Oprava průtahu Kunovicemi je v polovině, na silnici se vrací provoz

Oprava silnice I/55 v Kunovicích. Foto: SkanskaOprava silnice I/55 v Kunovicích. Foto: Skanska

Stavební práce a omezení se vrátí do Kunovic na jaře.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
K.S.

Má tato křižovatka do budoucna vůbec smysl? Přece jenom se tam buduje dálnice.

Petr

Osobně se mi tam nelíbí několik věcí. Posunutí přechodů asi dává smysl, hlavně ten u Hamky, ale tím se na už tak hodně frekventované cestě přidaly dva další semafory. Jako by nestačil ten u Slovácka, teď budou další dva. A tam, kde by světelný přechod byl potřeba (v Kunovicích u sklenářství), tam je obyčejný. A zrovna tam lidi chodí jak na špacír, jeden přejde, kolona se pomalu rozjíždí a už je u přechodu další. Kdyby tam byl světelný přechod na znamení, s pevným intervalem pro chodce minimálně 2 minuty, určitě by to plynulosti dopravy pomohlo. Toto řešení ve špičce myslím… Číst vice »

Petr

A samozřejmě cyklostezka na každé straně silnice. Nestačila by na jedné? A co fakt, že 200m dál, za tratí, vede cyklostezka, která je napojená až na Strážnici. Nebylo by vhodnější tuto prodloužit za tratí až na Průmyslovou ulici nebo alespoň k Albertu? Vysloužilý most přes Olšavu, který se sundával a místo něj se tam budoval nový, mohl ještě sloužit třeba na přemostění pro cyklostezku. A autobusová zastávka na konci připojovacího pruhu od Hluku také moc parády neudělá. Při napojování se od Hluku je často problém se zařadit, a tou zastávkou se připojovací pruh ještě zkrátil.

Frantík

Jsem zvědavý, co by řekli místní diskutující na tu autobusovou zastávku v druhém směru (ta co není na fotkách) https://ibb.co/5WSC3h3

Martin

Krasne misto na prebihani 6- pruhu silnice… pac obe strany silnice jsou nepristupne vuci sobe..

Martin

Myslim, tu uvodni fotku…

Frantík

Ten přechod tam původně byl, ale místo něj se upravil přechod u autobusové zastávky (ten byl na čtyřproudé silnici bez ostrůvku).

Jinak jestli znáte situaci, pak vězte, že přímo u křižovatky není nic moc zajímavého.

Vasek

Rekonstrukce zajistí i do budoucna, že se území nezlepší. Dostupné jen autem, okolo dálnice. Smutné jak si nevážíme území.

Martin

Ono se to tyka, ale celeho prutahu… i primo v obydlene casti obce… Ja jen upozornim na toto: Chodec nesmí přecházet vozovku, nalézá-li se ve vzdálenosti bližší než 50 metrů křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, podchod nebo nadchod označené příslušnými dopravními značkami. Mimo přechod pro chodce se smí vozovka přecházet jen kolmo k její ose. Tzn., ze na spouste mist, mohou lide prechazet vozovku mimo prechod, pokud neohrozi ridice, coz ale znamena, ze ridici musi pocitat s pohybem chodcu. Ale navrhnout takto nepristupna mista je docela masakr, bydlet a pracovat v teto obci (primo… Číst vice »

Martin

Navic na te fotce je svetelna krizovatka, tedy neudelat tam alespon jeden prechod pres tech 6 pruhu je trochu divne…

Petr

Ono 100m na jednu i na druhou stranu od křižovatky, kde jsou už jen 4 pruhy, udělali přechody pro chodce se světelnou signalizací.

Martin

pak neni duvod, aby nebyly i zde,… neni to sice asi frekventovane misto, presto mohou lide, a to legalne, prejit zde, kde je to nebezpecne, kdyz jsou prechody az ve 100m vzdalenosti…

Ted to nechci vztahovat na toto misto, jen v obcich by mely byt dostupne obchody, pracovni mista i pro pesi a prip. i lidi na kolech, tak aby clovek nemusel zbytecne autem.
Uz se mi parkrat stalo, ze jsem potreboval prejit silnici na druhou stranu a misto par minut, jsem to sel cca 15 min. a 1/4km daleko… tedy cca 1/2km a to po krajnici frekv. silnice, …

Frantík

Může to být nepříjemné pro lidi, co tam třeba jsou poprvé nebo se zapomenou – rozhodně si však nemyslím, že za normálních okolností by optimální trasa (např. do obchodu) vyžadovala takovouto zacházku.

Davadu

Bohužel tohle vůbec nevyřeší problém se sjezden z Brna a Uh. Brodu do této křižovatky.

Dopravní značení je tam tak blbě uděláno, že prakticky nikdo pořádně neví, komu má kdo dávat přednost. Když jedete od Brna dál na Kunovice a někdo od Uh. Brodu na Uh. Hradiště, tak tam běžně nastávají situace, kdy na sebe řidiči troubí, že jeden nedal druhému přednost nebo se navzájem pouštějí.

Nechápu, proč se v rámci této akce alespoň neupravilo to dopravní značení tak, aby to bylo naprosto zřejmé.

Karl vB

To máte pravdu, je to velmi krátký úsek na „promíchání“ aut ze dvou směrů do dvou směrů. Vodorovné dopravní značení, podle toho, co je vidět na mapy.cz je myslím naprosto nedostatečné. Co na to dopravní inženýr příslušného ředitelství PČR?
https://mapy.cz/zakladni?vlastni-body&x=17.4681293&y=49.0489079&z=19&m3d=1&height=154&yaw=-88&pitch=-45&base=ophoto&ut=xyz&uc=97iznxTB4v&ud=49%C2%B02%2756.148%22N%2C%2017%C2%B028%275.357%22E

Davadu

To jsem nezjišťoval, ale dotaz poslat mohu.

Od instruktorů autoškoly a lidí, kteří dělají školení řidičů ,mi bylo lakonicky sděleno, že značení je blbě. 🙂

Karl vB.

Podle mně by na příjezdové větvi od Brna měla být na asfaltu bílá přerušovaná čára, aby bylo jasné, že z vedlejší vjíždím na hlavní a svislé DZ P4 (dej přednost) s dodatkovou značkou IP17 (uspořádání jízdních pruhů).
https://mapy.cz/letecka-2015?x=14.7648560&y=49.0101122&z=19&pano=1&q=trebon&source=muni&id=779&pid=31798607&yaw=1.284&fov=1.257&pitch=0.314

Frantík

Myslím že značka DPvJ tam je.

Tady na Moravě

„dopravní inženýr příslušného ředitelství PČR“ – Vtip roku!
DIČR mají možná tak „experty“ aka vysloužilé dopraváky, ale skutečný dopravní inženýr, toho s plácačkou nenajdete.

Nyvlt

Psal jsem už dole, napojení z I/50 zůstal paskvil, ale oni se napojením ohánějí. K chaotickým a nebezpečným situacím díky dopravnímu značení tam dochází denodenně a nedej bože, když kolona končí až na nadjezdu. To dopravní odborníci nevidíte ???

Barnabáš

Je tam velký červený trojúhelník dej přednost v jízdě a kdo by ho chtěl přehlédnout, tak je ještě orámovaný širokým reflexním prvkem. Více zvýrazněná ta značka už být nemůže. Na silnici je trojúhelník též. Ale křížení je tam nešťastné, pokud od Brna jedete na Kunovice, to je v provozu vskutku tragédie.

Nyvlt

Co to melete o trojúhelníku, tragédie nebo ne? Na pár metrech se tam musí nějak smíchat a hned zase rozdělit dva silné proudy aut.

lukas

Nové napojení 50 na 55 ve směru na UH se jeví taky jako velmi nešťastné.

Ondřej Šuch - Skanska

Dobré poledne všem, za zhotovitele uvádím fakta:

Přechod pro chodce v křižovatce třídy Vítězství (I/55) s ulicí Obchodní a rampou křižovatky s I/50 je nahrazen dvěma novými přechody.
První, upravený, světelně řízený přechod, je navržen cca 150 m směrem do Uh. Hradiště v místě autobusových zastávek, kde původní přechod byl neřízený a vedl přes 4 jízdní pruhy, přestože se jedná o přestupní zastávku k vlakovému nádraží.
Druhý, nový, světelně řízený přechod s ostrůvkem, je umístěn cca 150 m směrem do centra Kunovic v místě, kde silnice I/55 má již jen 3 jízdní pruhy.

původní Jakub P bez tečky

Jinými slovy, chodcům, kteří přijdou z té vedlejší a chtějí pokračovat tou vedlejší na druhé straně, ten projekt zajistil 300 metrů „procházky“ podél „dálnice“ tam a zpět. Super. Vlastně ne, to co při tom budou dýchat, je většinou Natural 95 a Diesel. A pro chodce, kteří by šli podél té hlavní je tam další lahůdka, ty přechody na samostatných odbočovacích rampách, to je snad to nejnebezpečnější místo, kam se přechod dá v rámci křižovatky umístit. Do ramene, který je tam jen a jen proto, aby odbočující auto nemuselo v křižovatce zpomalovat… Tohle je fakt smutnej pohled. Chápu, že jako dodavatel… Číst vice »

Jiří Kocurek

Za to byste měl peskovat … no začněme na ŘSD, což? Pak půjdeme na dopravní inspektorát (tj, i po policajtech) a po tvůrcích norem.

původní Jakub P bez tečky

“ Chápu, že jako dodavatel za to úplně nemůžete „

Jiří Kocurek

A ještě mě napadá jedna věc a to vyklízecí doby světelné křižovatky. Když je tam přechod přes 6 pruhů, tak …

Ta silnice vlevo vede akorát tak do stavebnin(?), tam se jezdí autem už z principu, nákladním. Naopak ten přechod bude nově přímo naproti prodejně COOP a asi 5 RD. Ti to budou mít blíž. Jiná bytová zástavba tam není, po I/50 moc chodců nepřijde.

Vít Tachovský

Velice správný postřeh. Po I/50 nikdo pěšky nebo na kole nepřijede. Proto tam přechod není nutný. Je správně doplněn mimo křižovatku, kde příčné vazby jsou potřeba. Navíc se zvýší kapacita odbočení z I/50 směrem do Kunovic.

zdrh

Pokud myslíte ten pohled zhora, tak vlevo se jezdí jednak do toho supermaketu po levé straně a současně kousek dál do hypermarketu Albert.

Frantík

No tak si přejdu dřív a ne až na poslední chvíli. Nemístní jdou do Albertu buď z autobusové zastávky (která je až za tou estakádou), nebo přijedou autem.

Miroslav Zikmund

Pokud je přechod vzdálen 300 metrů, znamená to, že chodci budou přecházet vozovku mimo přechod … vzdálenost 300 metrů nelze považovat „za blízkost přechodu“; dopravní značku na 300 metrů chodec nevidí, ani není schopen po ní pátrat ….

Jan

Mě by spíš zajímalo, on vám někdo zakázal nebo nedovolil navrhnout udělat přechod přes severní rameno křižovatky? Přece není problém ho postavit buď přes 4 pruhy nebo přes 2+2 s ostrůvkem uprostřed, v jiných městech je to běžné i na rušných komunikacích. Chodec si musí počkat třeba až dvě minuty na svoji fázi v cyklu, ale aspoň má šanci tam projít, když nemá úplně zdravé nohy na obcházku. Je to horší o to, že ten přechod tam původně byl a teď zmizel.

Miroslav Zikmund

SKANSKA je stavební firma = zhotovitel díla podle stavební dokumentace, jíž NĚKDO odpovědně po připomínkovém řízení schválil … Zhotovitel díle není od toho, aby posuzoval, zda stavební dokumentace je / není v souladu „se zdravým rozumem“ …

Martin Š.

Takže lidi co jdou pěšky pošlete na 0,3 km zacházku, popř. z nich uděláte ilegály, protože to budou přebíhat. Ale hlavně, že autem to přejedu během vteřiny. Nikdy není dobrý důvod ve městě rušit přechody, mělo by jich naopak přibývat. Toto co ŘSD provedlo připomíná 50–60. léta v USA.

Frantík

Není to ilegální přebíhat 😀

Miroslav Zikmund

300 metrů vzdálený přechod není „v blízkosti“ …, tudíž chodec nekoná v rozporu se zákonem o provozu na pozemních komunikacích ….

Frantík

Jestli je tam ten světelný přechod, je osvětlena i odbočka k vlakovému nádraží, nebo jak je toto řešeno?

Vasek

Typický. Postavíme cyklostezku bez řešení návazností a možností odbočit. Hlavně zrušit přechody, ať nemusíme budovat ostrůvek.

Hana

Přesné! Jediná cyklostezka v Uh. Hradišti mezi čtvrtí Sady a Vésky končí a začíná ve frekventované silnici. I když se město cyklistikou rádo chlubí, všechny příjemné cyklostezky se nacházejí mimo území města. Napojení na Kunovskou stezku mimo hlavní třídu je slibováno min. 20 let, tak proč nejet do města raději autem, že?

Nyvlt

Hlavně nebezpečný sjezd z 1/50 jak od Brna tak od UB včetně jejich krátkého křížení zůstalo stejné. No uvidíme jestli to k něčemu bylo.

zdrh

Na samotném obchvatu ani rampách se nic nebudovalo. Tam by to chtělo hlavně druhou rampu ve směru od Brna.

J.K.

Teda marně chápu jak to lidi přejdou napříč, tam je podchod ještě někde?

Ondra

No je to v Kunovicích, tam je přece zvykem létat..

michalspina

z té úvodní fotky čiší taková bezútěšnost, že jako chodec mám chuť se rovnou vrhnout pod auto.

navratp

V souměstí Kunovice-Uh.Hradiště-Staré Město se chodci moc nerozmazlují. Most přes Moravu je 10m široký a jsou na něm
4 pruhy. Má se to vyřešit zúžením chodníků (!).

Frantík

A když ne druhé straně mostu (tam, kde není podchod) má být zřízen přechod (dobře, světelný, ale jinak to policie nepovolila), pak je z toho řev.

Beekee

Hm, dálnice. Kdyby aspoň v půl profilu… tak by se takováto obludária nemusela stavět. Tak do Brna snad, né do města s 5,5 tis obyv.

malej-jarda

Dálnice (D55) povede asi o 5km vedle.

Jiří Kocurek

A z I/55 se tak stane dvojka. Vcelku luxusní dvojka s mírným provozem. V té době bude ta křižovatka zralá na opravu.

navratp

No ani potom tady asi moc mírný provoz nebude.

zdrh

Přesně je tam hodně místní dopravy nebo dopravy stylu UH – UB, čemuž dálnice nepomůže.

Frantík

Potřeba místní obchvat. Bohužel jak kunovický, tak jarošovský jsou v nedohlednu.

Martin Š.

„zlepší podmínky pro pěší“. Aha. A proč na té křižovatce na úvodní fotce (třída Vítězství x Obchodní) oproti původnímu stavu zmizel přechod? Proč mizí pěší vazby? Jak se mají místní jinak než autem dostat na druhou stranu křižovatky?

Karl vB.

K tomu by mohlo poskytnout kvalifikovanou odpověď město Kunovice, které jistě celý projekt připomínkovalo…

navratp

Město Kunoviceje tiše rádo, že to platí ŘSD

Karl vB.

Řekl bych, že nemáte pravdu. „Stavbu v ceně 116 mil. Kč investuje Ředitelství silnic a dálnic ČR spolu s Městem Kunovice.“

Jan

Asi je to pokus nahnat více lidí do aut, pak se budou moct prohánět tou krásnou novou křižovatkou.

Martin Š.

Přesně tak. Protože tu křižovatku legálně překonám jen v autě.

Miroslav Zikmund

Proč jen v autě ? Absence přechodu „v blízkosti“ (tím se míní tak 50 metrů, což je na dohled) dovoluje chodcům přecházet vozovku i v místě, kde „na dohled“ přechod není ….

Frantík

Na kole 😛

Luboš Beneš

Koukám na stojan na kolo v zastávce. Z jedné strany bude kolo v silnici a z druhé bude blokovat cyklostezku. Nebo je to jen provizorní zábrana nad kanálem?

Mart

Tohle se ani stojanem na kola nedá nazvat, to je drátolam:) a dá pohodlně přenést. viděl bych to spíš na provizorní zábranu kanálu

Jenda-71

Třeba někoho napadne otočit jej o 90 stupňů.

Ondřej Šuch - Skanska

Ano, definitivní mobiliář se bude instalovat až na jaře.