Odpor dopravců byl marný. Začíná výluka na koridoru, většinu regionálních spojů nahradí autobusy
Opravy potrvají tři roky, z velké části bude provoz dálkových a nákladních vlaků redukován na jednu kolej.
Cestující využívající vlaky na koridoru mezi Přerovem a Ostravou se budou muset od čtvrtka vyrovnat s výlukou v úseku Lipník nad Bečvou – Drahotuše. Správa železnic zde přes mohutný odpor dopravců začíná s opravou šesti kilometrů tratě, což se bez omezení provozu neobejde.
O zahájení výluky, která začne ve čtvrtek a potrvá do 16. července, dnes informovaly České dráhy. Na koridoru se bude využívat jen jedna kolej. Dráhy proto mezi Lipníkem nad Bečvou a Hranicemi na Moravě nahradí většinu osobních a spěšných vlaků autobusy. Bez omezení projedou jen časně ranní a večerní vlaky. „U dálkových vlaků je potřeba počítat s prodloužením jízdní doby zhruba o 10 minut,“ uvedl mluvčí Českých drah Filip Medelský. Výlukový jízdní řád je zde.
Ve stejném období bude platit upravený jízdní řád na trati 280 Hranice na Moravě – Vsetín. Regionální vlaky na této trati pojedou v čase od 6:00 do 20:00 v upravených časech. „Cestující ale upozorňujeme, že ve stanici Hranice na Moravě nebude možné zajistit návaznost mezi náhradními autobusy Lipník nad Bečvou – Hranice na Moravě a vlaky do a ze Vsetína,“ doplnil Medelský.
Chystaná oprava a s ní spojené výluky vyvolaly v uplynulých měsících nebývalý odpor mezi dopravci. V protestech se spojili osobní i nákladní dopravci, plány mimo jiné napadli u Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI). Ten ale jejich námitky odmítl. Dopravci výluku považují za bezohlednou a opravu za nikoliv nezbytnou. Naopak za Správu železnic se postavil ministr dopravy Martin Kupka, podle kterého rekonstrukce nesnese odkladu.
Zakázku za 2,1 miliardy korun získalo sdružení firem Eurovia CS, Chládek a Tintěra Pardubice, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha. Opravy potrvají tři roky, z velké části bude provoz dálkových a nákladních vlaků redukován na jednu kolej, regionální vlaky budou nahrazeny autobusy.
Předmětem projektu je rekonstrukce 5,9 kilometru trati v rozsahu železničního svršku a spodku, vybraných mostů a propustků, zabezpečovacího zařízení a trakčního vedení. Součástí stavby bude rovněž zřízení nové trvalé odbočky Jezernice, která rozdělí stávající mezistaniční úsek.