Obrazem: Zkoušky nových vagonů pro ČD v Cerhenicích končí, na jaro se přesunou do Maďarska
Nové vozy Siemens-Škoda. Pramen: České dráhy
České dráhy začnou nové vozy nasazovat ve druhé polovině roku na linky mezi Prahou a Chebem
Úplně si neumím představit jak je táhne ESO.
kdy taky konečně někdy něco přijde k nám na severní Moravu. Furt jen Čechy, Čechy a Brno, ale do oblasti, kde žije nejvíce lidí v okruhu asi 30km v celé republice nikdy nic, fakt zmrdi toto 😀
https://zdopravy.cz/obrazem-patrove-soupravy-push-pull-pro-ostravu-uz-maji-sedacky-72379/
Vzdyt vam tam jezdi kazdou chvili Pendolino, Jancura, Leos, polsko-rakouska a polsko-slovensko-madarska EC. Co si stezujete? Komfortnich vozu a rychlych vlaku mate vice nez je kdekoliv jinde v CR
asi má mindrák 😀 nejspíš mu nejde o reálný stav
Diskusní příspěvek hodný na mainstream typu Novinky atd…
Dříve tu byly příspěvky, ač protichůdné, tak slušné a odborně ladene…
Bohužel je to pryč…
Vy si u vás na Moravě stále myslíte, jak jste odstrkováni. Tak se někdy přijeďte podívat do Královéhradeckého kraje, uvidíte, co zde jezdí za vykopávky, a změníte názor.
Proč by měnil názor? Pocit ublíženosti je velmi příjemný a nelze nikoho přinutit, aby si ho nechal kazit fakty.
Ten interiér vypadá lépe než v Railjetech. Snad jsou ty sedačky v 2.třídě kvalitnější a během jednoho roku se neopotřebuje potah. Když jsem jel po třech letech Railjetem, sedačky úplně zbledly…
Na Krušnohorech budou velkoprostory určitě přínosem, ještě by to chtělo kamerový systém, jako mají vozy na Hungariích. Poslední dobou u večerních spolů počínaje Mostem a konče v Holešovicích korzují neustále vlakem různá pochybná individua, někdy se ptají na cigarety, někdy chtějí peníze .. naposled před týdnem jsem v R617 vyhazoval jednoho takového z kupé v 1. třídě .. a průvodčí to pravděpodobně ví, protože naposled je většinou vidím v Teplicích..
Velkoprostory nějak zabraňují individuím, aby chodily vlakem, případně se ptala na cigarety či peníze?
Nejvíc problémový je úsek Most – Bílina. Čórnou a vystoupí.
Vidím dobře polohovatelné sedačky i ve dvojce…? To je snad zázrak.
https://www.borcad.cz/portfolio/sedadlo-flexio/
záleží jak moc jsou u sebe, aby byl prostor na to si je posunout
Polohovatelná sedadla ve dvojce nejsou žádným zázrakem. Aspoň u nás na severu na rychlíkových linkách R14, R22 a R21 je to běžný standard. 🙂
u GWTR a AŽD v 654 je to též standard
Nevím proč se má stroj a podvozky na 200 mají drncat někde 90 do Chebu místo Bratislavy. Prodloužit jdou přece dalšími vagony.
Do Chebu se drncá rychleji než 90kou. ČR není jen Praha, Brno, Ostrava.
No moc ne. Praha Beroun 80. Pak nějaké 110ky na novém koridoru… A pak zas 90ky.
Aby jeden mohl nadávat, tak si vylže nesmysly, na které pak nadává. Jak kdyby z Prahy do Plzně nikde nebylo 140+ km/h.
Mimo Vk je na trati Praha – Plzeň – Cheb (profil I=130 mm) na kousku Vmax=140, zbytek 120-130 km (do Plzně, Ejpovice víc než 140 klasika nemá důvod jet), na Cheb podobně.
Pro klasické soupravy? Na kolika % trati.
Jen aby objednavatel i něco přispěl..
No přece blízko je ložisko minerálú a staví tam cizí firma novou obrovskou montovnu (na baterie a podobné ?)
Ti zaměstnanci, vč.migrantů, se musí za nákupy a zábavou, dopravovat do Prahy!
Má to tuším jezdit do Chebu nejen přes Ústí, ale i přes Plzeň na Západních expresech, takže dvoustovkou si to může projet Ejpovický tunel 🙂
Zrovna na Cheb by se hodila vratná souprava s řídícím vozem, aby se nemusela odpojovat a připojovat lokomotiva na druhý konec soupravy v Ústí
Mohu se zeptat odkud je ta informace, že se s vagony původně počítalo na Metropolitan? Od začátku se přece mluvilo o Chebu.
Nemluvilo. Na začátku byl skutečně záměr nasadit je na Metropolitan, poté ale kvůli jejich nízkému počtu ČD rozhodlo, že pod jedním názvem nechce provozovat jiné standardy kvality.
Mnohem dříve se mluvilo, že na Krušnohory se nasadí Interpantery. Pak si na Krušnohory dělal zálusk Jančura a z Panterů sešlo. Pak přičiněním DB sešlo i z Jančury.
Jasně my můžeme všude jezdit ale ostatní jen obratem na hranicích co!?
Tady je asi něco špatně ne?Na Budapest to jezdit nemůže ,přitom vozy na Metropolitanech jsou katastrofa ,může se libovolně odebírat a přidávat vozy v soupravě a dát i jiné vozy k tomu.Když dám do každé soupravy 7 vozů a jídelák tak mám kapacitu a při 50 vozech mám 7 souprav.Metropolitanů jezdí 6 v každém směru a když Leoš dokázal vyjezdit Ostravu ,zajet přes Prešov do Košic a odskočit si i do Krakova s pěti jednotkama ,tak je problém asi jinde.Jako když byla plná huba keců ,jak Pendolino bude jezdit mezistátní vlaky hlavně Německo a nikdy to tam nepustili a hlavní… Číst vice »
Samozřejmě, že by to mohlo jezdit na Metropolitanu, ale s 5 vozy to jaksi kapacitně stačit nebude…
Mj. Pendolino nemá nebo nemělo povolení do Německa, jestli se nepletu. Ostatní o tomhle určitě řeknou víc.
Proč nás asi Němci vždycky na hranicích zarazí, že?
Proč vždy pro nás, ČR, neplatí volný pohyb osob ani zboží a služeb (jak by v EU mělo platit).?
Jak řekli : vyhladoví nás, abychom byli poslušní.
U Krušnohoru je velmi důležitá úseková frekvence mezi sídly právě v podkušnohoří. Charakter osídlení je tam takový, že to prostě musí stavět každý kousek, protože každý kousek je nějaké větší sídlo nebo dopravní uzel.
Ledaže by se tam zavedla nová vrstva Sp vlaků, ale pak se dost sníží počet cestujících v onom rychlíku.
Proslychá se, že s postupnou modernizací Podkrušnohorské magistrály se Krušnohorům opravdu nějaké zastávky vypustí.
Tak možná Jirkov zastávka, ne?
Až (jestli) se přesune chomutovské nádraží blíže k centru, tak by se mohla vynechat i zastávka Chomutov-město
Aktualne se pripravuje reko Chomutov-mesto. Proste klasicka ceska koncepce 🙂 .
Rakousko je o 20% menší, ale místo 7 railejtů jich má 51 a místo moderních 50 vozů má i s opcí objednáno 700 vagonů – no aspoň budou ojetý vagony k nám, žlutý zimnici je snad neprodaj.
Hrubý domácí produkt na hlavu v Rakousku je 51460 USD. v Česku je 23078 USD. (za rok 2018) Srovnáváte dva geograficky sice blízké, ale ekonomicky velmi vzdálené subjekty.
Ano…v Rakousku neměli 41 let komunisty…
Problém je, že ten rozdíl v dopravě je znát i po 30 letech „svobody“…
Proč 41 let? V roce 1968 mělo Československo vyšší životní úroveň ( ještě furt) než Rakousko.
tak to bych se s dovolenim dost divil.
A teď ceny jízdenek…
V Rakousku jsou (minimálně na ICE a RJ) velmi drahé.
Ale tamní lidé jsou ochotni takové peníze dát, protože než dojedou do cíle, udělají kus práce (a nakonec tak dokonce vydělají)
Není to tak hrozné s jejich kartou. A jejich platy.
Pokud vím jezdí za 1,5, 2 Kč/km ne. S jejich kartou.. Railjetem. To je špatné?
Teď už 60.
Může mi někdo prosím vysvětlit proč se soutěžilo jen 10 souprav? Vzhledem k době než proběhne vyberko mi přijde logičtejší udělat výberko třeba na 30 souprav se zavazným odběrem 10 plus na 20 opce.
Pokud pak budou objednatelé ochotni si připlatit za tyto soupravy mohou jít rychle do výroby. Takto bude jen 10 souprav. Pokud by objednatele meli zájem uhradit vice souprav tak se musí zase soutežit a to je na 5 let – dva roky soutežím, 3 čekám na vyrobení. Škoda 🙂 hodily by se na mnoho relací v ČR.
Vrabci na střeše si cvrlikají, že jich bude mnohem více, navíc s řídicími a restauračními vozy.
no kéž by se zrealizovalo alespon tech 182 vozu co se souteží už dva roky.
Vagony suprovní, ale ta fotogalerie? Už jsem ty fotky viděl v časopise ČD pro vás.
Jako náhrada za honeckery na osobáky dobrý, ale ještě by to chtělo vyrobit vagony s interiérem pro rychlíky.
Mají jezdit mimo jiné na Chebácích přes Ústí. zde tyto rychlíky plní spíše regionální charakter s pravidelnou výměnou cestujích. Málo kdo je de třeba z Chebu až do Ústí. Hlavně ať se dá egulovat osvětlení a není to nuceně osvětlené jak na operačním sále.
A co takhle ty honeckery připojit za to do soupravy?
Super nápad, jsem pro
Jojo, okolo Vánoc a Velikonoc jako místenkové…😁
Už teď se těším na první fotky, až za touhle soupravou bude „vlát“ posilové AB 349 spolu s B 249. Je to samozřejmě nadsázka, ale u ČD ? Kdo ví…
Zatím si můžete udělat plno fotek jak z Jirkova do Žatce jezdí půjčený Šukafon od KŽC.
A platí pokutu, když tam jsou namalována nízkopodlažní vozidla?
To by mě také zajímalo 🙂 Možná dobrý tip pro redakci?
No a co? Radši si sednu do béčka, než abych se někde mačkal ve velkoprostoru jen kvůli „souladu“…
V béčku se zout, natáhnout si nohy na protější sedačku, a číst si nebo koukat do krajiny…báječný pocit…
V A je to ještě zajímavější, ale doufejme že brzy nereálné (vyřazení z provozu)
že by už Bečka a jejich deriváty měly předělávky 12tižilového UIC kabelu za 18tižilový?
A je v takej súprave 18-žilový vôbec nutný? Napadá mi tak možno selektívne blokovanie dverí, ale bez toho sa dá žiť.
Ještě přemostění záchranné brzdy,komunikace,ovládání osvětlení.Ale i bez toho se dá žít.Dokonce i bez topení a klimatizace by to jelo.
Plánují se také někdy nové vozy s kupé?
myslím, že vyjma nějakých dětských oddílů v nový railjetech pro OBB nikoliv
Což je škoda. Resp. je mi jedno jestli kupé nebo velkoprostor, ale vadí mi nemožnost regulace osvětlení v noci. V autobusech se v noci zhasíná, v letadle také, jen ve vlaku se musí svítit pořád naplno.
Je to pravda, jet v noci/večer/ráno v přesvíceném velkoprostoru, což je naprostý standard, je nepříjemné. A i zcela zbytečné, když mnohé vozy jsou již vybaveny individuálními lampičkami. Jenže dopravci (alespoň ČD určitě) žádný systémový manuál pro průvodčí pro intenzitu osvícení nemá, jde zpravidla o libovůli obsluhy. Která na to upřímně bohužel celkem kašle.
Nepůjde o žádná dětská kupé, ale o obyčejné oddíly pro všechny cestující. Snad jen v rámci marketingu budou doporučována skupinám (pro které jsou skutečné ptředevším vhodná).
Kupé přestalo být bohužel in. Čím více míst k sedění, tím míň vozů a poplatků. Prostor žádný, sedadla nalepené na sobě a kde je místo, tam se narve jídelní stůl aby tam nebyla asi moc velká mezera. Radši stát u WC než se tam mačkat.
Já myslím, že zase taková hrůza to není, 6 lidí na dvojkách má víc místa, než 6 lidí v kupé.
Co je platný, že v prázdným vlaku mám plno míst volných, když mohu využít jen to těsné sedadlo a minimálně to vedle sebe. Vlak ztratil kouzlo prázdné čtyřky, která byla vždy alespoň nadějí, která většinou nevyšla. ale alespoň nadějí. Ale i v plné čtyřce se daly při troše souznění natáhnout nohy. O společenském významu čtyřky ani nemluvě, to je na celé pojednání. První pokusy o dvojky byly z úmyslu, aby každý mohl být čelem ve směru jízdy. Ještě v šedesátých letech se dělaly otočné sedačky, ze kterých se daly sestavit i čtyřky, ale pak snaha o pohodlí pasažérů vzala za… Číst vice »
TGV ani ICE nemá kupé …
ICE1 kupé vskutku má.
Bylo by to dost vhodné. Někteří lidé odmítají velkoprostory jezdit a radši jedou autem.
Jiní se bojí v kupé.
Dámy se bojí o svou poctivost…
Taky bych velkoprostory nerušil.
Jsem zvědav jestli se někdy dočkáme něčeho lepšího na lince R9…
Až po soutěži, nejspíše Regiojet
Aby se ty B249 dřív nerozpadly
kdeže, tie nás všetky prežijú 😀
B249 jezdí na R9 zcela minimálně, navíc mimo jiné bývá do soupravy zařazován poslední dobou jeden Bee238.
Já vím jezdím Vysočinu často ale ve srovnání s ostatními rychlíky je to muzeum, na ostatních linkách jezdí Bee 238 jako posily.
No jasně zase doveze ojetiny z raichu .. žlutak
A i po tom to bude o tři třídy lepší svezení
Rozdíl mezi ojetinama : ČD vozy z Rakouska opraveny kompletně doplnění cze ,popř. Klimatizace, provedeny revize. RegioJet vyměněny podhlavniky za žluté , prelakovano, revize ?? Sprosté slovo
Ano, a že těch ČD rakouských ojetin na R9 jezdí… aneb já o voze, ty o koze.
Aha .. vy stě tu nic nepsal , takže se uklidnime a nohy v teple.
A o 30% dražší jízdenky…
Už ne, po té tiché emailové dohodě je kupují ČD a ani se nenamáhají je přelakovat či opravit, rovnou je šoupnou do provozu. Ale to nevadí, aspoň vím kde si užiju luxusu.
A opraví je až průběžně. Narozdíl od RJ.
Rozhodopádně. Ale budete si muset pár let počkat 😈
Stejně je to síla, že se drážní vozidla musí složitě certifikovat pro každý stát separátně. Vítejte v EU.
To je zložité.
Keď EÚ dospeje k zjednoteným normám, tak jedni kričia, že zasahuje do suverenity. To bolo kriku okolo TSI…
A keď naopak na niektoré veci spoločný štandard ešte neexistuje, iní kričia, že to EU nedokáže zjednotiť.
V zásade ale asi hlavne ide o staršie trate postavené podľa maďarských špecifík, kde sa bude overovať profil. EMC sa pri netrakčných súpravách riešiť nemusí.
Ale ani nevybalujte moc kufry pro případ zřícení hotelu…😁
Nebýt EU, tak by se to nemuselo schválit v každé zemi zlvášť?
Za to nemůže EU ale drážní nacionalizmus, EU se s ním snaží bojovat ale jde to pomalu.
Jinak je to jeden z důvodů proč většin osob ale hlavně nákladu jezdí po silnici – železničáři sami snižují svoji konkurenceschopnost.
Jojo, chete jednotné evropské schválení a EU bijci okamžiě mínusují, že národ přijde o soběstačnost.
Máte to trochu popletené. Nutnost schvalovat v každém státě zvlášť je důsledek národních norem a specifických požadavků. Naopak EU se snaží, aby se to sjednotilo, což se částečně daří díky TSI normám. Je opravdu vtipné, co všechno dokážou lidi na EU hodit. Když pak bude chtít EU sjednotit drážní normy, tak budete zase remcat, že nám zlý diktát Bruselu vnucuje nějaké TSI.
Ví někdo kam půjdou vozy z Krušnohorů?
Ze smlouvy MDČR s ČD se dá usuzovat po velké rošádě propad něčeho lepšího na R17 a částečná kultivace ještě něčeho (R9?).
A u ABmz je jasno, všechna na Ex6_München (Praha-Plzeň) a R16. Uvolní se ABpee.
Jen doufám že ty ABpee neskončí na Vysočině
A co bude místo ABpee na R16
No rozhodně nějaká 1.třída 😁
ABmz.
Mohli by jimi třeba konečně nahradit ty dobytčáky na lince Brno-Šumperk/Jeseník.
Tam dle smlouvy s ČD budou od GVD 2022/2023 budou nasazovat Bdmz v počtu 36 kusů. Bylo by fajn k nim přidat právě ABmz 😃
Kde se vezme 36 Bdmz když teď jsou 4,
Rekonstrukce z nějakých Bmz 232/226 😉 Aby to vypadalo že si to vymýšlím, tam lze tu smlouvu najít na smlouvy.gov.cz od smlouvy 10161584
Příloha 7B
Na R23 a R20. Tam už to je bídný a reálně hrozí (a jakože fakt dost blízko), že o R23 Dráhy přijdou. Tenhle grafikon končí smlouva. A navíc tam by ABmz bylo lepší, postačovalo by. Tam by souprava Loko + Bmz + Bpee + ABmz byla perfektní.
Jestli je R23 Kolín- Ústí tak tam bych si docela uměl představit trojvozového Intera…
Na děčínských rychlících by nejvíce využily svou max 160km/h samozřejmě pokud je nepotáhne řada 162. Na vysočinách z 90% nevyužijí ani těch 140. Konečné rozhodnutí padne zřejmě až bude alespoň půlka z těchto nových souprav jezdit.
Takže na Vysočině budou jezdit Béčka do nekonečna jen proto že tam není trať na 160 už teď tam jezdí Bee 238, podle vás by mělo všechno dobrý bejt na Děčínech.
A že na Děčínech toho dobrého teď jezdí, že? Aee předpokládám zůstanou, když se tam montovala wifina, ale ty Bee272 by chtěly aspoň z části vyměnit. Už jen kvůli délce některých souprav. Paradoxně teď tyto soupravy zajišťují většinu přeprav mezi Prahou, Ústím a Děčínem, když EC a některé Krušnohory jsou zrušené.
Někdy mi to přijde že na ty Bee272 došly tlumiče na náhradní díly. Někdy to jsou fakt rány.
Jestli vůz propruži až na doraz je spíš problém na straně sždc.
Jen jestli toho od padesátiletého Görlitz V nechcete trochu moc.
Nevím co to je, vozáci tvrdí že táhla, každopádně některé vozy ve 140 vydávají děsné zvuky.
Chtěl jsem tím říct, že budějovické a vysočinské rychlíky (kde jsem mimochodem narazil vždy na Beer a Bee272, ale nikdy vozy B), nejsou jediné které zaslouží změnu.
Na budejice nikdy Beery ani Bee 272 nejezdily tam jsou jen Bee 243
Vytvořit soupravy a zjistit, že do původní směru nejsou dost kapacitní, to může jen idiot.
Nakonec budou jezdit do jakési díry. To člověku hlava nebere.
Budapešť nebo Most, není to jedno?
Je, akorát že Most je na druhou stranu…
Pravda, v Budapešti je k vidění více kulturního dědictví…než jeden velký, ale zároveň osamocený kostel…
„Původně přitom počítaly s novými vagony pro expresy Metropolitan z Prahy do Bratislavy a Budapešti, nakonec ale dospěly k závěru, že by kapacitně nestačily. Budou je proto posílat do Chebu.“ Pěkná blbost: když je možno ty skupiny vozů spojovat jak spolu, tak i s jinými vozy pro osobní dopravu, tak přece doladění potřebné a nabízené kapacity nemůže dělat žádný nepřekonatelný problém! Nemám samozřejmě nic proti jejich použití i na dlouhých vnitrostátních relacích, ale cestovní doba z Prahy do Budapešti bude asi vždycky o dost delší než z Prahy do Chebu a počet přímých cestujících v té mezistátní relaci asi také… Číst vice »
Na Budapešť se koupí stejné 9vozové soupravy jako na Hamburg.
To budu do BA chodit RailJety??? Neverim
V Německu bylo 200 km/h málo…
A jak, by mělo potom význam že koupily něco nové, když to namixuji se starým?…
počet přímých cestujících v té mezistátní relaci asi také bude větší než v té vnitrostátní
Myslím, že byste těžko hledal vlak, kde toto platí.
Jako mírný šotouš jsem vlakem cestu Praha-Budapešt absolvoval zhruba 6x během dvou let, před covidem, a pokaždé by na přeshraniční úsek mezi SK a HU bohatě stačil jeden vagón. Nevylučuju, že by se někdy zaplnily i dva, ale kvůli cestujícím v celé trase to nejezdí.
Já zase dva roky před covidem pravidelně jezdil Praha – Berlín a potvrzují – přes hranici jede ve vlaku zdaleka nejmíň lidí z celé cesty.
To je sice pravda, ale zrovna Berlinery jsou jedna z ne mnoha linek, kde i jen mezinárodní cestující soupravu zaplní velmi solidně, kde dost možná tvoří i většinu.
V podstatě asi ano – ale opět z mé zkušenosti se naplněnost vlaku přes hranice hodně měnila během roku.
Leden-březen nejezdil skoro nikdo (myšleno Němci do Česka), od dubna to postupně sílilo (hodně podle hlášeného počasí pro ČR), přes léto až do září jezdil vlak plný, říjen-listopad zase skoro nikdo a pak kolem Vánoc a Nového roku to zase trochu stouplo.
Takový běžný předkovidový výletní rytmus.
Já jsem tam jel vlakem minulý rok a jednička byla přes hranice obsazená cca z 30%.
Jestli se nebojí spolehlivosti CZE a dalšího elektrozařízení ze Škodovky, aspoň dveře budou snad od IFE.
Už se těším na cestování Krušnohory do Matičky.
Přesně, už teď to není špatné a s tímhle to bude nejlepší.
Už se ví čím to chce ČD tahat tyhle soupravy? Esa díky absenci sušičky vzduchu předpokládám že jsou ze hry?
No, mně to přijde jako ideální odbytiště na 380, těch Vmax = 140 na Plzeň a Vmax=160 km/h do Ústí je na ně akorát… Na Metropolitany se pronajmou Větroni a bude.
To určitě ne… Možná až se vyhlásí velká soutěž o 90 loko
Pronajmou nebo koupí Vectrony. Z Chebu do ÚnL stačí 362
A proč budou na jaře na testování v Maďarsku, když mají jezdit do Chebu?
Protože to je ve smlouvě (možnost provozu v Maďarsku).
Děkuji
Přečti si článek
Článek jsem četl. O smlouvě se tam ale nic nepíše.
Stačí pozorně číst….. aby to potenciálně jezdilo v zahraničí, takže i v Maďarsku …
Polohovatelné sedačky ve druhé třídě, bezdrátové nabíjení…srdce plesá. Už aby to jezdilo.
To bude zapomenutých telefonu 😀
Presne! „Na mobily se ted chodi k nam“ – do vlaku 😀
„Zapomenutých“… Vzhledem k plánované trase bude krádež bezdrátově se nabíjeného mobilu z dvojsedačky za cestujícím docela obvyklá.
To umístění opravdu není šťastné, to měli raději zabudovat do toho stolku…
Do Chebu jezdíváme posledních cca 6x ročně za tchýní. V pátek odpoledne přes Plzeň tam, v neděli večer zpět. Zvlášť spoje kolem 17:00 – 19:00 v neděli z Chebu bývají z 80% plné studentů. Část z nich jede až do Prahy, část nahradí jiní študáci co nastupují v Plzni. Podle pozorování takto večer spíše sjíždějí na NTB seriály, než by se věnovali krádežím. Občas jedeme i přes Ústí, i tam bývá ve vlaku bezpečno. I když hlučněji (jezdívá tudy dost trempů – turistů) do Krušných hor.
Tak zrovna ve večerních Krušnohorech bych neřekl, že je 100% bezpečno. Jezdím často R617 a v zimním období, kdy je už tma, počínaje Mostem a konče v Holešovicích korzují neustále vlakem různá pochybná individua, někdy se ptají na cigarety, někdy chtějí peníze .. naposled před týdnem jsem vyhazoval jednoho takvého z kupé v 1. třídě .. a průvodčí to pravděpodobně ví, protože naposled je většinou vidím v Teplicích..
Tak teď už jen pohlídat si pořádnou údržbu, jinak to za pár měsíců/let bude dosti ošuntělé a zanedbané.