Oprava Kozí dráhy začíná, zakázku získal Viamont Servis
Stanice Telnice na Kozí dráze. Foto: Rolf-Dresden / Wikimedia Commons
I po rekonstrukci budou na trati zavedeny pomalé jízdy.
I po rekonstrukci budou na trati zavedeny pomalé jízdy.
Ti lidé jsou snad zaplacení, přeci kdo tam žije, tak přeci cyklostezka mu dává menší smysl než trať. Jak jinak dopravovat těžké náklady do těchto míst, když už tu silnice je evidentně přetížená? Zároveň už nedochází ani k souběhu protože kraj v roce 2011 zrušil linku z Děčína do Chlumce přes Varvažov, zároveň se jedná o strategickou trať, jelikož je občas aktivní i zdejší výcvikový prostor Libouchec, navíc trati se před lety zastal i ombudsman. Navíc Krupka je nově v UNESCO, je tu i potenciál v budoucnu navážet turisty vlakem i z Německa přes Vejprty nebo Moldavu do Chemnitz či… Číst vice »
Ono je třeba vidět také trochu „za roh“. Stále se tady ozývají hlasy zmiňující M 810 (ex.152). Také zde bylo zmíněno něco o pokroku. Tedy proč se omezovat jen na vidinu těchto strojů? „Moderní motorové vozy jsou bezbariérové a mají zvětšený prostor pro přepravu jízdních kol. Do každého vagónu se tak vejde nejméně 10 bicyklů. Nízkopodlažní konstrukce umožňuje také snadné cestování lidem na vozíku, a tak jsou Jizerské hory a západní část Krkonoš snadno dostupné i lidem se zdravotním handicapem.“ https://www.krajskelisty.cz/liberecky-kraj/25989-do-jizerskych-hor-vas-doveze-i-vlak-na-jested-uz-se-nemusite-namahave-splhat-vede-tam-lanovka.htm A máte pravdu. Krupka je skutečně krásné město dostupné právě touto tratí které má mnoho co nabídnout (Krupka, Kyšperk,… Číst vice »
I kdybyste si na ten víkendový provoz půjčil motorak zvaný RS1, tak z toho druhou Moldavu neuděláte. Otázka totiž opět zní – kdo tím bude jezdit, až se první léto provozu svezou všichni zvědavci, nostalgici a drážní nadsenci? Do Krupky nikdo koleje neopravil, bavíme se o úseku Děčín-Telnice. Kolik lidí to využije? Jaký dává smysl jet do Telnice z Prahy nebo Úst nebo Drážďan, natož z třeba Comutova, Mostu, Varů vlakem přes zajížďku do Děčína? U Telnice je sjezd z D8. I z měst odkud to není zavlek je to nekonečné, jako z Lípy, Liberce. Moldava generuje cestující i z… Číst vice »
No jasně, kudy jinudy. Pokud bych tam jel já, tak se tam jinudy nedostanu. A znáte to o té první vlaštovce? Nyní do Telnice a následně třeba až do Teplic. Pak ta oprava bude mít smysl bez zbytku. Pak bude možné z D8 sjet do Teplic a vlakem se dostat do Děčína. A nebo …po D8 jen do Lovosic, Švestkovou do Mostu, následně moderním vlakem do Ústí a zpět do Lovosic lodí. A máte z toho atrakci jak víno.
https://www.youtube.com/watch?v=On_QYyOooDI
https://www.youtube.com/watch?v=kt2C71BKcKw
Jak koukám moje reakce na Váš příspěvek neprošla schválením. Znovu to nebudu vypisovat. Když je možné provozovat Švestkovou,tak proč by Kozí nemohla být součástí tohoto výletního okruhu (když už nic jiného)?
https://www.youtube.com/watch?v=On_QYyOooDI
Zavěrem snad jen dodám, že co kdo zanedbal, ať si opraví. Tuto debatu opouštím a počkám si co přinese čas. Přeji hezký den .
Svestkovou dráhu ale neopravil stát, soukromý investor ji výrazně vylepšil a zrychlil a spojuje za rozumný čas 2 města, z toho jedno s tramvajemi před nádražím. Do toho se na ní kraj sám rozhodl objednávat pravidelnou dopravu a tak neslouží jen turistům. Co spojuje Kozí dráha? Město Děčín s větší vesnicí Telnice, odukud většina lidí jezdí do Ústí. Dál pokračuje do Krupky, odkud většina lidí jezdí do Ústí a Teplic a potom pokračuje na vzdálené předměstí Teplic, kam z Krupky, Telnice ani Děčína skoro nikdo nechce a potom někam donikam. Když máte tak rád lokalky, tak raději dejte do kupy… Číst vice »
Když lidem, co tam žijí, dává větší smysl železnice, tak proč s ní nejezdili? A proč obce na trati intenzivně nejednají s krajem o zavedení pravidelné dopravy a nenabidnou její spolufinancování, když je pro ně tak důležitá? Zatím jsem registroval jen zájem Děčína o cyklostezku, i za podmínky že následně bude muset hradit její údržbu na svém území (protože to hradí obce) a zájem Telnice o vlak za podmínky že ji to nebude stát ani korunu na údržbě trati. A kraj je ochotný tam dotovat pouze turistické vlaky a na údržbě trati se také odmítá podílet. To je realita. Zbytek… Číst vice »
Kdepak Vy jste přišel k nicku? 😀Jednostranný postoj někoho, kdo není místní, problém se ho vůbec netýká a VHD ve svém okolí má dotovanou i ze státního rozpočtu? ☝
Cyklostezka by byla mnohem užitečnější než vyhodit peníze za trať, která je dožilá a nemá budoucnost. Nebo nemá větší smysl než jako turistická atrakce a to je dost málo. Cyklostezka by šla používat celoročně, od kolářů přes brusle, pěší, po lyže v zimě. Kolik lidí tam asi vlakem bude jezdit za takové 3 roky? Ale proč nehodit 37,5 milionu do kanálu. Populismus končící Anofertní vlády. Btw, zajímavé, slovo Anofertní už mi vůbec oprava pravopisu nepodtrhava červenou vlnovkou. 😀
70 letý senior o berlích tuto jistě využije. Jak jsem již jednou napsal je toto stavba pouze pro určitou skupinu a ne pro širokou veřejnost . A pokud by se měla už čirou náhodou stavět, tak ať neskončí někde v polích a nebo na rušné komunikaci jak to již zde máme. Nikdo neví co bude za 3 roky. Za 3 roky tam nemusí jezdit nikdo (pak klidně konzervace, ale tak, aby bylo možné kdykoliv začít provozovat) a nebo také můžeme zjistit, že cyklostezka s velkou slávou postavená je zbytečná a potřebujeme železniční trat. Ale nevím jestli údržba něčeho co leží… Číst vice »
Vážně věříte tomu, že senior o berlích využije 810, do které se leze jako do tanku?
Napsal jste to za mě. Ještě bych dodal, že by mě zajimalo, jak se 70 letý senior o berlích dostává do míst kam nevedou koleje?
Česká republika je velká a co někde bez větších problémů jde jinde může být problém. Stačí se na to pokusit podívat i z jiného úhlu pohledu. Co jednomu může být přínosem, pro druhého může být komplikací.
A navíc.. železniční tratě které tu máme nebudoval nikdo z nás. Budovali je naši předkové. To, co oni vybudovali my jako marnotratní synové v duchu hesla „po nás potopa“ zrušíme. Otázkou je, zda nám naši potomci za takové snahy o úspory a vidinu lepší budoucnosti poděkují a nebo se na nás budou dívat skrz prsty.
Předkové ty tratě budovali k tomu, aby se jim urychlilo cestování a zlepšila mobilita. Od té doby ale technologie značně pokročily a podobné lokálky dnes lidé téměř nepoužívají, protože jim jsou téměř k ničemu. Vedou daleko od zástavby a za rozumné peníze se k ní nedají dostatečně přiblížit, protože byste je musel dávat do podzemí, neboť lidé nestojí o koleje za barakem. Tratě jako Kozí dráha se rušily po celém světě. Jediné dnešní využití těch tratí je turistika a ani ta na nich nebývá moc velká, zato náklady na jejich údržbu a další provoz jsou vysoké. Pokud chceme udržet na… Číst vice »
Také názor. Ano, máte pravdu. Budovali je mj. z tohoto důvodu. Ale také z důvodu snazší přepravy nákladu. Víte, ono kdyby se trať používala a neleže takovou dobu ladem možná investice do opravy nemusely být tak vysoké. Navíc nyní je doba, kdy ceny všeho výrazně vzrostly. A pokud lidé nestojí o koleje za barákem ,tak to potom si holt nesmí stěžovat, že mají dráhu daleko. Stále platí a platit bude, že „není člověk ten, co by zavděčil se všem“. Pro někoho dráha daleko, pro jiného moc blízko. Až jednou bude potřeba nějaká rozsáhlejší oprava silnice (a že tato lokalita ohrožena… Číst vice »
Ti lidé si nestezují, že mají dráhu daleko, ti lidé vůbec o dráhu nestoji. Asi je to pro vás obtížné pochopit, ale ti lidé žijí bez dráhy 10 let a nijak se z toho nehrouti. Nejezdili tím už dříve. Kromě jednoho starosty z Telnice tu trať obce vůbec neřeší. A nákladní doprava na této trati nikdy významná nebyla. Udržovat trať jen kvůli turistickým spojům a objízdné trase jednou za 20 let je ekonomický nesmysl. Také neudrzujete a negarazujete napořád svá dřívější auta pro pripad, že by se vám jednou za 10 let ještě mohlo hodit. Aby ta trať měla smysl… Číst vice »
Jak jsem napsal výše. Třeba je přitáhnout z Jizerek. Ale dokud se to nezkusí, tak se to nezjistí. A co se týče kvality oprav silnic, tak by bylo moc krásné, kdyby tato vydržela 20let. Jenže vzhledem k množství těžké nákladní dopravy bude oprava nutná daleko dříve. A auto je trošku jiná věc. Jeho pořízení není až takový problém. Ale zrušte trať a za 10 let chtějte postavit znovu. 10 let je dlouhá doba a příroda je mocná čarodějka.
Kdo a proč ji bude chtít postavit znovu? Kvůli půlroční uzavírce silnice? Uzavírky silnic se dělají i v jiných údolích a nestaví se kvůli tomu železnice. Turisty z Jizerských hor? Proč? Proč do okolí Telnice? Nemyslíte, že lidé sami vědí, kam chtějí jet. Já teda nejezdím ani do Jizerek ani do Krušných, preferuji Jeseníky, Šumavu, slovinské Alpy a Tatry v okolí Zuberce. A pro menší výlety stačí Brdy. Tak nějak nepotřebuji udělat tour po českých pohořích. V Krušných horách jsem párkrát byl, ale raději pořádně poznám par pohoří, než abych honil kvantitu a do každého si zajel na 2 vylety,… Číst vice »
předkové tady taky 40 let budovali socialismus a my jsme jim to tak marnotratně zrušili …. hanba nám!
Asi jsem zcela nepochopil souvislost. Jen stále čekám, jaké se zde objeví argumenty pro to, že se oprava nevyplatí a že by cyklostezka byla lepší. Zatím jich moc nebylo.
Počet lidí co za rok využije trať versus počet co využije cyklostezku? K tomu v případě tratě dražší udrzba infrastruktury a nutnost dotovat provoz samotných vlaků. To vyjde o dost dráž než údržba stezky. Z toho celkem jednoznačně plyne, že nechávat železnice na turistiku se vyplatí jen tam, kde je potenciál na výrazně více cestujících za rok, než počet uživatelů cyklostezky (což nejsou jen cyklisté, ale i pěší, bruslaři a v zimě lyžaři). Alternativní důvod pro ponechání tratě může být její historická či estetická hodnota, ale to se kozí dráhy nijak netýká. Poslední důvod může být významná nákladní doprava, která… Číst vice »
To byste koukal, kolik práce je s cyklostezkou a její údržbou a kolik to v reálu spolkne peněz. Klidně by mi necyklisté mohli předhodit, že i pro mne cyklostezky dotují ze svých daní a že to dotovat nechtějí.
No srovnávat Kozí dráhu s dvojkolejnou trati z Děčína na Lysou n. Labem to asi není úplně na místě. Nehledě na to, že tam je nezadbatelná nákladní doprava. Nikdo neví jaký potenciál má Kozí dráha. Já jako podnikatel bych nešel do něčeho o čem bych nebyl přesvědčený, že má smysl. KŽC zřejmě potenciál vidí, jinak by se do toho nepouštěli. Zakladatel KDS začínal s jedním brejlovcem a dneska má solidní byznys. Neříkám, že KD je výhra v loterii, ale ani to není žádný průser. Ona kdyby SŽ dělala co má, tak to nemuselo stát 40 milionů.
Do 810 se leze jako do tanku? Já myslel, že 810 má schody nahoru a do tanku se leze poklopem dolů. Ale ano, máte pravdu. Patrně jsem zapomněl, že pomoc druhému je dnes již ojedinělým úkazem. A dále silně pochybuji o nasazení nízkopodlažních autobusů. Ono pokud budou koleje je možné provozovat i jiné jednotky a ne jen 810. Pokud koleje nebudou, je jakákoliv další diskuze zbytečná.
a k tomu poklopu na tanku se dostanete jak?
co se tyce autobusu, tak jizdni rad linky 432 uvadi, ze „vsechny spoje zajistuje nizkopodlazni vozidlo“.
jeste ze ti vasi chromi starici nejsou odkazani na sotouse a dalsi magory, kteri by je hnali na kopec a do 810…
Pokud je tomu tak, tak v pořádku. To však nic nemění na tom, že investice do opravy tratě nejsou vyhozené peníze.
Znovu se ptám, kolik ta trať bude vozit ročně lidí za dejme tomu 3 roky? Záměrně se neptám na první léto po zprovoznění, kdy si ji spousta lidí po letech projede ze zvědavosti nebo nostalgie nebo z nadšení pro zeleznici. Kolik z nich se vrátí i za rok, natož za dva? Protože ta oprava se nedělá na rok. Uvědomte si, že turistických železnic je v naší zemi několik desítek. To je obrovská konkurence železnic samy sobě. Tohle se bude postupně samo od sebe regulovat, protože tolik nadšenců na vylety vlakem tu není a nikdy nebude a mladší generace jezdí na… Číst vice »
Já to vezmu z jiné strany. Kolik je tam lidí, co tam žije trvale? Nebo snad jde jen o rekreační oblast? Nikdo vám neřekne, co tady bude za rok natož aby vám řekl co bude za roky tři. Mladší generace možná jezdí na výlet autem. Možná si ještě nevšimli, že musí následně vždy vracet do výchozího bodu. Já přeci vůbec neříkám, že by trať měla být jen turistickou atrakcí. Trať by měla být provozovaná. Jde jen o to vymyslet využití i mimo osobní dopravy. Ale to my všechno raději naložíme na náklaďáky a necháme projíždět centry obcí. Věřím tomu, že… Číst vice »
To jsou vaše zbožná přání. Z hlediska osobní i nákladní dopravy to byla jedna z nejméně využívaných tratí v kraji. Kolik lidí tam žije nehraje roli, v Praze na sídlišti Řepy žijí desetitisice lidí, nádraží je hned u tramvaje a stejně žádné davy vlakem nejezdí. Jednoduše jim nic nepřináší.
Ale po téhle úplně zbytečné trati 810 jezdit bude, tak je nesmysl fantazírovat o něčem jiném…
Máte pravdu. Nemá smysl cokoliv řešit neb rozhodnou jiní. Toť vše.
Stejně tak sedmdesátiletý senior o berlích nevyužije nádraží v polích na okraji vsi, aby se svezl starou osmsetdesítkou. Půjde na autobus. Co tam máte dál?
Tak třeba mě napadá dále nějaké vysvětlování osobě s PAS to, že již nemůže jezdit vlakem jak je zvyklá, ale MUSÍ začít jezdit autobusem.
Možná jste byl dlouho v kómatu, ale člověk s poruchou autistického spektra tím autobusem musí jezdit už víc jak dekádu…
Ano, já to myslel všeobecně a vtáhl i k jiným tratím, jichž se má dotknout omezování či rušní dopravy. Nebylo to myšleno přímo na tuto trať. Cílem bylo poukázat i na takové důvody, které někteří lidé mohou mít. Není to jen o příznivcích železnice jak zde již několikrát zaznělo. Tedy se omlouvám.
Tak jasný, ve všeobecné rovině je to asi pro takové osoby potíž, to souhlasím, ale zrovna v kontextu Koziny tenhle problém padá.
Hmm a jak osoba s PAS jezdí tam kde nejsou koleje?
Autobus, auto, metro, tramvaj, pěší cesty atd. Lidé s poruchou autistického spektra jsou jedineční každý po svém, těžko hledat dopravní prostředek, který by vyhovoval všem…
Jo v zimě na kole…kolikrát tam pojedeš ty na tom kole?
My si tykáme?
V zimě na běžkách.Tuto zimu tam „běžkovala“řada nadšenců.
Cyklostezku by využívalo kolik lidí, a jakou by měla cenu?
A kolik lidí bude za pár let, až opadnou zvědavci, nostalgici a nadšenci do železnice, jezdit po té trati. Bude jich aspoň tolik, kolik by využilo cyklostezku? Teď se to s velkou pompou opraví a za 5 let tam bude jezdit 20 vlaků za rok a po zbytek roku to bude akorát zarůstat, místo aby to sloužilo jako stezka pro cyklisty a v zimě běžkařum.
Opakuji!!! Kolikrát tam ty pojedeš na kolo a na lyže? Odpovím si sám, 2x nula. Hlavně že tu blbě kecáš.
Dost arogantní a hloupá reakce.Já např. jsem tam byl na běžkách asi 10 krát.Na kole po Labské stezce do Děčína jezdím tak dvakrát týdně.Byla-li by stezka po trati,vracel bych se po ní.Za rok by to bylo…To dokážete/možná/ spočítat,
Pane Nevychovaný, kolikrát tam pojedete vlakem na výlet? Každý vikend v roce? Dejme tomu, u vás by mě to neprekvapil. Myslíte ale, že ostatní si také z Kozí dráhy sednou na zadek, zamilují se do ní a vykaslou se na všechno co dělali doteď a začnou tam jezdit? Troufám si odhadnout, že projet se z Děčína po nové a od silnice oddělené cyklostezce do podhůří Krušných hor přitáhne rozhodně víc lidí, než vlak pendlujici tam o vybraných vikendech. I místním to bude k něčemu, protože to budou moct využít i v úterý v září nebo v pondělí odpoledne v květnu… Číst vice »
Jak se říká: „Prodáš jen jednou. Stejně tak by se mohlo říkat „zrušíš jen jednou“. Jak se jednou něco zruší pravděpodobně již nikdy nebude na to to znovu obnovit (znovu vystavět).
A jak je to s tím, že konzervace nastane tehdy, pokud po trati neprojede stanovený limit vlaků?
Tohle je velmi zajímavá reportáž (a takových je více):
https://www.youtube.com/watch?v=Tv-zNSJA6K0
Jsem rád, že žiju ve státě, který:
– nemá podfinancované školství, zdravotnictví, nárůst dluhu jak Řecko před krachem, tratě pro ZDS s rychlostí 40 km/h
– má zajištěné peníze pro stále se zvyšující počet důchodců, rozpočtový přebytek, v dobrém stavu infrastrukturu, dostatečnou kapacitu železnic pro nákladku atd.
A může si tedy dovolit vyhodit 40 míčů za turistickou atrakci, stejně jako lodní výtahy a zvedací mosty.
Vážně super!
Když to přirovnáváte např. ke starobním penzím, věděl byste, kolik Kč by se z těch 40 mil. Kč dalo měsíčně přidat každému starobnímu penzistovi? 🙂
Jasné že je to všechno relativně drobné. Ale halíře dělají talíře a těch zbytečných projektů je u nás čím dál víc. A reálně je to všechno na dluh který zaplatí naše děti.
A ty se poučily z chyb rodičů, takže pro budoucí generace – důchod každý sám za sebe… 😀
halire dělají talíře…bože…do jakého barana jsi dal dušu…
opravdu reste podstatné. ne kozí dráhu. ale platy a počet zaměstnanců veřejného sektoru. důchody. nedostatek pracovní síly aj. ne tohle.
Ne haliře nedělají nic, stejné už jsou zrušeny, s nedostatek pracovní síly je páč firmy v Česku platí almužnu a jsou lakomý.
Takže ve státním máme dělat zadarmo? Na platech se v době nedostatku zaměstnanců fakt ušetřit nedá.
Tady jde spíše o to, že udržujeme tratě, které měly být už dávno zrušeny pro svůj neekonomický a pomalý provoz. Ušetřené peníze se mohly lépe investovat do úpravy koridorů a přípravy VRT.
A do Mošnova vlaky stále jezdí, oj vej…
No ta VRT je lidem na vesnicích platná. A když už by jí chtěli využít tak jak se k ní lidé dostanou ? Aha, jasně, asi autobusem. Tedy přeji příjemnou cestu po silnici. Představte si situaci: Doba sklizně a přepravování sklizně na vlecích (s nejvyšší povolenou rychlostí 40km/h) 20 kilometrů daleko, za traktorem a to navíc v době, kdy lidé jezdí ze zaměstnání…parádní zážitek. A nyní se pojďme bavit o tom co je pomalé. I vlak jedoucí pomalu (ale přímo) bude mnohdy rychlejší než silniční motorové vozidlo. Už jen třeba z důvodu velkého počtu objízdných tras kvůli opravám.
ja jsem z oblasti, kde zadna lokalka nevede a kde kazdy rok probiha sklizen.
a nevsiml jsem si, ze by skliznova doprava (mimochodem nevim kde zijete, jsou to kamiony nebo nakladaky, ne traktory) nejak paralyzovala dopravu v okoli.
debilnejsi argument pro lokalky jsem uz dlouho nevidel.
Tak tomu věřte. Tomu, že toto existuje. 10 kilometrů v koloně (a že ta kolona bylajiž po kilometru opravdu dlouhá) za traktorem jedoucím 40km/h bez možnosti předjetí (zákaz nebo nevhodné rozhledové poměry). To je jedno omezení. Následně z toho vyplynou nedočkavci ostatní účastníky uvádějící do nebezpečných situací. Ano, stejnou trasu jeli předtím i dva tahače s návěsem. Ale i traktor a krátce po něm fastrac. A na mapě jsem to zkontroloval. Skutečně minimálně 20 km. A nebyla to řepa či jiná plodina ale nezakrytá řezanka z kukuřice . Argument? Psal jsem to proto, že mimo osobáku a náklaďáků v té… Číst vice »
to je pozoruhodne. takze vy jste jednou jel pomalu za traktorem a z toho vyvozujete nepouzitelnost autobusu, jo?
Nemluvím o nepoužitelnosti.Mluvím o tom, že vlak má nespočet výhod oproti silniční dopravě.
Vlak jede přímo, po své trase, má přednost a není ovlivněn povětrnostními podmínkami snad jen s výjimkou spadlých stromů na trať. Autobus musí čekat na přejezdech, zpravidla jezdí z bodu A do bodu B delší trasou, dojezdový čas je ovlivněn dopravní situací a stavem vozovky. V zimním období stačí aby silničáři zaspali a cesta se tak může výrazně prodloužit. Snad jen drobná poznámka, že nežiji ve středních Čechách kde jsou sněhové podmínky výrazně odlišné od těch našich.
Vlak má skutečně mnoho výhod. Ale bohužel je dost drahý a ne všude se vyplatí.
Aha, takže podle vašeho přístupu:
Lokálka v oblasti Městec Králové jezdí 45 km/z celoročně.
Takže se započtením cesty na vlak je cesta ještě pomalejší než tím busem.
Mimochodem prosím poraďte mi vlak který v této trase pravidelně vozí více než 5 lidí, ještě jsem to tam nikdy neviděl a rád bych se podíval.
A také žiju na vesnici kde také překvapivě probíhá sklizeň a žádné takové problémy nemáme. A mimochodem nemáme lokálku a věřte že se dá zařídit i bez ní.
Neporadím, nevím. Ale i těch 5 lidí co tím vlakem jezdí tento využívá z nějakého důvodu. A protože se jejich doprava nevyplatí tak jim řekneme ať si to zařídí sami a nebo se přestěhují ? A pokud nemáte v dosahu železnici tak je logické, že autobusová doprava je pro Vás lepší variantou.
Pro těch 5 lidí by bylo levnější poslat taxík.
Zdravím. Tak dnes se situace opakovala a stejný traktor se stejným nákladem opět jel. A pochybuji, že to vezl odjinud. Pro zajímavost Massey Ferguson 6465 Dyna-6 . A podívejte se na hodiny.
Tak je traktorista idiot, co neuhne, no.
Omlouvám se Vám, Tomáši, za tento komentář. Je vůči Vám zbytečně útočný a agresivní. Vy se vyjadřujete slušně a to bych měl oplácet stejnou mincí
jo, za 40 mio na koně by mohly být alespoň dva propustky
Je mi jasné, že si vyloužím hromadu mínusů. Jen si prosím mínusáři uvědomte, že dneska už vám lokálkou, která je časově max. konkurenceschopná jízdnímu kolu mnoho lidí nepojede, bo čas je drahý. A takových lokálek u nás není málo. Dále si vemte, že ty lokálky často vypadají jak za časů Š120 a ať si srovnají Š120 s dnešní oktávkou. Prostě jiná liga. A na modernizaci všech prostě nebude. Čili mě napadají 3 scénáře: A) Udržet nyní všechny lokálky a postupně rušit pro nezájem (silnice je už dnes mnohdy o tolik rychlejší…). B) Tam kde je potenciál pro PRAVIDELNOU DOJÍŽĎKU (tj… Číst vice »
Tak s tím tady neuspějete,různí Františci to mají tak, že vlak je víc než život.
jojo, kam si v autobuse dojdete na zachod. nebo treba jizda za traktorem je pomala.
No vidíte. Sám jste našel argument, proč je pro některé skupiny obyvatel lepší vlak než autobus.
jo. a taky je detem v autobuse spatne. a taky tam neni stolecek a nevozi to kola a hlavne, a hlavne… NEPLATI TAM REZIJKA ☠☠☠
A) – lokálka je prakticky vždycky rychlejší, než bus, a vždy je násobně pohodlnější. VHD má být pro všechny, ne jen pro ty, co „jinak nemůžou“ B) – Ten je prakticky všude, jenom by ty trati musely být v adekvátním stavu, s adekvátním taktem ve špičkách a s moderními vozidly. A NE, NEMUSÍ. Narozdíl od vás mám urbanistický vzdělání, a tak vím, že lidi jsou ochotný na lokálku jít až dvakrát dál, než na bus, protože je to prostě výrazně příjemnější způsob dopravy s lepší společenskou image. Potvrzuje to i zkušenost z německa, kde je docházková vzdálenost k autobusu 600m,… Číst vice »
Lokalka rychlejší a násobně pohodlnější? A máte na to papír, nebo je to jen váš subjektivní dojem? Kolik lidí docenî tu lokalku?
Násobně pohodlnější samozřejmě je, pravděpodobně vhd příliš často nejezdíte. i v 810, které já sám nepodporuju, je tak dojnásobek místa na nohy a batoh a nesrovnatelně plynulejší jízda, než v moderním příměstském autobusu. Lokálku docení všichni, i ti co s ní nejezdí, protože se jedná o městotvorný prvek a o prvek rozvoje venkova, kdysi o tom byl i moc pěkný článek na alarmu, doporučuju. Co se rychlosti týče, třeba taková Kouřimská lokálka i s traťovou rychlostí 30km/h vychází s návazností na Sp v Pečkách jen o 15 minut pomalejší, než autobus s návazností na ten samý Sp v Brodě, u… Číst vice »
A) Silnice i ve smyslu auto. Když vlak může časově konkurovat maximálně bicyklu je to smutné.
B) Přepravní proud rozhodně všude není. Pokud ve směru dráhy je, je to výhra. A opět: pro cestující je vlak bezesporu lepší. Ale taky je bohužel 3x-4x dražší. Jsem vzděláním dopravák a tak bych o dopravě snad měl něco vědět 🙂
C) Jistěže lokálky nejsou jediným rozhazováním peněz.
I když to tak možná nevypadá nejsem rozhodně příznivcem masivního rušení ale promyšleného zvýšení efektivity. Tedy aby vlakem jezdilo co nejvíce lidí a toho s 810 šinoucí se 50 km/h mimo směry dojížďky nedosáhnete.
Tak mě by zajímalo, jakou investici by představovalo vybudování cyklostezky. Od oněch 40 mil. to nebude daleko.
Já jsem pro obnovení železničního provozu až do Oldřichova.
Na 100% víc.
V případě opravy není tolik možností jak ulít něco kamarádům nebo strejčkovi.
Lidé by se měli už konečně umět poučit z minulosti. Nějaké odpovědi jsou zde:
https://www.youtube.com/watch?v=-730XYsg4oU
Nikde jsem nepsal že jsem pro cyklostezku.
Když mohl Stř. k. vyhodit loni 990 milionů za rozvoz vzduchu autobusy…
Ono kdyby se udržovalo a používalo možná by ta částka nebyla tak vysoká. Ale ano, pouze víkendová a sváteční doprava je málo . Pokud bude tato trať používána „svátečně“ tak pak nechápu, proč by nemohla být používána i ve dnech všedních. Každopádně lepší tohle, než „konzervace“.
vzhledem k tanci stovek miliard…aby ten estebacky grazl byl znovu zvolen…mne 40 mio za nějakou morálku nechává zcela v klidu.
No, asi tak
Super, těším se na výlet!
Cyklostezku nechce Děčín, ale Ondra Smíšek.
Alespoň něco. Ale s těmi pomalými jízdami to je smutné. Člověk by čekal, že za bezmála 50 milionů to bude bez pomalých jízd. Případně, když už se do toho jde, zdali teda nebylo možné nějaký milion přidat a rovnou to udělat pořádně.
A co čekáte, že za necelých 50 mega z toho postaví koridor s maximálkou 160 km/h? Celý tenhle nesmysl s udržováním lokálek je jen vyhazování peněz daňových poplatníků z okna.
Mohu se zeptat? Jezdíte čím a bydlíte kde? Já (můj osobní názor) vidím jako nesmysl právě ono rušení tratí, konzervaci co konzervací ve skutečnosti není (je to jako by člověk zavařoval ovoce a předem věděl, že ho vyhodí) a i výstavbu něčeho tak zbytečného jako je cyklostezka. Cyklostezka totiž bude ve výsledku sloužit jen těm, kterým ono použití jejich zdravotní stav umožňuje. Ale zapomíná se na seniory a na osoby s hendikepem.
tak ono to uplne nestoji jako dilema cyklostezka nebo obnova tehle trati odnikud donikam. zasadni je, ze tech 40 milionu je skoda samo o sobe, i kdyby tam rostly koprivy.
a seniori a osoby s hendikepem budou behat celi ricni do kopce nad vesnici a tam se soukat do sukafonu, ze?
Pokud nebudou mít jinou možnost tak ano a možná i rádi. I kdyby měl každý člověk auto…..jaká je pravděpodobnost, že se nikdy neporouchá a nebude nutné ho odstavit do servisu? Neznám servis, který by auto dokázal opravit během jednoho dne. Ale rozumím tomu, že co člověk, to názor.
https://www.youtube.com/watch?v=exHY9o631wY
Celé zástupy seniorů s berlemi a vozíčkářů již jistě netrpělivě čekají, až je od sociální izolace zachrání vůz 810, tak prosnulý svou bezbariérovostí a pohodlím!!!
ale má záchod!
Bude se jezdit podle D3 nebo podle D1 jako do Lednice?
Děkuji, jsem rád za podporu turismu v Ústeckém kraji.
Turistický charakter podpořený pomalými jízdami, které zároveň zvýší spotřebu nafty…
O Viamontu jsem už hodně dlouho neslyšel, překvapilo mně že ještě existuje.
To bude zřejmě nějaká malá část, která se trhla od Viamont DSP a paběrkuje.
Z Viamontů jsou dnes GWTR, PKP CI a Strabag.
Strabag existoval dávno pred Viamontem.
Nastudujte si veřejné zdroje…to, že jste o něčem (někom) dlouho neslyšel nic neznamená…není Viamont jako Viamont..
A co třeba opravit zbytek do Oldřichova.To by chtělo také.To je jako koupit kolo a nemít nohy.
Tohle starý kolo bych zahodil…
A to já na něm zase jezdím. Generálka stála méně než nové a vlastnostmi mi navýsost vyhovuje. 🙂 Pokud jde o vlak, vzal bych to s turisty rovnou i do Duchcova. Také kamionů je kolem zatím až až…
Ano, co je staré je k zahození. Jenže i 30 let staré auto může sloužit stejně dobře nějaké nové. Samozřejmě s omezeným komfortem a s ohledem na provozní vlastnosti a schopnosti. Pokud totiž někdo takové auto má a nemá na nové je to stále lepší než chodit pěšky.
To mají asi naplánované až na příští rok.
On se ten západní způsob (úplné přerušení provozu a úplné úpravy) k nám ještě nedostal…
Mně to spíš připadá, že někomu vyhoví drobnými opravami, ale zároveň pořád sledují cíl odradit co možná nejvíce přeprav od kolejí – viz doporučení pomalých jízd…
Ta první část se zde ujala celkem dost – úplné přerušení provozu.
Vždyť tam je úplné přerušení provozu 😀
Ahoj To mate Pravdu chtelo by to opravit až do Oldřichova pamstuju si že lidi tu jezdili na Jezero barbora z Dečina a trat bila plne využivana i od sklaren
V době lockdownu jsme s dětmi prošli z Oldřichova až do Chlumce a trať není v tak špatném stavu. V Lesní Bráně a Novosedlicích jsou koleje vonící novotou, za Uncinek je kolek krásné rovná. Naopak za Lesní Bránou je trať velmi vlnitá. Ve stanicích jsou zdemolované výhybky. Myslím, že zprovoznění by nebylo tak náročné.
Chybí nám úsek pustinou z Chlumce do Telnice.
Bude to i někdy sjízdné, až do Oldřichova? Budou zase jezdit autobusy do Bohosudova k lanovce, jako dříve, jako NAD?
Možná, až se vymění správcovský aparát od vrchu až dolů, a bude zase zájem na koleje ty přepravy opravdu dostat.
Je zajímavé, že Smíšek z ČVUT (fakultách dopravy) lobuje za cyklostezku… 🤮
Zcela v pořádku. Podle mého je odborníkem na moderní dopravu. Nikoli fanatikem hájícím za každou cenu výdobytek devatenáctého století.
Fakt se těším na ty „davy turistů“ co příští rok oblehnou Kozinu.
Tak ono to kolo od roku 1817 nějaký ten pokrok udělalo, ale vývoj drážních vozidel za posledních 150 let taky nestál na místě. Takže teď tak nějak dumám, který že to výdobytek z 19. století vlastně máte na mysli? Kolo, železnici, nebo ještě něco jiného?
Železnice se samozřejmě vyvíjí jako vše ostatní, přežitek je v tom že se špatně přizpůsobuje její trasa aktuální poptávce po dopravě, tak má smysl jen kde jsou silné přepravní proudy. Když trať nemá silné přepravní proudy ať je klidně provozována jako turistická ale ne ze státního rozpočtu v režimu jako třeba Zubrnice.
Právě tam a tehdy, kde kdy nejsou silné přepravní proudy, je na místě dostatečné ale ne přehnané zajištění dopravní obslužnosti (interval 1 až 2, nejvýš 4 hodiny, ne nutně všemi směry přímo, ale aspoň nějak) na veřejnou objednávku z veřejných peněz, aby se omezil efekt oblastí, kde „chcíp pes“. A o oblasti mezi Děčínem a Oldřichovem to platí určitě také, železnice pak je tam vyloženě přirozenou páteří dopravy.
S intervalem 2 nebo dokonce 4 hodiny vám s tím budou jezdit jenom šotouši na výletech kteří to nezaplní. Kde nevychází ve všední dny alespoň hodinovej takt se má nasadit menší levnější vozidlo které pojede častěji.
jasny, misto autobusu po hodine je lepsi mit vlak po dvouhodine.
Zubrnice objednává a financuje Ústecký kraj.
Asi koňku
Co je ta moderní doprava? 85 % všeho na přetížených a stále se rozlézajících silnicích, za současného zákazu vylepšovat užitné vlastnosti železnic a doplnit kolejovou síť?
frantisku, nemel jste nekdy pocit, ze jste dusevne chory, nebo mentalne nedostatecny?
z druhe casti vasi vety usuzuju na lehci vrozenou debilitu nebo uraz hlavy.
Nezkoušel jste si někdy před odesláním přečíst příspěvek ještě jednou?
Co konkrétně je na tom zajímavé?
Asi tak. Na školách stále přetrvává vize, že moderní jsou silnice, dálnice a parkoviště všude pro každodenní dopravu, zatímco vlaky máme hlavě na ‚poměřování pindíků‘ v rychlosti průletu krajinou a na focení. 🙂
Ne že by mě to netěšilo, ale nebude stavební sezóna zrovna končit? Dají se některé práce dělat přes zimu?
Prořezávání náletových dřevin?
Je jich tam tolik, že se zabaví na celou zimu?
Minulý týden převzali staveniště a tento začít pracovat. Smlouva s Kžc na příštích 5 let je těsně před podpisem,má platit od 1.10.21 do 1.22.26. Základním vozidlem bude mnohými opovrhovana…. 810.Je podepsaná minismlouva na 9 a 10 října 21 na oslavu 150 let, asi pojedou autobusy.
Takže na trati budou kvůli nebezpečí pádu horniny na trať nadále pomalé jízdy? Nějak nechápu, jak by tomu zabránila „konzervace“ pod asfalt cyklostezky. Nebo by i na cyklostezce zavedli pomalou jízdu? Asi jsem mladý už hodně dlouho na to, abych to dokázal pochopit. Když tedy pominu skutečnost, že udržovat tratě sjízdné je základní a jediný důvod existence SŽ (s nebo bez DC). Jinak by přece stát tuto organizaci vůbec k ničemu nepotřeboval a nemusel si ji vůbec platit.
No to je úplně jednoduchý, na cyklostezku se dá značka pozor nebezpečí pádu kamenů, vstup na vlastní nebezpečí a je to vyřešeno.
Tak paráda, tam bych se opravdu vypravil.
Přes cyklostezku, kde mi hrozí pád balvanu na palici bych určitě vzal i haranty.
Spíš bych se nakláněl k názoru, že suma za postavení cysky v podání jejich podporovatelů, by nebyla ani zdaleka tak nízká, co si „vycucali z prstu“ jak je vidno
Já bych tam vzal s ledovým klidem tchýni, ale pro jistotu bych ty kameny musel ještě víc uvolnit. Nejlépe nějakou výbušninou.
😀👍👏 ale pst 😉
Opravu na cyklostezku by zaplatila Unie?
Cyklista na cyklostezce má povinnost jet tak, aby před ležícím kamenem dokázal zastavit. To byste měl znát.
Přičemž mějme na paměti, že cyklista na bývalé železniční trati sotva pojede tak rychle, aby na něj překážka vybafla za zatáčkou a on to nestihl ubrzdit. Musel by jet výrazně přes 40 km/h, nebo mít v nepořádku brzdy.
Že by ho padající kámen přímo trefil, to je krajně nepravděpodobné. To ho spíš napadne bachyně bránísí selata.
To Vám jen tak připadá. Při 37 km/h jsem letos nestihl dobrzdit na cyklostezce před padající větví. Pokud zadní kolo „píše“ čáru a přední brzdí tak, že se to zadní zvedá – tudíž musím s citem, tak už nevím, jak ještě víc by to mohlo brzdit. Mám už jen MTB a trek. Na tenkých silničních to bejvalo ještě horší. Posledních zhruba 20 let u většiny kol není problém v účinnosti brzd, ale v tom, kolik toho brzdného účinku se dá ještě přenést na asfalt/beton/šotolinu/cokoliv. A1
Asi v Semtíně nestíhají…
Protože menší proklestění trhavinou by se hodilo i jinde (173, 200, 310…)
Na místech, kde může spadnout strom nebo skála, bych zavedl pomalou jízdu do 100 km/h, ať už pro vlak, nebo pro cyklisty.
Vidíte, já na té konkrétní cyklostezce omezení rychlosti nezaznamenal ☺
A nepomalé jízdy budou zavedeny kdy?🙂
Nejpozději s TJŘ 2042 😀
Paráda. Tak doufám, že se tu zase nevyrojí hateři, kteří budou křičet, jak se měla celá trať raději zrušit.
Přesně, pomalý jízdy, osmsetdesítka v původním stavu a lišky dávající na konečné dobrou noc. To bude taková paráda, že nám z toho všem bude přecházet zrak 😆.
Hlavně když to bude fungovat.
Když sami jinou možnost nepřipouštíte („je to moc drahé“) a všemožně se jí bráníte, to pak máte s tou schizofrenií těžké. 🙂
Připouštím možnost tu trať nechat spát a dokud se nezačne znovu zvedat ekonomika a s tím i příjmy krajům, nevymýšlet ani vlak, ani cyklostezku. Budovat turistické atrakce ve chvíli, kdy vám stát snižuje příjmy do krajské kasy, jen abyste naplnili svůj předvolební program, mi přijde jako obyčejný populismus. Až přijdou zase dobré roky, pojďme se bavit, co s tou tratí dál. Ale ne teď, když žijeme jako stát na dluh a prognóza, ať už přijde jakákoliv vláda, je na příští roky nejistá. Až na to bude, ať si tam kraj dotuje provoz klidně teleportu, teď ale bojuje s tím, aby… Číst vice »
Je možné nechat trať jen tak „spát“? Bude vůbec možné jí potom obnovit? Já se obávám, že za tu dobu co bude jak říkáte „spát“ venkov vylidní, mladí odejdou do měst mj. z důvodu špatné dopravní obslužnosti a ekonomickou situaci to ve výsledku zhorší. Navíc turismus je určitý zdroj příjmu stejně jako počet obyvatel.
Omlouvám se za skepsi, ale věříte, že dobré roky přijdou? Možná ano, ale v dohledné době to asi nebude.
Právě proto, abychom zabránili vylidňování venkova, musíme přestat dotovat relikty minulosti. Smradlavá osmsetdesítka s patinou z roku 1975 lidi z venkova spíš odradí, než přiláká, nehledě na to, že ta trať je dneska mimo centra obytné zástavby. Ekonomický růst tu stále je, sice se teď ochladilo, ale s dobrou rozpočtovou politikou se z toho dostaneme. Hlavně hlavu vzhůru.
Zvykejte si. Není to v lidské historii až tak dávno co se chodilo pěšky. Otázka je, co je lepší. Zda cestovat rychlostí 80 Km/h a nebo rychlostí chůze tj. cca 4Km/h.
Vítejte ve světě SŽ, kde je pomalá jízda standardem, ale pořád lepší než by to nezprovoznili vůbec.
A čemu ta pomalá jízda bude vadit? Ta trať bude sloužit jako atrakce. Když se na kolotoči projedu déle za stejné peníze, každý to ocení.
Ani tam nevadí, že vlak s turisty může jet pomalu. Vadí to, že musí každý vlak (i lokomotivní) kvůli tomu, že trať nebude dostatečně zabezpečena.
A tam bude v jednu chvíli víc 810 KŽC ? Jedna 810 vyjede z Děčína a zase přijede.Trať bude na plánovaný provoz zabezpečena dostatečné.
on asi myslel spis zajistena proti padu kamenu…
Vzhledem k neustálými rozjezdy zvyšované spotřebě nafty to za úplně stejné peníze určitě nebude.