Dopravci Železnice

Orlen Unipetrol Doprava loni převezl po železnici nejvíce nákladu v historii

Nová lokomotiva Siemens Vectron MS společnosti Unipetrol Doprava. Pramen: Unipetrol
Nová lokomotiva Siemens Vectron MS společnosti Unipetrol Doprava. Pramen: Unipetrol
Dopravce dokončuje instalaci ETCS do brejlovců, během tří let pořídí tři další vectrony.

Společnost Orlen Unipetrol Doprava v loňském roce dosáhla rekordního objemu přepraveného zboží. Meziročně dosáhla nárůstu o více než čtvrtinu na 366 tisíc tun. Vyplývá to tiskové zprávy společnosti. Dopravce chystá pořízení dalších nových lokomotiv.

Dopravce patřící pod společnost Orlen loni společně s polským dopravcem Orlen KolTrans přepravil 366 tisíc tun zboží, přepravní výkon dosáhl 1,399 milionu hrubotunokilometrů. „Podařilo se nám maximalizovat spolupráci v rámci vnitropodnikových přeprav. Díky moderním a úsporným lokomotivám Siemens Vectron můžeme vstupovat i do okolních států, což šetří čas i peníze,“ řekl jednatel firmy Jaroslav Dvořák.

Dopravce patří na českých kolejích mezi pětici největších nákladních hráčů. Po nedávném převzetí čtvrtého vectronu chystá pořízení dalších tří během příštích tří let. „Naše lokomotivy byly dobře využívány a docházelo k realizaci přeprav na dlouhých přepravních ramenech, kde je železniční doprava obecně efektivnější než doprava silniční,“ dodal Dvořák.

Orlen Unipetrol Doprava disponuje 30 lokomotivami zajišťujícími tuzemskou i mezinárodní přepravu. V oblasti mezinárodní přepravy dlouhodobě funguje významná výměna zboží mezi společnostmi z mezinárodní skupiny Orlen. Společnost dlouhodobě investuje do bezpečnosti, když postupně vybavuje svoji flotilu dieselových lokomotiv nejmodernějším evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Celá flotila lokomotiv 753.7 „Brejlovec“ získá evropský zabezpečovací systém do roku 2022.

Kromě transportu chemických produktů se zaměřuje také na spedici, pronájem železničních vozů, na opravárenské a čisticí služby a na konzultační činnost.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rst

Dle statistik Žesnadu to vypadá, že jmenovaný dopravce měl za rok 2020 oproti roku 2019 propad ve výkonech (hrtkm) 11,5 %. To tedy žádná sláva není. Zřejmě vozili hodně mezi vlastními závody na krátkou vzdálenost…

David

PR článek?

Oldřich Sládek

A sluší se dodat, že je od prosince 2020 i členem předsednictva ŽESNAD.CZ.

Josef Král

Je otázkou, proč se firma, která by se měla věnovat zejména chemii, zabývá železniční dopravou. K tomuto účelu zřídil stát národního dopravce ČD Cargo, který má potřebnou techniku, personál, nákladiště, rampy atd. Jako kdyby někdo si zřizoval další policii, další armádu, další soudy atd.

Oldřich Sládek

Železniční doprava v celé Evropě je už dávno liberalizovaná, jen u nás v ŽESNAD.CZ máme 27 nákladních dopravců a celkem je jich na síti SŽ myslím kolem 120.

Josef Král

Bohužel, poněkud se to zvrhlo. Samozřejmě by bylo ideální, kdyby existoval jeden dopravce s komplexními službami. Jak ucelené vlaky, tak i jednotlivé vozové zásilky, kusové zásilky, přepravu „z domu do domu“ atd. Byl by třeba ten Orlen schopen mi dopravit vagon s nábytkem třeba z Mikulovic do Protivína?

rst

Byl, ale je otázkou, zda pro vámi přijatelnou cenu. ČD Cargo, když to nebude chtít zrealizovat, tak vaší zásilku taky nepoveze. Závazek veřejné služby je už dávno pryč.

Josef Král

Chápu obsluhu vlastní vlečky. Ale na celostátních kolejích by měl působit jediný dopravce, který uspokojí každé zákazníky na každé tratiu. Toto je chaos, zbytečně tříštění sil.

Bertik

Proč by to bylo ideální?

Berťa

Vozíme si svoje výrobky, jsme rychlejší, operativnější a levnější než CDC. Co tam máš dále?

Aleš

Dobrej vtip modrá gumo

ros

To odvezli 1000 tun zboží denně na vzdálenost cca 4 km ?

Kubrt

Jen poznámka – ty hrtkm jsou hrubý přepravní výkon, nikoliv vzdálenost.