Devítikilometrový úsek dálnice D3 od Bošilce po Ševětín se motoristům otevřel už 24. června, teprve nyní ale na něj bude ve směru od Veselí nad Lužnicí na České Budějovice plnohodnotný vjezd. Silničáři dnes odstraňují poslední zúžení, zmizí i omezení rychlosti na 80 kilometrů za hodinu.
Omezení dosud přetrvalo v místě někdejšího provizorního sjezdu z dálnice na silnici II/603, kudy byl veden provoz během stavby. Spolu s odstraněním sjezdu bylo třeba podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Studeckého provést v posledních týdnech i další práce.
„Bylo třeba v části provizorního sjezdu z dálnice dokončit svahy tělesa dálnice, dokončit betonové žlaby, vodorovné dopravní značení, ohumusování svahů, jak k dálnici, tak k silnici II/603 a podobně,“ sdělil Studecký. Dopravní omezení je povoleno do dnešního dne, od zítřka by dálnice měla být průjezdná v celém profilu, a to rychlostí 130 kilometrů za hodinu.
Stavba mezi Bošilcem a Ševětínem vyšla na více než 1,2 miliardy a zaokrouhlila délku hotové dálnice D3 na 60 kilometrů. D3 nyní vede od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k Ševětínu. Ve výstavbě pak je dalších třicet kilometrů dále na jih, konkrétně jde o deset kilometrů Ševětín – Borek a dvacet kilometrů dlouhý obchvat Českých Budějovic (Úsilné – Hodějovice – Třebonín). Ten by měl být hotov v září 2022.
No vypadá to, že ještě letos otevřou část Ševětín – Borek. Neví někdo jak je na tom ten spor s Bratránkovejma? V jaký je to momentálně fázi? A kdy začnou dodělávat těch 50 metrů na tom vyvlastněným pozemku? Díky.
Bratránkovi jsou jinde – tam se řeší vyvlastnění. 50m pana Zevla taky, nyní NSS zamítlo odkladný účinek a má definitivně rozhodnout do 90 dní od podání, tedy od konce června. Takže na konci září by mělo být jasno o legální stránce. Jestli ŘSD zkusí stavět už teď, musí zjistit pan Sůra:)
Díky. Vím, že Bratránci jsou jinde. Jen mě to zajímalo, protože tam už loni slibovali dostavbu a házeli termíny. A nic 😀
Příslušný odbor MD si nedodal odvahy a zamítl žádost ŘSD o stavební povolení … tudíž jde zas a znovu o peníze, dostavba u Tábora v nedohlednu.
Nevím jestli tvar „ohumusili“ je špatně schválně, ale správně se používá ohumusovali. Je to ostatně patrné i z citace – pokud by bylo ohumusili správně, tak by v citovaném textu nebylo slovo ohumusování, ale ohumusení.
Hm, a co to je?
Vykálet se na mez. Prý to nosí štěstí.
Ohumusování je úprava svahů násypů nebo zářezů, při které se nanáší humózní vrstva s osivem v tloušťce zpravidla 10 cm na vybudované svahy s cílem urychlit růst travního porostu. Svahy jsou pak odolnější vůči erozi vlivem povětrnostních podmínek.
Obojí je odporný jazykový humus, za který by autor zasluhoval vyrvat jazyk zaživa :-(.
Ohumusování není odporný jazykový humus, ale technický termín používaný přinejmenším sedmdesát let.
No to víte, stavební (a především mostní) odborní experti v diskuzích to vidí prvně a tak je to uráží, protože to neznají.
Prznění jazyka také existuje dlouho. A pořád je stejně odporné.
Zkuste prosím zdůvodnit jazykově, proč je ohumusování svahů prznění jazyka? Předpona „o“ vyjadřuje podobu činnosti, slovesný tvar „humusování“ je v češtině běžný – opepření, osolení … a to, co se tam rozprostírá, je vrstva humusu, tedy vrstva určená k – světe div se – ozelenění neboli zatravnění svahu. A teď pukněte 🙂
Pukněte si sám, barbare. Ukažte mi ten váš odporný paskvil ve slovníku spisovného jazyka. Stejně jako ozelenění či zatravnění ho tam nenajdete. Ono by vás asi ubylo, kdybyste musel použít normální češtinu a napsat, že svah byl pokryt hlínou a oset travou. Tyhle novotvary vymýšlejí duševní lenoši a nevzdělanci, kteří v životě nepřečetli jedinou slušnou knihu.