Dopravci Infrastruktura Železnice

Omezení u Berounky končí. Na koridor se mohou vrátit elektrické nákladní vlaky

Nákladní dopravci nasadili na trať 171 mezi Prahou a Berounem dieselové lokomotivy. Foto: ŽESNAD.cz
Nákladní dopravci nasadili na trať 171 mezi Prahou a Berounem dieselové lokomotivy. Snímek je z Řevnic Foto: ŽESNAD.cz
Nákladní dopravci kvůli nedostatečné kapacitě měnírny přes den nesměli na železniční koridor s elektrickými lokomotivami.

Správa železnic vrátila do provozu na trati 171 Praha – Beroun napájecí stanici v Malé Chuchli. Kvůli jejímu výpadku došlo za poslední dva týdny k velkým zpožděním a komplikacím na trati. Situace vygradovala minulý týden, kdy Správa železnic po většinu dne zakázala provoz elektrických nákladních vlaků na trati.

Návrat k normálnímu provozu oznámil na svém twitterovém účtu generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Podle něj tak  od 15 hodin končí i omezení provozu nákladních dopravců.

Vyhořelá trakční měnírna v Malé Chuchli skončila svůj provoz neplánovaně o několik týdnů dříve a přinesla do provozu zásadní komplikaci. Výpadek chuchelské měnírny znamenal nedostatek proudu zejména pro rozjezd vlaků. Napájení jde jen z karlštejnské měnírny z roku 1973, kterou ale postihují časté výpadky. „Zařízení nyní pracuje na maximálních hraničních limitech, ale bohužel ani přes veškeré úsilí není možné zajistit, aby na dotčeném rameni nedocházelo k rozjezdu dvou vlaků současně, nebo aby souprava blíž k napájecí stanici neodebrala větší výkon,“ dodal Svoboda.

Správa železnic původně před vyhořením měnírny počítala s tím, že nahradí chuchelskou napájecí stanici mobilním zařízením v rámci rekonstrukce úseku Smíchov – Radotín. Nakonec k tomu došlo již nyní.

Správa železnic kvůli problémům s napájením zrušila všechny výluky, které přímo nesouvisely se zlepšením uvedené situace. Skončila i pomalá jízda 10 km/h na napojení staré a nové koleje za novým mostem v Radotíně.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Do měnírny před několika měsíci lezli nějací kovožrouti či nějaká verbež a z druhé strany už šla městská policie…

sterndestodes

Netuší někdo výkon té mobilní měnírny?

Tonda Sehnal

Psal jsem se na CzechRaildays při prezentaci. Prý je možné seřídit výstupní vypínací proud na 3,5kA. Takže výstupní výkon bude dobrý ale půl století stará sestava vedení celý výkon měnírny stěží přenese.

EŽ Praha a.s.

Instalovaný trvalý výkon trakčního transformátoru je 5,3 MVA, transformátor je ve třídě VI. takže má po dobu 2h 150% přetížitelnost.

EŽ Praha a.s.

Další technické parametry nalezente tady:
https://www.elzel.cz/wp-content/uploads/2020/01/Prevozna_menirna.pdf

Viktor

Jen by mě zajímalo jak taková mobilní měnírna vypadá… nemá někdo foto? Díky

Leech

Jako uvnitř?

Tonda Sehnal

Mobilní měnírna jsou dva kontejnery na plošinovém voze. Provizí je totéž, jen místo plošiňáku to je na betonových sloupcích. Fotky na netu jsou.

súdružka Kolesárová

Tunel, prosím. Děkuji

libor

jednou bude, ale až tak za 50let

ViliamS

V roku 3354

Petr Šťástka

Nedostatek proudu🙄🙄🙄. To je jak z TVNova hláška😊

Vbb

Vzhledem k tomu, že měnírna má nějaký maximální výstupní proud, mě to ani nijak neuráží.
Jakou formulaci byste navrhoval vy?

Jan Klempíř

Tak je nahradíme parníma lokomotivama.Časy dojezdu budou stejné a menší spotřeba elektriky.

Leinad

Nebo elektrické jednotky s akumulátorem. 😀 Když má šťávu, tak dobíjí (bere do zadaného pmax)
když fíra zadá tah větší než jde dodaným proudem, bere z akumulátoru,
když je akumulátor na 100% a brzdí tak rekuperuje.

Frantisek

Já bych tam rovnou hodil malý reaktor, akorát by to chtělo reaktivovat vodní jeřáby a zajistit dostatek vody do oběhu. 🙂

Dalibor

pokud by se zvětšil rozcgod na trakových 4÷6m tak by se tam menší reaktůrek vlezl. Teda bez stínění, no…

BND30

Berounka je hned vedle…pulsometr na každou lokomotivu .

Dalibor

tak rozumný akumulátor do něčeho alal „vectron“ by měltakových dobrých 5÷10tun a několik kubíků zastavěnýho prostoru. Kam byste je umístil? A to se bavím o baterce „hybrid“tj nějakých jeden rozjezd + 10÷15km dojezd.

Tom Matoo

S rozmery a vahou souhlas. Umistil bych ho na vagon za lokomotivu.

Leinad

Proč rozjed + 10km, předpokládáte že SŽ nebude proud dodávat několik minut? Pokud v troleji budou 2kV, tak se bere jenom zbytek (do výkonu potřebného na zadaný tah) z akumulátoru.

Lukáš F.

Proč ten akumulátor vozit s sebou, to je akorát mrtvá váha navíc. Ten může stát vedle měnírny a pomáhat vykrývat špičky, kdy výkon měnírny nestačí.

Odpadlik

Akumulátor je k ničemu. Stačí kondík o kapacitě pár set Faradů.

BND30

Tak aby z těch moc Faradů nebyli Fahrenheitové…

Jiří Kocurek

Má to jistou nevýhodu: 100 F při napětí 2,7 V je k ničemu. S tím nerozsvítíte ani světlo v kabině.

Zdendik

Z bláta do louže, výkon měnírny stačí, staré rozvody ale mohou jít do kytek.

ViliamS

A Grétu vystrie

Petr Hašek

Tak kdyby se pan ing.Filip,ředitel OŘ Praha zajímal více provozem a infra.Tak důležitější je jistě rušení hospod a kiosků.A úkolováním přednostů hovadinama.

Martin Hanzal

Pana ing. Filipa bohužel více než provoz zajímá, kteří výpravčí mají na pracovišti květinu, aby mohl promptně nařídit její odstranění. Dále je jeho velkou starostí, aby měl včas na stole skořicového šneka ke kávě. Ten člověk važně skvěle zapadá do vedení SŽ s.o. Ovšem – nechat ho ředitelovat OŘ Praha, kde je už nyní problém sehnat zaměstnance – to byl opravdu majstrštyk…

BND 30

Má výborné předpoklady. Jeho starší nevlastní otec vedl expedici Adam 84.

Gwann

Tak jak dlouho to vydrzi než shori něco dalšího…třeba TM Karlštejn.

medvěd

Dokud jezdily mašinky s odběrem 3 MW, tak to stačilo. Dnes mašiny berou 4-7,5 MW a to starý měnírny neutáhnou.

David

Medaili pro TM Karlštejn

BND 30

Žádný nedostatek proudu, ty lokomotivy jen moc žerou…

Haha

Ne, nežerou. Sorryjako, ale maximální příkon 600kW na soupravu byl/je výsměch.

BND 30

I tak je to na SŽ prostě moc. A naopak, to není sranda, je to vážná věc.

Jan

Třeba v Pendolinu to nebylo ani poznat.

XXXD

No jenže pendolino se s trochou štěstí rozjede jen na Smíchově nebo v Plzni, kde to ještě docela jde a pak už moc výkonu nepotřebuje, pokud nezastaví.

Leinad

Proto mu dáme do cesty několik omezených rychlostí, OP přes přejezd, a ohlídáme aby nemohl přijet výběhem včas.

Dalibor

no co,jso dnes moc rozežraný, ty lokálky…Skaličák má podobnej indikovanej výkon a jak se mu i dnes jezdí!

BND30

Správně, všichni by se dnes jen pořád někam honili. Pomaleji a rozvážněji rovná se bezpečně. Jako by na té trati šlo divočit…nejde a ještě dlouho nepůjde. Nejdřív studii a pak se uvidí.

Jiří Kocurek

Ale notak, před 100 léty si elektromobil také vystačil v výkonem 1,5 kW a kapacitou baterie 4x 40 Ah při napětí 12 V. Tedy celé 2 kWh kapacity. Ujelo to 15 kilometrů, z kopce i dál, ale kdo by jezdil dál než hodinu, žejo?

Jiří Kocurek

To zkoušeli, tuším v Rusku. Na tygrovi. Skoro se ho podařilo převychovat na vegetariána, aby nežral maso. Bohužel pošel hlady ještě týž den, kdy se to podařilo.

BND 30

Správně CCCP nás vzor !

Petr

Pánové, opravte si prosím tu hrubku v tom slovese na konci „Nákladní dopravci kvůli nedostatku proudu nesměly „, děkuji.

tocra

A když už v tom budete, tak opravte i název firmy na začátku, a jméno generálního ředitele.

Jackub

A to je nutné dělat proč? 😉 Proč ne v klidu, přečíst si to po sobě a ušetřit se neustálých výzev k odstranění chyb a překlepů? Není to zbytečné a škoda? 😉