Osoblažka stojí. Jediná pendlující lokomotiva nemůže vyjet, nemá vysílačku
Nové pravidlo o povinném vybavení hnacích vozidel na české železnici vysílačkou nabylo na úzkorozchodné trati z Třemešné do Osoblahy absurdních
Nové pravidlo o povinném vybavení hnacích vozidel na české železnici vysílačkou nabylo na úzkorozchodné trati z Třemešné do Osoblahy absurdních rozměrů. Jediná zde jezdící lokomotiva 705.9 vysílačku nemá, nemohla tedy vyjet. České dráhy nasadily náhradní autobusovou dopravu. Deník Zdopravy.cz na to upozornili čtenáři v diskusi pod ranním článkem, ve kterém Správa železnic uvádí, že jediný problém kolem vysílaček měla Arriva na Vlárské dráze.
„Můžeme potvrdit, že jde o stejnou situaci jako v případě Vlárské dráhy,“ uvedla dnes k trati Třemešná ve Slezsku – Osoblaha mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Takzvaná Osoblažka představuje uzavřený systém o rozchodu 760 milimetrů, který je oddělený od ostatní sítě. Mimo sezonu tam jezdí pouze jeden vlak tam a zpět. I proto České dráhy zřejmě přípravu na novou povinnost podcenily. Na osazení vysílaček do hnacích vozidel totiž měli všichni dopravci přechodné období pěti let.
„Na této specifické lokomotivě (v provozu u ČD jde pouze o jediný kus) v tuto chvíli není funkční radiostanice. Na lokomotivu bude dosazena funkční radiostanice během několika dní a provoz bude opět obnoven,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná. Do té doby budou místo vlaků jezdit autobusy.
Moravskoslezský kraj ročně dotuje provoz na Osoblažce částkou přes devět milionů korun. To představuje 156 korun na vlakový kilometr.