Olomouc nabízí k odkupu staré Solarisy, příští rok je nahradí novými
Autobusy DPMO na prodej. Foto: DPMO
Kloubový autobus je ve výběrovém řízení levnější než standardní dvanáctimetrový.
Kloubový autobus je ve výběrovém řízení levnější než standardní dvanáctimetrový.
Škoda, že jich je tak málo. V Praze by ještě nadělaly spousty parády……
je legrační, že já jako brňák jsem nějaké Solarisy zaznamenal poprvé cca před 8 lety a někde už je vyřazují. Taková Karosa 731 jezdí už bambilion let a v Brně ji teprv teď vyřadili a někde ještě jezdí. Ale to je jen taková subjektivní vsuvka k pousmání. 🙂
Proč lžete, ty vaše dlouhověké Karosi jezdily v brně od 7 do 10 let, ne víc, to je strčí Solarisy hravě do kapsy, 12-15 roků provozu. A že jste zaregistroval Solarisy až 8 let poté, co tu začaly jezdit, tak tím bych se taky moc nechlubil.
Občas by to chtělo nejprve pořádně číst, poté nad smyslem textu přemýšlet a až poté reagovat. Slušně reagovat.
Není Solaris jako Solaris a Karosa jako Karosa (pravděpodobně byla myšlena B931)😇
A tak Karosa 731 jezdí pravidelně na které lince, nebo „jezdí“ tak, že stojí ve vozovně jako záloha, za letošek celých 200 km najeto?
To bude asi tím, že v době, kdy tyto vozy Olomouc pořizovala, se do Brna dodávaly vozy Citybus a následně Citelis, které se, světě div se, též už prakticky vyřadily. To, že se do Brna dostala až novější generace Solarisů před vámi zmíněnými 8 lety, není podle mě taky nic zvláštního (ono se to nezdá, ale i na ně do pár let dojde řada a budou se vyřazovat jakbysmet), prostě předtím byly dodávány vozy jiných značek 🙂 a Karosa B731 se teď opravdu nevyřazovala. Samozřejmě na základě provozu Karos řady 900 lze soudit, že to v Brně všechno probíhá nějak… Číst vice »
Praha se taky zbavuje 10-15 let starých SORek. Kdyby jezdily na CNG, tak bych o jejich koupi zvažoval 😉
Po dvou SU12 i 18 má být zařazeno do konce listopadu, kloubák se zatím prodává jen jeden, prý kvůli NAD přes centrum v první olovině roku 2022.
Zřejmě na rychlovku, dnes (5.11.) vyjely na linky oba kloubáky a min. jeden dvanáctimetr.
Na linku 302, která často nesplňuje standardy PID ani z dálky a díky které se dozvíte, s čím se jezdilo na západě před deseti lety, se hodí.
Někdo by se konečně mohl začít zajímat o to, kdo za touto firmou stojí a proč je registrována na majitelku ve veku okolo 90 let. Ano, Libuše Mikší z Brna má slovy devadesát let a pravděpodobně ani neví, že má autobusovou dopravu.
Samozřejmě, že to ví. Nebo se domníváme, že za ni někdo jedná, někdo ji podepisuje, někdo za ní chodí na úřady…? A jinak firma je něco úplně jiného, nebo to je snad Libuše Mikší s.r.o.? To jsem si nevšiml.
A které vozidlo konkrétně nesplňuje standardy PID? Víme o tom, že ve smlouvě jsou za neplnění nastavena určitá penále, a ne zrovna malá?
Tak prvně zkusit ověřit fakta, lepší než blbě pindat.
Začneme třeba tím Volvem.
To nesplňuje co? Věk ano, nízkopodlažnost pro danou linku také, tabla má, kurzovku, označovač a kasu taky. Nevím, jen se ptám na základě fotek.
Samozřejmě, že splňuje všechno, co je ve smlouvě s ČSAD SČ. Navíc když jsem tam byl posledně, což je týden zpátky, tak z podlahy toho auta by se dalo jíst. Hned jsem navrhl nějaké prémie navíc, řidič, co umí i uklidit, se dnes už nevidí tak často, každej švihne na padla deskama a zdarec.
A paní Libuši jsem viděl naposledy před třemi dny. Vypadala rozhodně vitálněji než o mnoho let mladší prezident naší země.
Pokud se bavíme o těchto standardech PID (viz odkaz), tak ty nesplňuje očividně. A tan věk je prosím jaký? https://pid.cz/standardy-kvality/autobusy/
Maximální věk je do 1.1.2022 stanoven na 16 let, dále pak na 15. Takže splňuje. Jestli sis přečetl jen to,co jena stránce, na kterou jsi odkazoval, tak věz, že z toho se nedovíš nic. Vše podstatné je např. zde: https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/04/Standardy_kvality_autobusy_2019.pdf
Prosím tedy o konkrétní věci, co podle tebe nesplňuje.
Jednotný vzhled PID (x barevné schéma předchozího zahraničního provozovatele), nerez záchytné systém, grafiky (v interiéru názvy v cizím jazyce – zřejmě něco z Beneluxu). S ohledem na to, že ČSAD Střední Čechy na okolních linkách provozuje moderní busy (Iveca, Solarisy), je linka 302 jak pěst na oko. Je s tím potřeba už něco dělat.
Škoda, že toto platí až pro vozy registrované do PID v době, kdy toto vozidlo v PID už dávno jezdilo. Tedy pro vozidla nová a nebo nově registrovaná.
No nic, to nemá cenu. Přečteš si A, ale B už ne.
Nám už zaplat pánbůh 302 odklidili z obce… dokud to jezdil ten dopravce, co je dnes v oblasti KAcerova , tak to bylo v pohodě. Ale 302 od doby ČSAD je fakt hnus a radeji počkám na 182
Bavíme se o tom, co je ve smlouvě mezi paní Libuší a ČSAD SČ, která linku provozuje, byť pomocí subdodavatelů. Co má ve smlouvě ČSAD SČ s krajem nebo koordinátorem dopravy je v tomto případě irelevantní, paní Libuše má smluvní vztah jen s ČSAD SČ. A podmínky smlouvy toto vozidlo splňuje bez výjimky.
To ani Retrobus se Štěpánkem tam nejezdili takovými šroty jako tahle podivná firma z Brna. Boží trest asi.
Myslíš třeba tu Retrobusí Sorku co se rozpadala nebo Solaris co se vysral po pár týdnech? Vozy Retrobusu budou mít hlavně obyvatelé (včetně mě) Přezletic hodně dlouho v paměti…
Libuše jezdí prakticky bez výpadků. Samozřejmě je to jen technika s podělat se může dycky. Ať je stará dva dny, či 10 let.