Olomoucký kraj podepsal desetiletou smlouvu s Českými drahami na elektrický provoz
Elektrická jednotka RegioPanter v Koutech nad Desnou. Foto: České dráhy
Podmínkou smlouvy s dopravcem je pořízení nových elektrických jednotek
Pane redaktore, máte tam chybu Hranice na Moravě – Vsetín, dál směr Střelná jezdí Arriva v objednávce Zlínského kraje.
Ke zvýšení komfortu na železnici je potřeba nahradit šukafony. Tam je nejhorší kámen úrazu. Zbytek se už doladí sám. Ale odstraněni šukafonů je základní krok ke konkurenceschopnosti železnice.
Minuskáři jsou zřejmě šotouši ajeden plusař je nějaký běžný cestující, který tím chudák musí cestovat
Když chcete nahrazovat šukafony, tak máte jedinečnou šanci. ČD zrovna vypisují výběrové řízení, takže jestli o vhodné náhradě, která by splňovala zadání, víte a jste schopen dodání zajistit, tak se přihlaste a pokud to vyjde, taki na tom notně zbohatnete.
Neco z politiky olomouckeho kraje pro ty co to komentuji a nevi ani kdo tu vladne. Vladnou zde v koalici Pirati. Ti meli postavenu kampan na tom ze to CD delaj spatne a ze je bud dotlaci do poradnych sluzeb nebo je vymeni. Vyslovne zminovali jak to dobre delaj (z hlediska kvality cestovani) ve zlinskem kraji ariva nebo ted si nejsem jisty tusim leo v pardubicekem kraji ale fakt nevim. Takze kdyz s timhle sli do voleb tak logicky pozadovali kvalitni vlaky. Cesky drahy nabidly nejkvalitnejsi. Je to paradoxni ale tim ze pirati chteli predevsim kvalitni vlaky tak tim soukromniky… Číst vice »
Spíš nic nevíte Vy.. Piráti jsou v krajské vládě poslední měsíce a za nich se to již jen dodělávalo.. Jinak ten výběr zadával a ladil ještě někdo jiný… Tuším že tam bylo ANO, ČSSD a ODS.
A jak je to v rozporu s tim co jsem napsal? Delal to nekdo jiny ale pod tlakem predvolebni kampane. Rozporujete ze zadani bylo postaveno tak aby vlaky byly co nejmodernejsi (zasluha piratske predvolebni kampane)? Rozporujete ze v olomouckem kraji vladnou v koalici pirati (a ze bylo uz z predvolebnich pruzkumu jasne ze vladnout budou)? To ze to cesky drahy nezvladnout schrastit jste nerozporoval. Pokud to rozporujete tak se muzeme vsadit. Zadny spiknuti pro cesky drahy se nekonalo. Pirati postavili kampan na novych vlacich. Takze podminkou musely byt novy vlaky. Cesky drahy byly jediny kdo to byly ochotny slibit (upozornuji… Číst vice »
Ne nadarmo se v Německu dělají výběrka 3 roky předem. Pak je schopen vozidla slíbit (a vesměs s podepsanou smlouvou i opravdu sehnat) kdekdo.
Obávám se, že takovou dobu předem nebyly Piráti u moci, aby prakticky ovlivnili reálnou soutěž.
V článku je uveden jako elektrická trakce i úsek Petrov nad Desnou – Sobotín. Chtěl bych se zeptat, jestli se jedná o chybu autora článku, nebo Olomoucký kraj kraj ani neví, kde objednává elektrické vlaky? Oni vůbec konšelé z Olomouckého krajského úřadu ani neví, že existují lokality jako Šumperk anebo Jeseník, protože politika z kraje tady u nás nepotkáte ani před volbami do zastupitelstva kraje…
Nevim, co vědí konšelé v Olomouci, ale zato mam odpozorováno, že třeba Jesenicko má nejopravenější silnice široko daleko a dvouhodinový takt spěšňáků ze Zábřehu by mohly závidět i mnohem větší města nejen na konci světa, o zhruba hodinovém taktu do Koutů ani nemluvě.
AD SPESNAKY) jezdi kazdy dve hodiny protoze jezdi NARVANY. Uz se mi stalo ze jsem stal jednou nohou na jizdnim kole a druhou nevim na cem (nejspis castecne cizi noha a batoh). Taky jsem zazil pruvodci co chtela vyhodit kolisty ze tam neni dost mista. Cituji do slova: „kdyz se vam to nelibi tak si stezujte – my to hlasime furt jenze na nas se*ou“ Tim duvodem je zpackana rekonstrukce trati (zabreh-) bludov – jesenik par let zpatky. Papalasi se tehda rozhodli ze zavedeme ty takty a ze bude dvouhodinovy. Jenze nez se to stihlo vyridit papirove (nekolik let) tak… Číst vice »
Vypadla mi pointa: soucasna trat bludov-hanusovice neni stavena na dvouhodinovy takt. Cili se podvadi vsude kde to jde. Vysledkem je ze osobaky jezdi spozdeny a treti vagon by brejlovce zbrzdil uz prilis. Na to by musela mit hodina 65 minut. Nebo trat srovnany ty zatacky.
To jakože už ani zálohy nejsou? Však mají být 3 tornáda jako záloha
Omyl
Tak co já vím tak po Jesenicku jezdí Stadler GTW (a bude jich jezdit víc až je ČD zrenovují) o tom si můžou ve středních Čechách nebo Brně jen zdát.
Ano jezdi tam 1 slovy JEDEN stadler. Na rychlo zrekonstruovany svepomoci.
Hanusovice-stare mesto jezdi na otocku jeden trabant (puvodni konstrukce se zebrikem vydavanym za schody.
Dale hanusovice-sumperk(-stemberk) jezdi banany prokladany staryma trabantama (jeste v puvodni uprave kozenka).
Vidnava-jesenik(-sumperk) a jesenik-zlate hory jezdi trabanty.
Jesenik-glucholazy(-ostrava) jezdi rakve.
Jesenik-hanusovice jezdi vetsinou klasicky soupravy (brejlovec se dvema vagonama protoze vic neutahne dost rychle – viz jiny prispevek vyse) obcas prokladany trabantem nebo necim podobnym.
Nikoliv. Většina Stadlerů jezdí kolem Olomouce, nikoliv na severu. Tam to byla (i když jednu dobu se to zlepšilo alespoň na úroveň Regionov), je a asi i bude dominanta 810. Takže skutečně není co závidět.
Nové vlaky…..dneska ráno v Ostravě -Kunčicích odešlo Tornádo a celý den jezdí motor 810. Už došly i staré křápy…po nákupu nových do Olomoucké kraje vidím ty stará Tornáda na Ostravsku.
užijte si to. U nás to hrkalo 20let. Přískokem vpřed…
Nevím, kde je to „u nás“, ale tak dlouhou životní zkušenost jako v Bohumíně mají s tornády jen v Košicích 🙂
Myslim ze nejvetsi zkusenost s tornady maji v hranicich. Kdyz jim to tam neposlou z jedne strany tak to chytnou aspon z druhe!
Jo Bohumínská údržba to je síla
Běžte si to zkusit za ty prachy.
Ano ano to je to známe úsloví: pracují do výše svého platu : – D
A Vy víte jak je ten plat vysoký?
Psát tady že vím nemá smysl protože to můžete rosporovat a já tady budu muset vypisovat nějaké tarify. Takže radši nic.
Ale to je přece jedno. Každý někde pracuje a bere nějakou mzdu/plat. Není to vězení. Pokud jste podepsal že za takovou či makovou práci budete dostávat tolik a tolik peněz tak není co řešit.
No tak tady nepište takové nesmysly, když o tom nic nevíte.
A vy o tom víte teda co?
A to jste tam za trest nebo na co si stěžujete?
Asi víc jak Vy protože to dělám.
A verejne se přiznávate že na to kaslete bo vás málo platí nebo jak to mám chápat?
Proč nejde té jinam?
Nepřiznávám nic.Jen chci říct že ta práce je nedoceněná.Dělám to už 35 let a baví mě to.No a pošlete mi teda ty tarify.Dráha nejsou jen průvodčí a strojvedoucí.
Jerry napsal, že údržba v Bohumíně stojí za houby, Vy jste napsal něco v duchu, že za ty prachy to ani lepší být nemůže …
Stačí se podívat do kolektivky ne?
Nedělám v Bohumíně.
Tak jste z toho venku : – )
Tak když v Bohumíně neuděláte ..tak o tom asi víte houby. Je to dílna na baterky , pro ně je problém i promazat ruční brzdu na 810.
Co pořád máte s těma tarifama? Já jako fíra mám základní tarifní mzdu 31260 Kč hrubého – dneska jsem zrovna podepisoval výměr. Vlakvedoucí má v sedmičce 23700 Kč hrubá a kamarád elektromechanik v osmičce 25410 Kč hrubá. Nedostatečný mi to přijde u všech těch profesí. Nicméně když tu práci dělám, tak jí mám dělat pořádně, když už jsem si jí vybral a dělám jí. Mě osobně to po těch letech i tak pořád ještě baví, byť je to finančně nedoceněné.
To nemusí dělat
810 místo šestivozové jednotky? 🙂
Ona jela ale taky šestkrát 😁
Máme pěší, ale stačila by troj
Pěti*
Ano, tři obraty jsem s ní jel já. Fajn změna. 😁 Jen místo pětivozoveho panťáku. Jednou za čas 810 je jako zajezdit si z prdele na motokáře. 😁
Jako šotouš chápu a souhlasím, jezdil jsem třeba 451 😀
ale jako objednavatel bych nechtěl zaplatit „soupravu“ s daleko menší kapacitou.
To jakože ani zálohy už nejsou? Však mají být 3 tornáda jako záloha
Všechny jezdí z Opavy do Českého Těšína
No máme turnusovou spoterbu
12 elephantu
2 pantery
3 panťaky
A zálohu
3 panťaky, to by znamenalo že se ty zálohy někam ztratily
A na to je opravdu potřeba 29 jednotek? Přijde mi to celkem dost.
Opravdu nehoří.. jo je těch výkonu takže 30 jednotek pokryje vozbu.
Nahrazovat budou turnusovych 8 tornád, 10 souprav s pershingy a k tomu nově elektrifikovana trať Olomouc-šumperk s poměrně intenzivním provozem, takže 29 souprav je adekvátních.
30 ne? 27 nových 3 co už tam jsou?
Já jsem to nenapsal jasně – 3 jsou, 27 nových OLK, 2 nové MSK. O těch se říkalo, že budou jezdit do Opavy, ale na 100% to asi ještě nikdo neví, jak budou nakreslené oběhy za 2 roky.
moc si neumím solo pantera představit na S1
Hmm, kolik je potřeba 471 na pokrytí PID?
Je smutné, že se jednotlivé tratě nesoutěžily a místo toho udělal superkontrakt šitý na míru státní Černé Díře. Daňový poplatník zaplatí vše. Navíc si myslím, že dodání téměř 30 souprav do konce příštího roku je mírně řečeno nereálné. Takže odhaduji, že koženky na dlouhá léta na Olomoucku ještě vydrží. Smutný příběh.
Jo zato soukromníci nám předvádějí supermoderní stroje a služby zadarmo
Všichni dopravci, soukrmí i státní, předvádějí jen to, co mají ve smlouvě a zaplceno, takže pláč na špatném hrobě a bez souvislosti s Xapadlovým příspěvkem.
Mne je to fuk. Já v co si kraj zaplatí to ma. Ale taky přece dopravci nabídli nějaká vozidla.
Ne tak úplně. Jestli se Vám chce jezdit s motoráky řady 845, s kterými jezdí Arriva – a které se na rychlíkový provoz vůbec nehodí, no, tak potěš koště.
A to, že třeba na lince do Rakovníka jezdily vozy s první třídou – a teď ne a nebo ta první třída ani trochu první třídu nepřipomíná, se Vám líbí? Mě ne.
O takovou úsporu „peněz z daní“ opravdu nestojím.
Opět pláč na špatném hrobě – nepište to sem nebo na mě, ale pište ministrovi. Osobně taky nejasam nad 845, ale když si tuhle službu ministerstvo koupilo, není to chyba dopravce, ale ministerstva.
Ale kecy, je to hra na lowcost. To by tam muselo být tolik parametrů..
ministr VŠEHO nemá na prostý lid čas, a ani nikdo jiný se potřebami občanů nahoře nezabývá
A kdo potřebuje v couráku první třídu ? Mě přijde směšná i v panterech .
Nejen směšná, ale to co tam je, je trapná parodie na první za ty prachy, které si za ni ČD účtují. V 845 je první třída mnohem lepší.
Mi třeba ne a občas ji využijí … To je věc názoru.
Já ji občas využiju, když ji nějaký dopravce nabízí.
(Ale první třídou myslím lepší služby, ne průchoďák stylu Pantera)
To se shodneme – měl se jeden krajní vůz udělat jako 1.třída.
A ne 3 průchozí.
Já, když jsem v červnu 2018 jel z Třebové do Prahy, tak hlavně nešel záchod. Jak jsem se poté spokojeně krčil ve 471…
A například do Tanvaldu nebo po Protivínce první třída nejezdila, tam to bylo v pořádku?
teď tam nejezdí ani třída druhá 😛
Zatímco státní ČD jezdí zadarmo a mají stroje soudobé.
To sice ne, ale ani to moc neslibují (aspoň co já vím)…
A to že se ty jednotky nedodají včas je zase jen dojmologie? Proč by tomu tak mělo být? Jde o schválené a jinde požívané jednotky, výroba jede dál, nebavíme se tady o nějakých vzdušných zámcích.
Vlaky v Olomouckém kraji jsem ještě nejel, ale koženkové sedačky jsem neviděl už híodně dlouho – ale sedadla v 1. třídě jsou koženková celkem často.
Asi aby se těm manažerům a hogo-fogo správně potily zadnice.
A aby bylo co spravovat…
Ale vážně. Možná se mýlím, ale první koženky v 1.třídě jsou v rakouských Amz a ABmz od r. 2008.
Jestli umíte číst (zatím to vypadá, že ne), tak si laskavě ten článek přečtěte..
Měl byste být spíš rád, že Olomoucký kraj bude mít nejnovější vozidla na veškerých elektrických vlacích…to je rozhodně správný směr.
Nebo byste radši jezdil za zlomek ceny třeba ve 460 dalších 10 let? Nebo jen nejezdíte vlakem a je vám líto, že se za tyto peníze neopraví silnice?
… zase jeden zavilý odpůrce ČD.
Já proti „konkurenci“ nic nemám, ale nelíbí se mi, že v rámci ZDO (základní dopravní boslužnosti) mají dopravci „monopol“ na trať. Takže si cestující opět nemůže vybrat, s kým pojede.
Představujete si, že osobaky na jedné trati bude kraj objednávat u dvou dopravců? Rezijka?
To nemohl ani nikdy předtím.
To já vím. Ale takhle není konkurence, kterou by využil zákazník (v ceně, komfortu atd.). Stejně jako nebyla před tím.
V ZDO je řeč o konkurenci pro objednavatele – to je ostatně rozhodující „zákazník“ dopravce, ne cestující se svým drobným finančním příspěvkem..
U vlaků ZDO v 2h taktu bych stejně nevybíral podle dopravce, ale podle času.
U krátkointervalového příměsta, kde je reálné že bych čekal na svůj vlak ačkoli zrovna z nádraží odjíždí jiný, je otázka zda opravdu musí být objednáno – zda by si na sebe elefanti nevydělali.
Proto se to jmenuje ZÁKLADNÍ dopravní obslužnost. Základní = „povinné minimum“. Aby to bylo levné, tak to má jeden dodavatel. Tvoje jízdné je jen malý příspěvek ke snížení prodělku, který ZDO produkuje.
Je to stejný systém, jako ve zdravotnictví. Na kasu (z tvých daní) dostaneš standardní pokoj, standardní jídlo, standardní operaci, případně standardní náhradní díly. Nejsi spokojen, chceš něco lepšího? Připlať si, nebo jdi na soukromou kliniku a plať.
Bohužel legální možnost příplatku za lepší péči neexistuje.Chceš lepší endoprotézu?Logicky bych zaplatil rozdíl mezi tím co platí pojišťovna a tím luxusem.Ale ne, zaplatíš to celé!
Rozhodující jsou slova “ Nikdo jiný se do takzvaného rozstřelu nepřihlásil.“
Jinak by to dostal někdo soukromý, případně dcera některého státního dopravce z EU, který by se přihlásil…
Pointa to Xapadlova příspěvku je, že se místo regulérní soutěže uskutečnil rozstřel.
poslední dobou obehraná píseň. Na ty rozstřely všichni jdou, protože je to legální a není to tak byrokraticky složité jako standardní výběrko, které ještě ve finále někdo libovolně vláčí po soudech….
Rozstřel vylučuje soudní dohru? Haha. Zato poskytuje více prostoru pro kreativitu na obou stranách. Jasně vypsaná soutěž, s předem definovaným způsobem vyhodnocení, by byla lepší a i případný soud by to s ní měl mnohem snazší.
Penízky jsou tam kde je daňový poplatník zanechal. Ve státní kase
Akorát že ta má děravé dno, a tak se každý rok takových 40-60 mld. vysype za silnice a dálnice. A jak se tak ty peníze sypou, tak se vysype támhle nějaká ta miliarda, támhle 8 miliard za sport, 14 miliard za životní prostředí…
Přečtěte si pořádně článek, než napíšete takový blábol. „Nikdo jiný se do rozstřelu nepřihlásil“
Když by to bylo o pojízdném šrotu jako jiné „soutěže“ bylo by zájemců mraky ;).
Tak znova: rozstřel není žádná soutěž, jen taková kulišárna ústící v přímé zadání.
Nový Panteři budou od roku 2024 od 2022…..
Moc nerozumím té honbě za novými jednotkami. Čistě hypoteticky: je něco špatného na 3 roky starých CityJetech, že jsou takto diskriminováni vůči novým RailJetům? Podle mě by mělo být definováno co má ta jednotka nabídnout a ne to jak je stará.
Wat?
A teď reagujete na co?
A kde by se vzaly ty 3 roky staré nevyužité jednotky?
To je reakce na to, že ve smlouvě mezi objednatelem a dopravcem je pořízení NOVÝCH vlaků. Kdyby dopravce pořídil vlaky byť jen rok staré avšak stejné či lepší kvality tak by smlouvu nesplnil. Netvrdím, že takové vlaky jsou k dispozici, ale přijde mi a-priori špatně to smluvně požadovat pořízení nových vozidel.
Takze ono to sice neexistuje ale chcete aby se to řešilo?
Nevím zda to neexistuje, nedělal jsem si průzkum trhu. Ale přijde mi nelogické to předem zavrhovat.
Nepoužívejte ty alko napoje
Alternativa je jednotka 460, rok výroby 1971-78. A ne 3 roky starý vlak.
Omyl, pane Kocurek. To je hrubý omyl.
Proti jednotkám řady 460 nemám nic. Byl to zajímavý koncept, leč svým způsobem slepá ulička vývoje. Ale vy jste si nevšiml, že tyto jednotky nejsou ani trochu nízkopodlažní – narozdíl od starší řady 451. Otevírání dveří také nic moc – dokonce se odvažuji říct, že ještě horší než v případě řady 810.
Máte talent reagovat na něco, co vůbec nikdo neříká:-)
Jak jste přišel nato, že jednotky 460 neznám, a tím pádem nevím, že je v nich všude vysoká podlaha?
Vysvětelete mi to, já ten vlak znám až moc dobře.
Po žabotlamech bych řekl, že to byl spíše krok zpět.
To je ale pravda. 810 má předsuvné, 460 bouchací.
Akorát že 810 jsou matematicky šrotovány nyní, ale 460 tam už skončila nejpozději předloni…
Co je špatného na Cityjetech? Třeba to, že je u nás nikdo neprovozuje? Jen sem nějaké pod hlavičkou OEBB zajíždí…
???
Každá jednotka je určena k jinému typu provozu. RailJet (Siemens Viaggio Comfort) je jednotka pro dálkovou dopravu. CityJet je jednotka pro příměstskou dopravu.
Jestli chtěl někdo použít CityJet k něčemu jinému, než k čemu byl původně určen (podobně jako LE s FLIRTem), tak potěš koště. Pak se není čemu divit, že jsou naše železnice v takovém stavu, v jakém jsou.
V příspěvku mám chybu, chtěl jsem samozřejmě namísto RailJet napsat RegioPanter.
A pak se divíte že to tolik lidí nepochopi když si pletete příměstský vlak a PP pro dálkovou přepravu …
Koukám, že místní diskutující, jmenovitě Jerry, Pajoš, Kamui, Jiří Kocourek, a M H nepochopili pointu mého příspěvku. To, že zajeté jednotky jako Desiro ML, Stadler Flirt a podobné nejsou momentálně dostupné přeci nemusí objednatele vůbec zajímat. Poptávat má vlaky určité kvality a ne určitého stáří.
A když to tolik lidí nepochopilo nemůže náhodou být chyba v tom vašem příspěvku?
Krom toho uvádíte nereálný příklad s tříletým vozidlem … Tak asi tak.
Já to pochopil a je to logické . To že něco neprovozuje státní převozce a jeho pracovníci to neznají neznamená , že se takové stroje nepotulují někde jinde. A navíc pevně věřím , že při řádné soutěží a ne nějakém „rozstřelu cílenému subjektu“ by byla cena nižší nebo nabídka „lepšího“ nebo jiného dle zadání . Auto domů si při slevě 30% a najetému 1000 km za 6 měsíců taky koupím toto , nebo to zvažuji . Za přidělené a na přímo dané smlouvy bych dával tresty , je to prokazatelně neschopnost nebo podjatost .
To že to neznají ČD sice neznamená že to neexistuje ale kde jste něco takového viděl? Jak by k tomu vůbec došlo? Že by někdo uzavřel smlouvu na 3 roky na nová vozidla ty by po ukončení smlouvy staly v kopřivách a čekaly na svou šanci?
A srovnávat to s autama je dost mimo. Předváděcí vozy od dealera se na železnici nevyskytují.
Existují půjčovny (pool), občas někdo zkrachuje. Po krachu můžou vozidla zůstat u banky bez drážní licence 😀
A že se to tam hemží trivozovyma příměstskými jednotkáma na 3kV a 25kV v počtu 27ks : – D … Jako stát se to může náhoda je blbec …
A není to málo, Antone Pavloviči? V Ostravě a v Brně nejezdí 460 a 560?
Stát se to může = proč to smluvně vyloučit?
Protože jak už jsem tu několikrát psal:
1) zjistit si jestli vůbec taková možnost existuje není pro kraj problém
2) když chcou nová vozidla, proč by měli mít v požadavcích, že to můžou být starší vozidla?
Nedotahujte ty hypotézy do absurdna
Pronájem funguje jak v letectví tak na silnici . Tříletá vozidla , tzn tři roky co jsou vyrobeny , nic o tříletém kontraktu jsem já ani diskutující nademnou nepsal . Tříleté stáří byl příklad , může to být klidně pět let ale i dva roky. Kloudné zadání dává třeba — po dobu kontraktu nesmí průměrné stáří překročit xy let, stroj nesmí být starší xy let atd jsou možnosti. Předváděcí soupravy , byť do jisté míry , se vyskytují i na železnici . Chce to sundat modré brýle , podívat se kolem sebe a nadechnout se . Srovnání s autama ,… Číst vice »
3 roky uvádí pan David v příspěvku který začal tohle vlákno. Někdo by ta vozidla musel vlastnit a po třech letech by pro ně neměl využití tzn že by mu skončil kontrakt jinak si to neumí představit. A co by změnilo na situaci kdyby kraj dal podmínku že vozidla na konci kontraktu nemůžou být starší 10 let? Že by třeba v půlce kontraktu třeba koupil dopravce jiná pětiletá vozidla? Předváděcí soupravy které nemají své využíti a v počtu víc než jeden natož 27ks se určitě na železnici nevyskytují. A to srovnání s auty letadly atd. to už jste se dost… Číst vice »
Otázka je spíše co udělali na nábřeží dobře . Tohle je ale spíše o zadání .Navíc psal „čistě hypoteticky“ proto neberu tři roky doslova ale díky určité zkostnatělosti železniční dopravy třeba deset let . Busy mívají smlouvy že nesmí přesáhnout cca 10let a u dráhy klidně 20 let. A stále to je super .Zde se stále někdo bojí ČD a jejích ultras . Myslím , že kdyby ČD vyhrálo klasické výběrko pět let dopředu a platnost 15 let , i je by to motivovalo ke zlepšení a ne jen toto přešlapování a tápání v prázdnu . Srovnávání s osobním vozem… Číst vice »
ČD si na základě výběrka vybrali pantery a uzavřeli smlouvu s opcí … můžete začít napadat i to, ale já mám spíš pocit, že tohle udělali dobře. Jenže ta čistá hypotetičnost přešla až k nějakému absurdnímu nápadu, že můžou být někde ukrytá vhodná jen lehce větrem ošlehaná vozidla za nižší cenu. Nenalhávejme si, že pro kraj je nějak složité zjistit, zda je taková možnost. On evropský železniční trh není zas tak obrovský. A jak už jsem psal jinde, jde přece i o PR, prostě nová vozidla zní lépe, než starší rekonstruovaná. Pak by se objevili kritici z druhé strany, že… Číst vice »
Chyba v příspěvku byla, konkrétně u příkladu, kde jsem omylem uvedl RailJet namísto ReigoPanteru. Celkové vyznění by mělo být ale stejné. Požadavek na nová vozidla je nesmyslný.
Proč by měl být takový požadavek nesmyslný. Tady jde přece hodně i o PR. Ono to bude vypadat dost jinak když při uvádění jednotky do provozu hejtman řekne tady máme úplně nové vlaky pro naše občany které byly navrhnuty přímo pro nás kraj než když řekne tady máme starší ale jak vidíte zachovalé vozy které se částečně upravily pro naše požadavky.
Je to úplně normální požadavek, nevím proč by měl být nesmyslný. Tak jako se rozhodujete pro nové nebo starší auto pro nový nebo starší dům tak tak se kraj rozhodl pro nové vlaky.
Podnět se mírně ojetými vozidly určitě zajímavý. Využil toho třeba LE a Pardubický kraj nebo nedávno ČD s RS1. Jen u elektrik je to složitější, napájecí systém celkem limituje výběr. U nás a na SK je el. jednotek nedostatek a jinde mají prostě jiné napětí v troleji.
Chci Vás jen upozornit, že ty mírně ojeté RS1 mají rok výroby cca 1998. Ty Linty od LE budou asi novější.
Nicméně nejde tady o nějaké vozy, u kterých by se dalo jen vzdáleně tvrdit, že jsou jen mírně ojeté.
A proč konkurenční dopravce v našem regionu, dostane smlouvu na deset let a jezdí na zrekonstruované, nově elektrifikovane trati za naše peníze, starými dieslovymi soupravami??!!
Na to se těžko reaguje když nevíme odkud jste : – D
Který region?
Tady půjde o LE do Letohradu
Ono je víc takových krajů .
V tom případě je odpověď jednoduchá. Kraj to tak chtěl, tak si to tak objednal a tak to i platí : – D
Na druhou stranu to co tam je víc než slušný stroj.
Ještě jsem s ním nejel, ale přijde mi, že ta jednotka má, podobně jako mnoho dalších (včetně Desira), bohužel, jednu velmi nepříjemnou vlastnost, která je více znatelná v zimě (než v létě) – zcela otevřený prostor pro cestující, bez nástupní chodbičky, která by alespoň trochu omezila únik tepla ve chvíli otevření dveří.
Zkrátka tam fouká zima…
Odpověď je ta, že do Králíků nebo Hanušovic dráty nevedou a je třeba zachovat spojení bez přestupu v Lichkově. Dráty jsou použitelné jen pro mezistátní dopravu do Polska.
Zachovat něco co tam dříve nebylo?
Výběr doparvce v Pc-kraji a OL-kraji (LET a ČD) je v obou případech úplně stejně špatně (bez soutěže).
Proč máte „motoráky pod dráty“ (zas tak staré a už vůbec špatné nejsou) se ptejte zejména těch, co před lety spytlíkovali elektrifikaci do Lichkova jakože pro nákladní dopravu, když pro osobní je Lichkov zcela nevýznamný bod. Pro cestující je lepší ne-přestup než „ne-nafta pod dráty“ (to pálí jen úzkou skupinu „znalých“ šotoušů).
V relaci Praha – Wrocław by mohla být trasa přes Lichkov nejrychlejší. Přes Lichkov by bylo vhodné zavést ještě navíc vlaky TLK v režii ČD a PKP IC, už se o tom spekulovalo i na diplomatické úrovni, ale pandemie tyto plány oddálila. Na tyto vlaky je možné použít nepotřebná B, o které má PKP IC zájem kvůli nedostatku vlastních vagónů. Každý rok řeší PKP IC stejný problém, který trvá dva měsíce v roce – jak dopravit všechny rekreanty k moři? Vlak navíc v trase Praha – Wrocław – Poznań – Bydgoszcz – Gdańsk – Gdynia – Hel sestavený z českých… Číst vice »
Pro hejtry: letní nápor na vlaky k Baltskému moři je znatelný hlavně v polské vnitrostátní přepravě. I vzhledem k tomu, že dálkové vlaky v Polsku jsou povinně místenkové, dochází velmi často k úplnému vyprodání vlaku řadu dní před odjezdem.
Tak proto potřebují 80 místná béčka…
Jestli jde o Letohrad, tak tato trať byla „nově“ (před 12 lety) elektrifikována zejména kvůli nákladní dopravě, tudíž jen po Lichkov, a ne do Králík a dál, kam kraj potřebuje dovézt své cestující. Ono je pro životní prostřední snad lepší, když jede LINT bez přestupu, než aby jel do Lichkova peršan se třemi Béčky s nutností objíždět, a dál přestup na Regionovu.
To je lepší tam poslat hybrid elektrické vozidlo s naftovým motorem
Ano, a ještě lepší hybrid s baterkami bez naftového motoru. Tedy při jízdě z kopce s rekuperací do těch baterek (zatímco naftu to do nádrže nevrátí). Snad se jich brzy dočkáme.
Možná dočkáme ale ne na této trati …
Do háje s baterkama..jakou budou mít životnost ? Tak 8 let max
Výraz „pořízení nových jednotek“ je poněkud ošidný. Dopravce by měl GARANTOVAT jejich 100% nasazení, ne jen pořízení. Snad je to v té smlouvě patřičně ošetřeno.
Dopravce by měl garantovat 100% vyjezditelnost jízdního řádu – tedy, že v případě mimořádných událostí typu nehoda na přejezdu pojede alespoň nějaký vlak, který stihne jízdní řád. Hypoteticky můžete mít hlidně 10 záložních jednotek stejného standardu (které těžko někdo zaplatí, ale čistě teoreticky) a stejně stačí 11 blbců na přejezdech a budete muset sáhnout do kopřiv pro cokoli pojízdného…
Má tove smlouvě, jak jinak to ještě GARANTOVAT? Příslibem rituální sebevraždy generálního ředitele? Hrozný nešvar toto garantovani, všichni se tim ohánějí a nikdo neví, co to znamená.
Co má ve smlouvě, /pořízení/ nebo /nasazení/? Co kdyby pořídil a nasazoval na jinou trať nebo pořídil a nechával v depu.
Předpokládám, že smlouva definuje rozsah a podmínky provozu, nikoliv pořízení.
Regiojet to tak má ve smlouvě s Ústeckým krajem. Pokud nebudou jezdit nové elektrické jednotky od prosince 2021, bude platit penále. Také to penále má smluvně ošetřené s výrobcem.
Závidím olomouckému kraji, že už nebudou mít tornáda my v MŠ kraji tu budeme s tornády minimálně dalších 5 let
Vy budete mít pušpulky do Frenštátu.
Ještě tu je 6panťaku a legendární 811
Co je na 811 legendární , je to zkurveny krap
To se nijak nevylučuje. Vy jste tu už pomalu taky legendární…
Ne. Jel ste 811 ?
To že to prezentují jako vozidlo 21. Století, je na plakátech
Jakých? Já už sem se v té úžasné 811 svezl ,stejný krám jako 810 akorát že to má Klímu a nové sedačky a interiér.. za tech 14 milionů za kus to nestojí. Na trať ze Studénky do Veřovic by to chtělo rs1 nebo 842 která zde jezdí na spesnacich. Uvidíme jak dopadne elektrifikace tratě.
obávám se že elektrika jen tak nebude, ani 323 nejsou schopni zadratovat a Sp na Frýdek bohužel taky nejsou
Ono už těch 460tek v moravskoslezském kraji nezbyde.. část výkonu je sp
Je společných s olomouckým
navíc dostaneme i pantery, o kterých se psalo dříve, že budou jezdit na trati Svinov – Opava, ale podle mě, pokud by byl jízdí řád stejný jako teď, budou jezdit na vlacích Svinov-Havířov, které doplňují základní hodinový takt S1 na 30 min.
Bohužel jen dva
Teď tu je 6 panterů ne?, Kolik z nich patří na R27?
Bylo by fajn kdyby byli pantografy jen jako záloha
Na R27…no jo, to je tak když se to vymýšlí od stolu…
Na r27 nejezdí pantery
Jak by tam dojely, když z Olomouce/Opavy není trať přes Krnov elektrifikována…
V úseku Vyškov – Nezamyslice přestanou jezdit 842?
A Vsetín – střelná je překlep nebo to tam nahradí arrivu?
Díky za info
Spíš je to takový matoucí seznam celých tratí, aniž by se nasazení nových vozidel vztahovalo na celou jejich délku. Do Bohumína to Olomoucký kraj také neobjednává a Sobotín ani není v elektrické trakci.
No právě : – )
Nicméně ten Vyškov by klidně mohl být panter.
A Bohumín sice neobjednava ok, ale snad ty OS co ještě jezdí Přerov Bohumín někde po trase nerozdělí.
MS kraj bude mít i 2 „vlastní“ EMU240, takže předpokládám, že pershingy na osobácích skončí úplně – už dnes mají bohumínské 163 drtivou většinu výkonů v objednávce OLK.
Tu už ani předání nejezdím co vím
*peršani
Škoda že nevíme, kde je to tu.
Jedna paní povídala že zlinskemu kraji se nelíbí poplatek za diesely pod dráty ..tak se zvažuje zase původní rameno Přerov – střelná zase elektricky
Ale to by asi znamenalo vypovědět smlouvu s Arrivou a to by asi bylo dražší než ten provoz pod dráty …
Nebo je úprava smlouvy…opravdu detaily nemám
A nebo ne. Prostě by objednali víc spojů tam kde nejsou dráty a (Olomouc – Přerov) – Hranice – Vsetín – Horní Lideč – (Střelná) by se (opět) jezdilo elektricky
I když to je vlastně blbost – rozhodně by to bylo dražší. Otázka je za kolik…
Ale ten poplatek přece platí dopravce, ne? Třeba to ZLK přivede k realizaci regulérní soutěže..
Otázkou je, jestli je reálná úspora *pořídit nová vozidla* a neplatit poplatek.
Soudruh Miklenda si vezme zase el jednotku od LE 😀 aby se ve zlínském kraji jezdit pod dráty 😀 😀 😀 😀 😀
Kdo?
Soudruh Miklenda už od loňského jara u Arrivy není =D
Ho konečně vyrazily? 😆
Byl odejit =D Každopádně v Arrivě není.
842 přestane jezdit již letos nově 843
A nevíte kam jdou ty ostatní 843 z Liberce? Díky
některé jdou do Olomouce
Jsou v Olomouci a říká se že mají jít do valmezu
A na co?
Prý místo 842jek a ty půjdou do Brna
Takže 854 budou ještě jezdit?
Já nic nepsal o 854
Některé (minimálně 6, 7 a 25) jsou v Děčíně.
To je výrazné zlepšení!
Hmm, pro strojvedoucího snad, protože 843 má EDB…
Tak 842 má hydrodynamickou brzdu, ale nevím, jak výkonnou.
Super, mám radost! Ono je to dokonce tak, že by už na začátku 2023 měly být ty Panteři vyrobeny, ne? Takže tam nebude žádná prodleva…
A ono to bude nahrazovat jen Tornáda nebo i 163 + Bdt? Tím pádem by se zas mohly uvolnit další Peršingy pro Cargo…
I 163.
Wow
Jen aby to nedopadlo jako s německými popelnicemi 646, místo kterých jezdí stále ještě větší šrot 810.
Tady se hovoří o výkonech v elektrické trakci..
A to je nějaká fyzikální vlastnost elektrické trakce, že tam pak nepojede popelnice 460 nebo 163+Bt místo nasmlouvaného a zaplaceného pantera, tak jako tomu je v motorové trakci?
Nerozumím vašemu dotazu .. to je česky?
Tak ještě hovorově pro blbečky – jaký je fyzikální rozdíl mezi porušením smlouvy a nasazením popelnic v elektrické a v motorové trakci těmi stejnými ČD?
Pro blbečky … Vy stě mimo.
No, když už jste zmínil DB 646 proti ČD 814 „Regionova“, ta Regionova má alespoň nízkopodlažní nástup, což se o DB 646 říct nedá.
A to že Regionova má nižší maximální rychlost (80 proti 120), není pro většinu provozu na tratích jako je 014, 210 či 212 nejdůležitější. Málokterá z těchto tratí vyšší rychlost umožňuje.
Takže jako výhoda pro DB 646 zůstává jen to, že je to celkově novější stroj, zatímco v případě Regionovy jde jen o rekonstrukci, která byla (zřejmě v nemálo případech) pěkně zfušovaná, odbytá.
No ona 646 má vlastně taky nízkopodlažní nástup , má motor uprostřed takže tam není taková kravál. Má taky víc místa.nez Regionova a další výhody.
Jak se vůbec zrychlí cesta z Uničova do Olomouce, když to bude pod dráty, s panterem a rychlá trať?
Momentálně nejrychlejší spojení trvá 30 minut (Sp1439), po modernizaci to má spěšný zvládnout za 17 minut. Běžné osobní to jezdí za 40 minut, nově 34 minut.
Takže 15% jízdní doby. Díry na trase budou mít dvounásobný interval (ve špičce každý druhý vlak zrychlený)
Takže 27+ ty 3 co tam teď jezdí?
Ano.
Už nemohu říct, že nových elektrických vlaků v regionální dopravě je málo. Paráda a snad budou v kraji nadále platit všechny tarify 🙂
MS kraj?
Jaká je souvislost mezi nasazeným vozidlem a aplikovaným tarifem?
Je-li vozidlo žluté, tak v něm neplatí TR10, například v tramvaji v Plzni.
Nemusí se ani jednat o žluté vozidlo, aby v daném vlaku všechny využívané tarify na železnici neplatily. Stačí RegioPanter v Najbrtu 2. Turista jistě ví, že mimo zelený vůz dostane napáleno 800 Kč. Pro příště do toho Pantera ani nenastoupí.
Mateřská škola 😄
V elektrické trakci ano ,ale starých dieselu je tu hromada + to co dotáhli soukromníci
No, kdo to bude šrotovat?
Rozhodně dobrá zpráva pro cestující, že konečně zmizí tornáda, která tu nemají už dávno co dělat. A RegioPanteři tu už jezdí takže se jen přikoupí další. Rozhodně celkově výhra.
Přesunou je do Bohumína. Tak to zase tsl dobré není.
Souhlas, dobrá zpráva pro cestující. Každé Tornádo které skončí ve šrotu se počítá, navíc místo toho budou nové stroje….well done, Olomoucký kraj + ČD + Škoda.