Obří zakázka na lůžkové a lehátkové vlaky. Stadler dodá do Kazachstánu až 537 vozů

Jednotka Talgo 200 Tulpar pro Kazachstán. Foto: Zac Allan / Wikimedia CommonsJednotka Talgo 200 Tulpar pro Kazachstán. Foto: Zac Allan / Wikimedia Commons

Součástí kontraktu za více než dvě miliardy eur je výroba v Kazachstánu.

Švýcarský výrobce kolejové techniky Stadler Rail získal jednu z největších zakázek ve své historii. Pro kazašské státní dráhy KTZ dodá celkem 537 lůžkových a lehátkových vlaků. Součástí kontraktu za 2,3 miliardy eur (zhruba 56 miliard korun) je i provádění údržby vozidel po dobu dvaceti let.

Jde o vyústění loni podepsané dohody o strategické spolupráci, která se dohodla na úrovni prezidentů obou zemí. Stadler bude vyrábět vagóny v Kazachstánu, v Astaně koupí místního výrobce a dodá potřebné know-how. Výroba má zaměstnat zhruba 100 lidí.

Stadleru vypadla produkce na východě, závod v Bělorusku musel uzavřít. Kazachstán se tak může stát novou výrobní základnou pro jeho expanzi. Zakázka má být hotová do roku 2030.

Tímto projektem vstupujeme na nový trh a rozšiřujeme svoji působnosti v zemích bývalého Sovětského svazu. Věříme, že naše nové výrobky a zkušenosti pomohou výrazně zlepšit veřejnou dopravu v Kazachstánu,“ řekl šéf Stadler Rail Peter Spuhler. Pro Stadler nejde o první zkušenost s tímto typem trhů, vozy švýcarského výrobce jezdí v Ázerjbájdžánu.

V Kazachstánu budou jezdit čtyři různé vozy: 234 lůžkových s kapacitou 40 míst, 233 lehátkových s 58 místy, 35 vozů pouze se 18 místy pro personál a cestující s omezenou pohyblivostí a 35 osobních vozů na sezení. Vozy s rozchodem 1 520 mm mají jezdit na dálkových tratích v Kazachstánu i do okolních zemí, maximální rychlost bude 160 km/h. Musí zvládnout teploty od -50 do 45°C.

Tagy Kazachstán KTZ noční vlaky Stadler Rail
14 komentářů