Olomouc nabízí k odkupu staré Solarisy, příští rok je nahradí novými

Autobusy DPMO na prodej. Foto: DPMOAutobusy DPMO na prodej. Foto: DPMO

Kloubový autobus je ve výběrovém řízení levnější než standardní dvanáctimetrový.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cyklista

Škoda, že jich je tak málo. V Praze by ještě nadělaly spousty parády……

liposh

je legrační, že já jako brňák jsem nějaké Solarisy zaznamenal poprvé cca před 8 lety a někde už je vyřazují. Taková Karosa 731 jezdí už bambilion let a v Brně ji teprv teď vyřadili a někde ještě jezdí. Ale to je jen taková subjektivní vsuvka k pousmání. 🙂

vesos

Proč lžete, ty vaše dlouhověké Karosi jezdily v brně od 7 do 10 let, ne víc, to je strčí Solarisy hravě do kapsy, 12-15 roků provozu. A že jste zaregistroval Solarisy až 8 let poté, co tu začaly jezdit, tak tím bych se taky moc nechlubil.

Honza

Občas by to chtělo nejprve pořádně číst, poté nad smyslem textu přemýšlet a až poté reagovat. Slušně reagovat.

Kubin

Není Solaris jako Solaris a Karosa jako Karosa (pravděpodobně byla myšlena B931)😇

Jiří Kocurek

A tak Karosa 731 jezdí pravidelně na které lince, nebo „jezdí“ tak, že stojí ve vozovně jako záloha, za letošek celých 200 km najeto?

Nějaké jméno

To bude asi tím, že v době, kdy tyto vozy Olomouc pořizovala, se do Brna dodávaly vozy Citybus a následně Citelis, které se, světě div se, též už prakticky vyřadily. To, že se do Brna dostala až novější generace Solarisů před vámi zmíněnými 8 lety, není podle mě taky nic zvláštního (ono se to nezdá, ale i na ně do pár let dojde řada a budou se vyřazovat jakbysmet), prostě předtím byly dodávány vozy jiných značek 🙂 a Karosa B731 se teď opravdu nevyřazovala. Samozřejmě na základě provozu Karos řady 900 lze soudit, že to v Brně všechno probíhá nějak… Číst vice »

JohnInkognito

Praha se taky zbavuje 10-15 let starých SORek. Kdyby jezdily na CNG, tak bych o jejich koupi zvažoval 😉

jva

Po dvou SU12 i 18 má být zařazeno do konce listopadu, kloubák se zatím prodává jen jeden, prý kvůli NAD přes centrum v první olovině roku 2022.

jva

Zřejmě na rychlovku, dnes (5.11.) vyjely na linky oba kloubáky a min. jeden dvanáctimetr.

Ondros

Na linku 302, která často nesplňuje standardy PID ani z dálky a díky které se dozvíte, s čím se jezdilo na západě před deseti lety, se hodí.

Rudko

Někdo by se konečně mohl začít zajímat o to, kdo za touto firmou stojí a proč je registrována na majitelku ve veku okolo 90 let. Ano, Libuše Mikší z Brna má slovy devadesát let a pravděpodobně ani neví, že má autobusovou dopravu.

Igor Mauricio

Samozřejmě, že to ví. Nebo se domníváme, že za ni někdo jedná, někdo ji podepisuje, někdo za ní chodí na úřady…? A jinak firma je něco úplně jiného, nebo to je snad Libuše Mikší s.r.o.? To jsem si nevšiml.

A které vozidlo konkrétně nesplňuje standardy PID? Víme o tom, že ve smlouvě jsou za neplnění nastavena určitá penále, a ne zrovna malá?

Tak prvně zkusit ověřit fakta, lepší než blbě pindat.

Ondros

Začneme třeba tím Volvem.

Kernteriér

To nesplňuje co? Věk ano, nízkopodlažnost pro danou linku také, tabla má, kurzovku, označovač a kasu taky. Nevím, jen se ptám na základě fotek.

Igor Mauricio

Samozřejmě, že splňuje všechno, co je ve smlouvě s ČSAD SČ. Navíc když jsem tam byl posledně, což je týden zpátky, tak z podlahy toho auta by se dalo jíst. Hned jsem navrhl nějaké prémie navíc, řidič, co umí i uklidit, se dnes už nevidí tak často, každej švihne na padla deskama a zdarec.

A paní Libuši jsem viděl naposledy před třemi dny. Vypadala rozhodně vitálněji než o mnoho let mladší prezident naší země.

Ondros

Pokud se bavíme o těchto standardech PID (viz odkaz), tak ty nesplňuje očividně. A tan věk je prosím jaký? https://pid.cz/standardy-kvality/autobusy/

Kernteriér

Maximální věk je do 1.1.2022 stanoven na 16 let, dále pak na 15. Takže splňuje. Jestli sis přečetl jen to,co jena stránce, na kterou jsi odkazoval, tak věz, že z toho se nedovíš nic. Vše podstatné je např. zde: https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/04/Standardy_kvality_autobusy_2019.pdf

Prosím tedy o konkrétní věci, co podle tebe nesplňuje.

Ondros

Jednotný vzhled PID (x barevné schéma předchozího zahraničního provozovatele), nerez záchytné systém, grafiky (v interiéru názvy v cizím jazyce – zřejmě něco z Beneluxu). S ohledem na to, že ČSAD Střední Čechy na okolních linkách provozuje moderní busy (Iveca, Solarisy), je linka 302 jak pěst na oko. Je s tím potřeba už něco dělat.

Igor Mauricio

Škoda, že toto platí až pro vozy registrované do PID v době, kdy toto vozidlo v PID už dávno jezdilo. Tedy pro vozidla nová a nebo nově registrovaná.

Kernteriér

No nic, to nemá cenu. Přečteš si A, ale B už ne.

Vojtech

Nám už zaplat pánbůh 302 odklidili z obce… dokud to jezdil ten dopravce, co je dnes v oblasti KAcerova , tak to bylo v pohodě. Ale 302 od doby ČSAD je fakt hnus a radeji počkám na 182

Igor Mauricio

Bavíme se o tom, co je ve smlouvě mezi paní Libuší a ČSAD SČ, která linku provozuje, byť pomocí subdodavatelů. Co má ve smlouvě ČSAD SČ s krajem nebo koordinátorem dopravy je v tomto případě irelevantní, paní Libuše má smluvní vztah jen s ČSAD SČ. A podmínky smlouvy toto vozidlo splňuje bez výjimky.

Jožin

To ani Retrobus se Štěpánkem tam nejezdili takovými šroty jako tahle podivná firma z Brna. Boží trest asi.

XYZ

Myslíš třeba tu Retrobusí Sorku co se rozpadala nebo Solaris co se vysral po pár týdnech? Vozy Retrobusu budou mít hlavně obyvatelé (včetně mě) Přezletic hodně dlouho v paměti…
Libuše jezdí prakticky bez výpadků. Samozřejmě je to jen technika s podělat se může dycky. Ať je stará dva dny, či 10 let.