Ochromená šumavská lokálka. SŽ bude opravovat koleje do konce listopadu
Nádraží Horní Planá na trati 194 z Českých Budějovic do Černého Kříže. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Probíhá oprava kolejí, při které dochází k celkové výměně kolejového roštu a jeho svaření do bezstykové koleje.
Dojde k opravě úseku Nová Pec – Černý Kříž včetně rekonstrukce mostů ještě letos?
No další sranda bude na Strakonické trati.. mezi dopravnou Bohumilice a Vimperkem je to cca 6 km a od prosince jízdní doba 14 minut . Na Kubově huti mají být samovraty .. samozřejmě nevyhřívané
Což v nadmořské výšce skoro 1000 m je senzační chudák místní pochůzkář ten bude mít home office 😁
O tom jak vypadá trať z Lenory do Volar se nemá smysl rozepisovat to se musí videť
Na trati 198 budou letos ještě některé výluky, že?
Ano první začíná za cca 14 dní
To znamená, že vlaky nebudou jezdit Strakonice-Volary?
Od změny jízdního řádu… už nebudou přímé vlaky Strakonice-Volary? Nebo co myslíte s těmi samovraty?
Prvni výluka je Strakonice Volyně to bude bus a samovrat je výhybka která se přestavuje jízdou vlaku
proc?
Tohle už nemá s moderní železnicí nic společnýho. Muzejní trať na úrovni silničního vláčku nejde v ZOO.
Modernizace, která se netýkala mezi staničních úseků? Wtf…
To je snad možně jenom v Česku
a conje na tom tak “smesneho”?
tohle pobavilo
Vše jsou jen hloupé výmluvy SŽ, dnes už se při žádných pracích a rekonstrukcích nehraje na kvalitu ale jen na to kolik komu padne do kapsy…
A o přeplněnosti vlaků ani nemluvě. To není samozřejmě chyba SŽ, nýbrž GW. Nechci se vůbec zastávat ČD, ale letní sezóna byla prostě lepší pod jejich vedením. Nebylo nad starou dobrou klasiku v podání patra či Bdt plus BDs, Ds… už jen z důvodu otevíracích okének. Při velké frekvenci cestujících bohužel tramvaje od GW nestíhají uchladit jednotku a následně je zde na padnutí… ale co kraj chtěl tak má 🙂
„ale co kraj chtěl tak má“
Nikoli: CESTUJÍCÍ mají, co chtěl kraj !!!
A cestujících se nikdo neptal, co chtějí oni …
Stejně je škoda, že to není zadrátované a úplně by se nabízela úprava trati. V první řadě spojit Hořice a Horní Planou napřímo bez zajížďky do vojenského prostoru. Ale prostoru pro narovnání by se našlo více.
Stavěli to jak to stavěli, aby nemuseli dělat velké zemní práce a dlouhé mosty. Tohle není Ferdinandka, tepna C.K. mocnářství.
Zemní práce jdou dnes rychleji a v přepočtu na okresní HDP výrazně levněji, ale pořád je to hodně drahá sranda.
Byl jste tam vůbec někdy?
Než začnete propagovat takové hlouposti, měl byste si nejdřív aspoň opatřit a prostudovat pořádnou mapu s vrstevnicemi.
Ta trať má sice v posledních desetiletích význam především pro dopravu turistů a rekreantů, ale to neznamená, že by neměla sloužit i místním obyvatelům, a to by váš návrh hodně omezil: železnicí v tunelu obce na terénu příliš dobře neobsloužíte, navíc nesmyslně navrhujete vynechat i Černou v Pošumaví..
Kdyby se místo vlaků zavedly autobusy (a cyklobusy), problémy s pomalými jízdami by nebyly a ještě by se ušetřil balík peněz za údržbu trati,který by šel investovat do větší četnosti spojů autobusů. To jen v ČR se stále drží v provozu tyto zbytečnosti,které patří do doby o 100 let dříve
Kdyby lidé používali mozek, jistě by sdělili i to kudy by ty cyklobusy jezdili. Ono kdyby… Kdyby byli ryby v řiti nebylo by rybníka, strčil byxse tam prst a vytáhl kapříka.
No nevím, protože byste musel autobusy poslat přes často zasekaný Krumlov a to ještě opomenu cesty busem z Nové Pece do Nového Údolí skrze NP. V létě bývá ten vlak opravdu slušně narvaný a nahradit to autobusy na těch cestách by nebyla žádná výhra.
Z Nové Pece do Nového Údolí vede souběžná silnice. Problém je, že si tento veřejný prostor pro sebe zprivatizovali cyklisti, ale to se dá zase odprivatizovat.
Je to na hranici 1. Zóny a chcete tam poslat zátěž v podobě desítek busů za den
nebo dokonce aut? Jo super nápad….
Museli by být jistě bio elektrické
Ta vaše silnice je ovšem opravdu vhodná spíše jen jako cyklostezka – chtít po ní jezdit desítkami autobusů denně je hodně velká zvrácenost nebo projev totální neznalosti místních poměrů.
A kdyby kraj zavedl taxi na zavolání s nosiči na kola, ušetřil by ještě více… protože by o to už vůbec nikdo neměl zájem. Cyklobus je fajn tam kam koleje nevedou, ale vlak je pro turistiku zejména ve skupině mnohem atraktivnější, a tak ho tu chce kraj objednávat.
Jo už vidím jak v letní sezóně vozí busy těch 300 cestujících a 150 kol.
Axel se opět převtělil?
Axel by neopomněl připomenout jak vlakem v ČR jezdí jen 0,8 milionu lidí nebo nějakou jinou z jeho mnoha hlášek. Ale kdo ví, třeba to je opravdu on a jen zrovna nebyl ve formě.
Ano, jak se zde již píše, kromě likvidace „přebytečných“ kolejí ve stanicích, kdy se jeden rychlík navíc musí jet „uklidit“ do Kájova, převzatá zfušovaná předražená modernizace,(sem tam nehoda), nulová údržba. To je „Dobrá správa“, tam ví naprosto přesně jak rychle se svezeme a kde v roce 2035. Málokdo ze Svobodových odborníků ví, co bude dělat až se vrátí z oběda.
O jednání, kdy se rozhoduje o tom co se udělá a zruší nic nevíte. Tam stačí, aby zástupce kraje řekl, já to nechci a je rušeno to, co tam nemusí být ! Že na to doplácí místní obyvatelé ……….
Podle SŽ minulá zima způsobila na trati nečekaně velké škody, což už v červnu vedlo k zavedení řady pomalých jízd.
Tak u tohoto jsem se hodně zasmál. 3 roky zde jezdím a nikdy jsem neviděl někoho provádět jakoukoliv údržbu, byť jen třeba tratmistra při pochůzce. Čili pouze hloupé výmluvy, SŽ se zajímá pouze o vize rychlodrah apod. Ostatní je nezajímá .
Tak současné traťové údržby jsou rádi, že posekají nálety, svezou odpadky a promažou výhybky a občas vymění pražec nebi kus kolejnice. Na větší práce nemají lidi ani techniku.
Naprostý souhlas, samej úředník,ale lidi do kolejí nula, přesně SŽ
Protože tam nikdo za 20 tisíc, nechce makat.
Tohle je tak smutný příběh… prý zima… spíš dlouholetá podceněná údržba.
Jj, jel jsem z Černé do Pěkný a ty pomalé jizdy byly dost otravné.
Vlak narvany až po střechu cyklistama a zpoždění už tak hodinu a tohle mu určitě nepridalo.
To fakt chtělo opravit
Bohužel v rámci modernizací a oprav stále je stále od Boršova na Šumavu traťová rychlost 80 km/hod spíše sen než realita. Alespoň při rekonstrukci a zabezpečení přejezdů odpadly úseky, kde měl vlak omezení na rychlost 10 km/hod.
Od Boršova nikde rychlost 80 není, pouze max. 75
no vždyt to noerf napsal…