Obrazem: ZSSK představila nový motorák pro střední Slovensko a vůz 1. třídy
Nový motorák 861.1 ze ŽOS Vrútky pro ZSSK. Pramen: ZSSK
Železniční společnost Slovensko (ZSSK) dnes přebrala a představila dva nové přírůstky do své flotily: dvoučlánkovou motorovou jednotku 861.1 (dosud tyto
Ta nízkopodlažní část je pouze to zádveří kolem záchoda ? Vnitřní dizajn standard, vnější dizajn deset let pozadu. Celkově nic moc.
Nebude ta dvouvozovka málo? Jel sem vloni Vrútky-Zvolen klasikou 2xBdt+BDs a bylo plno.
tohle slovenské dráhy nikdy moc neřešily
Ampz vypadá dobře. U toho motoráku je škoda, že veškeré obložení je bílé. Na západě už přišli na to, že je lepší, když to vypadá jako doma v obýváku u krbu (viděl jsem rakouský jednotky na dni železnic v ČB a Innotransu), než jako v márnici. Doufám, že se u nás taky dočkáme. Jednou.
Ako cestujúci by som určite uprednostnil 861.1 než šukafon, akokoľvek modernizovaný. Ako prevádzkovateľ by som uprednostnil autobus.
docela vám Slovákům závidím. A teď nemluvím o té poruchovosti, ale spíš o tom vzhledu 861, která vypadá za mě mnohem lépe než české vlaky.
Porovnáváte to s RegioSharkem?
Len upresnenie: trojčlánkových 861 bude v skutočnosti 39 – sú dodávané v troch sériách: 12+20+7.
Veta v článku – „v provozu jich už je všech sedm“ – je ale tak trochu kúzlo nechceného, vzhľadom na ich povestnú nespoľahlivosť 🙂
Super, uvidíme jak bude jezdit. Třeba bude lrpší enž
Lepší než Stadler.
Tak to jistě (ironie), koukni se do slovenské sledovacky, jak se řadě 861 daří pokrývat plánované výkony (a zalohu mají početně dostatečnou).
U něj to ironie nebude. 🙁
Stadler je léty prověřený výrobce železničních vozů, ŽOS Vrutky je regionální (výrobce )který má střídavě úspěchy a neúspěchy. A celá mi to spíš připadá jako kamarád kšeft
Stačí mi slovenská přezdívka „morozmrdovňa“. Pokud jsem si ovšem ty ŽOSky nespletl.
Ten motorák to je reinkarnace čeho? Nebo snad novostavba?
Žasnu, díky. Dají se brát jako seriozní konkurence pro Sharky a Stadlery? Nebo je to místní lowcotová znouzectnost?
ŽOS Vrútky napoví.
Spíše bych řekl, že místní lowcostová znouzecnost 😀
Znouzecnost ano, lowcost ani moc ne (když porovnáte cenu např.s Lintem).
nedaji, je to tunel na statni prachy. takova 109e po kouskach…
Haha, ŽOS Trubky konkurencia pre Stadlery? Dobrý vtip.
Ako to povedať.. Škoda 1203 z Trnavy sa tiež predávala dobre, napriek tomu že Transit bol ovela lepšie.
Sice Ampz má některé detaily vážně docela low-costově řešené, nicméně koukám na ty sedačky, modré osvětlení (viz. VagonWeb) a vážně se těším na svezení. Vypadá to mnohem lépe než Ampz Českých Drah. 🙁
No tak zrovna modré osvětlení bych moc jako výhodu nebral, bude pěkně protivné.
Pěkný motoráček. Jen ten radiátor, nebo co to je, pod oknem rušňovodiča vypadá trochu archaicky.
A motorová jednotka 861? K tomu stačí jen dodat – kam se hrabe RegioVergl…
No, 861 je proti regine pohodlnější, ale i po nějakých osmi letech provozu jsou dost nespolehlivé, takže zrak bych k nim toužebně neobracel.
Kdo to vyrábí? Vrůtky, Zvolen?
Vrutky
A Škoda Digital Plzeň si to vede jako referenci.
Děkuji
O komfortu svezení dost napoví přezdívka „dunihlav“.
Ampz je novostavba nebo přestavba?
To bych taky docela rád věděl…
Novostavba, cena cca 2 mil. Eur. Byl tu o tom článek, asi před týdnem.
https://zdopravy.cz/zssk-vyjizdi-s-novym-vozem-1-tridy-nasadi-ho-i-do-prahy-51288/
Díky.
A pak že se nové vozy nestaví. 🙂
Vůz Ampz hezký, ale, bohužel, opet velkoprostor… Co je to za první třídu, když člověk sedí ve velkoprotorovém oddíle? Aby se dalo mluvit o první třídě, tak,podle mě, by ten cestující měl mít klid hezky v kupé. Nemám rád velkoprostor auni u dvojky, ne tak u jedničky.
Velkoprostor na jedničku rozhodně lepší než nějaké minikupéčko. Víc velkoprostorů ne jedničky!
Tak když někomu vyhovuje poslouchat například tři hodiny kravál ve velkoprostoru, proč ne…
Samozřejmě preference jsou individuální, ale myslím že většinové preference u jedničky je velkoprostor. V jedničce jedou většinou business cestující a ty jedou většinou sami nebo max. ve dvojici. A pto ty je podle mě vhodnější velkoprostor. Já když jezdím služebně do Košic tak pro mě určitě. U dvojky to je podle mě tak 50 na 50. Když jedu s rodinou nebo kamarády tak preferuji kupé. Když jedu sám tak velkoprostor.
Pravda je, že businessmeni v jedničce se budou chovat decentně a moc hluční nebudou. Ovšem ve velkoprostoru 2. tř. je to někdy k zbláznění..
chovám se tiše pokud neusnu. pak to moc nejde ovlivnit.
Jo jednou jsem zažil jednoho číňana/vietnamce/japonce jak si ve velkoprostorové 1-čce dáchnul. Drnčely kelímky až u stewardek/vlakušek.
Na to jste přišel jak? Neznám ze svého okolí i od různých jiných lidí, že by chtěli velkoprostory. Spíš mám jen dojem, že fandy velkoprostorů je víc slyšet a dopřává se jim sluchu.
Já si třeba v RegioJetu připlatil za 1. třídu abych byl ve velkoprostoru, protože dvojky byly kupéčka a Astra byla jako vždy plná.
Nikdy jsem v jedničce ve velkoprostoru žádný kravál nezažil.
Stačí, když jedou tři podnikatelé-kamarádi, kterým patří svět. A musíš to poslouchat.
To je jenom ekvivalent toho, když se ve dvojce sejdou tři dělníci – kamarádi, kterým patří svět.
😀
Já jo. Cestovaly slovenské princezny slavící narozeniny, tak jely na plnej vagón slovenskej pop a všechny si to ještě zpívaly. Zkusil jsem je slušně požádat, jestli by to mohly ztišit, ale nepochodil jsem.
Tak jo, přeji Vám, abyste mne někdy v tom velkoprostoru zažil, zvláště, pokud usnu!!!
Když se člověk neumí chovat, nemá jezdit vlakem.
To už se nesmí ve vlaku ani usnout? 🙂
Víc kupéček než velkoprostorů! Když člověk tráví ve vlaku dlouhé hodiny, má rád klid a kousek pomyslného soukromí. Rozumím však že někteí cestující mají obavy o vlastní bezpečnost a tedy preferují velkoprostory.
Nemám obavy o bezpečnost, ale jednička je i na dlouhé cesty pohodlnější-v rámci ČR jezdím z Prahy do Uherského Brodu, což je asi jedna z nejdelších možných tras, a jsem rád, že na Slovácký expres konečně zařadili jedničku velkoprostor. Pokud chce člověk třeba něco dělat na počítači anebo jen sledovat film, dá si ho na stoleček a nemusí ho nepohodlně držet na kolenou.
Taky jezdím stejnou trasu, a když přistoupí matka s dítětem a pustí mu na notebooku pohádky, nebo si někdo pustí akční seriál a myslí si, že ze sluchátek to není slyšet, je pohoda první třídy pryč.
Já nechápu, proč nejde dělat půlené vozy. Půl velkoprostoru a půl kupé. Asi to nevypadá moc cool, no…
Ty vozy Ampz údajně mají i možnost zrychlení na 200 km/h.
Ano, vozy jsou stavěné na 200 km/h 🙂
Na 200 km/h mají leda podvozky, vozová skříň je ale netlakotěsná, byť ve Vrútkách by tlakotěsnou mohli umět – pak by to byl teprve vůz na 200 km/h se vším všudy:-))
Přestavba na 200 km/h je možná součást byznysplánu. 🙂
A ČD stále nic
ČD momentálně mají ve výrobě 10 pětivozových souprav.
Ano, ucelené soupravy pro Západní expres.
A další soupravy pro trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm
Pořád se jedná o eektrické jednotky. Bohužel Regiošuky a 810 se tím nenahradí. Přitom tenhle motorák vypadá hezky.
Jednotky pro trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm může tahat elektrická i nezávislá trakce
Myslíte že na pro tyto jednotky budou ČD poptávat 380.1? 🙂
Když to vyrábí, tak, je to snad, na snadě, ne?