Omezí České dráhy nostalgii? RetroTatran smysl moc nedával, říká nový šéf obchodu
S výměnou vedení Českých drah v oblasti obchodu dojde i k revizi některých aktivit v oblasti železniční nostalgie. Podle člena
S výměnou vedení Českých drah v oblasti obchodu dojde i k revizi některých aktivit v oblasti železniční nostalgie. Podle člena představenstva Radka Dvořáka, který převzal obchod po Michalu Štěpánovi, je potřeba vyřešit i spolupráci s Národním technickým muzeem a ministerstvem kultury.
„Péče o historická vozidla je pro nás nákladem navíc, ročně generuje ztrátu zhruba 40 milionů korun,“ řekl Dvořák. Národní technické muzeum projevilo podle něj zájem část vozového parku převzít, jednání nejsou dosud uzavřená. Řeší se také zázemí, kde by historické vlaky byly umístěné.
Revizí projde i stávající nabídka nostalgických jízd. Mezi některými fanoušky železniční historie se šíří zvěsti, že má dojít k velké redukci, Dvořák to ale zatím odmítá. „Aktuálně probíhá analýza toho, jak jsou které jízdy ziskové. Nostalgie je pro nás určitě zajímavým produktem, ale musíme najít vhodný model, jak ji prodávat veřejnosti,“ dodal.
Nejde přitom jen o parní vlaky, ale také o některé jízdy staršími soupravami. Například spojení do Tater, takzvaný RetroTatran, letos nepojede. „Vyprodanost některých nostalgických spojů není aktuálně příliš vysoká. Nemá smysl provozovat na vlastní riziko komerční vlak, který se nezaplatí. Své zákazníky našel, ale není jich rozhodně tolik, kolik by bylo potřeba,“ potvrdil Dvořák.
České dráhy budou dál pokračovat s Národním dnem železnice. Ten letos bude v ČD Muzeu v Lužné u Rakovníka.