egoe-plus
Autobusy Doprava ve městě

Opět Solaris. Polský výrobce dodá do Olomouce deset autobusů

Autobusy Solaris v barvách Dopravního podniku města Olomouce. Foto: DPMO
Autobusy Solaris v barvách Dopravního podniku města Olomouce. Foto: DPMO
První čtyři autobusy dodá Solaris do konce listopadu.

Společnost Solaris Bus & Coach dodá dalších deset autobusů Urbino pro Dopravní podnik města Olomouce (DPMO). První mají jezdit ještě letos. Dopravce za ně zaplatí 75,7 milionů korun.

Nákup nových autobusů vyplývá z údajů v registru smluv. Na profilu zadavatele zatím chybí písemná zpráva, která by ukázala, zda se do soutěže hlásil ještě někdo jiný. Solaris dodá pět dvanáctimetrových autobusů Urbino 12 a pět osmnáctimetrových kloubových autobusů Urbino 18. Všechny jsou s pohonem na naftu. První čtyři mají být dodány do konce listopadu, zbytek do konce června příštího roku.

V Olomouci se dlouhodobě daří Solarisu, který vyhrál všechny poslední soutěže. Jedinou výjimkou je elektrobus od SOR dodaný v roce 2018. DPMO požadoval v soutěži prodlouženou záruku 48 měsíců, v hodnocení měla cena nezvykle nízkou váhu: 55 %. Třicetiprocentní váhu v hodnocení mají náklady životního cyklu, 15 % je lhůta dodání v kalendářních dnech. DPMO si přitom sám stanovil, do kdy autobusy chce.

Nové autobusy budou mít celovozovou klimatizaci a USB zásuvky pro dobíjení drobné elektroniky, mezi požadavky byl kamerový systém do dveří a do nástupního prostoru. Budou vybaveny automatickým sčítačem cestujících.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jimy

Autobusy z Polska

Robert

V době, kdy se vyráběly ve V. Mýtě české autobusy, tak v Polsku byl např pepř nedostatkove zboží. Dnes je to naopak. Ať žije sametová a naši západní přátelé

Vlastimil Bajnar

Proč kupují nafťáky proč se neznaží předělat autobusy na plyn myslím jak v Ostravě.

jva

A on je plyn takový eko-zázrak proti naftě E6? Navíc chybí infrastruktura a v prostorách DPMO na ni není místo.

Y.K.

Ano, zajímavé jak někdo lidem toto vltoukl do hlavy (řekněme, že před 20 – 30 lety to mohlo být řešení) a oni na tom dodnes lpí, přestože rozdíl mezi plynem a Euro 6 je nevýrazný. Bez plniček nesmysl.

Pavel Vavříček

To budou poslední nafťáky pro Olomouc na nějakou dobu. Od září vejdou v platnost nové podmínky pro města v EU, kde se bude psát, že už nesmějí nakupovat jenom dieselové autobusy, a že kolik procent v dopravních podnicích mohou max. být diesely a kolik min. nízkoemisní či bezemisní vozy. Olomouc chce potom jít směrem k vodíku nebo hybridu.

Tady na Moravě

DPMO ma noveho reditele a snad se mu povede trochu zmenit naladu a pristup k elektrobusum. Olomouc ma napajeci infrastrukturu. Je skoda nenapojit na menirny dobijecky. Takova plocha Fibichova kdyby mela rychlodobijecky, tak by tretina linek v olomouci mohla byt v elektru.

Poudy

Můžeme Olomouci jen pogratulovat k pěkně unifikovanému vozovému parku a ještě z takto krásných autobusů. Přijde mi že u nás v ČR tomu autobusu sluší více už jen ten ostravský nátěr.

františek

Kde jsou doby když jsme vyráběli autobusy a hojně vyváželi no jo jsme už jen rozvojová země a kolonie

Tady na Moravě

Rozvojová země jsme byli v momentě, kdy se u nás vyráběly rezivějící zastaralé vysokopodlažní rachotiny a kloubáky se dovážely, zatímco každá rozvinutá země už dávno pořizovala NP.

Kubrt

ČR je významným producentem autobusů; vztaženo k velikosti ekonomiky oatří ČR k předním výrobcům a vývozcům těchto vozidel.

Josef

Prestante uz se slzou v oku vzpominat na socialismus, sice jsme vyrabeli, ale podle toho co rozhodla RVHP, takze v podstate ta vase kolonie, nehlede na tragickou zaostalost vuci zapadu, takze ta vase rozvojova zeme.

Travegoist

V ČR se snad na 100 000 obyvatel vyrobí dnes nejvíce autobusů na světě 🙂

Daniel

Boha jeho!

Otakar

Prosím, klidně si dejte ten váš socialismus na náhrobek, ale už s tím neotravujte. Socialismus už dostal šanci a ukázalo se to jako slepá větev, tak proč neustále opakovat ty samé chyby?