Oprava Kozí dráhy začíná, zakázku získal Viamont Servis
I po rekonstrukci budou na trati zavedeny pomalé jízdy.
Společnost Viamont servis získala zakázku na úpravy trati z Děčína do Telnice. Vyplývá to z údajů v registru smluv. Správa železnic za opravy trati, kterou měla udržovat v provozuschopném stavu, zaplatí 37,5 milionu korun, o tři miliony korun méně, než byla odhadovaná cena.
Pravidelný provoz na trati má být obnoven v dubnu příštího roku. Víkendovou turistickou linku z Děčína do Telnice bude zajišťovat společnost KŽC Doprava. Na trati mají jezdit čtyři páry vlaků každý víkendový den a o svátcích. Za provoz vlaků zaplatí kraj 2,1 milionu korun.
Podle zadávací dokumentace tvoří velkou část prací sanace skalních svahů podél trati. I po rekonstrukci má na řadě úseků zůstat pomalá jízda. „Důrazně doporučujeme, aby byla na vybraných úsecích zavedena pomalá jízda, která se v kombinaci s minimálním stupněm opatření jeví z hlediska prevence možné havárie jako efektivní z důvodu možného rizika nepředvídatelného pádu horniny do kolejiště,“ uvedla Správa železnic v zadávací dokumentaci.
Plán na opravu trati schválila v srpnu centrální komise ministerstva dopravy. Na první pokus ji odmítla, souhlas přišel v době, kdy se z ministra dopravy Karla Havlíčka stal náhle bojovník za záchranu lokálek.
Kraj přestal objednávat vlaky na této trati v roce 2007. V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice. Trať v říjnu oslaví 150 let od založení.
O obnovení provozu se mluví několik let, rozdílné názory mají přitom i obce a kraj. Část z nich volá po obnovení provozu, Děčín chce z tratě naopak cyklostezku.