Doprava ve městě Infrastruktura Železnice

2028 = Již brzy. Správa železnic propaguje trať na letiště

Reklama na železnici na letiště. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Reklama na železnici na letiště. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Cestující na autobusovém nádraží na Veleslavíně mohou mít pocit, že jejich dojíždění na Letiště Václava Havla autobusem skončí již brzy. Přesně toto vyjádření času použila Správa železnic ve své nové velkoplošné reklamě, v níž slibuje brzkou cestu na letiště vlakem. Zaplatila za ni necelých 60 tisíc korun.

Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové počítá Správa železnic se zahájením stavby mezi Veleslavínem a Letištěm v roce 2024 a zprovozněním v roce 2028. Nabízí se tedy otázka, zda rok 2028 splňuje význam termínu Již brzy. „Slogan uvedený na banneru považujeme za přiměřený s ohledem na to, jak akcelerovala příprava v posledních dvou letech. Projekt spojení Prahy s letištěm a Kladnem se zmiňuje více než 30 let a nikdy nebyl v takové fázi příprav a rozpracovanosti, jako v současné době,“ uvedla Friebová.

Podle ní jsou v současnosti vydána dvě územní rozhodnutí, třetí běží. „U dvou staveb pracujeme na dokumentaci pro stavební povolení, u třetí stavby na dokumentaci začneme pracovat v řádu dnů. Dvě stavby předpokládáme stavebně zahájit v roce 2021,“ dodala. Správa železnic ale stále nemá jasno o tom, kudy povede klíčový úsek mezi Dejvicemi a Veleslavínem tunelem pod Střešovicemi. Minulý týden začala společně s hlavním projektantem stavby, firmou Metroprojekt, provádět dva doplňující inženýrskogeologické vrty. Ty budou hluboké 90 a 58 metrů, proběhnou v nich pressiometrická a karotážní měření.

Za velkoplošný banner zaplatila Správa železnic 59 500 Kč. Reklamní plochu poskytla Praha bezplatně.

127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

za 8 let je jíž brzy ? 😀

Eda

ANO už je líp (stačí nám sliby, lži a upravené pravdy“ a my snad budeme tleskat?

Alda

Trolejbus je drážní vozidlo. Tak maj vlastně pravdu…

Bob

Kolik je na světě zemí, kde trolejbus považují za drážní vozidlo? Je aspoň jedna kromě Česka a Slovenska? Myslím, že absurdita této naší kategorizace dříve nebo později dojde někomu i u nás, zejména s rozvojem sítě bezdrátových trolejbusových tratí a obojživelných autobusů bez espézetky. Nicméně mezi drážním vozidlem a vlakem je taky rozdíl, a zdaleka ne každé drážní vozidlo (třeba sedačka lanovky) je vlakem. Možná se mýlím, ale myslím si, že v trolejbusové dopravě se termín „vlak“ nepoužívá vůbec, a to ani kdyby trolejbus měl přívěs.

Emanuel Šíp

Je samozřejmě zapotřebí,. aby aspoň takový vlak byl na letišti co nejdřív a byl z letiště zaokruhován směrem na Kladno. Hloupé je, že SŽ a odpovědní úředníci nechali ten projekt za 20 let strašlivě zastarat. Zejména ta ubohá zastávka na letišti o malém perónku a dvou kolejích těžko vydrží nápor cestujících, což budou především zaměstnanci areálu. Letecké cestující ta doprava moc nepotěší, připravovaný zastávkový vlak je dost pod standardem obvyklým pro podobné metropole, natož aby byl v něčem progresivní. Už dva měsíce se podle webu SŽ neustále vyhodnocují nabídky na studii proveditelnosti železničního uzlu Praha, kde je i Hospodářskou komorou… Číst vice »

Pavel

Slibem neurazíš…

Kosmik

Klíčový úsek je odbočka na letiště a vybudování nádraží Praha letiště. Proč každý měsíc je článek že se něco chystá, když je to z říše pohádek a snů?

Luděk S.

Chtěli jsme být vtipní, ale dopadlo to jako vždycky.

robert

Moc tomu sice nevěřím, ale té trati fandím. Doufám, že se jim podaří slib splnit. Doprava na letiště v hlavním městě je prostě strašná.

Martin V.

Lánská koněspřežka tudy vedla už v roce 1830, https://cs.wikipedia.org/wiki/L%C3%A1nsk%C3%A1_kon%C4%9Bsp%C5%99e%C5%BEka takže pokud vše půjde hladce, můžou trať na letiště otevřít k dvoustému výročí železné dráhy tímto směrem. Buďme rádi, že tam ten banner instalovala SŽ(DC) a ne Geologický ústav. To bychom si na „již brzy“ počkali nejspíš ještě déle. 🙂

P.S. Joachim Barrande prý při vyměřování koněspřežky objevil hezké zkameněliny.

Petr

Kdyby na něj zaměstnavatel víc dohlédl, tak tudy vedl koridor do Plzně a bylo po problémech 😀 😀

Myšpul

My kladeňáci víme, že jim vypadlo jedno písmenko, určitě mělo tam být na Sletiště. :))

Jan Schmidt

Přesně. SŽ staví železnice k lesu místo do Kročehlav, kde v Kladně bydlí nejvíc lidí. Jenže on už to má Metroprojekt/SUDOP namalováno, že?

Eduard

Tak teď už vím co znamená brzy. 8 let. Za 8 let se toho dá stihnout opravdu hodně. |Nejen postavit pár km trati.

Peťa

nj v Prahe to mají jinak

Ic540

Stavbě či projektu ze srdce fandím. Včera bylo pozdě…. No dotaz…? Co bude pro mimopražské znamenat vlak na Letiště…? Příjezd na Hlavní. Sešup dolů k travelátoru cca 400 metrovému a jízda po něm na Masnu. Zde přestup na vlak na Letiště. Snad jsem to z dřívějších informací co mám popsal dobře. No je to lepší než metrem a přestup na Veleslavíně na tříčlánkový trolejbus 119 asi…😀 Měl jsem vždy představu, že na Letiště k trase Praha Kladno budou zavedené i dálkové vlaky. Podobné vize a diskuze se už vedly. Zatím to není ani v plánu na rozdíl od Praha Kladno….… Číst vice »

Bob

Ta cedule má zakrýt výhled na ty rozpadlé dřevěné boudy na nádraží, aby nedělaly ostudu?

Jirka

Ty boudy zbouraly minulý měsíc. Byl tu o tom článek.

Koloušek

A bouraly to ženy nebo děti?

MartinS.

Mohly je bourat stroje, třeba bagry 🙂

Bob

To bych se spíš zeptal, co ty boudy zbouraly.

Martin V.

No přeci minulý měsíc. Máte to tam jasně napsané. 🙂

Bob

Naštěstí nám každý čtvrtý týden dorůstá nový. 🙂 Již brzy i na vaší obloze!

Pomp

Pánové, právě jste zbourali mě 😄😄

Lech Malý

V zemi, kde je 22 let ‚dočasně‘, může být za 8 let ‚brzy‘.

Laik

A na věčné časy bylo něco kolem 40 let, z tohoto pohledu je 8 let opravdu brzy 🙂

EM*

To jsou vtipálci. V Brně na dolním nádraží je taky podobný banner oznamující, že tam bude stát nové nádraží.

Mr. Lister

Za dva roky postavili v Dubai 40km metra z části pod zemí z části nad. U nás 2roky akcelerujeme přípravy! Čest a sláva nám.

TPal

Jiné zákony koordinující dopravní stavby jsou v Emirátech, jiné v České republice.

Eduard

A co nám brání v tom, ty zákony změnit tak, aby se dalo podstatně rychleji stavět? Myslím, že jen a jen neschopnost vlády a poslanecké sněmovny. Potažmo neschopnost voličů si zvolit takové zástupce, kteří by řešili skutečné problémy naší krásné země.

Daniel

Například nám to trochu komplikuje to, že stavíme v již dávno zastavěném území a dnes již u nás není možné stavět stylem „čára na mapě“ a padni komu padni, např jako severojižní magistrála. V Dubai jsou trochu jiné poměry, v roce 1980 měla Dubai 276 301 obyvatel, v roce 2013 jich měla již 2 159 000. Jde tedy defacto o nové město, kde se již v 80 letech počítalo do budoucna s nějakou dráhou, takže tam na ní byl prostor. V Praze jde o to, že se musí zakomponovat do města s cca 100 letou historií.

R2R2

Ja osobne se jako volic svou volbu spise nazyvam neochotou nez neschopnosti. Soukromy majetek a prava dotcenych osob povazuji za natolik dulezita, ze je nejsem bez mrknuti oka ochoten obetovat na oltar rychlosti staveb. Jsem rad, ze zrychleni staveb nenachazi v parlamentu bezvyhradnou podporu.

R2R2

„se jako volic“ prosim ignorujte, puvodne jsem to chtel formulovat jinak a omylem zustalo.

Panda

Tak náká příprava tam taky byla… Navíc jiné stavební zákony, financování, přepravní potenciál, otroci…

Stanislav Fanta

Než bude trať (vlak/metro) na Ruzyň, my už tady nebudeme…

Slosor

Odporný vizuální smog jak někde v Bangkoku. Hlavně, že Praha proti přebujelým reklamám údajně bojuje a tady ji poskytne zdarma. Obsah banneru raději nekomentuji.

Jan Schmidt

pánové Zderadička a Tittl z pražského tzv. Institutu plánování a rozvoje za sekundování náměstka primátora Scheinherra tuhle nesmyslnou železnici která nebude rychlejší ani než autobus z Veleslavína podporují… bl8

Martin

Mno, sice vzhledem k te dobe o ktere se o tom mluvi, jsou 4 roky opravdu jiz brzy,.. ale povazuji to za nevhodne,… spis bych zapomel hodne rychle na to co se delo, nepripominal to, a tu reklamu tam dal az tak par mesicu predem, nebo radsi vubec…

Dulezity bude, ze se vubec zasne stavet… A kdo vi, ze jeste nedojde ke zpozdeni… Takove reklamy pamatuji za minuleho rezimu, metro na Palmovce, tam se potichu menili cedule s terminem otevreni uz pri stavbe…

Matěj

Nikoho na Správě železnic asi maminka neučila, že lhát se nemá.

XXXD

Slovo brzy není nijak přesně časové definováno, tudíž to za lež úplně označit nelze, byť asi málokdo považuje 8 let a víc za brzy.

R2R2

Tezko rict, zadny pruzkum verejneho mineni na toto tema jsem nevidel, ale osobne bych z pohledu podobne velke stavby rok 2028 za brzy povazoval (spise si myslim, ze je to v tomto terminu nerealne).

XXXD

Tak ono v kontextu tohoto projektu se rok 2028 relativně dá považovat za brzo, ale SŽ nijak negarantuje, že v roce 2028 bude tento projekt zrealizován. Navíc, když vidíte na ulici reklamu (například na film, kde se píše, že film bude již brzy v kinech), ve které stojí slovo brzy, obvykle si pod slovem brzy nepředstavíte 8 let a víc.

Jakub

Význam slovu brzy musíte dávat podle skutečnosti, o kterou se jedná. Takže v případě filmu v kině 8 let jistě není brzy, v případě, že by měla odstartovat raketa s posádkou za 8 let, tak to již brzo bude. V případě vybudování železničního spojení na letiště bych to jako brzy zatím nenazýval, ale zase to není nijak závratně daleko (pokud by to bylo v tom roce 28).

XXXD

To také dávám. Všiml jste si snad už někdy nějakého billboardu na ulici, na kterém by se vyskytovalo slovo brzy a znamenalo to x let (kromě toho SŽ). Já tedy ne. Pokud se už komplexně v diskuzi bavíme na téma železnice na letiště v Praze, tak samozřejmě můžeme hovořit o tom, že pokud bude to spojení už v roce 2028, tak to je brzy. Ale když na ulici vidíte nějaký tahák na něco a vyskytuje se v něm slovo brzy, tak to očekáváte maximálně v řádech měsíců a ne za bůhví kolik let.

ušatá

Jenže ono se to chystá už víc jak 50 let a stále je to jen ve fázi studií, příprav a jednání. Přitom by ve své podstatě mělo jít jen o modernizaci a rekonstrukci tratě ve stávající stopě a zatrhnout ty nesmyslné tunely vynucované jakýmisi diletanty z některých politických stran, které hájí spíš něčí soukromé zájmy než zájmy společenské a dopravní. pak by celá ta akce mohla trvat tak dva roky.

Ales

tento slogan je nejvetsi vtip co jsem za poslednich 5 – 10 let videl. Maji v tom chybu. Melo tam byt 2128.

Jakub

A co budete říkat, když to stihnou? Máte na to pak přiznat, že jste…?

Bob

Přestupní dveře z vestibulu metra už stihli, ale nikam nevedou, což vypadá, že někdo další něco nestihnul.

Ales

Garantuji, ze 2028 se na letiste vlakem jak nadzemnim nebo podzemnim nikdo nesveze. Jen si delaji PR, ale nic se nepohnulo kupredu.

Původní Pražák

Jestli cílem bylo přitáhnout zájem veřejnosti a přes něj i trochu vytvořit tlak na politiky, protože to není jen problém SŽ, tak bych se tomu neposmíval.

Vojtěch

Já bych dokonce řekl, že právě politika je problém pomalé výstavby klíčových dopravních staveb (dálnice, VRT, trať na letiště). SŽ má pod palcem přímo MD. Pokud ty řeknou, že železnici stavět nebudeme, tak SŽ může dělat možné i nemožné, ale stejně nic nepostaví. Obecně si myslím, že kritizovat ŘSD a SŽ v tomhle phledu není správné (ne vždy samozřejmě, chyby dělají, viz problém s pozemkem na D3 u ČB). Aktuální stav výstavby spíše ukazuje skutečný zájem naší vlády na dopravní infrastruktuře (bez ohledu na to, kdo v té vládě sedí).

Adam H

Přesně jak píšete.

Bohužel však velká většina lidí, nechápajíc rozdíl mezí kompetencemi Správy železnic, ČD a Ministerstva dopravy, stále budou stále nadávat na ČD kvůli výlukám, chybějící trati na letiště a podobně … už jsem postřehl i názor, že „raději pojedu RJ, protože ten nedělá na rozdíl od ČD výluky“…

Frantisek

Naprosty souhlas. Nazor vetsiny lidi je ten ze cokoliv se stane na kokejich za to muzou České dráhy. A kdybych se rozkrájel tak jim to nevysvětlím ,ze treba České dráhy maji s vylukami akorát starosti navíc.

Jiří Kocurek

Tak spousta lidí na základě nedostatku informací si vymyslí skutečnou pravdu. Tak napříkald kováří nahřívají železo zbytečně, pokud neteče má stále stejnou pevnost. Aby železo pevnost ztratilo, musí se roztavit a na to 600 °C nestačí.

Jiri

Kovaci teploty u zeleza začínají okolo 800°C. Ano máte pravdu ze 600 je málo ale tect opravdu nemusí.

kanafasik

to jejich „již brzy“, mi připomíná Orwella, 1984 “ plán byl překročen o ne méně než….“ Vidím, že 1984 a Jistě pane minstře jsou bible úředníků.

Jakub

nejlepší je, jak si každý (nebo skoro každý) myslí, že on by to zvládl lépe nebo rychleji 😀

Bespi

Ze zkusenosti bych rekl, ze Jiste pane ministre je az moc optimisticky vhled do reality.

Cestující

Pane Sůro, už jste někdy v životě řešit stavbu podobného rozsahu v místním legislativním pralese? Děkuji za fundovanou odpověď.

kanafasik

vy jste příletěl z nějaké dlouhé meziplanetární cesty? Železnice na letiště se řeší asi tak 30 let!

Cestující

Nikoliv.
Akorát nejsem tak hloupý, abych nevěděl, že akce tohoto rozsahu jsou prakticky politická rozhodnutí, protože to není investice z privátních zdrojů.
O byrokracii nemluvě.
Něco dalšího nevíte?

kanafasik

tohle se tu řeší vždy do nějaké fáze rozpracování, studií atd. Pak to usne, a za pár let když se vymění parta na magistrátu, tak se jede znovu. kolik variant železnice už zabtěch let bylo? Pět? v jednu chvíli se dokonce rozpracovával varinat železnice i metro. A relaita po třiceti letech je, že se jezdí pořád busem 119. Tak se nedivte, že některým lidem přijde tenhle výkřik komický a s nádechem ironie. Takže sžc mohla ušetřit šedesát tisíc. A nevěřím, že to v roce 2028 bude v provozu. Ještě v roce 2030 tam bude ten banner viset, vybledlý a potrhán,… Číst vice »

Cestující

To je možný, ale nic to nemění na faktu, že daná organizace je věc schopna realizovat, konečně, i jakoukoliv jinou akci, jestliže bude politická vůle a nebudou obstrukce od milovníků žab a podobně.

Frantisek

Tady ale byly obstrukce od milovníků aut a betonu, ne přírody. To bych vyzdvihl. Rámusící smrdutá výpadovka na Slaný nevadí, na rozdíl od poměrně tichého a k okolí šetrného vlaku (který by venkoncem mohl jezdit také ke Slanému, nejen k Rakovníku). To je ten hlavní problém, ne snaha zachovat alespoň trochu prostředí vhodného k životu.

Bob

Nemyslím si, že na letiště se bude jezdit stále 119. Nynější trendy v MHD nasvědčují tomu, že ta linka bude za tu dobu tak jednou až dvakrát přečíslovaná. A možná to číslo linky bude chvíli v rámečku a pak zase rámeček zmizí a pak bude modré trochu do fialova a pak třeba zase zelené.

PetrM

soudě dle mínusů asi hloupej budete

David Brzezniak

2028? Už v rove 2008 bylo pozdě…

Honsa

Je to uz budu in Dia

Jiří Šrámek

Jako na inzulinu?

Bob

Lepší in Dia než pá Kistán.

pkajetan

Hlavně, že v odbavovací hale na hlaváku jsou stále zavěšeny CLV se Správou železniční dopravní cesty … fakt perfektní corporate identity…

M&R

Už tam jsou aktuální…

Jakub

Oni ale s nikým nesoutěží, takže je to v zásadě úplně jedno, co tam mají.

Bob

Já myslel, že soutěží se Slovinskými železnicemi.

M H

Ještě by se tam vždy mohlo na menším transparentu pod tím objevit, kdo tu stavbu zrovna blokuje či zdržuje… 🙂

Honza

Asi Agrofert

Majkl

A jako bonus k tomu se zakryl ten ohořelej sklad na současném nádraží

Zapa

Nezbourali ho už?

PatriK

Byl již srovnán se zemí.

Tomáš

Tak 3x hurá! Naposled, když jsem tam jel, tak to tam stále strašilo. Ostudu to dělalo jenom asi 5 let (od otevření Metra do Motola), takhle rychle, to je na naše instituce skoro heroický výkon!

Cestující LBC MHD

Všechno je relativní. Rychlovlak Praha – Liberec?

TZTrainz

Ten pocit když zrovna sedím v tom starém šrotu na rychlíku z Pardubic do Liberce

Vaclav

Ja v nem ted sedim, juchuu

kanafasik

ten bude ne později než…..

Hodně štěstí

Uvidíme co neuvidíme v roce 2028.

Vít Jůza

I když se jedná pro Správu železnic, státní organizaci o drobné, klasická ukázka nesmyslného utrácení z peněz, které by měly sloužit správně ke správě železnic. Jedinou reklamou Správy železnic, státní organizace by měla být dobře funkční železnice.

Milan

Jako narážka na nezkracovatelnost dobrý, ale zkuste přístavek oddělovat čárkami z obou stran, vypadá to lépe 🙂

Modré zábradlí

Mohlo mě být o pár metrů víc.

Zbyněk

Trochu mi uniká smysl té plánované trolejbusové trati pro linku 119, když cesta vlakem bude „již brzy“. Trolejbus mi tak přijde jako vyhozené peníze, po zprovoznění vlaků budou autobusy kapacitně stačit až až.

V. K.

Trolejbusy budou jezdit mnohem dřív než železnice a po jejím zprovoznění se využijou jako součást tramvajové trati na Dlouhou míli.

Butrusik

A jak budou využity, kdyz tramvaj k Sestce povede úplně jinudy?

Jirka

Oni ty troleje zase tak drahé nebudou. V části trasy se využijí stávající sloupy pro tramvaje, v části trasy nebudou vůbec. Nicméně budoucnost autobusů je jednoznačně v jejich elektrifikaci až budou lepší baterky. A ty se postupně zlepšují a zlevňují. Nejedná se o revoluci, ale evoluci. Za 10 let se jiné než elektrické autobusy kupovat nebudou. V Číně už některá velká města provozují jen elektrobusy.

Zbyněk

Podle zdopravy.cz ze září má projekt Trolejbus vyjít na 900 milionů, to mi přijde celkem dost 🙂

kakov

otázka je kdy bude na letiště jezdit vlak? za 10, 20, 30 ……. let?
podle mě již město ztratilo trpělivost a snaží se o řešení samo

vlak na letiště měl jezdit již před 15 lety a i to by bylo pozdě

Frantisek

Jenže jej blokovalo samo město – nesmyslnými požadavky dlouhých tunelů a stavbou konkurenčního, rovněž tunelového systému. Tak nevím, kdo tu má ztrácet trpělivost. 🙂 Co (jsme) si zvolili, to jsme měli.

XXXD

Tak jsou v tom ale také započítané náklady na nové trolejbusy, které tvoří značnou část.

JakubP

Nicmene 2/3 z toho samotny trolejbusy, neco zazemi v garazich, coz by oboji melo byt kdyztak vyuzitelne pro jinou linku. Menirna by mohla jit taky z casti vyuzit i pro tramvaj. Samotny troleje z toho zas tolik neudelaj.

Georg

nahodou dobry – szdc systematicky pracuje na ziskavani verejne podpory. dtto na hlavnim nadrazi s podchodem.
tohle je celkem bezna praxe pro infrastrukturniky v zapadni evrope…

X 1

V západní Evropě se takovéto věci dělají až se staví. Bannery na oplocení stavby nebo infopointy, kde jsou odborníci, kteří ti zodpoví všechny tvé dotazy na dílo. A samozřejmě spousta informačních tiskovin nebo interaktivní mediasál.
Osobně bych si představil takovýto info kiosek alespoň na hlavním nádraží v Praze nebo Brně, kde budou veřejnosti představovány jejich stavby či projekty. Ta interakce úřad (Správa Železnic) versus veřejnost je velmi užitečná. Například pro získání podpory veřejnosti vůči nadřízeným byrokratům (vláda, Min.dopravy, města apod.).

...

Celkem by mne pobavilo, kdyby to „na letiště“ přepsal nějaký vandal sprejem na „do p….le“. Bylo by to rozhodně přesnější 🙂

pkajetan

to se nemusí psát – to všichni víme, jen SŽDC a její pindosníci to nevědí

kanafasik

o je jen otázkou času

Jan

To je presne to, proc mam tak rad nasi zemi. I statni instituce tu maji skvely smysl pro humor.

...

„A tatí, kde je ten most?“
„Drž hubu a plav.“

Vincent

Jen kdy by to nebylo za me penize

David

To jste hodnej že jste jim to zaplatil.

Jakub

že vy jste jeden z těch, kteří u všeho tvrdí, že to je za jeho peníze?

Vít Jůza

Ale státní organizace skutečně hospodaří s našimi penězi a zpronevěřuje naše peníze!

Jiří Kocurek

Ne, ministerstvo financí pěstuje penězovníky. A na nich se každoročně urodí. Daně přece platí zaměstnavatel, aby nezbohatnul.

...

A ono není?

Gogo

Hlavní brzdou vlaků na letiště je radnice Prahy 6, takže se ještě neradujte, oni si najdou nějaký důvod jak do toho hodit vidle.

Frantisek

Bohužel. Zejména ovšem ta bývalá, která vyděsila místní občany, a pak si šla ještě sednout do vedení celé Prahy. Podařil se jí skvělý protiželezniční a proautomobilistický marketing, důsledky budou přetrvávat ještě dlouho. Pořiďte si auta, dálnice budou (respektive už jsou) dříve. Roušky už máte…

Gogo

Nabízí se možnost vlak na/z letiště trasovat z hlavního nádraží přes Smíchov a pražský semmering, samozřejmě po elektrifikaci, většina lidí co přijedou do Prahy vlakem a chtějí na letiště stejně přijedou na hlavák.

Martin Chovanec

2028 je „brzy“. Obvykle se totiž uvádí +10 let, což znamená „možná někdy“.

BND30

By mě zajímalo (nejen, kde udělali soudruzi tu chybu…), ale ta pohnutka… To že se v něčí hlavě vylíhne nápad, to je ještě OK, ale že to své puzení přednese, debatuje se o tom, projde to, schválí se to a vynaloží se na to prostředky…. kdyby měli už stavební povolení pravomocné na celou trasu, neřeknu….
A nebo si z nás dělají prču….zatím na šedesát….

Frantisek

K naplnění tohoto prohlášení ovšem stačí povolení na novostavbu Ruzyně – letiště, případně dostavbu druhé koleje z Veleslavína do Ruzyně, a vylepšení zabezpečovacího zařízení.

náhodný kolemjdoucí

Smysl reklamy vidím v tomto – lidé jezdící autobusem na letiště se pochopitelně začnou o celou stavbu více zajímat, zvýší se povědomí veřejnosti. Což pak může napomoci ostrakizaci kohokoli, kdo bude (z libovolného důvodu) vinen sebemenším zdržením stavby, padne na něj hněv lidu.

Jackub

Hněv lidu! 😁😁😁 A ten způsobí co? Viník se začne strašně stydět a slavnostně slíbí, že už to nikdy neudělá? 🤔😁😁 Pro drtivou většinu lidí toto nebo žádné extra téma…

náhodný kolemjdoucí

Pokud by šlo o pomalu pracujícího dělníka se sbíječkou, tak se nic nestane.
Pokud jde o politika, tak tomu se to bude předhazovat před komunálními volbami a v nemilost může upadnout klidně i celá jeho strana. („Podívejte se, už dávno jsme mohli jezdit na letiště, ale kvůli politikovi ze strany XY to ještě není.“)

pkajetan

Vy jste největší borec mezi diskutéry, takový Pavka Korčagin, vy byste měl založit politickou stranu, umíte totiž názorně vysvětlovat … 😀 😀 😀

noerf

náhodný kolemjdoucí: ono to má několik problémů, pokud pojedete vlakem z například Brna, Ostravy (z Českých Budějovice se bude létat -) ), tak skončíte na hlavním nádraží a je otázka, jak bude vyřešen propoj na Masarykovo nádraží z kterého pojedou vlaky na letiště.
A pak je otázka, klik lidí dá přednost v ČR vlaku před autem, když například přiletíte v deset večer, vyzvednete zavazadla a okolo 23 hodiny do většiny měst z Prahy nic nejede.

náhodný kolemjdoucí

To máte pravdu. Aby došlo k tomu, co jsem popsal, museli by dát reklamu i do Kladna. Jenže Kladeňáci nevolí zastupitele Prahy 6…

Frantisek

Jak souvisí výstavba tramvaje před hlavním nádražím, respektive nadchodu z Opletalovy na Florenc, s reklamou v Kladně?

bkp

Na železniční poměry a měřítka to brzy je.

Jaaa

V 19. století rozhodně ne. 😀

ythomas_ct

Ano, ano. „Drážní ihned“ obvykle znamená 2 až 3 roky, takže pojem „brzy“ v drážním smyslu toho slova je zde celkem na místě… 🙂