Poslanci řešili záchranu Smartwings, chtějí systémovou podporu
Odstavená letadla společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Členové podvýboru pro letectví a vesmírný program začali řešit problematiku státní podpory letecké společnosti Smartwings. Redakce Zdopravy.cz sledovala jednání on-line.
Tak dnes na mě vyskočila reklama, hádejte na co? Ano, sos Smartwings. A zrovna s údaji k tomu Vikově komentáři o mediální schizofrenii o 2500 zaměstnancích. Doporučuji generálnímu řediteli a částečnému vlastníku Smartwings nejprve na podobná setkání nastudovat nejen fakta ( pokud nechystají tunel), ale i to, čím argumentují v PR kampani! „Připomenutí od Googlu ohledně ochrany soukromí Reklamy Neberte nám křídla – Smartwings a České aerolinie Reklamasos.smartwings.com/ Letecká doprava je aktuálně paralyzována a většině aerolinek hrozí bez pomoci státu krach! Čelili jsme již mnoha výzvám. Děkujeme za podporu a věříme, že se zase uvidíme na palubě. Zaměstnáváme 2 500… Číst vice »
Sice kazda konkurence znamena zlepseni sluzeb ,staci se podivat na CD ,dokud nemely konkurenci byla to bida , ovsem je otazka zda spolecnost jakou je Smartwings je tou spravnou konkurenci pro ostatni low cost a jestl by nebylo lepsi nechat Smartwings zkarchovat a tim donutit CK k hledani serioznejsiho prepravce
A podminka aby se Smartwings prejmenoval na CSA a aby vlada mela rozhodujici slovo v dozorci tade me prijde jako pekny tunel kdy jde o neci koryta a ne o seriozni zachranu ..
Zachraňovat Smartwings je jako sedlat zdechlého koně – zbytečná námaha.
Dostavují se abstinencni příznaky, když půl dne netrolíš smartwings ?
Argument?
Myslím si že by Smartwings měli dostat šanci přežít… v minulosti jsem snimi X… Letěl a moje pocity oproti Lufthansa, sviss, american, united… Jsou tristní. Ale pořád je to Česká firma a má hlavní podíl na letišti Praha a jinde v ČR. Zaměstnaji mnoho lidí a firem… Jestli si někdo myslí že Ryanair nás spasi, tak je na omylu…jejich jednání vůči zákazníkům je tristní a jde jim jen o zisk, služby nulové!!!!! Ikdyz ceny, za cenu dotaci od Regionálních letišť, jsou nízké. Nebýt dotaci a min poplatků, by nikdy do Brna, Pardubic, Bergama….neletali. Přestaneme politizovat a podpořme něco co je… Číst vice »
Smartwings
„Debata o Smartwings v poslední době probíhá spíše v emoční rovině, což je podle jeho (Havlíčkova) názoru škoda. „Emoce do debaty vneslo vedení Smartwings svými PR kampaněmi. PR kampaň musí být vždy zaměřena na emoce, jinak by nezaujala. To jsou základní strategie dobrých PRistů. Fakta jdou stranou viz jejich polopravdy v „Seberte nám křídla“. 😉 A teď tvrdí, že zmatek do toho vnesli novináři. Tak to je dobrý vtip. Pro odlehčení: https://www.youtube.com/watch?v=99a75wTh72c
Hláška a Vik požádá o dotace je znovu na stole..
…. být vámi tak tohle téma VŮBEC nekomentuji
No, i čtenáři idnesu jsou ve velké většině proti podpoře Smartwings..Na Seznamu byla také anketa ohledně Smartwings a rovněž to dopadlo v neprospěch podpory..Negativní hlasy veřejnosti nezaznívají jen tady na fóru.
Smiřte se konečně s tím, že o tom, jestli SW group dostane nebo nedostane záruku za úvěr u komerčních bank nerozhodnete ani Vy ani já, ani nikdo z diskutujících… Jenom tady pořád dokola opakujete svoje názory typu: „To já moc dobře vim, vod Růženy z prasečáku!“.
Na to odpovím citátem: Nesouhlasím s Vámi, ale dal bych ruku do ohně za to, abyste mohl říci svůj názor. Autora lze snadno dohledat.
Je spousta možností jak fungovat na fóru – je možné bezobsažně trolit nebo objektivně argumentovat a vytvářet občanskou společnost. Třeba ve chvíli, kdy se jedná o miliardu korun z peněz nás všech pro miliardáře. Jo a mám několik let praxe v oboru, jen tak na okraj. 😉
Vite ze to Volraire nejspíše neřekl.
K tem komentářům na Idnes atd. Podívejte se cim ti lidé argumentují. Tohle je bohužel nešvar ze i když o tom nic nevím tak komentuji
Vudce rozhodne tak, jak mu Prchal doporuci. Prchal si velmi dobre zjisti nalady lidu. Takze ma smysl rict svuj nazor. Videli jsme to na mytnem. Uvidime to znovu.
Tak nějak. Vůbec se totiž nehodí krach nějaké větší společnosti kvůli krokům vlády v předvolebním roce…
No, právěže ta společnost není tak velká a dosah krachu Smartwings se úmyslně zveličuje a nadsazuje..Zejména PR kampaněmi
Také byste to dělal, kdyby Vám šlo o miliardu z Vašeho pohledu zadarmo ( ale z kapes občanů..)
Kolik znáte slušných miliardářů, kteří ke svému majetku přišli férově?
Ještě jsi zapomněl na průzkum od společnosti STEM …. a nebo nezapomněl??
https://faei.cz/cesi-by-podle-pruzkumu-povazovali-za-spravne-kdyby-stat-pomohl-aerolinkam/
První (drobná) potíž je, že přímo v anketní otázce zazněla informace, kterou na jednání Výboru GŘ SW pan Vik zpochybnil. Vznikají tak pochybnosti, jak taková anketa byla motivována. Druhá (zásadní) pak ta, že naše vláda při svém rozhodování nevychází z nějaké koncepce či podložených analýz*, ale spíš z dojmů. Tak se nesmíte divit, že se některým lidem takové jednání hrubě nelíbí a bojují proti tomu všemi dostupnými legálními prostředky. A za sebe opakuji – nemám vůbec nic proti podpoře SW v rámci rozšíření stávajících programů, ale mám hodně proti té prasárně, kterou pan Havlíček oznámil v sobotu v Lánech. *… Číst vice »
No, takže tady máme průzkum od Agentury STEM, jejíž data v jiných věcech bez okolků používá např. ČT, tak tam máte drobné potíže a přemýšlíte o motivaci…. a ID Beija jí pro jistotu ani nezmíní a tvrdí, že názor národa reprezentují klikací ankety pod článkem …..
Pokud situaci sledujete, tak si vlastně protiřečíte …. píšete, že proti podpoře SW nic nemáte v rámci rozšíření programů, ale to co se děje Vám přijde jako prasárna. Moc tomu nerozumím. Jako ulevilo by Vám, kdyby vznikl program řekněme CovidSuper+ pro držitele AOC v České republice?
Každý průzkum se dá zmanipulovat otázkou (ostatně, krásně to ilustruje Sir Humphrey Appleby v jednom z dílů britcomu Jistě, pane ministře/premiére). A pokud anketní otázka obsahuje nesprávnou informaci (a dle včerejšího vyjádření pana Vika tomu tak v odkazovaném případě je), která navíc může ovlivnit odpovědi respondentů, vnímám pak takový průzkum na úrovni anket na webech. Jestli jiné průzkumy té samé agentury přejímá ČT nebo kdokoliv jiný, to je fakt jedno. A vnímám zásadní problém mezi rozšířením (a výrazným zjednodušením) stávajících programů a způsobem, jak pan Havlíček dojednává pomoc pro jednu firmu v sobotu odpoledne na letním sídle prezidenta. (Že to… Číst vice »
Tak když každá anketa se zda zmanipulovat, tak se o žádných anketach bavit už nemusíme.
Zbytek je mlácením prázdné slámy.
Vik chce spolupracovat s Czech Handling, kdyz od nich nedavno odesel k Menzies? Boze.
Menzies uz X let dela handling TVS. Nepletete si to trochu?
TVS už pár let neexistuje. 😉
Aha, nevedela jsem ze jim ICAO odebralo zkratku. Omlouvam se
Nechtejte po trollovi, aby vedel co to je ICAO ….
Myslim CSA + Smartwings jsou u Menties a Czech Handling pro ne skoncil a ted najednou zase obraci. Obavam se ze tohle je fraska na entou.
a vy kupujete rohlíky celý život stále u stejného obchodníka?
Honzo. Vzdyt slibuji spolupraci s Czech Handlings jen kvuli te statni podpore.
On je tam Dolinek? Tak to sorry,ale to ihned ztraci jakoukoli odbornost. To jeclovek uplne mimo misu,uplne mimo normalni lidsky hodnoty. Ach jo
V podvýboru pro letectví je 6 poslanců/nkyň. Samotný poslanec Dolínek ČSSD má pouze jeden hlas z šesti, tj. v hlasování on sám nic zkazit nemůže i kdyby na tom odborně byl tak jak píšete (netuším jak je na tom ). Spíš je otázka proč pan Dolínek jako předseda tohoto zasedání z nějakého důvodu nezajistil dnešní účast zástupce/-kyně firmy ve vlastnictví státu: provozující pražské letiště/servisní firmy na letišti Letiště Praha a.s. (dříve v rámci firmy Český Aeroholding a.s.) – tj. firmy údržby letadel, handling, půjčovny letadel Airbus 319 – se kterými Smartwings nyní asi (s)končil a místo toho asi Smartwings obnovil… Číst vice »
Pan Řehoř byl zván, omluvil se z pracovních důvodů (tak to tvrdil pan Dolínek)
Moc děkuji za informaci.
můžu požádat o adresu půjčovny letadel airbus 319 na letišti ? Pro strejčka příhodu, kdybych si chtěl nějaký Airbus půjčit.
B. aircraft, a.s.IČ: 24253006, Praha 6 – Ruzyně, Jana Kašpara 1069/1, okres Hlavní město Praha, PSČ 16100 … dceřinná společnost Letiště Praha a.s., která je ve vlastnictví ČR … Detaily o ukončování nájemních smluv se skupinou Smartwings a.s. jsou ve výroční zprávě B. aircraft, a.s. za rok 2019.
Když jsi prošel výroční zprávy, tak je ti asi jasný, že to není žádný AerCap z Ruzyně, je to čistě účelová firma … nástroj z dob Aeroholdingu … to jen na okraj
Tak proč, se tady tak blbě ptáte, když to víte.
Jen mně vykolenej ten terminus technicus, jako fakticky to špatně nebylo, ale je to jako, kdyby mixéru jsi říkal rotační přístroj na rozmělnovaní potravy
Takhle nemožný byl i na jednáních pražského zastupitelstva..No, na Praze tu dopravu nezvládl.
A tak není pražským zastupitelem. ČSSD nemá v Praze ani jednoho zastupitele..
Teď bude veřejnost , tedy voliči (kromě lidí navázaných na Smartwings) také vrcholně naštvaná, pokud Smartwings dostane podporu.
Sakra člověče nechcete si někde založit diskuzi sám pro sebe?
Je to kreten 😀 a totalni amater 🙂
Vylézt z vlastní omezené bubliny zjevně bolí. Nevím teda, co tu ještě děláte, když jsou tady na vás tak zlí. Nojo vlastně, ono když si projdete jiné zpravodajské servery, tak zjistíte, že se o Shitwings píše všude více méně stejně, a že reakce veřejnosti tam, kde existují diskuze, jsou z většiny proti této firmě. Tak si jděte číst SOS Smartwings, jediný nezaujatý web na českém internetu. A nebrečte.
Vlády v různých zemích nastavily různé formy podpory pro jednotlivá odvětví. Problém je ten, že Smartwings chtějí něco extra navíc, co jiní v ČR nedostanou a argumentují strategičností, ale ta firma strategická není.
Má smysl zachraňovat pouze strategické podniky, kde si to to nemohou dovolit sami akcionáři. Ani jedno z toho ale pro Smartwings neplatí.
Ta analýza vám nějak nesedí, že? Sám píšete jsou nastavené různé formy pro jednotlivá odvětví. Jenom v Knedlíkově žádná forma podpory pro dopravní odvětví není.
Osobně nemám nic proti tomu, aby se povolil vstup dopravních firem do Covid programů.
Bylo by dobré vědět, proč dopravní firmy z těchto programů vypadly a zda šlo o úmysl, nedbalost, nebo nešťastnou náhodu.
Tak třeba textilky tam také nejsou, velké metalurgické firmy rovněž ne…
Tak to je vtipné, negativní palce jen za konstatování, že jiné velké firmy v jiných odvětvích také nedostaly podporu..To je chucpe. Ti vyhození lidé ale také půjdou volit. A třeba si vzpomenou, že Smartwings podporu dostal, a kdo se na tom podílel.
To chce klid, úderka sw jede a zřejmě mění ip adresy až se z ní čadí. Apropó, je už někde dostupná ta jejich hromadná „třídní“ fotka s 2500 strategicky důležitými zaměstnanci?
Ostatně např.na idnes (ale i jinde), vypadá hlasování úplně jinak.
Proč se ptáte chcete si ji snad vytisknout a zarámovat ?
Tak ona celá pomoc českého státu je zjevně koncipovaná tak, aby se dala prezentovat bombastická čísla, ale podmínky a hlavně postup, jak se k tomu dostat, velmi nápadně připomínají cestu, jak se mohl Arthur Dent dostat k rozhodnutí o zbourání svého domu.
A navíc to všechno strašně dlouho trvá. Tedy kromě zakleknutí na nepohodlné, to jde tak nějak samo.
Nemůžu se nezeptat, čtete vůbec ty články, nebo jen smolíte v diskuzích? Nebo snad trpíte nějakou selektivní slepotou?
Jak si mám vysvětlit, že pod vyjádření ministra:
Zabýváme se Smartwings individuálně, řešíme ale dalších deset společností, jen se o nich nemluví,“ dodal Havlíček. Jako příklad uvádí Sokolovskou uhelnou.
Vy napíšete:
Problém je ten, že Smartwings chtějí něco extra navíc, co jiní v ČR nedostanou….
????
Pan Havlíček tam také tvrdil, že všechny aerolinky nějakou pomoc dostaly, takže o LOTu asi nikdy neslyšel. Takže je otázka, jak vyhodnotit informaci o 10 dalších společnostech, kterou na jednání vytáhl jak králíka z klobouku.
Jestli tedy vláda chce pomoci SW bez pochybností, že jde především o státní podporu o kámoše, tak by měla upravit (a hlavně zrychlit!!!) stávající programy podpory a ne vymýšlet nějaký nový.
Tak resumé z této porady je, že poslanci dostanou na stůl Lex Smartwings. Nad ním budou vést rozčilené diskuse po zbytek letošního roku. A pak budou moci konstatovat, že pacient zemřel.
Coz by nebylo vubec spatne. Koblizky budou mit pocit, ze sam vudce zachranuje narodni stribro, on shrábne politicke body a my vsichni usetrime penize, ktere by jinak zahuceli v teto cerne dire…
No nevím, kdo tady honí politické body
Piráti na nevýhodný plán koupit aerolinky měsíce upozorňovali; podali celou řadu interpelací jak na premiéra, tak na zodpovědné ministry, opakovaně navrhovali bod na projednávání na plénu a v celé řadě mediálních výstupů téma vysvětlovali. I díky práci Pirátů tak stát ušetří 2,5 miliardy korun z kapes daňových poplatníků.
Jako jestli si takhle politici Piratů představují práci …. tak panbůh s námi jestli jednou budou dělat něco jiného než, jak z oblibou říkají konstruktivní kritiku. Ale musím uznat, že jejich podání fakt je vskutku Goebbelsovky propracované.
Zdroj:
https://www.pirati.cz/tiskove-zpravy/ministri-ustupuji-od-koupi-smartwings.html
A co mají v opozici jiného dělat? 😀 Čekat, až to vláda prosadí a až posléze na ně házet špínu? Nebo jak si myslíte že opozice funguje?
A co mají v opozici jiného dělat? Možná míň lhát, tady se nebavíme o legalizaci marihuany, jde o závažné téma, to není čas a prostor pro agitku pana Lipavského
Tou agitkou pana Lipavského narážíte na odhad možného poklesu dle OECD, kterou pan Havlíček shodil jako strašení ze stolu (a teď, co je horší – jestli tu studii OECD pan Havlíček neznal, nebo si ji nechtěl připustit)?
Ne tou agitkou myslím, napsat ze díky práci Pirátů bylo ušetřeno 2,5 miliardy korun z kapes daňových poplatníků (přesná citace).
Ani nevím, kde začít …. kolik demagogie tahle veticka obsahuje
Pokud je věcná kritika špatně, tak to už jsme si tu mohli nechat vládu jedné strany. Demagogie některých začíná být bezbřehá.
Přesně tak demagogie některých začíná být opravdu bezbreha….
Dovolím si vás odkázat na odpověď výše.
Pokuste se aspoň doučit český pravopis, když už se vyjadřujete tak rádobyodborně po stránce politické i ekonomické. Ovšem váhu to vašim slovům stejně nepřidá.
A pak už stačí jenom zpopelnit, a rozptyl, na rozptylové loučce. Fakticky jsou SW ve stavu klinické smrti, a já jsme zastáncem eutanazie, ať se zbytečně netrápí.
Mno v tvem připade meli byt rodici zastanci potratu ….. nebo, co Ti odpovedet na ten hodnotny komentar?
Děkuji za názornou ukázku, jak má podle vás vypadat hodnotný komentář.
Pan Papež je buď komik nebo demagog.
Všechny cestovky dostaly podporu, jen tedy ve formě nedobrovolné bezúročné půjčky od svých klientů.
Pokud AČCKA, resp. jejím členům, tolik záleží na tomto konkrétním dopravci (dražším než Němci), nic jim přeci nebrání si jejich služby předplatit ze svého.
Ale jasně že z eráru je to lepší..
Pane Sůro, děkuji za přepis, muselo to být velmi náročné.
Zajímají mne dvě věci:
– uvedl pan Vik, kolik lidí pracuje v SW mimo sezónu a pokud ne, zeptáte se ho na to?
– když pan Havlíček tvrdil, že podporu dostaly všechny letecké společnosti… Materiály na jednání mu připravilo ministerstvo, nebo SW? (https://zdopravy.cz/lot-se-vrati-do-prahy-bude-letat-denne-do-varsavy-firma-jeste-nedostala-statni-pomoc-51170/)
Děkuji.
Pane Sůro, podle stavu „palců“ 31/-28 a aktivitě nástupců nicku CORONER soudím, že ty otázky jsou opravdu důležité, takže byste je měl oběma pánům opravdu položit. Sice mi je (zejména v druhé případě;)) jasné, co se dozvíte, ale nepovažoval bych to za ztrátu času.
Prosím jaký by teď měl být další postup této záležitosti? Už jenom vláda? Nebo ještě PS? A prosím, PROSÍM, pouze věcně poznámky. Díky.
To by mě také zajímalo, jestli schválení každé záruky musí projít PS+senátem, nebo jestli stačí usnesení vlády?…Zatím jsem se toto nikde nedočetl…
Také by mě zajímalo. Ale jestli na to neexistuje žádný aplikovatelný zákon, tak to asi projednání a schválení (či zamítnutí) PS a Senátem budou nutné?
staci pouze rozhodnuti vlady
Furt je záhada proč to projednává Česká vláda a ne Čínská.
Elementary, Dr. Watson.
Protože pánové Vik a Šimáně nají telefon na Andreje, nikoliv na pana Xi.
Tohle je lobbing a to velmi zajímavý případ z hlediska lobbingu.
Z dalších hledisek je od miliardářů amorální požadovat státní podporu, kterou nevrátí. (Havlíček to připustil.)
Miliardáři nejsou morální, těm jde jen o zisk, na morálku nekoukají. Čest českým vyjímkám typu Dalibor Dědek.
To je úplně jednoduché. Protože 50,08 je víc než 49,92. A protože Praha je v ČR…. záhada je úplně něco jiného
A kolik procent vlastní Český stát?
A kolik procent vaši hospody a vašeho kadeřníka vlastní český stát?
Ale hospodu a kadeřníka potřebuji
No vidíte a já ne
Máte pravdu, ale rozdíl 0,08% je jenom díky zachování statutu EU dopravce, to dobře víme všichni.
No a? Čemu nerozumíte na porovnání dvou čísel?
ptže se jedná o společnost se sídlem v čr 😉
Ale stát v ní nemá podíl, takže není důvod proč by tahle parodie na aerolinku měla dostat peníze od státu.
co to je za nesmysl? stát pomáhal jenom firmám a živnostníkům co v nich má podíl nebo jak?
Jestli pomáhal firmám co mají 50 procentní podíl v držení Číny, tak je to špatně.
No jo… To potom můžeme vyloučit z podpory všechny provozovny v majetku Vietnamců, Turků, Poláků, kteří tady žijí třeba 20 let… Bože mě ty vaše kecy už tak unavují
Zajímavá argumentace, škoda že je úplně mimo. Opravdu pochybuji, že moji Vietnamskou večerku na rohu vlastní z 50 procent Vietnamská státní firma.
Vaši vietnamskou večerku vlastní ze 100% Vietnamec žijící v ČR a řekneme že 50% výdělku posílá svoji rodině do Vietnamu. Žádný argument není mimo, stačí jenom umět diskutovat. Což znamená poslouchat, reagovat a neurážet.
Mě by zajímalo jaký je v tom rozdíl ze zákonných hledisek. Já tedy také nejsem žádný fanda čínské investice ve Smartwings, ale čistě funkčně jsou peníze investované do nějaké v Praze sídlící a v ČR daněné firmy a použité na poskytování služeb tady, zaměstnávání lidí tady. Pokud nevyplácí dividendy, tak z toho máme větší užitek než investor, protože zde sídlící firma produkuje hodnoty tady, zaměstnává lidi tady a to lze danit tady. Že by CITIC na dividendách v minulosti vyplatili stamiliony o tom dost pochybuji, abychom mohli říci, že vyvádí zásadní zisky někam mimo stát.
Bylo by v tom případě super, kdyby firmy se zahraničními vlastníky ani nemuseli platit daně v ČR. Nebo ne?
Řadné placení daní je povinnost, ne argument pro státní podporu, jak se vy obhajovačí SW snažíte zkoušet.
To je takové hraní si s logikou ne obhajovačství Smartwings. Já neříkám že to je argument pro státní podporu kohokoliv, já říkám, to že majitelé jsou cizinci není argument proč kohokoliv odmítnout. Nebo máte konkrétní argument proč odmítat firmy se zahraničními vlastníky?
Čínské vládě je jedno, jestli to krachne.
Trolling
A co je na něm konkrétně špatně?
Trolling
On pro většinu z nás není tohle první článek o QS, který jsme kdy četli. A většina z nás taky s QS měla nejednou tu čest, takže žádný pocit se nám nemusí navozovat, nebojte 😀
Díky panu Sůrovi za online přenos. Tisícům lidí jde o živobytí…
trolling
Nadpis je naprosto v pořádku. A jak se bude podílet 49,9 % čínský vlastník??? O tom ani slovo…Jaká česká firma??? O čem to mluvíte? Vždyt´49,9% podílu má ČLR- co to je za českou firmu??? At= to Vik a Šimáně zabalí a trapně neprosí, budou ihned nahrazeni!!! Do dvou, tří dnů je schopem postavit éra Ryan a létat ještě za méně. Toho se strašně SW bojí.
Ano, díky za přenos panu Sůrovi.
Tisíce lidí ale již bez živobytí jsou. Neb jejich majitelé nemají miliardy ani telefon na Babiše.
Prosimtě, každýmu na planetě jde o živobytí.
Jděte už s tou rádoby aerolinkou do hnoje.
„14:25 Podle Havlíčka Lipavský straší desetiprocentním propadem ekonomiky.“
Tak prosím, nemám rád když se musím takhle vyjádřit, ale pan ministr je absolutní blb a korunovaný. Ekonomický výhled CZ na rok 2020 podle OECD propad HDP mezi 9,6% – 13,2%. Hůře jsou na tom jenom Španělsko, Itálie, Francie a UK (http://www.oecd.org/economic-outlook/). Dalších cca 100.000 až 150.000 zaměstnanců v CZ ztratí do konce roku práci. V médiích bylo sděleno, že 57% dotázaných občanu přehodnotilo svůj plán dovolené (zrušili dovolenou), a to z důvodu finančních nebo, že přišli o práci. Pane ministře, styďte se.
Kdyby pan Lipavský uvedl 11,4%, tak by pan Havlíček byl spokojen…
Ale věřím, že příště pan Lipavský bude mít u sebe kompletní podklady a pana Havlíčka seznámí s tím, co by měl jako ministr průmyslu a obchodu znát 😉
Dobrý den pane redaktore, nevíte proč tam je pan Papež.
Za cestovky.
Do textového přenosu bych přidal poslední příspěvek, aby bylo jasno, že jednání skončilo – takhle je to jasné jen z kontextu minulého času.
Obecná: Koukám, že ohledávač mrtvol zde z „moci úřední“ dotroloval.
Ale myslím, že se oklepe a pod novým nickem se zase objeví…
Tak byl to jeho šestý pokus 😀
ten je tak automaticky za lobbing SW….jinak k ničemu.
Protože Smartwingsu pomůže už jen Pánbůh:-)
Bůh přeje připravenym. To SW evidentně není, A s tím Papežem to nevytrhnou
V pozvánce na zasedání (z webu Poslanecké sněmovny) je uvedena účast :
Ministerstva financí,
M. dopravy,
M. průmyslu
a zástupce Smartwings.
Pan Havlíček hádám zastupuje poslední dvě ministerstva. Kdo zastupuje Ministerstvo financí? Děkuji
P.S. Zachytil někdo vysvětlení proč na pozvánce chybí logický účastník – zástupce/-kyně Letiště Václava Havla/firmy Č. Aeroholding ?
Obávám se, že ČA tam chybí z toho zásadního důvodu, že by mohl hned na místě zpochybnit některé uváděné informace na pravou míru, takže by sezení nemělo ten (SW očekávaný) efekt.
Velmi doufám, že nestranní účastníci schůzky si dělali pečlivé poznámky a že si podané informace mohou nechat ověřit.
Jinak vyjádření pana Vika k inzerátu SW* není mediální schizofrenie, ale buď jeho osobní chucpe, nebo důkaz, že netuší, co se v SW děje.
*https://zpravy.aktualne.cz/smartwings-inzerat/r~e6b4396eac7911ea9d74ac1f6b220ee8/r~b98e3b6eac7511ea9d470cc47ab5f122/
společnost Český aeroholding ukončila svou činnost v roce 2018
Pro Skyline: děkuji – asi nejpřesnější by bylo napsat proč pan Dolínek (ČSSD) asi zapoměl pozvat zástupce/-kyně společnosti Letiště Praha, a. s., IČ: 282 44 532 … jenže to by mohlo být nesrozumitelné pro nás obyčejné lidi. Neboť státní firma Letiště Praha a.s. provozuje nejen samotné ruzyňské letiště, ale také nabízí služby dopravcům (skrze dceřinné společnosti: např. údržba letadel nebo handling nebo půjčování letadel Airbus 319 pro skupinu Smartwings a.s.). V minulosti byly tyto aktivity pod společností Český Aeroholding, a.s., IČ: 248 21 993 a pro nás – laiky – bylo tehdejší uspořádání na první pohled srozumitelnější = že tato… Číst vice »
Juchuchů. Když to řeší posranci, je po problému.
Na jakym programu to dávaj ČT24 ?
trolling
placený trollík jste Vy. a další Vaší kolegové zuřivě klikají mínusy jako o život. není to diskuse, jenom děláte mlhu pro obří černou megadíru na naše peníze pro Vaše majitele….
Psali na tvém oblíbeném Aeronetu a Parlamentnich listech, ze kterých tu tak rad cituje a vkladas odkazy? Koblihu?
Základní pravidlo pro úspěšného podnikatele zní : nejprve zaplatit sebe a až pak ostatní. A pánové oligarcha Šimáně A Vik to moc dobře VĚDÍ. Ale za tolik peněz zadarmo (respektive za skoro miliardu od státu) jim ta habaďůra stojí. S tímto se musím momentálně rozloučit a věnovat se dalším povinnostem.
Trolling
Nejsi ty tour operator z minulé diskuze?
Nebo dokonce Poslanec?
trolling
Vy jste nicku CORONER, bohužel, chudák. Toto je pro Vás a vzhledem k napsanému příliš namáhavé čtení, které jste vůbec nepochopil.
Co se týká mediální schizofrenie, tak ji vytvořili zejména pánové Šimáně a Vik, stačí udělat časovou posloupnost jejich výroků.
Už se někdo zeptal na úvěrové hodnocení společnosti Smartwings u bank?
Někde tu v diskuzi bylo uvedeno, že mají negativní závazky mínus 18,5mld.
trolling
Ten trol jste Vy, jen si to ujasněte. Krásný den.
Vtipný jak někoho poučuješ a za mák tomu nerozumíš:-) Pokud firma uzavře leasingovou smlouvu, tak je to její závazek, jen rozložený do splátek. Kdybys někdy v životě viděl rozvahu v plném rozsahu u firmy účtující o leasingu, tak bys viděl, že leasing spadá do závazků (dluhů).
Proč je dle Vás trolling ptát se na úvěrové hodnocení společnosti Smartwings u bank? To je naprosto regulérní a základní ekonomická otázka.
To je skandální: Už je to na 1,2 Y a je zakázáno přenášet živě a v audio argumenty, i když každého občana vyjde ten tunel na v prvopočátku na min. 120 Kč a každou rodinu tedy skoro na 500 Kc! V dnešní době!
Jak je vidět, Dolínek i Havlíček už jsou nakoupení a občany tam proti té kolosální lumpárně nikdo nechrání!
Pořád to vypadá jako velká habaďůra na české daňové poplatníky.
Argumentace výrobou leteckých motorů je opravdu vtipná. 🙂
Ta argumentace je příliš spekulativní. Výroba leteckých motorů činnost v konkurenčním tržním prostředí. Je absurdní se domnívat, že výrobci motorů v ČR mohou dodávat jen jediné letecké společnosti. To je jako si myslet, že Škoda Plzeň by zkrachovala, kdyby nedodávala tramvaje Dopravnímu podniku v Praze.
A co se týká krachu, tak tamní vlda nepodpořila třeba Thai airlines..
oprava: tamní vláda
To nebyl ale argument ke smartwings, to konstatoval že české letectví je na . Ale každý si to asi může vyložit podle svého.
na dobré úrovni *
Ceske letectvi je vpravde na skvele urovni, nekdy dokonce u QS zapnou i druhy motor!
Strategická a nahraditelná? To pak zas tak strategická není…
Cywe a jak jinak ma delny lid letat na dovolenou do BOJkovic?
Mužů se zeptat, kde se to dá sledovat on-line?
Online zde textově. Jednání není veřejné a je zakázáno to přenášet.
Takže to někdo tweetuje?
Chápu děkuji za odpověď.
Je to stejně dost žvanírna, takže se snažím vyfiltrovat to zásadní.
Takže nejde to nalézt někde na internetu?
Ne. bývá pak zápis..s x denním zpožděním.
Každopádně děkujeme.