Omezení u Berounky končí. Na koridor se mohou vrátit elektrické nákladní vlaky
Nákladní dopravci nasadili na trať 171 mezi Prahou a Berounem dieselové lokomotivy. Foto: ŽESNAD.cz
Nákladní dopravci kvůli nedostatečné kapacitě měnírny přes den nesměli na železniční koridor s elektrickými lokomotivami.
Do měnírny před několika měsíci lezli nějací kovožrouti či nějaká verbež a z druhé strany už šla městská policie…
Netuší někdo výkon té mobilní měnírny?
Psal jsem se na CzechRaildays při prezentaci. Prý je možné seřídit výstupní vypínací proud na 3,5kA. Takže výstupní výkon bude dobrý ale půl století stará sestava vedení celý výkon měnírny stěží přenese.
Instalovaný trvalý výkon trakčního transformátoru je 5,3 MVA, transformátor je ve třídě VI. takže má po dobu 2h 150% přetížitelnost.
Další technické parametry nalezente tady:
https://www.elzel.cz/wp-content/uploads/2020/01/Prevozna_menirna.pdf
Jen by mě zajímalo jak taková mobilní měnírna vypadá… nemá někdo foto? Díky
Jako uvnitř?
Mobilní měnírna jsou dva kontejnery na plošinovém voze. Provizí je totéž, jen místo plošiňáku to je na betonových sloupcích. Fotky na netu jsou.
Tunel, prosím. Děkuji
jednou bude, ale až tak za 50let
V roku 3354
Nedostatek proudu🙄🙄🙄. To je jak z TVNova hláška😊
Vzhledem k tomu, že měnírna má nějaký maximální výstupní proud, mě to ani nijak neuráží.
Jakou formulaci byste navrhoval vy?
Tak je nahradíme parníma lokomotivama.Časy dojezdu budou stejné a menší spotřeba elektriky.
Nebo elektrické jednotky s akumulátorem. 😀 Když má šťávu, tak dobíjí (bere do zadaného pmax)
když fíra zadá tah větší než jde dodaným proudem, bere z akumulátoru,
když je akumulátor na 100% a brzdí tak rekuperuje.
Já bych tam rovnou hodil malý reaktor, akorát by to chtělo reaktivovat vodní jeřáby a zajistit dostatek vody do oběhu. 🙂
pokud by se zvětšil rozcgod na trakových 4÷6m tak by se tam menší reaktůrek vlezl. Teda bez stínění, no…
Berounka je hned vedle…pulsometr na každou lokomotivu .
tak rozumný akumulátor do něčeho alal „vectron“ by měltakových dobrých 5÷10tun a několik kubíků zastavěnýho prostoru. Kam byste je umístil? A to se bavím o baterce „hybrid“tj nějakých jeden rozjezd + 10÷15km dojezd.
S rozmery a vahou souhlas. Umistil bych ho na vagon za lokomotivu.
Proč rozjed + 10km, předpokládáte že SŽ nebude proud dodávat několik minut? Pokud v troleji budou 2kV, tak se bere jenom zbytek (do výkonu potřebného na zadaný tah) z akumulátoru.
Proč ten akumulátor vozit s sebou, to je akorát mrtvá váha navíc. Ten může stát vedle měnírny a pomáhat vykrývat špičky, kdy výkon měnírny nestačí.
Akumulátor je k ničemu. Stačí kondík o kapacitě pár set Faradů.
Tak aby z těch moc Faradů nebyli Fahrenheitové…
Má to jistou nevýhodu: 100 F při napětí 2,7 V je k ničemu. S tím nerozsvítíte ani světlo v kabině.
Z bláta do louže, výkon měnírny stačí, staré rozvody ale mohou jít do kytek.
A Grétu vystrie
Tak kdyby se pan ing.Filip,ředitel OŘ Praha zajímal více provozem a infra.Tak důležitější je jistě rušení hospod a kiosků.A úkolováním přednostů hovadinama.
Pana ing. Filipa bohužel více než provoz zajímá, kteří výpravčí mají na pracovišti květinu, aby mohl promptně nařídit její odstranění. Dále je jeho velkou starostí, aby měl včas na stole skořicového šneka ke kávě. Ten člověk važně skvěle zapadá do vedení SŽ s.o. Ovšem – nechat ho ředitelovat OŘ Praha, kde je už nyní problém sehnat zaměstnance – to byl opravdu majstrštyk…
Má výborné předpoklady. Jeho starší nevlastní otec vedl expedici Adam 84.
Tak jak dlouho to vydrzi než shori něco dalšího…třeba TM Karlštejn.
Dokud jezdily mašinky s odběrem 3 MW, tak to stačilo. Dnes mašiny berou 4-7,5 MW a to starý měnírny neutáhnou.
Medaili pro TM Karlštejn
Žádný nedostatek proudu, ty lokomotivy jen moc žerou…
Ne, nežerou. Sorryjako, ale maximální příkon 600kW na soupravu byl/je výsměch.
I tak je to na SŽ prostě moc. A naopak, to není sranda, je to vážná věc.
Třeba v Pendolinu to nebylo ani poznat.
No jenže pendolino se s trochou štěstí rozjede jen na Smíchově nebo v Plzni, kde to ještě docela jde a pak už moc výkonu nepotřebuje, pokud nezastaví.
Proto mu dáme do cesty několik omezených rychlostí, OP přes přejezd, a ohlídáme aby nemohl přijet výběhem včas.
no co,jso dnes moc rozežraný, ty lokálky…Skaličák má podobnej indikovanej výkon a jak se mu i dnes jezdí!
Správně, všichni by se dnes jen pořád někam honili. Pomaleji a rozvážněji rovná se bezpečně. Jako by na té trati šlo divočit…nejde a ještě dlouho nepůjde. Nejdřív studii a pak se uvidí.
Ale notak, před 100 léty si elektromobil také vystačil v výkonem 1,5 kW a kapacitou baterie 4x 40 Ah při napětí 12 V. Tedy celé 2 kWh kapacity. Ujelo to 15 kilometrů, z kopce i dál, ale kdo by jezdil dál než hodinu, žejo?
To zkoušeli, tuším v Rusku. Na tygrovi. Skoro se ho podařilo převychovat na vegetariána, aby nežral maso. Bohužel pošel hlady ještě týž den, kdy se to podařilo.
Správně CCCP nás vzor !
Pánové, opravte si prosím tu hrubku v tom slovese na konci „Nákladní dopravci kvůli nedostatku proudu nesměly „, děkuji.
A když už v tom budete, tak opravte i název firmy na začátku, a jméno generálního ředitele.
díky, to je tak, když se text dopisuje text těsně před výstupem z autobusu:-)
A to je nutné dělat proč? 😉 Proč ne v klidu, přečíst si to po sobě a ušetřit se neustálých výzev k odstranění chyb a překlepů? Není to zbytečné a škoda? 😉