale tohle se ČD opravdu nepovedlo. Pravidla platí pro všechny.
V zimě tam stačí autobusové linky zde jezdící.
Místo NAD můžou do května poslat lidi na klas. linky a ušetřit za NAD a nakoupit vysílačky:-).
Mezitím si jistě nějaké seženou.
Souhlas: někdo (někde) zaspal a „nevyúřadoval“ to včas, a jinému se právě tohle hodilo, aby to toho, co dosud normálně a bez problémů fungovalo, „hodil vidle“, a ukojil si tím své ego.
Opět ČD ukázaly svoji neschopnost…. Za 5 let nestihli namontovat jednu vysílačku….
Álere platí tam režijky, tak se nad tím mávne jenom rukou.
tady ve státě jsou věci které se nestihly ani za 50 let… takže není se čemu divit,..
ČD v sekci „Omezení provozu“ navíc píši o „poruše vozidla“, což v této věci rozhodně není pravda.
Předpokládám že tam mají pár preddefinovanych důvodů a tento je realitě nejbližší- vozidlo je nezpůsobile provozu, běžný cestující to tak do detailu řešit nebude.
Lze připustit, že u příčiny přímo na hlavní stránce existuje jen těch pár předdefinovaných příčin. Lze však namítnout, že v bližším popisu celého omezení https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/23884/ již lze být přesnější a podrobnější, což se však neděje; tam ČD uvádějí jako příčinu „Porucha lokomotivy vlaku Os 20606“.
Však hnací vozidlo není schopno vyjet na trať = porucha lokomotivy.
Omlouvám se za OT, který s článkem nesouvisí.
Ale jen pro pobavení.
EC Sobieski , Bohumín +30 , hlášení v ČR „zpoždění vzniklo na území jiného státu“
Wien hbf, +15 , „Verspätung auf tschechische strecke bedingen.
Je to porucha vozidla – vozidlo je technicky nezpůsobilé k jízdě po takové trati.
Dopravce je nekompetentní a nedodržuje smlouvu. Měla by se okamžitě vypovědět
Zdá se, že MSK je se službami ČD dlohodobě spokojen. A to je hlavní. Pozor, mírná ironie.
Ale, ale přece taková neschopnost se stává pouze u fuj, fuj soukromníků a ne u toho správného dopravce, který má dostatek záloh, vysílaček, atd.
Tak hlavně jestli z těch 9ti míčů bude taky řádná pokuta.
To zkusili jestli jim to neprojde, nebo jak se stalo, ze na to zapomneli?
Na Osoblaha zapomněli všichni už dávno.
Absurdních rozměrů? Absurdní je spíš že dáte někomu 5 let přechodného období, a on není schopen se do té doby přizpůsobit.
Řekl bych, že je to absurdní na obě strany. Na jedné straně nestačilo dopravci pět let na namontování jedné vysílačky, na druhé straně asi není třeba striktně trvat na oddělené úzkokolejce na vysílačce, když se vlak nemá s čím srazit. Některé jiné tratě výjimku mají.
Když tam jezdějí v sezóně ty parní vlaky, tak se křižuje.
Haha! Čouda s vysílačkou:)))))
Čouda má přenosnou vysílačku 🙂
Ale ani přenosná vysílačka přece předpisu bez udělení konkrétní výjimky pro takový provoz nevyhovuje !!!
V Německu už 70 let umějí coudy s Indusi, tak co by tam nemohla být vysílačka.
Vy se smějete. https://en.wikipedia.org/wiki/LNER_Peppercorn_Class_A1_60163_Tornado
Parní mašina uvedená do provozu v roce 2008, vybavení je dokonce počítačové.
Může třeba s autem…. ikdyž tohle jezdí pomaleji než auto tak snad to zastaví samo 😀
Srazit se může s traktorem na přejezdu. Traktorista zavolá na PČR, PČR ohlásí zablokovaný přejezd, ale strojvedoucí již vyjede smrti vstříc, protože ho výpravčí nebude mít jak informovat.
Samozřejmě platí jen v případě očekávaného zvýšení rychlosti na 100 km/h, jinak to ten šnekovlak zastaví na rozhledovou vzdálenost.
A nepřijde vám spíš absurdní, že striktní Správa železnic za těch pět let nestihla některé tratě vybavit vůbec?
Sranda je i zákaz přenosných vysílaček. A seznam trati, kde je zákaz postrku.
Zákaz přenosných vysílaček neplatí pro historická vozidla.
Tak proč si ČD včas nevybavily pro své poslední vozidlo tohoto typu jeho definování jako „historického vozidla“?
Proč seznam tratí, kde je zákaz postrku? Ten zákaz má své opodstatnění.
Na tomhle případě je vidět, že podobná nařízení připravují odborníci, kteří si jsou vědomi možných komplikací a pamatují na ně. A ještě že jejich práci kontrolují další s větším rozhledem a bez jejich provozní slepoty.
A pak je hezky vidět, že dopravci pečlivě sledují právní předpisy a jejich vývoj a včas se na ně připravují. Zvláště u těch menších chápu, že může být problém příslušnou vysílačku v řádu dnů sehnat.
S pětiletým obdobím se jedná ne o řád dnů, ale tisíců dnů.
Mě šlo krom ironického kousnutí i o to, že ten „nevýznamný“ dopravce má problém nařídit Frantovi „sednout“ do auta a tu mobilní vysílačku tam dovézt během dne….
Mobilní nestačí
Tak se přišroubuje na pult, aby ji nikdo neukradl, no 😀
Yes, prime minister!
Já nestačím žasnout, jak se všude maká a jak to (ne)funguje.
No a komu budete šotoušci tleskat teď, co?