Orlen Unipetrol Doprava loni převezl po železnici nejvíce nákladu v historii
Lokomotiva Siemens Vectron MS společnosti Unipetrol Doprava (leden 2021). Pramen: Unipetrol
Dopravce dokončuje instalaci ETCS do brejlovců, během tří let pořídí tři další vectrony.
Dle statistik Žesnadu to vypadá, že jmenovaný dopravce měl za rok 2020 oproti roku 2019 propad ve výkonech (hrtkm) 11,5 %. To tedy žádná sláva není. Zřejmě vozili hodně mezi vlastními závody na krátkou vzdálenost…
PR článek?
Tisková zpráva.
A sluší se dodat, že je od prosince 2020 i členem předsednictva ŽESNAD.CZ.
Je otázkou, proč se firma, která by se měla věnovat zejména chemii, zabývá železniční dopravou. K tomuto účelu zřídil stát národního dopravce ČD Cargo, který má potřebnou techniku, personál, nákladiště, rampy atd. Jako kdyby někdo si zřizoval další policii, další armádu, další soudy atd.
Železniční doprava v celé Evropě je už dávno liberalizovaná, jen u nás v ŽESNAD.CZ máme 27 nákladních dopravců a celkem je jich na síti SŽ myslím kolem 120.
Bohužel, poněkud se to zvrhlo. Samozřejmě by bylo ideální, kdyby existoval jeden dopravce s komplexními službami. Jak ucelené vlaky, tak i jednotlivé vozové zásilky, kusové zásilky, přepravu „z domu do domu“ atd. Byl by třeba ten Orlen schopen mi dopravit vagon s nábytkem třeba z Mikulovic do Protivína?
Byl, ale je otázkou, zda pro vámi přijatelnou cenu. ČD Cargo, když to nebude chtít zrealizovat, tak vaší zásilku taky nepoveze. Závazek veřejné služby je už dávno pryč.
Chápu obsluhu vlastní vlečky. Ale na celostátních kolejích by měl působit jediný dopravce, který uspokojí každé zákazníky na každé tratiu. Toto je chaos, zbytečně tříštění sil.
Proč by to bylo ideální?
Vozíme si svoje výrobky, jsme rychlejší, operativnější a levnější než CDC. Co tam máš dále?
Dobrej vtip modrá gumo
To odvezli 1000 tun zboží denně na vzdálenost cca 4 km ?
Jen poznámka – ty hrtkm jsou hrubý přepravní výkon, nikoliv vzdálenost.