Odpor dopravců byl marný. Začíná výluka na koridoru, většinu regionálních spojů nahradí autobusy
Vlak Českých drah na Jezernickém viaduktu v úseku Lipník nad Bečrvou - Drahotuše. Foto: České dráhy
Opravy potrvají tři roky, z velké části bude provoz dálkových a nákladních vlaků redukován na jednu kolej.
Tratova rychlost zůstane stejná?
Tipuji max. o 5 km/h :D. Stejně jako Blansko-Brno či Ústí nad Orlicí-Coceň :D.
Tak osobka dle GRAPPu zatím v podstatě bez problémů. Má někdo přehled o průměrné/obvyklé době postávání nákladů…?
Tři roky je vskutku moc
Není
Ale je :).
Díky ZZVZ je bezva, že zadávací dokumentace je veřejně dostupná a kdokoli si může (tak jako já v tomto případě) stáhnout kompletní projektovou dokumentaci a v klidu si ji prostudovat. Pozorný čtenář by v projektu této stavby mimo jiné narazil na dokument, který uvádí detailní harmonogram výluk s popisem činností (přesné datumy od 2024 do 2028) a časovou koncepcí stavební postupů v jednotlivých období stavby. Nebo by si mohl načíst závěry jednotlivých průzkumů (stavebně-technický, inženýrsko-geologický) ze kterých jasně vyplývá, že zeminy kolejového spodku nedosahují požadovaných parametrů a je nezbytná jejich sanace. Z tohoto důvodu bude muset být realizováno pažení v… Číst vice »
Ano, proč to vychází dráž než projektovaná cena? A s tím souvisí i kritika. Nebylo by to levnější, kdyby se to udělalo za kratší čas? A za druhé, jak je možné, že 25 km trati Brno Blansko, dva nové mosty a 5 tunelů byli schopni postavit za rok nickolejného provozu? A jak je možné, že cena této opravy byla 7,2 miliard a oprava 6km u Lipníka stojí 2,1 mld? Tedy 350 mil za km na rovině, to dělají pozlacený koleje? (Brno-blansko 300 mil/km v tunelech). Nebo jen potřebují utopit dotace z EU? Ale proboha, 3 roky na 6 kiláků tratě… Číst vice »
Tak mi konstruktivně vysvětlete, jak je možné že Libeňský most bez zásadnějších oprav vydržel 100 let a Jizernický viadukt po kompletní rekonstrukci je za 20 let v havarijním stavu?
Třeba proto, že 1000 automobilů a 100 tramvají není 1000 vlaků.
Nejsem odborník na vady a poruchy konstrukcí, abych se k této otázce dokázal relevantně vyjádřit. Nicméně si dovolím následující úvahu. Domnívám se, že je potřeba brát v potaz charakter konstrukce navržené na přelomu 19. a 20. st., která nějakým způsobem interaguje na intenzivním zatížením současné dopravy (četnost pojezdů, intenzita dynamického zatížení apod). Není náhodou daní za to, že zachováváme historické objekty pro současné užívání to, že se musí častěji realizovat jejich komplexnější rekonstrukce? Z tohoto pohledu mi horizont 25let nepřipadá jako nijak udivující. Představa, že komplexní rekonstrukce více jak 100let starého mostu mu prodlouží životnost o dalších sto let je… Číst vice »
Ted se na Vas vrhnou mistni projektanti z Mapy.cz. Vytahl jste totiz dlouhe cteni a jeste dlouhy komentar a rikate,ze nemaji pravdu. To Vam neodpusti.
Jinak samozrejme pravdu mate a vsichni,kdo nekdy projektovali,vi,jak narocne to je z hlediska POV pri zachovani provozu. Psal jsem to nize.
Konstruktivní diskuze bohužel neexistuje. Nejlepší by bylo, aby to ti nejchytřejší (dopravci a spol) si zkusili a klidně udělali „lépe“. Jenže bohužel diskuze na zdopravy jsou často ve zkratce „lépe poučovat druhého o tom,čemu já sám vůbec nerozumím…“.
Odpor je marny, budete asimilovani…
No to si asi SŽ dělá zadek. 3 roky budem kutat 6 km? Za půl roku má být kompletně hotovo. Jestli ti diletanti si nedali za úkol bojkotovat železniční infrastrukturu. A ti samí tvrdí, že budou chtít tímhle tempem stavět VRT? Vykopat manažery a dosadit kompetentní lidi. Za tenhle bojkot by si měl jít někdo sednout. Jestli p. Sůra tak rád šťourá do SŽ, tak tady má perfektní příležitost. Hnal bych to na MD a udělal z toho pořádnej humbuk. Protože toto poškozuje zájmy českých občanů i dopravců a přece si nenecháme od nějakých neschopů házet bobky na hlavu. Nebo… Číst vice »
Tamhle mají nefunkční jednokolejku mezi Brnem a Přerovem, kde už by touhle dobou měly být nahnané bagry, to samé na některé z tras VRT, v Praze jim padají mosty, a oni budou pižlat 6km vytížené dvojkolejky 3 roky. Za to by měly padat hlavy, to je bojkot ekonomiky.
Hlavně, že na 12 km kompletní rekonstrukce dvojkolejky mezi Kozlovem a Vlkovem mají zabrat 2 roky a Brno-Blansko bylo zavřené rok. A to bylo 25km fungl nové dvoukolejky, mosty a tunely. Jdu blejt, toto je šmelina jak sviňa.
Mezi Blanskem a majlontem je nějakej viadukt?
Stavěly se 2 nové ocelové mosty, sanovaly všechny ostatní mosty a tunely. A že jich tam je.
A trať Hulin Ostrava je pro odklon dopravy nepouzitelna?
Jo.
Není použitelná, ale bude využita ve stavu naprostého zoufalství pro některé adhoc vlaky.
Byla využita i pro některé noční vlaky při nočních zastavěných provozech, tj.do 15. 2.
Jmenovitě pro jeden pár EN 408/409.
Dnes jsem tam byl a natočil krátké video z vlaku: https://youtu.be/29qjophHBu4.
To už mohli počkat a sloucit to s konverzi na stridavinu. Ale to budou další výluky…. Prostě dobrá správa, ne?
To by dopravci prskali ještě víc, že se nedá jezdit.
Skvělé!oprava 6km trati, cena 2,1miliardy, doba trvání 3 roky! Nedivím se, že jsou cestující hodně naštvaní, a budou, když si budou vozit cca 20-60min zpoždění.. Není to nic neobvyklého..
U nás je to opravdu šílené!!!
Nedávno jsem četl jak v Německu se bude opravovat trať včetně svršku i spodku a trolejového vedení cca za 3nebo 4 miliardy euro,ale to bylo ve vyšších desítkách kilometrů a za 4 měsíce hotovo 😄😄😄
A v roce 2025 chtějí Němci za půl roku (červen-prosinec) zmodernizovat trať z Berlína do Hamburgu. Sice půl rok komplet zcela uzavřena, ale cca 280 km!!! Už teď tam ICE dosahují rychlosti cca 200 km. Po modernizaci asi ještě vyšší rychlost! U nás 6 km za tři roky :(. Smutná to realita :(.
Ano a bez změny traťové rychlosti. Jel jsem tam nedávno a rychlost vlaku nešla nad 120 km/h.
Jen 120 km/h? Na které trati to bylo? Přes Stendal nebo přes Wittenberge?
U nákladního vlaku? Proč ne.
Zavřít na půl roku Hranice-Přerov, to je docela odvážné, kudy ty náklady pojedou? Přes rozkopanou Žilinu sotva…
Takže úsek rozdělit na poloviny, a v té polovině dělat vždycky jenom jednu kolej. Bude to 4x delší, ale 3-5 km jednolejného provozu je lepší než 50km jednokolejná objížďka s 30km zajížďkou.
Což o to přes rozhodnou Žilina, ale kdo bude platit postrk z Čadce do Návsi?
A pak se podíváte jak ti samí Němci už asi 3 roky opravují kousek kolem Labe a zdaleka asw ke konci neblíží.
Loni takto byla zavřená trať Fürth-Würzburg a jezdilo se odklonem přes Ansbach nebo přes Bamberg.
Když SŽ opravuje, je to špatně; když SŽ neopravuje, také špatně. Mají to hodně těžké. O to více na přetíženém koridoru starém 25 let bez relevantní objízdné trasy, kde se původně některé mostní objekty nerekonstruovaly v plném rozsahu, takže nyní se musí dodělat jako nové stavební objekty, které se historicky zatím neřešily.
No prave. SZ ma rozhodne svuj podil na tom, ze neni objizdna trasa. Plany na to maji uz hezky dlouho.
Plány ano, ale prachy ne…
Prachů má měla SŽ víc, než ŘSD.
Teď jich má afaik mí%n – protože nemá připravené projekty.
(a i ty projekty co připravit stihla, ty jsou často předražené a neefektivní, typu „potřetí za sebou opravíme XY“)
Nojo, na přípravu jsou fakt „mimoni“. Ale chcete mi namluvit, že kdyby „najednou“ (třeba letos) připravili projekty třeba za 150 miliard, tak je dostanou? Pochybuju. Příští rok si vzpomenete, SŽ dostane zase méně než letos a ŘSD zase více než letos
V oblasti této stavby jsou každý rok dlouhodobé pomalé jízdy až 30 km/h. Jsou tam 2 nestabilní místa žel. spodku – násep Slavíč a zářez Lipník. K tomu dříve neřešené mostní objekty, které je nutné poprvé zrekonstruovat. Proto cena a délka. Dopravci se vyjadřovali k projektu, proto několik provizorních a finálních odboček pro zkrácení délek jednokolejných úseků. Objízdná trasa přes VRTku je hezká chiméra, krásně o tom všichni mluví. Jak si to reálně a konkrétně představujete vzhledem k napojení VRTky na konvenční síť? Máte pocit, že VRT Moravská brána I bude stát během 5 let v podobě, aby to byla… Číst vice »
Právě že mám pocit nemístného optimismu s těmi 5 roky, že tak dlouho ta stará trať fakt nevydrží.
SZ Neumí naplánovat výluky.. a opravovat takový cancour 3 roky ..to je možné jen u nás.
A Němci za půl roku za cenu komplet uzavírky cca 280 km. https://ekonomickydenik.cz/deutsche-bahn-chce-v-roce-2025-kompletne-zrekonstruovat-zeleznicni-trat-hamburk-berlin/
Kterou? Jsou tam dvě, každá kousek jinudy. Přes Stendal (160-200 km/h), nebo přes Wittenberge (230km/h)?
Hranice-Přerov nemají záložní dvojkolejku.
V článku jen Berlín-Hamburg, ale která není uvedeno.
Tak teď nevím jestli je to krok dopředu nebo dva kroky zpět. 3 roky výluly to snad SŽ začala počítat raději s 2 letou rezervou co kdyby náhodou…
Jde to udělat za polovinu času. Jenomže to by museli uzavřít na rok celý úsek.
Fakt by to nešlo (i při jednokolejném provozu) rychleji než jen 11 metrů za den? Jako jestli to bude opravovat 5 maníků, tak ne, ale rychlost cca 1 metr za hodinu opravdu není vysoká.
Problém není v samotné skutečnosti, že se provádí údržba či rekonstrukce, údržba je nezbytná, ale v délce jejího trvání a mnohdy i v její kvalitě, což jsou bohužel zásadní české problémy. Vše je v organizaci. Vysoutěží to tři renomované firmy, ale v reálu tam budou pár hodin denně dělat tři lopaťáci bůhví odkud. Velmi dobře si pamatuji např. na rekonstrukci kamenných mostů u Úval před několika lety. Přesné tak to tam vypadalo.
Bylo by zde vhodné zavést přímé osobní vlaky z Přerova do Bohumína. Ne současné rozkouskování. Přitom v úseku Hranice – Suchdol nejezdí skoro nic. Dnešní koncept se drahám moc nepovedl. Zkuste cestovat třeba z Prosenic do Hladkých Životic.
Osobní vlaky jezdí na objednávku krajů
No právě.
Ale trať byla postavena v době, kdy o existenci současných krajů pravděpodobně ještě nevěděli. A samozřejmě by bylo v zájmu ČD, aby byla zavedena delší ramena a vlaky z depa Bohumín zajížděly až do Přerova (teď z opačné strany jezdí asi vlaky z depa v Olomouci).
Na co do Přerova? Jezdí linka prerz- Vsetín.
A v Hranicích navazuje na rychlíky.
Přičemž přímý vlak Prosenice-Hladké Životice snad nikdy nejezdil. To by bylo spojení Přerov-Fulnek, 3/4 cesty na naftu pod trolejí.
Os Bohumín-Přerov-Bohumín ti nic neříká??? Jaký Fulnek? Nastudovat! 😀
Os Prerov-Bohumín-Přerov 🙂
>Zkuste cestovat třeba z Prosenic do Hladkých Životic.
A tahle relace je denně využívána kolika tisíci lidí?
on pamatuje dobu před 20 lety, kdy tam jezdily osobáky v intervalu 1,5h. Pak to kraje OL a MSK poškrtaly.
Nejde o cestování z Prosenic do Hladkých Životic. Jde o nabídku cestování mezi Přerovskem a Ostravskem obecně. Zrušení těch osobáků souvisí s uměle zavedeným spojením na ostravské letiště kvůli čerpání evropských dotací (aneb Eu peníze jsme prožrali za nesmysly) a také s poklesem dojížďky do Ostravy po uzavření dolů a těžkého průmyslu. Pokud dnes chce Ostrava růst, tak musí být schopna nabídnout dojíždku z okolí 100 km. Třeba i z toho Přerovska. A to fakt nenabízí. Brno je toto schopno nabídnout. Ostrava nabízí dojížďku z okolí maximálně 50 km. Tady MS kraj hodně zaspal a bude to značně limitovat rozvoj… Číst vice »
Neni to na rozhrani dvou kraju? Ten interval je opravdu nanic. Kdyby vlaky jezdily podle jizdniho radu, slo by prestoupit. Takhle je to na …
Hranice-ValMez je taky přes hranici kraje. Přes všecky zkazky o přestupu na hranicích kraje není nutno přestupovat v Hustopečích nad Bečvou. (ani v Říkovicích, ani v Chropyni…)
https://mapy.cz/s/kugulegudu
Hranice -ostrava os a ať pasuje na OS Přerov – Vsetín.. velice jednoduché.
Musíme psát sroznosti, čím víc, tím lépe, jinak s tím nepohneme
No, ony bývávaly i osobáky Bohumín – Praha, později Bohumín – Česká Třebová. Ale jet v tom celou trasu bylo čiré utrpení.
Protože rychlíkový příplatek k jízdence stál 16 Kčs a na 1. třídu 24 Kčs, což je jako dnes 160 a 240 Kč.
Necelých 6 km, 3 roky, 2,1 miliardy korun. Česká šaškárna v přímém přenosu…
Bude se jezdit po jedné koleji, práce se proto musí rozdělit na stavební sezony dle náročnosti a rozhodující slovo přitom mají mostní objekty, jejichž doba realizace se většinou pohybuje kolem 3-4 měsíců (v závislosti na stupni oprav – sanace, rekonstrukce, novostavba) a děláte je po polovinách. Kolik jich zde je a jak jsou velké? Do toho máte výluky SZZ a TZZ, nevím, jestli zde budou provizorní kontejnery, to je pak další čas navíc.
Ono to není jako 6 km silnice, kde dáte světla na jednu a druhou stranu a stavíte po kouskách.
Až se divím, že se Libor nepřihlásil do soutěže na zhotovitele.
Pripravuje konsorcium na tunel do Berouna. Tam se ukaze.
Připadá mi to rozsahem podobné jako úsek Praha-Vysočany – odb. Skály. Tam se dělalo několik mostních objektů, ale 3 roky to netrvalo. V čem je tahle stavba natolik odlišná?
Okomentoval to Valy nahore. Otevrete si PD,najdete si patricne pruzkumy a pak cast B.8 ZOV. Paklize mate delat viadukty typu Jezernicky,asi to za mesic nebude.
Zase vyženou cestující k jiným druhům dopravy
16. července budou pro letošek výluky ukončeny? Nebo se pak zahájí nějaká další etapa?
Co na 6 km budou dělat 6 let?
Oprava 3 roky.
Historický viadukt
Tři roky šest km? To si SŽ dělá srandu ne?! S takovou rychlostí se VRT v ČR nikdy nedočkáme :(. I blbá Indonésie či Maroko mají první VRT. Indie bude mít taky brzo VRT. Německo, Španělsko, Francie, Švédsko, Lotyšsko ti všichni budou v dalších letech otevírat další VRT (min. modernizovat ty stávající) a my možná teprve kopneme do země :(.
Kdyby trať celou uzavřeli tak to zvládnou za polovinu času.
Ale ten řev by byl ještě vétší 🤣 asi ne jen dvakrát 😆
Vím že je to nereálné, ale toto je hlavní důvod proč to trvá tak dlouho.
Všude jinde ve světě by prvně postavili VRT-ku a potom rozkopali koridor, ale jsme bohužel v ČR.
Co je „všude ve světě“?
Okolní státy? Určitě ne, na východ jsou bratia ještě horší než my.
Evropa? Možná někde ale o moc lepší to není.
Globálně?
Japonsko je jiná galaxie.
Čína je kapitalistická diktatura kde je na prvním místě výsledek a pak někde dole bezpečnost, děkuji nechci.
USA je liga sama pro sebe, stejně jako Super Bowl.
A zbytek světa má vlak jako sranda doplněk, pokud o něm někdy slyšeli, ke zbytku infrastruktury která té evropské nesahá ani po podrážku.
Takže kde jinde dělají věci o TOLIK lépe?
Třeba vedle v Německu u Bad Schandau? 🤣
A mezitím by levitovali nad zbytky kolejnic..
„Všude jinde ve světě“
Takže jakou máme paměť? Před 6 dny vyšlo tohle: https://zdopravy.cz/horskou-trat-zapsanou-v-unesco-cekaji-vyluky-semmering-projde-miliardovou-opravou-193726/
Wiki k tomu uvádí: Semmerinský úpatní tunel, Dokončení 2027 (odhad z roku 2019)
diletanství a arogance sz nezná mezí…
To se dá s čistým svědomím říct i o dopravcích.
Až by se to tam rozpadlo a byly tam nasekané pomalé jízdy, řval byste o diletantství taky 😁
až by se tam za „50“ let něco rozpadlo, tak možná. Ale co se tam rozpadá teď, když to nesnese odkladu opravdu nevím.
Úsek starý 20 let. Jaká je životnost betonové patky pro sloup trakčního vedení ? A sloupu ? Vše se dělá nové …..
A vy celkový stavební stav hodnotíte z čeho? 😂 Máte mídoto očí rentgeny? 😁
Třeba si někdo vzpomněl že tam před 24 lety něco ošidil.
Ty násypy jsou 160 let staré.
Za tím jsou konkrétní lidé. 😉
Zajímejte se, kdo konkrétně toto rozhoduje a posvěcuje. Žáby na prameni jsou rychle rozpoznatelné – poznají se podle činů…
Mohl by prosím někdo znalý věci uvést konkrétní důvody této velmi žhavé rekonstrukce? Při hledání jsem vždy narazil na: – zastřešující magickou formulaci „blending call“, – informace o stavbě odbočky Jezernice, – obecné formulace o vylepšení úseku důležité železniční tratě vedoucím ke zvýšení její propustnosti, – informace o stavbě PHS u Slavíče. Pan ministr Kupka v odpovědi na tento dotaz ve zdejším podcastu (51:33 – 52:50) označil výluku za opodstatněnou a urgentní, ale také to nijak konkrétněji nerozvedl. Pro neznalého laika ta informační omáčka a rychlost rekonstrukce 6 km/ 3 roky, zakládá na domněnku, jako by se někde něco důležitého… Číst vice »
Já bych se přidal, že detaily nula, jen ty 3 roky za mě nejsou divné pokud jsou tam mosty a ŘSD opravuje (plán) Šmejkalku 4 roky
Moje úvaha je, že je špatné podloží. Neúnostné. Takže je potřeba ostranit svršek a komplet vybagrovat spodek. Problém bude druhá kolej, aby se byla pořád stabilní, když vedle ní bude díra. Kdyby udělali komplet obě najednou čas opravy by byl víc než poloviční. Ale třeba se pletu.
Když dělali koridor tak se jezdilo pomalu po jedné koleji a vedle byla díra. I most před Otrokovicemi tak dělali.
Úvahy nebrat. Pokud neexistuje transparentní obhajoba, těžko lze veřejně kontrolovat účelnost vynakládaných prostředků.
To je zásadní otázka i kvůli tomu, aby se podobnému průseru dalo příště předejít. Obávám se, ze si nemůžeme dovolit generalkovat koridory co 20 let.
Vzpomeňme si na nedávno dokončenou generální opravu koridorové tratě mezi Blanskem a Brnem. V devadesátých letech se zřejmě flikovalo, co šlo, hlavně aby to vypadalo, že je to nové a funkční. A teď se do trati musely po 25 letech znova nalít 8 miliard, aby mohla trať aspoň v současné stopě stále fungovat.
Na druhou stranu je dobře, že Správa Železnic od r. 2012 (2013?) se začala o infrastrukturu starat sama a tyhle kostlivce ve skříni řeší.
Proč SŽ mezi Blanskem a Brnem neudělala nový tunel, který by trať narovnal? Takže za 8 miliard pořád v původní stopě a kosmetické zvýšení rychlost o 5 km/h? To samé Choceň – Ústí nad Orlicí … Slibovali tunel a stejná písnička co Brno – Blansko :(.
To je dobrá otázka. Prostě asi není politická vůle. Kdyby na tyto novostavby někdo shora tlačil, tak by už byli. Ale víte jak, dálnice sbírají politické body snadněji, takže je jasné, co se preferuje. Tím ale nechci říkat, že je to špatně. Ty dálnice jsou taky potřeba jako sůl.
Nový tunel? Zrušit stanici Bílovice asi dost dobře nešlo. Takže tunelů několik a ve výsledku by se nadávalo, že tam je pro příměsto a pro náklady jenom 120 nebo 160 km/h, že se mělo dělat na 230 km/h…
Proč rušit Bílovice nad Svitavou? Nechat starou trať v původní stopě pro Os, Sp a možná pro pár rychlíků. A nový úsek v tunelu pro dálkovou/nákladní dopravu min. 200 km/h.
Ano, když může vzniknout tunel Praha-Beroun, proč nemůže vzniknout jiný třeba Brno-Blansko, už od Heršpic, aby měla nákladní doprava hladký průjezd Brnem a neškodila v Židenicích.
Třeba to někoho v budoucnu napadne. Myslím si, že by ale tunelová varianta Ústí nad Orlicí – Choceň vzniknout mohla, počítají s ní po roce 2030. Nejdřív tunel do Berouna, potom tunel do Ústí nad Orlicí.
Tohle je totální manažerské selhání, naruší to kontinuitu spojení mezi čtyřmi státy. Za tohle neberou peníze, berou je za řešení, jen dělají škody. Omg
A jak jinak byste ty koleje opravoval Vy? 🤣
Že bych začal odbočkou v cca půlce úseku, aby se jednokolejně jezdilo max. 3 km.
Dobře, ale pak by to trvalo ještě déle, protože byste dělal napřed jednu půlku z prvních 3km, pak druhou půlku z prvních 3km, pak jednu půlku z druhých 3km a pak druhou půlku z druhých 3km… To by trvalo tak 5 let místo tří…
Mínusy by šly, ale že by mi někdo napsal, jak by se to teda udělalo, to už ne…
Však tohle se tam bude dělat, ne?
Asi byste se tam měl podívat. Nebo aspoň kliknout na popis výluky na GRAPPu. 😀
Za ty peníze bych hledal ta nejlepší řešení aby můj zákazník měl co nejmenší újmu
Ty odbočky už tam jsou, a překvapivě nahusto, takže bych tipoval, ze to nebude zase tak strašný… Teda pokud fungujou i jinak než rovně. 🙂
👍👏👏👏
Samozrejme. Jednokolejne se jezdilo uz i na podzim, dokonce bez odbocek, a zadna tragedie se nekonala.
Problém je v tom, že tam neprojede žádný osobák ani spěšný, odbočka neodbočka – na tu jednu kolej se nevlezou ani ty rychlíky, co tam teď jezdí, takže o zpoždění nebude nouze. Ale i když by se to dalo nějak přežít, tak tohle defakto zrušilo nákladní dopravu – není alternativa. Něco bych tady o SŽ a hlavně Kupkovi napsal, ale asi bych dostal ban.
Pokud nevyloučí více než 1 dílčí úsek, tak to je doba obsazení jednokolejky R/Ex dejme tomu 3 minuty a N s rozjezdem dejme tomu 5 minut (je možné, že někdo spočítal, že jsou to 2 a 4 minuty, méně či více by mě dost překvapilo, ale nechci se teď nořit do detailů). Ve špičkové dvouhodině pokud dobře počítám jede dálkových párů: 2x Brno, 1x Vsetín, 1x Břeclav, 1xLeo, 1xPendolino, 2xRGJ, 1xEx1, 1x doplňková komerce ČD, celkem 10 párů. Tedy celková doba obsazení osobkou 60 minut z dvouhodiny. I kdyby z toho zbytku měla půlka zůstat do rezervy například neefektivním rozložením… Číst vice »
Pokud se mají opravit výhybky v těch odbočkách a spodek pod nimi, tak na to výluka jednoho úseku stačit nebude, že Záhubo? 🤣
Proĉ si nejdete sednout na CéDéPé a ty svý teorie od píva nám nepředvedete v praxi? 🤣 Byste se tu rychle kroutil jak paragraf 😁
Píšu jasně „pokud nevyloučí více než 1 dílčí úsek“. Nebude-li toto splněno, tak samozřejmě že to bude horší. Každopádně nerozumím té opravě výhybek v odbočkách – ty se vkládaly nově, tak snad po čtvrtroce opravu nepotřebují. Když je zřizovali (a ano, ty podzimní výluky bolestivé byly, to nikdo rozumný nepopírá), tak se spodek pod nimi nedělal? Divné. Blbé samozřejmě bude, až/jestli budou část nakonec likvidovat, ale to bude snad krátkodobá záležitost. Já z toho kopání tam taky nejsem nadšenej, ale katastrofu bych z toho nedělal. Přinejmenším je tam vidět snaha o minimalizaci problému která za mě stojí prostě za pochvalu.… Číst vice »
Hele, jednokolejky u Horních Počernic zvládaly expresy a rychlíky po pěti minutách bez autobloku, bez pořádného svazkování s při pomalých jízdách 50 km/h. Třeba půl dne. Takže u Hranic my to mělo jít taky zhruba tak.
Asi to takto ale nefunguje, protože před chvílí tam „EC“ 222 „obdržel“ +12min 😉
No tak to je vážně hrůza přímo na titulní stránky. Předpokládám, že to vzápětí pokrátil na cca 5 min. a pokud ne, tak bych spíš řešil otázku rezerv v JD této linky celkově.
Si pletete vytvoření zpoždění s kapacitou úseku.
„Zrusilo nakladni dopravu“ znamena, ze se s rozumnym zdrzenim provezou vsechny pravidelne trasy? Protoze takova je realita, nevim o cem nasledne pisete vy.
Proč nejste sám ministrem nebo ředitelem, když tomu tak hovíte? 🤣
konala
Vedle má během pár let vyrůst VRT, každá normální firma, které záleží na zákaznících by napnula všechny síly, aby co nejdříve vznikla alternativa a pak teprve opravila původní trať. Ale pak tu máme SŽ, které jsou nějací zákazníci ukradení.
těch „pár let“ je v relativní pojem. V Česku to může být i 20.
Asi jako „už brzy vlak na letiště“, což SŽ na plachtu na Veleslavíně vyvěsili už v roce 2020.
Ono to taky není až tak jednoduchý. V podstatě celá VRT bytostně závisí na politických rozhodnutích, který jdou mimo SŽ.
Teď to SŽ schytává za to, že s opravou nečeká na VRT. Když by se oprava pozdržela, VRT padlo a koridor mezi tím skončil v havarijním stavu, SŽ by to schytala zase za to, že tu trať nechali dojít až do tak špatnýho stavu, a že čekat na VRT byla kravina.
To by tu VRT museli dokončit někdy do roku 2000.
Protože už v/po roce 2000 probíhaly, po dobu cca 5 let, četné „jednokolejky“ z Přerova směr Ostrava kvůli tzv. výstavbě koridoru.
Jj, několik vykolejení v Prosenicích, potom přestavba Přerov-Prosenice, jenže … Prosenice-Drahotuše je právě to nejužší hrdlo. Před 22 (?) roky tam taky byly provizorní odbočky.
SŽ má důležitější práci. Dneska třeba řezali stromy na polínka a na vozík za auto nakládali.
A když ty stromy padají na koleje, tak fňukáte, proč to neprořežou. Jo, Češi. Na všecko nadávaj. Od pííva 😁
Nekrotizuji prořezávku, ale přípravu svezeneho dřeva v prostorách SŽ po jeho vyložení pro domácí použití.
Mno hádám, že traťovka má v náplni práce něco jiného než je příprava rekonstrukcí traťových úseků za miliardy.
Jako vyšítat uklízečce desighn Windows 8, protože ona pravuje v MS.
Tak zima se blíží nezadržitelným tempem…
řeže se v době vegetačního klidu, pokud jsou to větší zásahy než pár větviček
Tak, syrové dřevo v lednu je nejblíž na příští zimu, než vyschne.
A napadlo někoho, že by se tím prakticky zrušením nákladní dopravy někdo snažil naučit nákladní dopravce na silničně-kolejovou (koleje v silnici) dopravu??
3 roky to je docela ucházející čas a za*nteresovaným by z toho mohlo něco drobného i kápnout 😉🙂
Jakože kontejnery kombinované přepravy a RoLa, co tam jezdí, by se na těch 15 km přeložily a pak zase na vlak zpátky? 🙁
Jsem zvědavej, kdy většina pochopí, že SŽ není firma ale správce (státního majetku)? A protože majitel nemá představu, nemá vize, nerozumí tomu (jako každý rozumí kroucení kolečkem), tak se nevytváří nějaké logické plány, a i když na SŽ by tomu spousta lidí rozumělo, tak je nikdo nevyslyší, když už jim přímo nejsou házeny klacky pod nohy.
Protože je rozdíl mezi lidmi, co chtějí na SŽ něco věcně zlepšit, a partami dinosaurů, co si z toho v tom lepším případě udělali teplej flek na dožití a novoty je rozčilují, nebo v horším na vyvádění státních peněz do vlastního byznysu nebo kapsy.
SŽ, bude dělat 6 km 3 roky? Nezapomeňte na agitku o VRT klauni.
Jinde tu celou VRT trať postaví za tři roky 😀
S tím, že se jezdí. Nemusí pak ještě rok ladit výpadky signálu 😀
Jen tak pro srovnání a udělání si vlastního úsudku:
„Asi 250 kilometrů dlouhá trať Olomouc–Praha byla hotova za tři roky (1842 – 1845), a to včetně pražského nádraží a ostatních dvaceti čtyř nádražních stanic a dvou set třinácti strážních domků.“
Zdroj: Toulky českou minulosti – díl 1027.
https://dvojka.rozhlas.cz/1027-schuzka-na-malem-spaciru-velkou-prahou-1-cast-7942078
Njn, když se nemusely brat ohledy na lidi, hygienický a bezpečnostní předpisy… Navíc jim asi nejezdily za zády vlaky.
A kdeže jinde? 😁 Že vy jste si to spletl s Transport Tycoonem? 😂
Co má společného novostavba VRT na zelené louce s opravou vytížené trati za provozu?
Lhůta realizace závisí na míře omezení provozu. Když se chtějí co nejmenší dopady na provoz, tak logicky dojde k prodloužení doby realizace stavby.
To je ta věc: Stavebni expert rekonstrukci a novostabu nerozlišuje, na to je příliš zabrán problémy.
ARES, Správa Železnic chce VRT stavět, jakmile se dodělám modernizace Lipník – Drahotuše. Tím pádem ja se jí možná dočkám v důchodu. (Je mi 14)
Jako laik opravdu nedokáži pochopit tři roky. Snad by se dalo 6km zvládnout max. za dvě stavební sezony… dokáže to někdo blíže osvětlit?
Někde za 3 roky zvládnou postavit i dálnici v tunelu… Ale teda taky se tam během toho moc nejezdí.
To je jednoduché: 1. Náklady na NAD jsou už asi čtyři roky způsobilý investiční výdaj, takže Dobrá správa z toho udělala těžký byznys. Přes NADku tečou obrovské prachy a SFDI jakožto slabá a personálně nenaplněná organizace, kterou SŽ má též pevně omotanou kolem prstu, vůbec nemá pod kontrolou. Proto je ze strany SŽ velký odpor množství NAD redukovat a omezovat – čím více autobusů NAD a čím delší trasy, a delší doba výluky tím lépe. 2. Výluky a jednokolejné provozy značně omezují kapacitu železniční dopravní cesty a destabilizují jízdní řád. To samozřejmě otravuje cestující a nákladní dopravce a odrazuje je… Číst vice »
Trochu si u bodu 1 pletete pojmy a dojmy… NAD se hradí déle než čtyři roky a těžký byznys si z toho udělala nikoliv SŽ, ale ČD…
Přesně proto si ČD pořídilo vlastní busy, aby ušetřilo.
Ne aby se ušetřilo, ale aby zisk z NAD zůstal na ČD.
Jenže NAD u plánovaných výluk hradí SŽ
Nevím sice, na který z mých příspěvků reagujete, ale takhle jednoduché to není. U investičních akcí se to přeúčtovává SFDI, u oprav a údržby to jde z provozního rozpočtu SŽ.
Aby se zmenšil dopad na provoz, bude úsek rozdělen dvěma odbočkami na dílčí 3 úseky. Potom se sice dá jezdit jednokolejně jen v jednom úseku a na zbytku dvoukolejně, ale stavba tak bude trvat 3x déle.
Tohle mi, na rozdíl od ostatních vysvětlení, dává smysl. Děkuji, pane kolego 😀.
Hned to smažte. To by mohlo fungovat !!!
Smiřte se s tím, že všemu rozumét nemùžete.
A nebo to rychldji umíte? Tak proč jste se nepřihlásil se svou stavební firmou, pán stavebnì expert? 🤣
Takže kdo nemá stavební firmu nemůže tyhle na první pohled dlouhé termíny ani zpochybnit?
Ano, nejedná se o ideální řešení, avšak kdyby si někdo chtěl stěžovat, stačí se podívat na Slovensko – SŽ je proti ŽSR slabý odvar.
Jako jo, ale neměli bychom se srovnávat spíš s těmi lepšími?
Jako Německem a vylukou v údolí Labe? Tak to pořád vede SŽ.
Nikoho jsem nejmenoval.
V Německu udělají půl roku „nickolejného“ provozu a obnoví celou trať v délce 70 km (Frankfurt – Mannheim).
SŽ udělá půl roku „nickolejného“ provozu a obnoví 10 km trati (Vlkov – Křižanov). Pak udělá dlašího půl roku „nickolejného“ provozu a obnoví dalších 10 km stejné trati atd.
Kdo jsou vlastně dneska ty lepší co se týče železnice? Švýcaři? Ani OBB už nejsou co bývali, dřív třeba uměli výluku na jednokolejce do Lince přerušit pro průjezd EC a dneska se nejsou ochotní domluvit ani na jednotné NAD za EC, takže cestující se zavazadly musí jak obtížný hmyz přesedat mezi dvěma autobusy kdesi v poli.
V takových případech bych hledal vysvětlení v čím dál přísnější předpisech. Plácnu: dřív byl dělník natolik svepravny, že se dalo spolehnout, že když vlak pojede pomalu a bude houkat, chlap poodstoupí od koleje a bude dobře. Dnes je úředně považován za hluchého, blbá, nebo obojí.
Jestli ono ten prostý lid není čìm dál hloupější. I tahle diskuze to dokládá 😁
Při té výluce asi neměnili kompletně svršek, žejo?
S ÖBB, které rozkopou Semmering, aniž by počkaly na dokončení rozestavěného základnového tunelu? Prorážka byla v létě 2022, takže je ve velmi pokročilém stádiu.
Brutálně se jede v Asii. Pattaya HSR se koplo asi nějak 2020 a 2026 se má jezdit. Možná se to protáhne o rok nebo dva a taky jim do toho hodil vidle covid. Za tím je +/- 10 let plánování a byrokracie. Protože to je neefektivní a leckdy korupční Thajsko.. Ale tak zaostalí, aby dělali vlak na letiště 25 let a jeden rok stavěli dva kilometry trati nejsou, i když se na starých tratích jezdí rozpadlým dieselem “na žezlo”. Mají infra v horším stavu a VRT budou mít o deset let rychlejc. Nemluvím vůbec o Číně. S tou se Správa… Číst vice »
“ se na starých tratích jezdí rozpadlým dieselem “na žezlo”“
Děkuji nechci, to raději ten dožívající autoblok a ropadající se Tornádo.
Tohle snad není možné, tři roky 6km.
Přesně 🫣
A bude hůř. Dobrá správa si omotala ministra kolem prstu, všechno jim baští, a do toho ÚPDI, kterému to skoro vždycky bylo jedno a tenhle tristní stav de facto dopustil. Zbývá už jen čekat, až bude nová vláda, nový ministr, pak snad bude nějaká šance, že Svoboda konečně půjde ven a místo něj může (a nemusí) nastoupit někdo schopný to dát do pořádku…
A zase vedle… 🙄 SŽ rozhodně nemá ministra omotaného kolem prstu a ani ÚPDI nikdy nebyl tím úřadem, na kterém by výluky lehce procházely.
Z neznalosti reality píšete naprosté nesmysly a ani vám to není blbé…
A co by jste chtěl více. 5,5 metrů za den se vám zdá málo ?
Proč nám nejdete na nějaké podobné stavbě předvést svou rychlost práce, Jeníku? 🤣 Mohli bysme pak zhodnotit váš um a s odstupem i kvalitu práce. Dle vaší pivní odbornosti soudím, že rychle by se to maximálně pak také rozpadlo 😁
Je to rekonstrukce za intenzivního provozu, ne novostavba na zelené louce. A do toho kvanta legislativních požadavků.
Tak co, kolik už je tam stahovaček? Kdo bude první? 😀
Dneska už vlak taky řídí kdejaký jeliman, co místo na trať čumí do mobilu 😁 Selfíček mají z mašin za jízdy po internetech hromady 🤣 I statistika projetých klacků ukazuje, co za jelimany to je. Stahovačky za jejich diletanství nemùžou 😁 Mají čumět na trať a sledovat návěsti, za to jsou placení.
Zato ta výroba provizorií v trolejovém vedení tak, aby se jejich používání omezilo tu dobu výluky taky jaksi natáhnou, že? Ale to pivní experti vidět nechtějí 🤣 Tak holt za cenu méně stahovaček budete mít delší výluky. A samozřejmě spoustu dalších selfíček mašinfírů 😁
Běž si nakoupit do Hypernovy.
Prostě tam ty dva děliče per zhlaví navíc nelze nechat natrvalo? Aha. 🙂
OK, takže na 303 dát regiosharky zdvojeně, kdyby to někdo chtěl brát přes ValMez. Motto: „Vedle je kratší jízdí doba, ale zase větší spoždění.“