Od projektu ke stavbě za 13 měsíců. Exministr dopravy se chlubí rychlou akcí s mosty v Přerově
Jen pár hodin stačilo stavařům v neděli časně ráno na odstranění jednoho ze dvou Dluhonských mostů, které se v Přerově
Jen pár hodin stačilo stavařům v neděli časně ráno na odstranění jednoho ze dvou Dluhonských mostů, které se v Přerově klenou nad hlavními železničními koridory do Olomouce a Bohumína. Zakázka za 90 milionů korun je jednou z největších investic Přerova v letošním roce.
„O víkendu byl sejmut menší ze dvou mostů. Odstranění proběhlo ukotvením stávajícího mostu na pomocnou ocelovou příhradovou konstrukci, prostřednictvím které byl most nadzvednut ze stávajícího uložení a vysunut na přilehlou komunikaci, kde bude rozebrán a postupně odvezen,“ popsal Antonín Prachař – zmocněnec Přerova pro dopravu.
Někdejší ministr dopravy se akcí pochlubil na Twitteru, rychlost celé akce považuje za vzor pro Ředitelství silnic a dálnic. „Celá příprava včetně projektu, územního rozhodnutí, stavebního povolení a výběrového řízení trvala 13 měsíců do zahájení stavby. Dobrý návod k inspiraci ŘSD,“ řekl Prachař.
První z mostu v rámci modernizace místa křížení v Přerově na trati Olomouc – Přerov byl úspěšně sejmuty dnes ve 2,30 h za úplně výluky provozu na trati . Hmotnost 140 tun bez jediného problému . Skvělá práce . pic.twitter.com/QLfxxFOzxY
— Antonín Prachař (@antonin_prachar) February 11, 2018
Přerov na akci získal dotaci z SFDI ve výši 78 milionů korun. Důvodem pro rekonstruci byl havarijní stav. Součástí zakázky, kterou vyhrála společnost Strabag, je i rekonstrukce přístupových komunikací k mostním objektům v délce 406 metrů. Stávající šířka komunikace bude rozšířena z necelých šesti metrů na sedm – a chodník, který má nově lemovat most, je naplánován v šířce dva metry. Pro chodce to bude znamenat větší komfort, protože až doteď museli chodit pouze po silnici a vystavovali se nebezpečí střetu s projíždějícím autem. Navíc bude tímto vyřešen bezbariérový přístup.
Zakázka má být hotová do konce listzopadu letošního roku. „V červenci nás ještě čeká sejmutí druhého z mostů – a bude použit totožný postup. Stejně jako v únoru bude muset být přistoupeno k uzavírce provozu na trati, to vše v souladu s plánem výluk,“ doplnila Ivana Pinkasová z přerovského magistrátu.
Samotná stavba znamená zhoršení přístupu nejen pro řidiče, kteří přes most mířili směrem do místní části Dluhonice, ale také pro firmy, které tady mají své sídlo. Zástupci města museli rovněž řešit, jak se budou do školy dostávat z této lokality děti, žijící za mosty v sociálních ubytovnách. Dluhonské mosty totiž pro ně byly jedinou přístupovou cestou. Radní města nakonec odsouhlasili nákup průkazek na autobus pro žáky, které sváží do centra města autobus, projíždějící areálem Prechezy.