Odboráři se pustili do kritiky propouštění u Českých drah, končí přednostové a komandující
Ivan Bednárik. Foto: Jan Chaloupka/ České dráhy
K 1. srpnu zruší firma 37 pracovních míst, část lidí ale přejde na jiné pozice. Kritika je podle šéfa ČD nepochopením pojmů provozní a kancelářské profese.
Jakub
A co když propustí politický náměstky, tak vam zůstane více peněž a starosti .
Já znám na GŘ Českých drah bábu, která max. umí telefonovat a pořád se cpe (je to na ní i vidět). To přednostové, komandující i dozorčí jsou vytíženi. A jsou flexibilní.
Přátelé, já se směji.
Spousta geniálních názorů, ale ani jeden konkrétní návrh, jak to má být správně.
A jestli někdo máte dojem, že v kanceláři jde jen o kafe, řekněte si o brigádu v týmu náhradní autobusové dopravy. Jsou prázdniny, výluky v plném proudu, bylo tornádo a bouřky na severu. Zaručuju Vám, že poznáte co to je, utopit se v papírech.
Kdyby ti lidé z kanceláře měli řidičák D a uměli používat navigaci, tým by byl užitečnější. 🙂
a bude si jezdit kam kdo chce. zmizte zpět k soustruhu, soudruhu!
Já se obávám, že by taková NAD nedopadla o moc hůř.
Modrogumí X-S7 musí ze Smíchova povinně odvážet vzduch z jiného stanoviště, než čeká většina cestujících na 244.
X-S9 z Uhříněvsi na Háje taky musí z jiného nástupiště, než pravidla.
Mě se velmi líbí, jak se pan předseda představenstva chlácholí tím, že došlo ke snížení smluvních mezd a navýšení u těch tarifních. Na oko to možná je, ale pokud Vám zvednou tarifní mzdu o 3% a seberou Vám osobní ohodnocení o 10% tak jste si polepšili nebo pohoršili. U smluvních platů došlo k mírnému snížení u některých zaměstnanců, ale vzít jim třeba ze 100.000,- 3.000,- hrubého asi nebude tak hrozné. A ano propouští se proto, aby bylo možné najímat jiné poradce za nehorázné peníze. Jooo holt je potřeba přihrát nějakou to korunku známým do kapsy.
A mate i nejake skutecne konkrétní priklady nebo jsou to jen teoreticke nazory vnejsiho pozorovatele?
Omylem se ke mě dostala tabulka našeho odboru kde bylo vyčísleno snižování mezd u jednotlivých osob…
No a ty konkrétní příklady?
Mně osobně stačilo, když odborník ze Slovenska ( jednoho na písmeno „B“ už odtamtud máme – jako šéfa vlády ), prohlásil, že osobní pokladny by chtěl připodobnit benzínovým pumpám. Je nasnadě, že pan generální ředitel nikdy nekupoval jízdenku, jestli vůbec jel vlakem. Tam totiž zákazník požaduje i jiné úkony. A ty mu jaksi dlouhá hadice s kovovým koncem jaksi neprovede.
Co jiného navrhujete? Jak jinak chcete zvýšit příjmy na pokladnách?
A vy si myslíte, že automaty zvýší příjmy? Na přilákání nové klientely je potřeba železniční dopravy zrychlit, zvýšit kvalitu vozového parku a od toho mají ČD určitě dost odpovědných zaměstnanců v managementu.
Automaty nezvýší příjmy ale sníží výdaje … takže se zvýší zisk (zmenší ztráta).
ČD dokáží zrychlit dopravu jen tím, že někde koupí dynamičtější vozidla, takže to záleží na objednateli. To samé platí pro zvýšení kvality, bez objednatele se nic takového nestane. No a zbyly nám komerční spoje a tam je rychlost i kvalita dobrá.
Tak nějak. Za 179,-Kč/vlkm by ČD třeba mohly jezdit s klimatizovanými 810…
Tomu moc nerozumím. Cena za vlkm je u 810 nic neříkající číslo. Když taková 810 jezdí z Vraňan do Lužce tak je to něco úplně jiného než když jede třeba ze Studénky do Veřovic. V jednom případě vlak většinu času prostojí a v druhém většinu času projezdí … takže to srovnání asi nebude úplně vypovídající že.
A hlavně pořád platí, že se jezdí s tím co objednatel objedná.
To platí v brutto smlouvách. V netto smlouvách není vyloučeno, aby dopravce jezdil něčím lepším, než objednaným.
Nevím jestli s tím mají brutto nebo netto smlouvy cokoliv společného, ale tak nějak si musím položit otázku: Proč by to jako dělali? Copak jakýkoliv dopravce uzavře smlouvu, že bude jezdit s 810, domluvit se na nějaké úhradě za km a pak nasadí jiné, lepší, dražší vozidlo? Samozřejmě teoreticky je to možné, protože u té netto smlouvy by si od toho sliboval více cestujících a tím větší příjmy, ale zřejmě to reálné není, když se to ještě nikde nestalo …
Nevím jaké úkony požadujete po pokladní vy, ale já vždy chtěl pouze koupit nejlevnější jízdenku, případně v dobách před mobilních najít spojení. To by automat mohl zvládnout možná lépe nežli živá síla, která je líná nabídnout například krajskou jízdenku místo tarifu ČD.
Nehledě na můj názor na to, jestli bychom měli mít automaty… Ty živé síly nebývají líné, jen to mívají zakázané. Živé síly to jen občas poruší, zatímco když se zakáže něco automatu, tak ten to dodrží.
Nehledě na to je pro ně problém trochu neobvyklé zadání jako mezinárodní jízdenka, povinné lehátko/lůžko do konkrétního vlaku. Ideální je to mít vše na eshopu s dostupnou cenou, kde si to kdykoliv najdou, nemusím někoho obtěžovat na přepážce a nezdržuju ostatní lidi svým komplexním dotazem.
Tak ideální to není – včera jsem byl svědkem situace, kdy se mladé dámě jedoucí do zahraničí zablokoval mobil, v němž měla jízdenku nahranou …
Bylo to naštěstí v tuzemsku, narazila na chápající personál a ochotného cestujícího, takže přes „přítele“ na telefonu se to podařilo vyřešit … Ale ….
Zeptám se na přínos pokladny pro mne jako cestujícího kdy kupuji místenku… Jaký má smysl kupovat místenku (např. pokud preferuji u okna po směru jízdy vagonu)? Ptám se proto, že se mi opakovaně stalo, že přijel úplně jiný vagon, než na který jsem kupoval místenku … tj. má prefence byla úplně na nic… Zdůrazňuji, že šlo o vlak jedoucí z Prahy přes Brno směr Břeclav, já nasedal v Brně a jízdenku+místenku jsem kupoval v momentě, kdy vlak z Prahy už vyjel… tj. firma ČD věděla, že mi v Brně prodává místenku, která je úplně jiná než skutečný vagon… Takže k… Číst vice »
Stalo se mi totéž u R Vysočina a Berounka tuto středu. U R Vysočina byla v app Můj vlak poznámka, že jde o mimořádné řazení vlaku – ok, ale u R Berounka nic takového nebylo. Potřeboval jsem pracovat a ntb se vybil během jízdy v prvním vlaku (o slibované wifi ani nemluvě, ale tu neřeším). Cestou zpět se situace opakovala… Fakt díky za tyto skvělé služby! :-/
Zákazník kupuje, obchodník prodává … pokud víte, že existuje více druhů téhož zboží, tak si o konkrétní druh musíte říci … není povinností obchodníka / prodávajícího nabízet vám nejlevnější zboží – má ho sice v nabídce, ale výhodnější pro něj je prodat „dražší“. Automat by to mohl zvládnout, ale to by na TO musel být naprogramován … A taky TO není pravé ořechové. Funguje to tak třeba ve Švýcarsku, kde automat nabízí jízdenku za tarif dopravního svazu, ale vy současně nevíte, zda máte v rámci tarifu dopravního svazu nárok na zlevněnou jízdenku „podle pravidel SBB“ nebo podle pravidel INTERRAILU =… Číst vice »
Zajímavé je, že my vždycky nabízíme cestujícímu nejlevnější variantu. I za cenu toho, že mu za zády stojí kontrolor IDS, který vás seřve, že jste neprodali krajskou jízdenku. Ne vždy je integrované jízdné levnější. A ve vašem případě nemohu vědět, zda jste nehodlal použít třeba spoj, na který nelze uplatnit integrované jízdné. Kromě prodeje jízdenek je tu například ověřování průkazů pro studenty, pomoc při mimořádnostech a těch je stále dost. Reklamace atd. Opravdu se“jen“ neprodávají jízdenky.
Jak kde, v PID zpravidla skoro všichni ČD zakěstnanvi prodávají „své“ násobně dražší jízdné než tarif PID.
Smíchov – Liteň
ČD 17 Kč*, PID 46 Kč…
Tak kdo je dražší?
*mám ISIC
Což není reprezentativní a srovnatelný příklad běžného cestujícího.
Jak se ti povedlo mít ISIC a nemít možnost v PIDu jezdit za studentské (čtvrtinové)?
Po ukončení studia dobíhající ISIC do konce roku? 😀
Tento jednotný tarif zvládne i ta nejhloupější pokladní s kalkulačkou v ruce…(rozkliknout!) 😀 😀 😀
Sleva/Třída 2. 1.
0% 1,6 2,4
25% 1,2 1,8
50% 0,8 1,2
75% 0,4 0,6
A to bez výjimek.
Takže Praha – Ostrava s IN25 vždy 420/630,-Kč.
Je vidět, že o tomto člověku nic nevíte. Vlakem jezdí a celkem dost často.
V některých stanicích si dokážu představit výdejnu jízdenek a výčep v jednom. Proč nespojit příjemné s užitečným? 🙂
Takhle je to na Slovensku v Nezbudské Lúčce a funguje to výborně … ale najít tak ideálně situovanou hospůdku v malé staničce/zastávce tak aby to perzonál stíhal nebude tak lehké bohužel.
To jsem všemi deseti pro…
Naprostý souhlas… teda když kuřácká část bude stranou od výčepu/pokladny = jestli chci kouřit tak klidně, akorát kouř nemusím vnucovat nekuřákům
Pokud chcete hodnotit, zjistěte, a to i na tomto serveru, že pan Bednárik vlakem jezdil a jezdí.
Všechno v provozech osekat, ale kancelářské „SYSTÉMOVÉ SPECIALISTY“ opět ponechat! Hanba však my v provozu si vystačíme pod pracovním minimem s tím, že ty specialisty budeme živit….
Zrušit přednosty stanic, nechat jen dozorčí za tarif, zrušit revizory v 10.tarifnim stupni a ponechat jen KOPáky, kteří tu práci revizoru zastanou.
Co se týče systémových specialistů, tak jsou někteří, kteří dělají práci, kterou by nikdo jiný nedělal… za ty peníze.
Zrušit stevardy Pendolino/railjet v 9. tarifnim stupni a sjednotit to s IC/EC v 8.tarifnim stupni. Mají stejné zkoušky a jen si sedí v kukanich na mobilech.
Vrátit více flexibilních posunovačů. Chybí v provozu.
A kdo práci těch zrušených lidí nahradí? Má autor článku vůbec představu o velikosti teritoria kde tito lidi působili. Mezi pojmy organizovat a blbě žvanit je podstatný rozdíl.
autor článku popisuje stav, odpovídat na tyto dotazy by měl někdo jiný.
Stejně to má ten bařtipán jen do podzimu…
A pak přijde někdo schopnější nebo zas někdo kdo bude jen sedět na židli a čekat až se firma položí?
U pana Bednárika rozhodně nelze mluvit o tom že nemá snahu a už i výsledky. Nějaký příběh o patnácti lidech je naprosto nepodstatný.
Těžko říct… Už jednou se Bureš dušoval, že bude řídit stát jako firmu, s vedením státních firem profesionály bez politických trafik. Už si vlastně ani nevzpomínám, jak to bylo s výběrem Bc. Nebeského či Bc. Svobody… 🤔🤷
Tak Bureš se dušoval několikrát. On ani už sám neví, co všechno slíbil. Jen ti odborníci se nějak ne a ne dostavit…
Dokázal by někdo vysvětlit, co je náplní práce komandujiciho stanice nebo dozorčího osobní přepravy a kolik jich u ČD je?
Odpovědnost za racionální využívání fondu pracovní doby pracovníků ve svěřeném provozním obvodu.
Sestavování služebních rozvrhů (turnusů).
Vedení evidence a přehledu o výkonech přidělených zaměstnanců v rámci svěřeného provozního obvodu.
Komplexní řízení a koordinace činnosti určených směn svěřeného provozního obvodu.
Plánování směn, dovolených a dalších nepracovních stavů.
Evidence zdravotní způsobilosti přidělených zaměstnanců.
Přihlašování zaměstnanců na školení a zkoušky.
Odpovědnost za obsazování směn zaměstnanci s odpovídající zdravotní způsobilostí.
Zajišťování činností při výlukách a jiných mimořádnostech.
Díky. Jen si říkám, v kolika stanicích zaměstnanci ČD komandují. Není už řízení provozu a patřičný personál převeden k SŽ(DC) celé roky?
Pokladniky a vlakové čety někdo komandovat musí. Je to právě komandujici, co řeší čím dál tím častější situaci, kdy někdo nemůže/nepřijde do práce,ale vlak jede a komandujici musí někoho vykouzlit.
Těch pokladních na druhou stranu ubývá, zachvíli jejich komandující nebudou mít koho řídit. Namísto 10 jich bude stačit 4-6. Jelikož mají ČD přijít o celé českolipsko, část mladoboleslavska a liberecka tak opět klesne potřeba komandujících kteří komandují vlakové čety.
O celou oblast u České Lípy nepřijdou, pořád sem bude zajíždět vlak z Loun.
Přičemž cestující využívají pro linku U11 především jízdenky DÚK, které si mohou koupit v automatu, čili v České Lípě mohou ČD rovnou pokladny zavřít a nic se nestane.
V úseku Úštěk-CL také IDOL
To se dá krásně vyjezdit lovosickými
Jak souvisí ubývání pokladních s krajskými objednávkami?
Pokladní stejně dělají komerci (prodej jízdenek na Pendolino, prodej podle TR10 i když chci v rámci IDS) a činnosti které kraj neobjednal (půjčovna kol,….)
Zatím si sice krajské objednávky objednávají pokladní ČD, kteří prodávají jízdenky i na jiné dopravce ( DUK) ale je otázka času kdy je vytlačí automaty a nákup přes internet/mobil. Byť zrovna já mam raději tu pokladnu.
Mám vážkou pochybnost, že automat s kompletně nahraným SW UNIPOK dokáže obsluhovat cestující pomocí tlačítek nebo dotykové obrazovky (Rakousko, Německo, Švýcarsko), protože při SLOŽITOSTI systému mají s některými kombinacemi problém i VYŠKOLENÍ pokladníci a musí hledat pomoc v manuálu nebo si zavolat o radu ….
Předřečník mluvil o automatu na jízdenky IDS, tam zas nic tak složitého není.
Tak když je ta kasaa v České Lípě takový trhák přes pendolino, tak si ji tam ČD jistě nechají.
Navíc se komanduje „na dálku“ telefonem.
V „malých“ stanicích práci zastával práci komandující „dopravní“ náměstek / dozorčí provozu / přepravy / někde „sám“ náčelník stanice“, jak kde …. tam, kde byly vlakové čety z hlediska obsazení směny musel umět zaskočit výpravčí „ve službě“ …. pokud se zaměstnanec nemohl dostavit …
„V domáckých“ poměrech lokálek zaskočil za vlakvedoucího výpravčí povolaný z domova ….
komanda neboli příděly služeb pořád komandují třeba staniční personál:pokladní,vlakvedoucí,staniční dělníky a nově se uvažuje i o strojvedoucích..k SŽ je převedeno vše,co zajišťuje dopravní cestu-výpravčí,signalisti,traťový dispečeři,operátorky atd,.Komanda jsou zřizována ve větších stanicích,všechny menší stanice,nebo střediska vlakových čet se pak různě dělí pod jednotlivá komanda(ty komanda mají pod sebou většinou kolem-350 lidí a více,takže rozhodně se ten komandující nedloube v uchu)
staniční dělníci jsou ještě nějací pod ČD?
ano,staničních dělníků sice moc nezbylo,ale ještě jsou.v náplni práce mají úschovnu,úklid kanceláří,ČD Bike,svoz kasiček,posílání služebních zásilek atd
Posílání služebních zásilek – ČD ještě neobjevili mail?
mailem asi těžko pošlete přesně účtované tiskopisy,nebo svezete tržbu a to nepíšu o respirátorech,nebo desinfekci.Služebních aut moc není a kde je možnost,tak to jde vlakem
Elektronické tiskopisy ČD také ještě neobjevili? A svoz tržeb byl bod předtím, na to vyjde levněji nějaká agentura, tak jako ve všech jiných odvětvích, než platit zvláštního posla.
píšu přesně účtované tiskopisy-tedy jízdenky na termo papíru..a ne agentura na svoz tržby se nevyplatí.Vyplatí se jen tam,kde jsou denně milionové tržby viz Praha hlavní
ČD si z každé jízdenky na termopapír tisknou tiskopis, který pak zvláštní posel odváží k založení do archivu? Místo toho aby ta pokladna odeslala výkaz sama datovou větou do nějakého dwh? Ty teda potřebují provětrat jak prase drbání.
a ten ceninovy papír se do stanice nějak přenese sám, že, vy genie…
k ceně svozu hotovosti…mno…z některých menších stanic by to stálo malem víc než trzby…
takže máte jistě přehled.
A žádanku na zdravotní vyšetření nebo změnu předpisů, či výluky na vyvěšení taky pošlete e-mailem?
Ano, žádanka na zdravotní vyšetření chodí mailem. Změny předpisů jsou zveřejňované na datovém portále…
ČEZ a Pražská teplárenská taky ne…
To nemá s řízením provozu nic společného – komandující komanduje vlakové čety + další povinnosti. Je tam, kde je nějaké středisko vl.čet.
Jaký je rozdíl mezi sestavováním služebních rozvrhů, plánováním směn, koordinací směn a obsazováním směn?
Vždyť je to totéž rozepsané do čtyř bodů.
A jsem si jistý, že by to excelovská tabulka zvládla taky…
A na nejméně rok dopředu!
A ona by dokázala taky počítat rok dopředu s dovolenou, nemocenskou, školeními, náhlými indispozicemi, atd? … ano naplánovat obsazení všech směn by zřejmě šlo i rok dopředu a asi by se nějak vyřešilo i to, že v různé dny (nebo o prázdninách) jezdí vlaky jinak, ale k čemu by to bylo když by hned první týden bylo třeba operativně to přeorganizovat?
asi jste někdy řídil víc lidí, že? nejlépe na více místech…
ne,není to totéž..vezmu to podle strojvedoucích: 1)prvně dle přidělených vlaků musíte udělat turnus,zapracovat do toho veškeré technol.postupy jako např.posun,odpočinky dle kolekt..smlouvy atd 2)turnus potom naplánujete a vytvoříte vyrovnávací období-někomu budou hodiny chybět a někomu přebývat,takže budete muset to srovnat,písemně to dát lidem na vědomí atd 3)koordinací směn je myšleno toto:je mimořádnost a personál se nedostane do práce,ten pojede tohle,ten tohle.musíte prostě si poradit tak,aby všechny vlaky odjely bez dopadu na GVD 4)obsazováním směn se rozumí obsazení směny za pracovní neschopnost,úrazy,ošetřování členů rodiny a jak to tak v provozu bývá máte obvykle na řešení situace kolikrát sotva hodinu(v případě,že dotyčný zaměstnanec… Číst vice »
Komandujici prostě určuje směny a stará se o jejich obsazení…atd.
To co by se v jiných „normálních“ zaměstnáních nazvalo jako mistr, nebo team leader 😀
Tak v „nenormálním“ československém železničním provozu to tak terminologicky fungovalo už za první republiky …. možná za c.k. monarchie ….
Vedoucí oprav / provozu byl správcem oprav / provozu, dnes se „správci“ říká po „engliš počeštěně“ manažer, k tomu existují funkce „junior / senior manager“ , ale zní to noblesněji – hlavně na vizitce a do budoucna na parte a náhrobním kameni – než vedoucí / správce …
Inu není nad ukojování ješitnosti ….
Kdo nedělá či nedělal na dráze, neví o pozici komandující nic, kritizujete také tak práci doktorů a jejich pozic? To jen do žlezničářů se kope furt a furt, a teď je ještě řídí manažer ze Zlatých Moravcům, kam Dzurinda zrušil vlaky vyjma jedné od jihu.
Takže nejvyšší pan železničář musí pocházet z pořádného železničního uzlu?
Ano, ideálně z Města u Nádraží, namísto kolébky houpán na pražci.
…a několik generací zpětně musí být v mužské linii železničář a ve sklepě místo na deputátní uhlí…
Co s uhlím?
Parních vlaků tolik nejezdí a byty se už vytápějí plynem nebo elektricky…
Podle některých musí mít rodokmen k Pernerovi, Stephensonovi, Pullmanovi. atd. Podle dalších musel začínat ještě u ČSD jako výhybkář/výpravčí.
Něco na tom je. Nevidím důvod, proč by českou železnici měl řídit drotár.
Kdyby jen českou železnici… Kdo velí ve Strakovce Vám nevadí?
Jenže pan Bednárik možná něco dokáže, na rozdíl od toho, co řídí stát jako svoji firmu.
No…Ing. Babiš-Bureš taky není úplně neschopný.
Kdyby byl, nebyl by miliardář…
ano, dluží miliardy. to mate pravdu. je to největší dlužník českého bankovního sektoru
Není podstatné, odkud pochází, ale bylo by záhodno, aby měl o vnitřním fungování firmy praktickou znalost … Dělat ministra může kdokoli, na všech ministerstvech vládnou „normálně“ NEODVOLATELNÍ vedoucí oddělení …. úředníci oddělení pracují podle pokynů vedoucího a vedoucí pak přesvědčuje o správností „svých“ rozhodnutí nadřízené – kteří, pokud nebyli vedoucími oddělení – se nechají přesvědčit a „podepíší“ … NSS v Brně pak tato dílka aparátu MZd postoupená vládě k vyhlášení, v rámci boje s Covid 19, ruší pro nezákonnost …. Kritika se snáší na předsedu vlády, ministra, vládu – celé je to o tom, že vrcholové vedení nemá potuchy o… Číst vice »
No…nebylo by to od věci…
Máte nějakého kandidáta?
No, a když už se někdo vyhodí tak je to většinou schopný člověk a ti co zůstávají jsou ti slizcí co umí vedení lézt do patřičných míst. Alespoň takhle to funguje u nás dole u těch přednostůbco zůstávají a těch dozorčích co byli odejiti. Zatím zklamání no.
Jo slizounů je dost , jeden sedí za každé situace v ČT, a pořad se drží.
My chceme jméno. 🙁
V České televizi nebo v České Třebové?
Zajímavé, vypadalo to původně na zemětřesení na GŘ a místo toho šachování s komandem, přednostama.
Spíš je zajímavější, že od začátku roku ubylo 500 zaměstnanců, ale haló se dělalo z velké organizační změny od 1.7., kdy nakonec se ne propustí ani 30 lidí.
Taky jsem to takhle pochopil.
A napsáno hezky
Samozřejmě se nebude chlubit tím, že z těch cca. 500 jich vetsina odešla sama za lepším, mnohdy to byli velmi schopní lidé, kteří svou práci vykonávali perfektně, ale vedení jim jen házelo klacky pod nohy. Snížení mezd bylo často poslední kapkou.
Dále je v tech cca.500 lidech uvedeno hodně mist, která se držela do rezervy a teď se zrušila.
Prostě naoko reorganizace na snížení byrokracie, realita je ale rozklad firmy zevnitř.
Holt by se musel udělat hluboký personální audit, kdo skutečně něco dělá.
Ale to nejde…
To by se ještě něco zjistilo.n
Souhlasím, ale věřte že ti v kanceláři by si svoji práci obhájili a ještě by dokázali, že jich je málo. Stejně jako na SŽ (srovnejte počty lidi v terénu s lidma v kancelářích) a nebo posta ( balík nedoručen volám tam nemáme lidi jak to? Ptám se a vy? Vždycky Mě někdo zvedne telefon, ale doručovatele nejsou)
Buďte rád že vám alespoň zvedají telefon. U nás to na poště vymakali, telefon který je uveden na zprávě o nedoručení a v telefonním seznamu nikdo nezvedá. Musíte si zavolat na nadřízenou poštu a tam vám řeknou další číslo které teprve někdo vůbec zvedne.
Problém pošty je to, že zkameněla na doručování dopisů.
Jenže lid mezi tím přešel na emaily a e-shopy…
Problém pošty je zákonná povinnost provozovat nějaké služby … zřejmě proto dochází k rozdělení na tu zákonnou a tu komerční část …
No, to šlo krásně vidět, jak byl vyhlášen „boj“ proti lidem v kanceláři. Najednou jezdili na každém 2 spoji ve třech na stanovišti a zaměstnanci v provozu nestačili málem číst a podepisovat normálie, kterých se najednou vyrojilo mraky, jak chtěl každý ukázat, jak je tam důležitý.
Nakonec se porušilo pár virtuálních míst a zbavilo se pár odpůrců, kteří nebyli „loajální“ (nebyli ochotni na všechno kývnout). Teď si ještě vyplatit odměny, jak jsme to suprově všichni zvládli a karavana jede dál.
No to co píšete zní sice pěkně někde na klebetárně, ale je to skutečně pravda? Zaznamenal jste po odchodu těch schopných nějaké snížení schopnosti ČD provozovat osobní dopravu?
V článku se píše, že od ČD odešlo 450 lidí, tudíž nešlo o rušení neobsazených míst jak uvádíte.
A ikdyž jsem viděl jak nyní odchází schopný člověk, tak jsem také viděl jak jej nahrazuje ještě schopnější. Ovšem taky sem viděl odchod naprosto zbytečného člověka tudíž náhrada byla opět krok vpřed.
Že dokáže říct o komandujícím, že má nejmenší vytížení, to fakt docela zamrzí…
Tak asi záleží jak kde 🙂 Nemyslím, že všude po ČR je ta situace stejná.
To třeba ne, ale zrovna z komanda kterého se to týká přijdu po směně úplně vyřízenej, narozdíl ze směny na vlaku..
A je to tak že se ruší všichni komandující protože jsou nevytížení nebo se ruší ti nejméně vytížení komandující?
V určitých místech se zruší, o kus dál zase navýší, úspora žádná, pro mě nepochopitelné.
Ale v tabulkách to vypadá hezky.
Tak když ti lidi pijou kafíčko a nic nedělají, prostě se není čemu divit, že tato místa ruší. Zefektivnit České dráhy je nutné, jinak skončí brzo všichni.
Souhlas, ale obavam se, ze Bednarik narazi. Ceske drahy jsou moloch, ktery ukocirat personalne a financne je takrka nemozne. Nemam tyhle monopoly rad (zaplat pan buh za to, ze konecne na zeleznici fumguje otevreny trh) a doufam, ze Ceske drahy se jeste vice zmensi ve prospech konkurence.
(Osobní) železniční doprava není trh, ale SLUŽBA…
Tu službu ovšem zajišťují a platí objednavatele . Dopravce se vybírá výběrovým řízením a jezdí za dané prostředky vysoutezenou trasu , kde mají sloužit těm co platí , tzn cestujícím , protože v závazků se to doplací z daní i těch co vhd nejezdí . Takze soutěže dopravců by měl být normální trh jak na cenu tak i kvalitu či spolehlivost , podle zadání .
To už dávno neplatí, kámo.
Jak se to vylučuje? Hotely či hospody jsou taky trh.
Ano, ale obojí je postradatelné…
To by mě zajímalo, co tak zasluznyho na dráze děláš ty.
Už nic, a když vidím ten bordel na SŽ, tak jsem za to možná i rád.
A co má SŽ společného s reorganizací u ČD?
Odborář, to je slušná diagnóza.
Propouštění je špatně, podle odborářů je lepší uměle zaměstnávat nepotřebné lidi.
Nezvyšování mezd je špatně, bez ohledu na ekonomické možnosti firmy.
Komerční chování firmy, například ve formě spolupráce s konkurencí, je rovněž špatně.
Měli odboráři vůbec někdy konstruktivní návrhy k fungování firmy, nebo jen plkají a protestují? 🙂
Díky Bohu za kohokoliv, kdo je ještě ochotný se zastat někoho jiného…
„Zastat“ tak, že plnit požadavky odborů, skončí České dráhy za pár let úplně? 🙂
Jo, to jsem poznal na vlastní kůži. Za odměnu jsem se stal nadbytečným.
Vy zřejmě nemáte páru, jak fungují odbory jinde. A to ani nezmiňuji zahraničí… to byste byl hodně překvapený, jak nulové odbory u ČD působí…
Vzhledem k tomu, v jakém stavu bývali nocležny pro vlakový personál a zřejmě ještě jsou. Tak tady bych rád viděl snahu odborů o zlepšení, která není. Naopak křičet, že se propouští lidí, protože ČD přicházejí o výkony kdykoliv je více zájemců je ekonomický nesmysl.
Bohužel musím říct, že z odborů má několik posledních let pocit, že jsou hlásnou troubou sociální demokracie, nikoliv organizace zajímající se o pracovní podmínky zaměstnanců.
A hlavně od koho co chtějí.
Režijky nechtějí od zaměstnavatele (což by bylo logické) ale od jeho zákazníka (JMK).
Péťo jeď na pár měsíců do Francie tam uvidíš pořádný odbory
To je podobný argument, jako když napíšete, že krást lidem peněženky z kabelek je ještě v pořádku, protože jinde by je rovnou zabili. 🙂
Špatné je oboje.
Já nikoho neobhajuju jen říkam že ve Francii jsou mistři
Ve Francii uvidím přesčasy, neuklizené fírcimry a přespávání kdo ví kde, sraní do kýblů,…
Hmm, kam by jste tuto diagnózu zařadil pro potřeby psychiatrie a pracovního lékařství?
F062? F200? F608?
Tys nikdy nepracoval na řadové pozici, viď.
Nepracoval. A je to jedno. Skvěle to o kousek výše vystihl Noerf. Když ČD přichází o výkony, musejí se nepotřební lidé propustit. Abych to přirovnal… když bude v supermarketu zrovna jen pár lidí, není nutné, aby byly otevřeny všechny pokladny. Problém řadových lidí je, že většina z nich nedokáže dohlédnout za kraj své profese. A tak trochu závidí místa lidem z kanceláří. Proč také nejdou do kanclu, do vyššího managementu…? Možnost mají. Stačí mít schopnosti. Doufám, že to nevyznělo tak, že jsem proti řadovým nebo dělnickým profesím na dráze. Vůbec. Tak to není, na nich de facto ten provoz stojí.… Číst vice »
Ono je to taky o produktivitě práce. Řadový zamestnanec obyvkle maká celých 8 hodin (plus mínus, podle pozice samozřejmě) za řadovou mzdu a vytváří základní hodnotu pro svojí firmu. Manažer pokud je schopný, což je spíš výjimka, tak taky maká a zajímá se jak udržet řadové zaměstnance a vytvořit jim příjemné pracovní prostředí. Ale pokud je neschopný tak věnuje většinu času jednáním, která nikam nevedou, úkolováním a sledováním podřízených, a jede čistě na čísla v Excelu, lidská stránka věci ho nezajímá.
To je poněkud jednostranný a zkreslený pohled na věc.
Co schopný zaměstnanec někde v Horní Dolní, kde je minimální provoz a z těch 8 hodin většinu času luští křížovky – respektive nepřináší firmě žádnou hodnotu, žádný příjem?
A co teprve neschopný člověk na téže pozici?
Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.
Kouřová clona. Hrozí, že by se zmenšila také odborová organizace o kancelářské profese.
Nebo že by ji pokradmu úplně rozprášil…
A čekal snad někdo něco jinýho!? Takže se tlesklo a vrabci si posedají jinak.
450 lidi není pro začátek zrovna málo …
Takže jen houšť…😁
Na to, ze pry zamestnavaji az 14 tisic lidi, tak to moc opravdu neni.
Očividně jste zkušený manažer, který za kvartál nebo dva vyháže třetinu ze 14 tisíc a nejenže to nemá vliv na dodání nasmlouvaných výkonů, ale ještě se zvýší efektivita na měřených KPI. Bravo!
Ale teď nohama na zem. Podle Vašich představ o restrukturalizaci firmy s MNOHA zaměstnanci a většinou nasmlouvanými výkony ve výkonu veřejné služby jste spíš zrovna dosolil hranolky a teď pojedete číze.
A kolik je podle Vás dostatečné číslo za takovou dobu? A 14tis je nějaké měřítko? Není měřítko spíše množství potřebných lidí?
450 za pul roku, na 14 tisic zamestnancu – to odpovida prumerne dobe zamestnani 31 let. Opravdu vam to pripada 450 hodne?
Bohužel já jsem asi sedl na lep a myslel si , že je to k využití jako jedna z posledních šancí pro „záchranu“ ČD před jimi samotnými a ku prospěchu daňových poplatníků. Byla ideální doba a asi zůstane promarněná 🙁
To by ve vedení musel sedět Manažer, ideálně krizový manažer s odpovídajícím vzděláním a odpovídajícím respektem.
Tohle je zas jen PR slovenské divadlo
ČD má nějaké přednosty stanice? Tyhle pozice přešli do Správy železnic ne?
A holubi pana přednosty zůstali v ČD nebo se také přesunuli do SŽ?
Ty snědl ten přednosta stanice se svou rodinou už před lety z naivní naděje lepších poměrů…😂
Přednosta OS, komandující či dozorčí udělá více práce, než kdejaká/ kdejaký vedoucí skupiny na Generálním ředitelství ČD. Když už, tak minimálně umí komunikovat s podřízenými. Tedy s lidmi, kteří reprezentují České dráhy.
Proč si trochu nezageneralizovat, že.
Souhlasím… já jakožto bývalá komandující jsem si to teď zažila na vlastní kůži… Byla jsem sesazena z funkce a vlastně mi nebyl řečen jediný důvod proč. Jen že prostě jdu zpátky na pokladnu… Nicméně už u ČD nedělám a jsem maximálně spokojená v jiném odvětví 😃 tady se naprosto hodí, kdo uteče, vyhraje…
Asi jste málo makala. Že by tržní prostředí došlo i do ČD?
Je velký rozdíl mezi tím jestli někdo maká či se fláká ,nebo jestli je jeho pozice užitečná nebo zbytečná …
a vy jste hulvát. neznáte ji ale hned nálepka nemakacenka.
Třeba pracovala až moc a tím se znelíbila…
Podle sebe, soudím tebe? 😃 zameťte si nejdříve na svém prahu…
Je vidět, že vy o ČD nemáte potuchy. To si fakt myslíte, že se propouští podle toho, kdo nejmíň dělá? To jste dost naivní. U nas to chodí trochu jinak.🙄
Asi jste nebyla ve správném týmu, to je u ZAPu tak klasické.
Přesně tak, kdo uteče, vyhraje. Přeji Vám, ať Vám spokojenost vydrží.
Ano, na ZAPu pod vedení paní Ku…., nyní jako kancléřkou jsme vedení přeci jen ke strachu a mlčenlivosti, pak se všichni diví, že vše rozebírame tady. 😀
Kubíková…..
Sáhnout by se mělo na komando vlakovek Praha, protože nerovnoměrně přístup k nám všem je už otřesný, jakmile není člověk roztahovacný jedincům, tak mu ani tu dovolenou neschválí, ale kamarádi kovem mají první poslední. … slavná reorganizace je jen o tom, škatulky hejbejte se. …
dovolenou si máš správně naplánovat, a elektronicky poslat dovolenku od toho je plán dovolených
Dovolenku nemáme posílat dřív než je plán směn, a když ji zadam 3mesice předem je je ze strany komanda zamitnuta, že nejsou turnusy. To by jeden opravdu blil.
Dokud budou všude bukvice….