Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Oprava lávky pro pěší na vyšehradském mostě začíná, vlaky nemusí zpomalit

Vyšehradský železniční most s lávkou pro pěší. Foto: Jan Sůra
Vyšehradský železniční most s lávkou pro pěší. Foto: Jan Sůra

Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) začne o víkendu s opravou lávky pro pěší na vyšehradském železničním mostě mezi Výtoní a Smíchovem. Rekonstrukce má být hotová do konce roku.

„Podařilo se dosáhnout dohody se SŽDC ohledně způsobu rekonstrukce, oprava může tedy začít,“ řekl ředitel investičního úseku Jiří Mayer. Na první pohled banální opravu lávky komplikuje totiž několik věcí.

Tou hlavní je památková ochrana mostu, která veškeré schvalování zdržuje. Druhou je po mostě vedoucí plynovod, jehož majitelé nedovolili kompletní vypnutí, ale vždy jen jednu ze dvou trubek a opravu jen mimo topnou sezónu od května do září.  Třetí je velmi špatný stav samotného mostu. „SŽDC nám kvůli tomu nedovolila zavěsit po celé délce na most lešení, z kterého bychom lávku opravovali. Musíme proto dělat opravu jen jedné strany a ještě po částech,“ vysvětlil Mayer.

Kvůli špatnému stavu hrozilo původně i to, že během opravy lávky budou muset vlaky při průjezdu o dalších dvacet kilometrů v hodině zpomalit, k tomu ale nakonec nedojde.

Jako první je na řadě lávka umístěná na levé straně mostu ve směru od Vyšehradu. Její oprava si vyžádá zhruba 15 milionů korun, zhotovitelem je Strabag. Druhá má přijít na řadu příští rok, její oprava bude dražší, protože je v horším stavu. Stavební firma lávku kompletně opraví včetně výměny dřevěné podlahy. Původní dřevěné trámy si TSK nechá.

Praha zavřela lávku loni v prosinci kvůli havarijnímu stavu, místo lávky jezdí přívoz. Důvodem uzavření lávky je plošná koroze ocelových prvků lávky. Dřevěná mostovka je zdeformovaná a vykazuje známky skryté hniloby, vnitřní zábradlí s výplní z pletiva je poškozené a neplní svou funkci.

3 komentáře

Klikni pro vložení komentáře
  • Obě lávky vesele chátraly mnoho desetiletí a kvůli opravě jsou uzavřeny současně. Paráda, co? TSK je dozajista překvapeno jejich havarijním stavem který je zaskočil. Mám takové kacířské dotazy do pléna – jak probíhala průběžná kontrola lávek? Skutečně nebylo možné napřed opravit jednu lávku a po jejím zprovoznění uzavřít a opravit druhou? Jak vlastně pracuje TSK? Možná by nebylo na škodu ten chlév soudruha Augiáše v Řásnovce vyčistit 🙂

    • Ono kdyby nespadla lávka v Troji,tak by to nikdo neřešil a chodilo by se po nich dál. Tohle beru jako alibismus. Je moderní nadávat na éru P. Béma na magistrátu,ale myslím,že za něj se alespoň něco stavělo. Teď je se vším problém a mám obavy,že ani podzimní volby nic nezmění.

    • Mám takový matný dojem (a mohu se samozřejmě co do mezitím uplynulé doby mýlit), že poslední větší oprava těch lávek (v podstatě jen výdřevy = poškozených fošen) se uskutečnila někdy před asi 30 roky, ale tehdy (pochopitelně a logicky) po jedné = nikoli jako současná uzávěra obou lávek najednou.

Newsletter

Partneři


Výběr editora