Omezení u Berounky končí. Na koridor se mohou vrátit elektrické nákladní vlaky
Nákladní dopravci kvůli nedostatečné kapacitě měnírny přes den nesměli na železniční koridor s elektrickými lokomotivami.
Správa železnic vrátila do provozu na trati 171 Praha – Beroun napájecí stanici v Malé Chuchli. Kvůli jejímu výpadku došlo za poslední dva týdny k velkým zpožděním a komplikacím na trati. Situace vygradovala minulý týden, kdy Správa železnic po většinu dne zakázala provoz elektrických nákladních vlaků na trati.
Návrat k normálnímu provozu oznámil na svém twitterovém účtu generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Podle něj tak od 15 hodin končí i omezení provozu nákladních dopravců.
@Spravazeleznic vynaložila maximální úsilí na zkrácení času, který byl potřeba ke zprovoznění náhradní měnírny v Chuchli. Dnes v 15 hodin omezení na trati 171 končí a dotyčným úsekem můžou začít jezdit také nákladní vlaky @zesnad_cz.
— Jiří Svoboda (@jirisvoboda_cz) September 3, 2020
Vyhořelá trakční měnírna v Malé Chuchli skončila svůj provoz neplánovaně o několik týdnů dříve a přinesla do provozu zásadní komplikaci. Výpadek chuchelské měnírny znamenal nedostatek proudu zejména pro rozjezd vlaků. Napájení jde jen z karlštejnské měnírny z roku 1973, kterou ale postihují časté výpadky. „Zařízení nyní pracuje na maximálních hraničních limitech, ale bohužel ani přes veškeré úsilí není možné zajistit, aby na dotčeném rameni nedocházelo k rozjezdu dvou vlaků současně, nebo aby souprava blíž k napájecí stanici neodebrala větší výkon,“ dodal Svoboda.
Správa železnic původně před vyhořením měnírny počítala s tím, že nahradí chuchelskou napájecí stanici mobilním zařízením v rámci rekonstrukce úseku Smíchov – Radotín. Nakonec k tomu došlo již nyní.
Správa železnic kvůli problémům s napájením zrušila všechny výluky, které přímo nesouvisely se zlepšením uvedené situace. Skončila i pomalá jízda 10 km/h na napojení staré a nové koleje za novým mostem v Radotíně.