Obří zakázka na lůžkové a lehátkové vlaky. Stadler dodá do Kazachstánu až 537 vozů
Jednotka Talgo 200 Tulpar pro Kazachstán. Foto: Zac Allan / Wikimedia Commons
Součástí kontraktu za více než dvě miliardy eur je výroba v Kazachstánu.
To musí mít opravdu hodně nočních vlaků, a to se nejedná o kompletní náhradu celé nočněvlakové flotily, už teď mají Talga. Nebo možná budou zajišťovat i noční vlaky v jiných zemích jako konkurenční dopravce místním nebo něco použijí na leasing.
Jen pro představu ČD mají 21 lůžkových a 9 lehátkových vozů, ÖBB zajišťující NightJety po celé Evropě 52 lůžkových (z toho 10 dvoupatrových) a 75 lehátkových vozů + něco pronajatého, po dodání NightJetu to bude ke dvou stovkám.
A my bysme nedokázali uživit dva NightJety, aby dokázaly pokrýt komplet jednu linku? Navíc by to bylo Siemens-Škoda, takže vše v největším pořídku i co se lobby týče.
Bude to 537 vlaků, nebo vozů? Ty počty mi moc nesedí, ale už jsem unavený…
Předpokládám správně, že se jedná o koupi tamního závodu Talgo Stadlerem?
Tomu i fandím a už se i těším, protože jet Talgem po tankodromu Almaty – Šu nebo kolem Karagandy je to samé jako Btax na Pacifiku. Spíš jsem zvědav, kde skončí původní vozy (stodoly), zda s nimi vymyslí něco nějaký soukromý dopravce nebo autogen. Třeba oranžové vozy z expresu Riga – Moskva jezdí u soukromníka.
Já jsem slyšel, že z Almaty do Tarazu byla jízda v pohodě, jen tam Češi vypili skoro všechen alkohol v jídelním voze a musel se v Šymkentu doplňovat. Ale to jeli ještě původní soupravou.
V těch jejich soukromnících byl docela problém se vyznat.
Jinak tedy škoda, že se tam nedaří Škodě.
Pokoušela se Škoda ve střední Asii o nějaký kontrakt?
Ale naštěstí mají „One reservation systém…“ takže není problém s koupí lístků…
Ta výroba v Kazachstánu bude asi „jen“ nějaká finální kompletace, ne? Vagony pro 537 vlaků za 8 let se 100 lidmi?
537 vozů za 8 let = 67 za rok
100 zaměstnanců bude tak v poměru 20/80 technici / výroba.
Pracovní fond je kolem 2000 hodin, dovolená a doktoři dlouhodobě 300 hodin za rok. Takže 1700 hodin.
Z toho my vychází 2030 hodin na výrobu 1 ks vagonu. To by reálné mohlo být, ne?
Mohlo, ale všimněte si, že někdo zaměňuje vlaky a vozy (vagony) a to je pak těžké….
A ten někdo je v první řadě autor článku. Což je poměrně smutné.
Smutné je, že namísto upozornění autora na překlep se tady na tom někdo točí a spřádá fantasmagorie.