Odzkoušeno, připraveno. Ostrý start megatrolejbusů se blíží, nadrozměr přinesl drobné úpravy
Testovací jízda trolejbusu Škoda Solaris 24m z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Foto: Dominika Brabcová / DPP
Povolení k provozu získala linka v úterý. Na trase pokračují zkušební jízdy v rámci školení řidičů.
Ten kdo prohlašuje, že nadjetí bylo testováno s tříčlánkovým autobusem, zapomenul dodat, že test skončil velkou nehodou, kdy se musel u autobusu vyměnit celý vlek. Jízdní pruh je na odbočení nedostatečně široký. Když si řidič nadjede do vedlejšího pruhu a nestačí odbočit, spadnou závory na železničním přejezdu v ulici v ulici Veleslavínské , tak zablokuje Evropskou na 5 až 7 minut. Výjezd je nesmyslně vyřešen, autobusy a trolejbusy mají preferenci na projetí z ulice Veleslavínské na Evropskou, ale z obratiště musí dávat přednost ze všech směrů a tak když se mu podaří ve špičce vyjet tak dojede akorát k SSZ… Číst vice »
Zajímavé, že úplně stejné vybočování vleku tu s námi bylo celou dobu po existenci Ikarusů a dnes z toho mnozí mají vánoce. Navíc to vybočení není nijak extrémní, jen může zaskočit „protahovače“ co to vezme moc blízko (což se stává i tramvajím KT8). Takže osobně žádný armagedon nečekám.
Budete se divit, ale na Ikatusech jsem mnoho let jezdil. To vybočení u trolejbusů je při jízdě do obratiště 75 až 100 cm a to je větší než u Ikarusů.
To bych někde musel vidět vyčíslené, abych posoudil rozdíl, o kolik se který z nich liší na jakém poloměru. Nedaří se mi najít tech specifikace. Sám jsem několikrát zažil, že Ikarus vlekem něco porazil.
Zajímavější bude spíš provoz celkově… Celkem má DP 20 tbusů a na full provoz jich potřebuje 17. To není úplně velká rezerva.
porad ma rezervu v autobusech…
Které ovšem mají nižší kapacitu.
Rozdíl je oproti SOR NB 18 cca +30 osob. Nicméně linka 119 se i v plné sezóně (při dodržení intervalu) nedostává do situace, že by nepobrala všechny cestující – problém bývá spíše v tom, že jsou prostory vozu zataraseny kufry.
Tak asi jich nepadne 10 najednou. A i kdyby jich nejezdilo 5, za ty dva by šlo poslat po dvou autobusech místo 1 megatrolejbusu.
Náhrada by zřejmě byla kus za kus – v určité časy by asi byl docela problém najít dalšího řidiče k posilovému busu.
Mnoha kecy je zde popisováno absolutní nepřipravenost linky. Ačkoliv se více než rok védélo o trolejbusech tak nikdo nebyl schopen upravit nájezd z Evropské na mádraži Veleslavín.
A proč by se jako měl přestavovat nový terminál, který je ještě pomalu v záruce. V Praze jsou jiné, kteté potřebují opravu..Roztyly, Háje, Černý Most
Jak to bude příští středu? Podle webu DP má být v provozu 119 a zároveň už 59. To budou celý den v provozu obě linky najednou ?
Během dne by trolejbusy měly postupně nahradit všechna pořadí na kterých budou vypraveny naftové kloubové busy.
Prý to není od ranního výjezdu proto, že se u každého střídání naftového za elektrický bude fotit náměstek primátora pro sebepropagaci.
Coz o to, to se da pochopit, ale od kdy je skolni linka 275 trolejbusova?
https://pid.cz/zmeny/?line=&typdopravy=7
Od zavedení trolejbusů na linku 58 místo autobusů na lince 140. Linka 275 byla ráno zajišťována přejezdem ze 140, tj. to platí dál i z 58.
…ale je v seznamu autobusovych linek, nikoli trolejbusovych…
Stačí se podívat na JŘ ;-). Do 15 hodin pojede linka 119, Od 15 už 59…
Prostě komedie ala Hřib
“ Tramvaj je v místě křížení odizolovaná, drát vede nad trolejbusovým vedením.”
Proč takhle?
To bude špatně (opačně) napsané, protože trolejbusový drát je výše než tramvajový (botky projdou „hlouběji“ a pantograf tram zase propluje pod mínusovým pólem trolejbusu.
Je to presne takto v detailu:
https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=616638.jpg&stranka=1
– tedy prerusena tram. trolej, a trolejbusova musi byt prubezna, ale je vyse aby se projizdejici tram. sberac nedotkl trolejbusove troleje… Vetsinou je tedy krizeni postavene sikmo, cimz trm. sberar projede taktez plynule a pod napetim…
Ano vím, zkoumal jsem to onehdy na místě. Ta trolej také de-facto přerušená není, úhel by měl stačit, že to lišty sběrače propojí. 🙂
Tramvajová trolej je výškově na dolní úrovni těch izolačních stříšek, trolejbusová na horní.
Elektroline hovoří o křížení bez izolace. myslíš se tím samozřejmě bez jízdy vozidla přes odizolovaný úsek. Zde jsou výkresy: https://www.elektroline.cz/catalogue_list.php?group=166 Výše uvedená fotografie je ale názornější. V těch výkresech jsou uvedeny rozměry.
Ano, izolovaný úsek tam není. Drát tram troleje je sice přerušen, ale tak, že to tram může projet bez ztráty napájení. V těch výkresech je vidět i ten výškový rozdíl tram a trolejbusového drátu, i když to není okótované o kolik to je.
Odzkoušeno, připraveno, peníze vyhozeny….a pak se můžeme divit že DPP chce zdražit jízdenky, když vyhazuje peníze nesmyslně. BTW: bude taky většina linek dále zajišťováno busy tak jak se to děje u linky 58?
Ještě chápu, že takovou blbost napíše neznalý na Facebooku. Ale vy se o to očividně zajímáte, tak byste měl vědět, že u Solarisů nejsou problémy jako u trolejbusů na lince 58. Dá se tedy očekávat, že provoz na lince 59 bude 100% zajištěn trolejbusy.
U sorek uz snad nyni jsou v provozu vsechny…? Alespon posledni dobu je autobus pouze na spojich co prejizdeji na linku 911.
V provozu bývá max. 10-11 kusů, na začátku týdne to bylo zas míň. Viz moje sledovací stránka https://pid.8b.cz/linka58.php. 108 měl nehodu se sběrači, 105 odpadnul dnes odpoledne. 104 nejezdí od začátku února a 101 a 106 ještě nejezdí vůbec. Nicméně špičková potřeba 14 z 15 dodaných kusů je těžko dá vyjezdit.
A ta tři pořadí 911 od 19.2. přejíždí z linky 136, z linky 58 už se na žádnou noční nepřejíždí.
Pokud nedáte dohromady ani základní fakta, pak je těžké se vůbec bavit o názorech.
U konstatování „všechno špatně“ nelze fakta očekávat, protože je to jen výkřik do tmy bez znalosti věci.
Nechápu, jak je to možné. Docela nedávno jsem četl dehonestující článek, že to tam kvůli velikosti jezdit vlastně ani nemůže a ani žádní řídící to řídit nechtějí. Už nevím, kde to psali, ale musel se tedy stát nějaký zázrak 😀
Doufám, že se linku podaří spustit bez komplikací 🙂
No, reportaz Primy, takova pitomost, dokonce jim clovek musel i napsat….
Tak žejo, ona by to byla prd senzace kdyby napsali podle pravdy „i přes drobné problémky to vypadá že budou dlouhé trolejbusy na letiště celkem v pohodě jezdit“ to by nebyl „echt“ bulvár…
Nejlepší jízdní vlastnosti pro jízdu a odbočování měli poštovní vozíky, co jezdily v Brně na nádraží. V jaké stopě jel první v takové jel i poslední. A co jich bylo.
Ale i s tím prvním se muselo nadjet, jinak ten obrubník sebraly všecky. Jenže pro přepravu lidí na letiště by to bylo g-h, to by na baterku ani nedojel.
Proč je čtyřstopá trať v ul. K Letišti?
Zesilovací vedení.
Zesilovaci vedeni neni ctyrstopa trat. Proc je tam ctyrstope vedeni?
zesilovací vedení
take me prekvapilo, ze je to takto resene, ale je to tak…
Je to dočasné zesilovací vedení. Do rozvojové oblasti oblasti Na Padesátníku je plánována tramvajová trať a trvalé napájení dnes koncového úseku bude řešeno až s ní. Toto dnes zdvojovací vedení bude potom sneseno a použito při výstavbě dalších tratí.
https://zdopravy.cz/trolejbusova-trat-na-letiste-je-uz-pod-proudem-sva-tykadla-tam-poprve-testuji-i-megatrolejbusy-192895/#comment-1238488
Dovolím si opravit. Autor myslel linku 119.
A streetwaye pořád nikde.
Jaktože nikde? Já je vídám docela pravidelně.
Streetwaye 18M jezdí. Na lince 180 měly ve středu dvě nebo tři pořadí a minimálně jeden jsem ten den viděl na 167.
Já ho viděl na 177
Ano jezdí, ale pouze výjimečně všechny které by dle vypravení měly jezdit. Nejčastější závadou jsou dveře.
Včera jsem s ním normálně jel. Vídám je na l. 180 a 188.
Mělo by jich být v majetku dpp asi 5x více ale Iveco už čtyři měsíce nedodalo jediný autobus, na to narážím.
Kdyby si ty vergly nechali, to by bylo nejlepší.
Od 5. 1. uplynuly 4 měsíce?
Doufám že to je jen dočasné a že se dožijeme prodloužení metra z Nádraží Veleslavín na letiště a jednou pro vždy padnou nesmyslné návrhy na prodloužení z Motola !
Ááá, další z klubu „dožívačů“. Vypdni se na dožívání a něco vlastního zrealizuj.
Toho se zcela zaručeně nikdo z nás nedožije, protože prozřetelnost při stavbě chalupoidy nepočítala s odbočkou.
Ono je metro proti vlaku pomalé a zbytečně kapacitní i bez chalupoidy.
Technicky s ohledem na vedení trasy před Nádražím Veleslavín již obecně nemožné. Žádné návrhy na prodloužení metra z Motola na letiště již dlouho neexistují, připravuje se vlakové propojení. A bohužel ještě asi dlouho bude…
A pokračování z Motola na Zličín, aspoň výhledově?
Přijde mi, že testování vozidel pro homologaci bylo o dost kratší než v Brně v případě t-busů Mario. Rozdíl je ale předpokládám v tom, že brněnské jsou stavebnice.
Situaci v Brně moc neznám, ale není to tím, že kilometry v rámci homologace prostě jen fakticky najíždělo méně strojů? Ono prostě když už jich máte třeba 10 a jezdíte celý den, tak se to dost zrychlí. Pokud se pletu a problém je jinde, tak se omlouvám
Bude to spíš jak říkáte. Těchhle jezdilo na 58 několik, v Brně jsou jen dva
Na 58 jezdily dva, ale take prakticky nonstop…
V Brně jsou kratší linky, to bude určitě tím.
😀 😀
Docela dost toho najeli i v Bratislavě
Mě to krátké nepřišlo, jezdily přes dva měsíce skoro v kuse, hlavně prosinec a leden.
Dožijeme se konečně že bude stavět pouze Nádraží Veleslavín a pak až Terminál 1 a 2 bez nesmyslných zastávek?
Ne, ty 2 ušetřené minuty za to nikomu nestojí.
No, možná i 4, ale jinak to zůstává – nestojí to za to jezdit bez zastávek. Tím neříkám že automaticky je každá zastávka OK, ale prostě jezdit dlouhou štreku bez zastavení je špatné.
Stačí když za Divokou Šárkou nebudete mačkat tlačítko na znamení. Pokud chcete přímý spoj z/do centra, můžete jet linkou AE.
On stejně bude bidlovat na zastávce co je teď na znameni.
To, že zastávky nemají smysl pro Vás, neznamená, že nemají smysl obecně. Frekvence na těch zastávkách je malá, zřizovat zastávkovou linku by nebylo ekonomické a tím, že jsou ty zastávky na znamení je prodloužení jízdní doby naprosto nepodstatné.
Na fotce mě zaujalo křížení trakčního vedení s tramvajovou tratí. Jsou tam vidět krytky v trase trolejbusu. Tuší tady někdo jak to křížení funguje?
Trolejbus jede pod proudem, tramvaj je v místě křížení odizolovaná, drát vede nad trolejbusovým vedením
Tramvaj jede taky plně pod proudem. Drát je přerušený, ale z druhé strany už vede druhý (pod trolejbusovým vedením) a vše je elektricky propojené, viz obrázky níže.
Trolejbusové vedení je o něco výš než tramvajové a je ukryté v jakémsi korýtku (otočeným dnem vzhůru), kterým projede trolejbusový sběrač. Tramvajová trolej je níže a jede v podstatě po spodní hraně těch korýtek. Jelikož jsou křížení trolejí šikmá a tramvajový sběrač široký, nedojde ke kontaktu mezi trakcemi.
IMO je napájen i krátký úsek tramvajoví troleje mezi oběma trolejbusovými dráty, mezi korýtky je umístěn kus trakčního drátu.
(Vypozorováno za jízdy, třeba detaily doplní/upřesní někdo od fochu.)
Vypozoroval jste přesně, obrázky jsou k tomu např. tady:
https://www.elektroline.cz/product_detail.php?id=265545%20L
Upřesnění – myslím, že tramvajová trolej sama prochází nepřerušená výše nad trolejbusovými. Sběrač tramvaje se dotýká trasy vyskládané z kousků a tato je níže než trolejbusová a přerušená v místě korýtek.
Detail: https://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=616638.jpg&stranka=1
Pokud je dostatecny uhel ke krizeni, pak sberac (pantograf) plynule prejede pod napetim… navic je tramvajovy s dvojitou lyzinou, takze ani nedojde k tomu, ze by nebyl „pod proudem“… trolejbusova trolej je vyse a tak se ji tram. sberac nedotkne.
Díky za detail, chytré řešení…
Trolejbusem jsem na letiště jel opakovaně v Ženevě, čili za mě dobré řešení, lepší než dosavadní stav. Je asi zbytečné zdůrazňovat, že v Ženevě mají na letiště i vlakové spojení.
Tak Ženeva je západní civilizace, to my jsme sto let za opicema. Pořád doufám v to že je někdy doženeme.
Doporučuji procestovat (klidně jen západní) Evropu. Srovnávat se se Švýcarskem je prostě blbost.
Díky za radu, mám procestováno docela dost, a zdaleka nejen v Evropě. Píšu o příkladu Ženevy, protože tam jsem jezdil na a z letiště trolejbusem, zatím nikde jinde. Nic víc, nic míň.
Ale napsal jste, že jsme 100 let za opicema. To že je typ dopravy na pražské letiště nevyhovující, souhlasím, ale zase jde o jednu z mála destinací (a z mých zkušeností zatím jediná), kde si v klidu koupíte jízdenku předem v mobilu a nelovite pásma a kartičky a drobáky apod.
FYI: to napísal niekto v reakcii
V Ženevě na letišti si stoupnete k automatu, zmáčknete tlačítko a dostanete jízdenku zdarma. Nelovíte žádná pásma, ani drobáky, celkem to trvá tak tři sekundy.
Ano, je to výborné řešení. A pak přijedete do hotelu kde dostanete jízdenku na místní MHD po dobu pobytu taky zdarma.
Nic takového jsem nenapsal.
Pořádně se znova podívejte, kdo ty opice zmiňoval.
Chybný závar, protože srovnávat se se Švýcarskem je naopak velmi správně.
Tak se na ten západ odstěhujte, ať nemusíte pořád doufat.
Kdybych byl o 30 let mladší, tak bych to udělal…Protože se tady nic nezměnilo… Mentálně. Viz komentáře.
Co Vám brání to udělat teď?
Možná ještě lépe říct, že do Ženevy na letiště jezdí jenom dálkové vlaky (byť s frekvencí, která se u nás používá u příměstských).
Trochu záleží, co nazývate dálkovými vlaky. O víkendu jezdí na letiště i vlaky linky RE33, což bych úplně dálkovým vlakem nenazýval. Ale jinak ano, v principu jde primárně o vlaky IR a IC.
Z toho, co vím od řidičů, tak to vybočování při zajíždění problém je a taky to tam nyní trénují a jediné na čem se shodli je to, že před křižovatkou musí už pro jistotu z toho bus pruhu vybočit za čáru, aby tím upozornili ostatní řidiče dřív, než pak při samotném odbočení na Velouš nastane malér, stejný, jako měl před lety ten testovaný Van Hool.
Když ten řidič čumí okolo sebe, tak by mu to mělo dojít. Ale dobrý nápad s tím vybočením
Ten nápis „pozor vybočuje“ by mohl být více v zorném poli řidičů os. vozidel.
Na zem namalovat výstražný trojúhelník. Několikrát za sebou…To snad pochopí i dementní český řidič.
Trénují kulové, jedná se o jízdy na seznámení s tratí. Část řidičů, kteří budou s těmito trolejbusy jezdit zažije svoje první odbočení z Evropské až se zahájením provozu.
Mínusy proč?
Někdo u toho byl, anebo má jen dohady z doslechu?
Legislativně je možná nadjíždění v pořádku, ale pro trvalý stav výjezdu z autobusového nádraží rozhodně v pořádku není.
Roman Soudný vs. odbor dopravy Prahy 6…
Od koho je to směroplatné?
Zrovna na Praze 6 na odboru dopravy sedí takový hloupý, arogantní zm…etek, že od něj ta stanoviska nelze brát vážně, viz přístup k parkování, přechodům, atd.
A to že něco formálně vyhovuje neznamená, že to vyhovuje prakticky. Pokud se musí řidiči autobusu při každém výjezdu spoléhat na ohleduplnost ostatních řidičů, tak je to prostě navržené špatně.
Drtivá většina kruháků u nás je malá, a řidiči aut by už měli být zvyklí, že autobusy na nich takto manévrují skoro pokaždé.
To, že s tím legislativa počítá, neznamená, že s tím počítají ostatní účastníci silničního provozu, je to zcela zbytečné riziko.
A samozřejmě řešitelné, ve směru od letiště, byť ty způsoby budou se stávajícím vjezdem kostrbaté, třeba oba pruhy pro průjezd trolejbusu zastavit světelnou závorou před křižovatkou.
Světelná závora? V Praze? Kvůli MHD?
To by byla šikana IAD.
A přitom jich je v Praze hromada.
Máte pravdu, v Podolí. Kde jinde?
Vinohrady, Holešovice, Zlíchov, v podstatě libovolná křižovatka s preferencí VHD,…
Nebylo by lepší, kdyby se řidiči chovali ohleduplně, než aby se dělala nějaká drahá přestavba? Mimochodem, taková linka 188 si musí v obou směrech nadjíždět na křižovatce Nuselská × Na Jezerce, v obou směrech nahoře na křižovatce Na Jezerce × Sdružení – a funguje to. A na spoustě jiných míst si autobusy nadjíždějí, i když méně – a ani si to neuvědomujete.
Ne, nebylo. A vaši urputnou potřebu hájit status quo (bez ohledu na to jak je mizerný) nechápu.
To, že se řidiči na silnicích nechovají ohleduplně, je mizerné. Stejně tak je mizerné to, že se musí draze řešit věci, které by vyřešila obyčejná lidská slušnost.
Spoléhat se na lidskou slušnost je u mladých lidí naivní, u starších hloupé.
Jj, není mi jasné, proč byl terminál navržen tak, že se ani normální kloubák nevytočí.
Protože „vlakem brzy na letise‘, tak se přece nebudeme obtěžovat s nějakým plnohodnotným řešením pro provizorní autobusový provoz, když tam za chvíli bude vlak 🥲
😀
Autobusový terminál Veleslavín není trvalé řešení.
To nádraží je tam už téměř deset! let a ještě tam minimálně deset let bude. To považuji za trvalé.
„Dočasně“ obvykle znamená cca 20 let.
23 let.
jo a jednotka dočasnosti je jeden furt 🙂
Dočasná stavba se povoluje nanejvýš na 10 let.
Ano, ale když se projektoval, měl tam být cca 2-3 roky. Proto tam např. nebyl původně projektován ani ten eskalátor.
Jednotka docasnosti v ČR je jeden furt. Zejména v dopravnich stavbách…
Jak se to vezme – z hlediska doby trvání vesmíru je to dočasné řešení, z hlediska délky života člověka je to řešení trvalé.
Jak píší i jiný – autobusové nádraží je tam 10 let a minimálně ještě 10 let bude.
A protože SŽ pracuje s termínem “ již brzy vlakem na letiště“ – viz článek z roku 2024:
https://zdopravy.cz/2028-jiz-brzy-sprava-zeleznic-propaguje-trat-na-letiste-49806/
(mimochodem ten termín je už dávno neplatný), tak terminál Veleslavín je/bude dočasným pro jednu generaci lidí (jako byla předtím Dejvická)
Dejvická byla určitě pro dvě generace – a Veleslavín možná bude taky.
Říkám si, že takový trolejbus klidně může kapacitně nahradit tramvaj. Navíc je určitě i levnější. K čemu pak tramvaj?
Interiér toho trolejbusu je docela tragický, takže to s kapacitou určitě nebude tak slavné.
„Určitě i levnější“ určitě? Jízdní odpor je zase určitě (o dost) vyšší. Řízení složitější, bezpečnost a jízdní pohodlí nižší (při srovnatelné údržbě cest). Je to spíše mezistupeň než náhrada. Plus ta moderní vozba trvalé zátěže v podobě baterií, sice je to pak méně závislé, zato se snižuje rozdíl převážené hmotnosti.
Tenhle trolejbus má malou baterii jen na pár kilometrů dojezdu mezi dráty, to je hmotnost jako pár cestujících, ve velkém voze se to hravě ztratí.
„Plus ta moderní vozba trvalé zátěže “
Takže 18tunový motorák pro 10 a méně lidí nahradit autobusem o poloviční hmotnosti s výrazně nižší spotřebou nafty, ano?
Si asi děláte srandu s tím rozdílem hmotností, něbo přes růžové brýle nevidíte? Právě tramvaje jako kolejová vozidla jsou na jednotku délky s rezervou nejtěžší. Srovnávat by se s tím mohly snad jedině „plnotučné“ elektrobusy (které se nabíjí v režimu „přes noc“ a tedy potřebují extrémně velkou baterku), jakýkoliv systém který se aspoň občas dobíjí přes den (ať už jen na konečných, nebo i při jízdě úsekem s trolejí) bude mít (má) baterku natolik malou že nepředstavuje dominantní část hmotnosti vozidla. Kromě toho, pane, to že jste se někde dočetl o tom že valivý odpor při styku kovové kolo-kovová kolejnice… Číst vice »
Samozřejmě je to levnější než tramvaj a levnější než trolejbus je autobus. Kapacitně ale na tramvaj nemá.
Ale když v EU městech budou za chvíli povinné nové elektrobusy, tak vůči nim je trolejbus opět levnější.
Leda by to mělo vyhrazenou jízdní dráhu, metro na pneumatikách existuje taky.
Jako výjimka na dožití. Je to slepá ulička
Tramvaj jede po vlastním tělese, neřeší kolony.
To může i (metro)bus pokud se udělají vyhrazené pruhy tam kde by se jinak dělaly pro tramvaj. Pravda, asi o půl metru širší…
Jenom někdy. Ostatně, když je dostatek místa, může mít vlastní stopu i (tr)bus. Toto se dá brát jako základní výhoda jen u metra, ale platí se za to dost šílená pálka (tunel).
Tramvaj dokáže být ještě mnohem delší(=kapacitnější), to že to Praha nevyužívá je druhá věc. Tramvaj typicky 30m, relativně bez problémů (fungující již nyní v ČR) 40m. Tento trbus 24m, a kdyby si ho nenechala schválit Praha tak by se do toho nejspíš žádný podnik v česku nepustil. Uvidíme jestli teď se ještě někde uchytí…
Tramvaj je rychlejší, má nižší měrnou spotřebu, umožňuje spojení do vícenásobného řízení, má delší životnost…
Jen drobná chybka
Jízdy se uskutečnilY
Palec nahoru, trolejbusy vypadají pěkně a oproti stávajícímu stavu to bude určitě zlepšení. Ale proč nemůžou nadále jezdit pod číslem 119? Hlavně turisté jsou na to zvyklí. Takhle se do toho budou bát nastoupit, že to jede jinam/jinudy nebo že to bude mít nějaký speciální tarif (jako Airport Expres)
Přesně, když je trasa totožná, tak je cestujícímu jedno, jestli to má tykadla nebo ne. Měnit číslo jen proto, že jezdí trolejbus místo autobusu, mi přijde zbytečné a zmatečné.
Tím spíše, když už neplatí, že trolejbus = troleje všude.
Ten systém dělení čísel linek na „skupinu“ busů a trolejbusů už je evidentně přežilý a má víc nevýhod než výhod. Ještě tak ty tramvaje, tam se to tak často nemění, ale zbytek už neřešit „co“ jede, ale výhradně „kudy“…
Turisté jsou na to fakt zvyklí? Nejsou zvyklí spíš místní? Jako turistovi je mi obvykle fuk, jak se která linka kde jmenuje – buď tam jezdím často, a pak jsme zvyklý, že se linková vedení v průběhu let různě mění, nebo tam jedu jednou za uherský rok a nic konkrétního si nepamatuji, možná tak umístění zastávky. (Chudáci turisti, nejsou doteď zmateni, že už jim nejde 119 z kulaťáku? A neděsí je přestoupit z autobusu na tramvaj, která nemá 3 číslice, ale jen jednu či dvě?)
No pro turisty naopak existuje bezpočet tištěných i online průvodců, které jen tak někdo nebude aktualizovat. Jen na YouTube je x videí o tom, jak se dostat veřejnou dopravou z letiště do centra Prahy a všechny z nich jsou ze dne na den k ničemu.
Změny čísel linek se samozřejmě běžně dělají, ale zrovna tato je ta nejzbytečnější za dlouhou dobu, protože kromě šototdůvodů nemá žádné opodstatnění ani přidanou hodnotu.
K nicemu zase ne, krom toho cisla se nic moc nezmenilo, takze furt vite kam jit, jaky si koupit listek a vsechno, o zmene cisla se da informovat par cedulema, ale fascinuje me, ze tahle naprosto samoucelna arogance pidu proste jen tak prosla a nikdo z radnice je s tim nedokazal poslat do haje.
To nejsou šotodůvody, to bude spíš autismus na drážním úřadě.
Důvody PID popisuje ve strategii rozvoje linek a ve zkratce by to šlo shrnout jako „kdyby tam nebylo jiné číslo, tak by voliči neviděli, že politici něco dělají“.
Youtube obsah holt stárne, to je život.
Turisté jsou na to zvyklí?
Vyjmenujte mi z hlavy prosím čísla linek, ze kterých jezdíte z letišť po Vašich cestách.
Prosím víte někdo zda se podařilo zlepšit vypravenost trolejbusů na lince 58?
Aktuálně se vypravuje kolem 9 vozů denně. Na lince je 14 pořadí, trolejbusů je 15, takže i po budoucím vyladění závad se tu a tam v obdobích plného provozu autobusy vyskytovat budou.
A je to asi celkem rozumné, nakupovat „pravých“olejbusů výrazně víc než je maximálně využitý počet je zbytečně drahé… 1-2 „záskoky“ nafťákem není problém. Samozřejmě, pokud má nějaký typ nízkou dostupnost (počet provozních lomeno celkový počet) tak je to obecně špatně, ať už je to šalina, tykadlo nebo bus…
Aktuální maximum je 10-11 vozů, ale mění se to den ode dne, jak se daří vozy zprovoznit anebo naopak přibyde porcuha, nehoda. Doporučuju sledovat můj web https://pid.8b.cz/linka58.php
Vozítko pěkné, to jo. Bohužel ale ani ono nezmění fakt, že neexistence normálního, tedy kolejového spojení na letiště je dlouhodobá ostuda celé Prahy.
Otázkou je jeho podoba versus vytížení. Nárazově se vyšší kapacita sice hodí, ale…
Ale vždyť přeci sebranka železnic (nově nově vrtáci, když mají vrta s vrtkem) měla ve Veleslavíně plakát „již brzy vlakem na letiště“ 😀
https://zdopravy.cz/2028-jiz-brzy-sprava-zeleznic-propaguje-trat-na-letiste-49806/
Mínusko s dovolením dávám za to „normální“… Normální je každé spojení které funguje. Pokud funguje rychle a/nebo ekologicky, tak je to bonus. Takže ano, až tam bude vlak (elektrické jednotky!) tak to bude ještě lepší, ale už takhle to docela ujde…
Ostatně, i z toho vlaku obvykle musíte nejmíň jednou přestoupit.
Koho to reálně zajímá?
V textu je asi chyba, na Veleslavín linka 140 nejezdila.
Asi tam mělo být 119
To bude ona, i ten zmíněný interval jen tak nějaká linka nemá… 🙂