Ochromená šumavská lokálka. SŽ bude opravovat koleje do konce listopadu
Probíhá oprava kolejí, při které dochází k celkové výměně kolejového roštu a jeho svaření do bezstykové koleje.
Správa železnic (SŽ) se tento týden pustila do velké opravy šumavské lokálky České Budějovice – Černý Kříž (trať 194). Práce budou prováděny po etapách a vyjdou na 380 milionů korun. Podle SŽ minulá zima způsobila na trati nečekaně velké škody, což už v červnu vedlo k zavedení řady pomalých jízd.
S opravou se čekalo na konec prázdnin, dopravce GW Train Regio (GWTR) se nyní musí vypořádat se sérií výluk. Podrobnosti má na svých stránkách, mimo jiné zavedl i mikrobus v úseku Hořice na Šumavě – Černá v Pošumaví, který obslouží zastávky Polná na Šumavě, Hodňov a Žlábek.
Opravy jsou podle Správy železnic z většiny hrazené z rámcových smluv na opravy a údržbu s firmami Skanska a Chládek a Tintěra Litoměřice (307 mil. Kč), zbytek (70 mil. Kč) připadá na firmu Edikt, která uspěla ve veřejné soutěži.
Úseky mají firmy rozdělené takto:
Křemže – Zlatá Koruna a Kájov – Černá v Pošumaví opravuje Skanska.
Zlatá Koruna – Kájov opravuje Chládek a Tintěra Litoměřice.
Úsek Horní Planá – Nová Pec realizuje firma Edikt.
„Probíhá oprava kolejí, při které dochází k celkové výměně kolejového roštu a jeho svaření do bezstykové koleje,“ sdělila mluvčí Správy železnic Nela Friebová. První etapa prací v úseku Kájov – Nová Pec podle ní skončí 31. října, druhá etapa mezi Křemží a Kájovem 30. listopadu. „Mimo hlavní turistickou sezónu pak dojde ještě k opravě navazujícího úseku Nová Pec – Černý Kříž včetně rekonstrukce mostů,“ dodala Friebová.
Trať přitom prošla v letech 2014 až 2016 dvoumiliardovou modernizací, po které byla označována za nejmodernější lokálku v republice. Modernizace se ale podle SŽ netýkala mezistaničních úseků. Zahrnula pouze dopravny, nástupiště a instalaci zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, takže ji lze ovládat dálkově z Kájova.