Obří zakázka na lůžkové a lehátkové vlaky. Stadler dodá do Kazachstánu až 537 vozů

Jednotka Talgo 200 Tulpar pro Kazachstán. Foto: Zac Allan / Wikimedia CommonsJednotka Talgo 200 Tulpar pro Kazachstán. Foto: Zac Allan / Wikimedia Commons

Součástí kontraktu za více než dvě miliardy eur je výroba v Kazachstánu.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
krystof.bohm1

To musí mít opravdu hodně nočních vlaků, a to se nejedná o kompletní náhradu celé nočněvlakové flotily, už teď mají Talga. Nebo možná budou zajišťovat i noční vlaky v jiných zemích jako konkurenční dopravce místním nebo něco použijí na leasing.

krystof.bohm1

Jen pro představu ČD mají 21 lůžkových a 9 lehátkových vozů, ÖBB zajišťující NightJety po celé Evropě 52 lůžkových (z toho 10 dvoupatrových) a 75 lehátkových vozů + něco pronajatého, po dodání NightJetu to bude ke dvou stovkám.

Gajda

A my bysme nedokázali uživit dva NightJety, aby dokázaly pokrýt komplet jednu linku? Navíc by to bylo Siemens-Škoda, takže vše v největším pořídku i co se lobby týče.

Pája

Bude to 537 vlaků, nebo vozů? Ty počty mi moc nesedí, ale už jsem unavený…

Kubrt

Předpokládám správně, že se jedná o koupi tamního závodu Talgo Stadlerem?

Džamel

Tomu i fandím a už se i těším, protože jet Talgem po tankodromu Almaty – Šu nebo kolem Karagandy je to samé jako Btax na Pacifiku. Spíš jsem zvědav, kde skončí původní vozy (stodoly), zda s nimi vymyslí něco nějaký soukromý dopravce nebo autogen. Třeba oranžové vozy z expresu Riga – Moskva jezdí u soukromníka.

všd

Já jsem slyšel, že z Almaty do Tarazu byla jízda v pohodě, jen tam Češi vypili skoro všechen alkohol v jídelním voze a musel se v Šymkentu doplňovat. Ale to jeli ještě původní soupravou.

V těch jejich soukromnících byl docela problém se vyznat.

Jinak tedy škoda, že se tam nedaří Škodě.

Kubrt

Pokoušela se Škoda ve střední Asii o nějaký kontrakt?

Džamel

Ale naštěstí mají „One reservation systém…“ takže není problém s koupí lístků…

Jeřdno

Ta výroba v Kazachstánu bude asi „jen“ nějaká finální kompletace, ne? Vagony pro 537 vlaků za 8 let se 100 lidmi?

Adam H

537 vozů za 8 let = 67 za rok
100 zaměstnanců bude tak v poměru 20/80 technici / výroba.
Pracovní fond je kolem 2000 hodin, dovolená a doktoři dlouhodobě 300 hodin za rok. Takže 1700 hodin.

Z toho my vychází 2030 hodin na výrobu 1 ks vagonu. To by reálné mohlo být, ne?

M19

Mohlo, ale všimněte si, že někdo zaměňuje vlaky a vozy (vagony) a to je pak těžké….

Kernteriér

A ten někdo je v první řadě autor článku. Což je poměrně smutné.

Zlámalík

Smutné je, že namísto upozornění autora na překlep se tady na tom někdo točí a spřádá fantasmagorie.