egoe-plus
Dopravci Železnice Železniční průmysl

Obrazem: Zkoušky nových vagonů pro ČD v Cerhenicích končí, na jaro se přesunou do Maďarska

Nové vozy Siemens-Škoda. Pramen: České dráhy
Nové vozy Siemens-Škoda. Pramen: České dráhy
České dráhy začnou nové vozy nasazovat ve druhé polovině roku na linky mezi Prahou a Chebem

Testy nových vagonů pro České dráhy od konsorcia Škoda Transportation a Siemens Mobility jsou na okruhu v Cerhenicích téměř u konce. S cestujícími vyjedou ve druhé polovině roku. Z Cerhenic se přesunou na březen a duben do Maďarska, kde se bude testovat jejich „soulad“ s maďarskou infrastrukturou. Oznámily to dnes České dráhy. Poprvé také ukázaly fotografie interiéru vozidel.

České dráhy objednaly 50 vagonů u konsorcia Siemens-Škoda v létě 2018. Vozy se svařovaly a lakovaly v závodě Siemensu ve Vídni, dokončení probíhá v továrně Škody Vagonky v Ostravě. Vozy vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort, známé jako railjet. Budou po pěti sestaveny do 10 netrakčních souprav, které budou spojeny podobně jako vysokorychlostní vlak. To umožní cestujícím průchod soupravou. Na rozdíl od railjetů jsou ale vlaky na obou koncích ukončeny standardním rozhraním UIC pro osobní vozy a otevřenou čelní stěnou.

Soupravy bude možné spojovat do delšího a průchozího vlaku, nebo k nim připojovat jednotlivé osobní vozy a vytvářet tak vlaky s různou kapacitou a službami. Do průchozích vlakových souprav bude možné připojit další vozy 1. a 2. třídy, restaurační vozy, vozy pro přepravu jízdních kol nebo třeba řídicí vozy. Hodnota kontraktu činí necelé tři miliardy korun.

České dráhy začnou nové vozy nasazovat ve druhé polovině roku na linky mezi Prahou a Chebem, a to přes Ústí nad Labem a Chomutov i přes Plzeň. Každá pětivozová souprava bude mít zhruba 330 míst k sezení. „Tyto vlaky disponují nejmodernějšími prvky na současném evropském trhu. V rámci projektu byla například poprvé ve střední Evropě využita technologie výroby oken, která umožní snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy se zachováním tepelně-izolačních vlastností skel,“ uvedl šéf Českých drah Ivan Bednárik.

Vozy s nejvyšší možnou provozní rychlostí 200 km/h budou postupně schváleny pro provoz v České republice, okolních státech a Maďarsku. „To kvůli možnosti potenciálního využití i pro mezinárodní linky,“ uvedly dnes dráhy. Původně přitom počítaly s novými vagony pro expresy Metropolitan z Prahy do Bratislavy a Budapešti, nakonec ale dospěly k závěru, že by kapacitně nestačily. Budou je proto posílat do Chebu.

159 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Erik T

Úplně si neumím představit jak je táhne ESO.

mAtOuŠ

kdy taky konečně někdy něco přijde k nám na severní Moravu. Furt jen Čechy, Čechy a Brno, ale do oblasti, kde žije nejvíce lidí v okruhu asi 30km v celé republice nikdy nic, fakt zmrdi toto 😀

jura

Vzdyt vam tam jezdi kazdou chvili Pendolino, Jancura, Leos, polsko-rakouska a polsko-slovensko-madarska EC. Co si stezujete? Komfortnich vozu a rychlych vlaku mate vice nez je kdekoliv jinde v CR

kakov

asi má mindrák 😀 nejspíš mu nejde o reálný stav

Jara16

Diskusní příspěvek hodný na mainstream typu Novinky atd…
Dříve tu byly příspěvky, ač protichůdné, tak slušné a odborně ladene…
Bohužel je to pryč…

Zdeněk

Vy si u vás na Moravě stále myslíte, jak jste odstrkováni. Tak se někdy přijeďte podívat do Královéhradeckého kraje, uvidíte, co zde jezdí za vykopávky, a změníte názor.

Jmfjv

Proč by měnil názor? Pocit ublíženosti je velmi příjemný a nelze nikoho přinutit, aby si ho nechal kazit fakty.

Tukan

Ten interiér vypadá lépe než v Railjetech. Snad jsou ty sedačky v 2.třídě kvalitnější a během jednoho roku se neopotřebuje potah. Když jsem jel po třech letech Railjetem, sedačky úplně zbledly…

Pete

Na Krušnohorech budou velkoprostory určitě přínosem, ještě by to chtělo kamerový systém, jako mají vozy na Hungariích. Poslední dobou u večerních spolů počínaje Mostem a konče v Holešovicích korzují neustále vlakem různá pochybná individua, někdy se ptají na cigarety, někdy chtějí peníze .. naposled před týdnem jsem v R617 vyhazoval jednoho takového z kupé v 1. třídě .. a průvodčí to pravděpodobně ví, protože naposled je většinou vidím v Teplicích..

Kuba

Velkoprostory nějak zabraňují individuím, aby chodily vlakem, případně se ptala na cigarety či peníze?

Krušnohorec

Nejvíc problémový je úsek Most – Bílina. Čórnou a vystoupí.

Tomáš Záruba

Vidím dobře polohovatelné sedačky i ve dvojce…? To je snad zázrak.

gajda

https://www.borcad.cz/portfolio/sedadlo-flexio/

záleží jak moc jsou u sebe, aby byl prostor na to si je posunout

Vena

Polohovatelná sedadla ve dvojce nejsou žádným zázrakem. Aspoň u nás na severu na rychlíkových linkách R14, R22 a R21 je to běžný standard. 🙂

JirkaK

u GWTR a AŽD v 654 je to též standard

jan

Nevím proč se má stroj a podvozky na 200 mají drncat někde 90 do Chebu místo Bratislavy. Prodloužit jdou přece dalšími vagony.

_Pavel_

Do Chebu se drncá rychleji než 90kou. ČR není jen Praha, Brno, Ostrava.

jan

No moc ne. Praha Beroun 80. Pak nějaké 110ky na novém koridoru… A pak zas 90ky.

Jiří Kocurek

Aby jeden mohl nadávat, tak si vylže nesmysly, na které pak nadává. Jak kdyby z Prahy do Plzně nikde nebylo 140+ km/h.

Haha

Mimo Vk je na trati Praha – Plzeň – Cheb (profil I=130 mm) na kousku Vmax=140, zbytek 120-130 km (do Plzně, Ejpovice víc než 140 klasika nemá důvod jet), na Cheb podobně.

jan

Pro klasické soupravy? Na kolika % trati.

jan

Jen aby objednavatel i něco přispěl..

Vlasta

No přece blízko je ložisko minerálú a staví tam cizí firma novou obrovskou montovnu (na baterie a podobné ?)
Ti zaměstnanci, vč.migrantů, se musí za nákupy a zábavou, dopravovat do Prahy!

MartinS.

Má to tuším jezdit do Chebu nejen přes Ústí, ale i přes Plzeň na Západních expresech, takže dvoustovkou si to může projet Ejpovický tunel 🙂

Ten_z_Bíliny

Zrovna na Cheb by se hodila vratná souprava s řídícím vozem, aby se nemusela odpojovat a připojovat lokomotiva na druhý konec soupravy v Ústí

Ondřej

Mohu se zeptat odkud je ta informace, že se s vagony původně počítalo na Metropolitan? Od začátku se přece mluvilo o Chebu.

borek

Nemluvilo. Na začátku byl skutečně záměr nasadit je na Metropolitan, poté ale kvůli jejich nízkému počtu ČD rozhodlo, že pod jedním názvem nechce provozovat jiné standardy kvality.

Krušnohorec

Mnohem dříve se mluvilo, že na Krušnohory se nasadí Interpantery. Pak si na Krušnohory dělal zálusk Jančura a z Panterů sešlo. Pak přičiněním DB sešlo i z Jančury.

Palo

Jasně my můžeme všude jezdit ale ostatní jen obratem na hranicích co!?

Iveta

Tady je asi něco špatně ne?Na Budapest to jezdit nemůže ,přitom vozy na Metropolitanech jsou katastrofa ,může se libovolně odebírat a přidávat vozy v soupravě a dát i jiné vozy k tomu.Když dám do každé soupravy 7 vozů a jídelák tak mám kapacitu a při 50 vozech mám 7 souprav.Metropolitanů jezdí 6 v každém směru a když Leoš dokázal vyjezdit Ostravu ,zajet přes Prešov do Košic a odskočit si i do Krakova s pěti jednotkama ,tak je problém asi jinde.Jako když byla plná huba keců ,jak Pendolino bude jezdit mezistátní vlaky hlavně Německo a nikdy to tam nepustili a hlavní… Číst vice »

Josef22

Samozřejmě, že by to mohlo jezdit na Metropolitanu, ale s 5 vozy to jaksi kapacitně stačit nebude…

Mj. Pendolino nemá nebo nemělo povolení do Německa, jestli se nepletu. Ostatní o tomhle určitě řeknou víc.

Vlasta

Proč nás asi Němci vždycky na hranicích zarazí, že?
Proč vždy pro nás, ČR, neplatí volný pohyb osob ani zboží a služeb (jak by v EU mělo platit).?
Jak řekli : vyhladoví nás, abychom byli poslušní.

Jaaa

U Krušnohoru je velmi důležitá úseková frekvence mezi sídly právě v podkušnohoří. Charakter osídlení je tam takový, že to prostě musí stavět každý kousek, protože každý kousek je nějaké větší sídlo nebo dopravní uzel.

Ledaže by se tam zavedla nová vrstva Sp vlaků, ale pak se dost sníží počet cestujících v onom rychlíku.

Matěj

Proslychá se, že s postupnou modernizací Podkrušnohorské magistrály se Krušnohorům opravdu nějaké zastávky vypustí.

Jaaa

Tak možná Jirkov zastávka, ne?

Miroslav

Až (jestli) se přesune chomutovské nádraží blíže k centru, tak by se mohla vynechat i zastávka Chomutov-město

Bespi

Aktualne se pripravuje reko Chomutov-mesto. Proste klasicka ceska koncepce 🙂 .

Sotous

Rakousko je o 20% menší, ale místo 7 railejtů jich má 51 a místo moderních 50 vozů má i s opcí objednáno 700 vagonů – no aspoň budou ojetý vagony k nám, žlutý zimnici je snad neprodaj.

jan v

Hrubý domácí produkt na hlavu v Rakousku je 51460 USD. v Česku je 23078 USD. (za rok 2018) Srovnáváte dva geograficky sice blízké, ale ekonomicky velmi vzdálené subjekty.

medical_examiner

Ano…v Rakousku neměli 41 let komunisty…
Problém je, že ten rozdíl v dopravě je znát i po 30 letech „svobody“…

Já, kdo jiný

Proč 41 let? V roce 1968 mělo Československo vyšší životní úroveň ( ještě furt) než Rakousko.

Georg

tak to bych se s dovolenim dost divil.

_Pavel_

A teď ceny jízdenek…

medical_examiner

V Rakousku jsou (minimálně na ICE a RJ) velmi drahé.
Ale tamní lidé jsou ochotni takové peníze dát, protože než dojedou do cíle, udělají kus práce (a nakonec tak dokonce vydělají)

jan

Není to tak hrozné s jejich kartou. A jejich platy.

jan

Pokud vím jezdí za 1,5, 2 Kč/km ne. S jejich kartou.. Railjetem. To je špatné?

a8n

Teď už 60.

michal

Může mi někdo prosím vysvětlit proč se soutěžilo jen 10 souprav? Vzhledem k době než proběhne vyberko mi přijde logičtejší udělat výberko třeba na 30 souprav se zavazným odběrem 10 plus na 20 opce.
Pokud pak budou objednatelé ochotni si připlatit za tyto soupravy mohou jít rychle do výroby. Takto bude jen 10 souprav. Pokud by objednatele meli zájem uhradit vice souprav tak se musí zase soutežit a to je na 5 let – dva roky soutežím, 3 čekám na vyrobení. Škoda 🙂 hodily by se na mnoho relací v ČR.

vagonář

Vrabci na střeše si cvrlikají, že jich bude mnohem více, navíc s řídicími a restauračními vozy.

Michal82

no kéž by se zrealizovalo alespon tech 182 vozu co se souteží už dva roky.

vagonář

Vagony suprovní, ale ta fotogalerie? Už jsem ty fotky viděl v časopise ČD pro vás.

Petr

Jako náhrada za honeckery na osobáky dobrý, ale ještě by to chtělo vyrobit vagony s interiérem pro rychlíky.

Krusky-Stredohori

Mají jezdit mimo jiné na Chebácích přes Ústí. zde tyto rychlíky plní spíše regionální charakter s pravidelnou výměnou cestujích. Málo kdo je de třeba z Chebu až do Ústí. Hlavně ať se dá egulovat osvětlení a není to nuceně osvětlené jak na operačním sále.

Kalanis

A co takhle ty honeckery připojit za to do soupravy?

_Pavel_

Super nápad, jsem pro

medical_examiner

Jojo, okolo Vánoc a Velikonoc jako místenkové…😁

Petr

Už teď se těším na první fotky, až za touhle soupravou bude „vlát“ posilové AB 349 spolu s B 249. Je to samozřejmě nadsázka, ale u ČD ? Kdo ví…

Krušnohorec

Zatím si můžete udělat plno fotek jak z Jirkova do Žatce jezdí půjčený Šukafon od KŽC.

Josef Král

A platí pokutu, když tam jsou namalována nízkopodlažní vozidla?

aaabbb

To by mě také zajímalo 🙂 Možná dobrý tip pro redakci?

Hans

No a co? Radši si sednu do béčka, než abych se někde mačkal ve velkoprostoru jen kvůli „souladu“…

medical_examiner

V béčku se zout, natáhnout si nohy na protější sedačku, a číst si nebo koukat do krajiny…báječný pocit…
V A je to ještě zajímavější, ale doufejme že brzy nereálné (vyřazení z provozu)

Krusky-Stredohori

že by už Bečka a jejich deriváty měly předělávky 12tižilového UIC kabelu za 18tižilový?

Juraj

A je v takej súprave 18-žilový vôbec nutný? Napadá mi tak možno selektívne blokovanie dverí, ale bez toho sa dá žiť.

Apollo17

Ještě přemostění záchranné brzdy,komunikace,ovládání osvětlení.Ale i bez toho se dá žít.Dokonce i bez topení a klimatizace by to jelo.

2084

Plánují se také někdy nové vozy s kupé?

Honza

myslím, že vyjma nějakých dětských oddílů v nový railjetech pro OBB nikoliv

Kamui

Což je škoda. Resp. je mi jedno jestli kupé nebo velkoprostor, ale vadí mi nemožnost regulace osvětlení v noci. V autobusech se v noci zhasíná, v letadle také, jen ve vlaku se musí svítit pořád naplno.

Matěj

Je to pravda, jet v noci/večer/ráno v přesvíceném velkoprostoru, což je naprostý standard, je nepříjemné. A i zcela zbytečné, když mnohé vozy jsou již vybaveny individuálními lampičkami. Jenže dopravci (alespoň ČD určitě) žádný systémový manuál pro průvodčí pro intenzitu osvícení nemá, jde zpravidla o libovůli obsluhy. Která na to upřímně bohužel celkem kašle.

Matěj

Nepůjde o žádná dětská kupé, ale o obyčejné oddíly pro všechny cestující. Snad jen v rámci marketingu budou doporučována skupinám (pro které jsou skutečné ptředevším vhodná).

Karek

Kupé přestalo být bohužel in. Čím více míst k sedění, tím míň vozů a poplatků. Prostor žádný, sedadla nalepené na sobě a kde je místo, tam se narve jídelní stůl aby tam nebyla asi moc velká mezera. Radši stát u WC než se tam mačkat.

Petr 78

Já myslím, že zase taková hrůza to není, 6 lidí na dvojkách má víc místa, než 6 lidí v kupé.

Jézeďák

Co je platný, že v prázdným vlaku mám plno míst volných, když mohu využít jen to těsné sedadlo a minimálně to vedle sebe. Vlak ztratil kouzlo prázdné čtyřky, která byla vždy alespoň nadějí, která většinou nevyšla. ale alespoň nadějí. Ale i v plné čtyřce se daly při troše souznění natáhnout nohy. O společenském významu čtyřky ani nemluvě, to je na celé pojednání. První pokusy o dvojky byly z úmyslu, aby každý mohl být čelem ve směru jízdy. Ještě v šedesátých letech se dělaly otočné sedačky, ze kterých se daly sestavit i čtyřky, ale pak snaha o pohodlí pasažérů vzala za… Číst vice »

Ketchup1970

TGV ani ICE nemá kupé …

Kamui

ICE1 kupé vskutku má.

Jaaa

Bylo by to dost vhodné. Někteří lidé odmítají velkoprostory jezdit a radši jedou autem.

LiborV

Jiní se bojí v kupé.

medical_examiner

Dámy se bojí o svou poctivost…

Jaaa

Taky bych velkoprostory nerušil.

Jakub

Jsem zvědav jestli se někdy dočkáme něčeho lepšího na lince R9…

Avlaky

Až po soutěži, nejspíše Regiojet

Rakev

Aby se ty B249 dřív nerozpadly

Romino

kdeže, tie nás všetky prežijú 😀

Matěj

B249 jezdí na R9 zcela minimálně, navíc mimo jiné bývá do soupravy zařazován poslední dobou jeden Bee238.

Rakev

Já vím jezdím Vysočinu často ale ve srovnání s ostatními rychlíky je to muzeum, na ostatních linkách jezdí Bee 238 jako posily.

Jerry

No jasně zase doveze ojetiny z raichu .. žlutak

Pe.tr

A i po tom to bude o tři třídy lepší svezení

Jerry

Rozdíl mezi ojetinama : ČD vozy z Rakouska opraveny kompletně doplnění cze ,popř. Klimatizace, provedeny revize. RegioJet vyměněny podhlavniky za žluté , prelakovano, revize ?? Sprosté slovo

Dan

Ano, a že těch ČD rakouských ojetin na R9 jezdí… aneb já o voze, ty o koze.

Jerry

Aha .. vy stě tu nic nepsal , takže se uklidnime a nohy v teple.

medical_examiner

A o 30% dražší jízdenky…

Luboš Beneš

Už ne, po té tiché emailové dohodě je kupují ČD a ani se nenamáhají je přelakovat či opravit, rovnou je šoupnou do provozu. Ale to nevadí, aspoň vím kde si užiju luxusu.

Jaaa

A opraví je až průběžně. Narozdíl od RJ.

medical_examiner

Rozhodopádně. Ale budete si muset pár let počkat 😈

Adam H

Stejně je to síla, že se drážní vozidla musí složitě certifikovat pro každý stát separátně. Vítejte v EU.

Juraj

To je zložité.
Keď EÚ dospeje k zjednoteným normám, tak jedni kričia, že zasahuje do suverenity. To bolo kriku okolo TSI…
A keď naopak na niektoré veci spoločný štandard ešte neexistuje, iní kričia, že to EU nedokáže zjednotiť.

V zásade ale asi hlavne ide o staršie trate postavené podľa maďarských špecifík, kde sa bude overovať profil. EMC sa pri netrakčných súpravách riešiť nemusí.

medical_examiner

Ale ani nevybalujte moc kufry pro případ zřícení hotelu…😁

Jiří Kocurek

Nebýt EU, tak by se to nemuselo schválit v každé zemi zlvášť?

Stráťa

Za to nemůže EU ale drážní nacionalizmus, EU se s ním snaží bojovat ale jde to pomalu.

Jinak je to jeden z důvodů proč většin osob ale hlavně nákladu jezdí po silnici – železničáři sami snižují svoji konkurenceschopnost.

Jiří Kocurek

Jojo, chete jednotné evropské schválení a EU bijci okamžiě mínusují, že národ přijde o soběstačnost.

dopravak

Máte to trochu popletené. Nutnost schvalovat v každém státě zvlášť je důsledek národních norem a specifických požadavků. Naopak EU se snaží, aby se to sjednotilo, což se částečně daří díky TSI normám. Je opravdu vtipné, co všechno dokážou lidi na EU hodit. Když pak bude chtít EU sjednotit drážní normy, tak budete zase remcat, že nám zlý diktát Bruselu vnucuje nějaké TSI.

Lektor

Ví někdo kam půjdou vozy z Krušnohorů?

Haha

Ze smlouvy MDČR s ČD se dá usuzovat po velké rošádě propad něčeho lepšího na R17 a částečná kultivace ještě něčeho (R9?).

Haha

A u ABmz je jasno, všechna na Ex6_München (Praha-Plzeň) a R16. Uvolní se ABpee.

Rakev

Jen doufám že ty ABpee neskončí na Vysočině

Rakev

A co bude místo ABpee na R16

medical_examiner

No rozhodně nějaká 1.třída 😁

Haha

ABmz.

Vojta

Mohli by jimi třeba konečně nahradit ty dobytčáky na lince Brno-Šumperk/Jeseník.

Jiří 24

Tam dle smlouvy s ČD budou od GVD 2022/2023 budou nasazovat Bdmz v počtu 36 kusů. Bylo by fajn k nim přidat právě ABmz 😃

Rakev

Kde se vezme 36 Bdmz když teď jsou 4,

Jiří 24

Rekonstrukce z nějakých Bmz 232/226 😉 Aby to vypadalo že si to vymýšlím, tam lze tu smlouvu najít na smlouvy.gov.cz od smlouvy 10161584
Příloha 7B

Mat

Na R23 a R20. Tam už to je bídný a reálně hrozí (a jakože fakt dost blízko), že o R23 Dráhy přijdou. Tenhle grafikon končí smlouva. A navíc tam by ABmz bylo lepší, postačovalo by. Tam by souprava Loko + Bmz + Bpee + ABmz byla perfektní.

Honnzok

Jestli je R23 Kolín- Ústí tak tam bych si docela uměl představit trojvozového Intera…

Krusky-Stredohori

Na děčínských rychlících by nejvíce využily svou max 160km/h samozřejmě pokud je nepotáhne řada 162. Na vysočinách z 90% nevyužijí ani těch 140. Konečné rozhodnutí padne zřejmě až bude alespoň půlka z těchto nových souprav jezdit.

Rakev

Takže na Vysočině budou jezdit Béčka do nekonečna jen proto že tam není trať na 160 už teď tam jezdí Bee 238, podle vás by mělo všechno dobrý bejt na Děčínech.

Zapa

A že na Děčínech toho dobrého teď jezdí, že? Aee předpokládám zůstanou, když se tam montovala wifina, ale ty Bee272 by chtěly aspoň z části vyměnit. Už jen kvůli délce některých souprav. Paradoxně teď tyto soupravy zajišťují většinu přeprav mezi Prahou, Ústím a Děčínem, když EC a některé Krušnohory jsou zrušené.

Krusky-Stredohori

Někdy mi to přijde že na ty Bee272 došly tlumiče na náhradní díly. Někdy to jsou fakt rány.

Rudolf Tuček

Jestli vůz propruži až na doraz je spíš problém na straně sždc.

a8n

Jen jestli toho od padesátiletého Görlitz V nechcete trochu moc.

Zapa

Nevím co to je, vozáci tvrdí že táhla, každopádně některé vozy ve 140 vydávají děsné zvuky.

Krusky-Stredohori

Chtěl jsem tím říct, že budějovické a vysočinské rychlíky (kde jsem mimochodem narazil vždy na Beer a Bee272, ale nikdy vozy B), nejsou jediné které zaslouží změnu.

Rakev

Na budejice nikdy Beery ani Bee 272 nejezdily tam jsou jen Bee 243

CeV

Vytvořit soupravy a zjistit, že do původní směru nejsou dost kapacitní, to může jen idiot.
Nakonec budou jezdit do jakési díry. To člověku hlava nebere.

Zapa

Budapešť nebo Most, není to jedno?

medical_examiner

Je, akorát že Most je na druhou stranu…

Pravda, v Budapešti je k vidění více kulturního dědictví…než jeden velký, ale zároveň osamocený kostel…

glosátor

„Původně přitom počítaly s novými vagony pro expresy Metropolitan z Prahy do Bratislavy a Budapešti, nakonec ale dospěly k závěru, že by kapacitně nestačily. Budou je proto posílat do Chebu.“ Pěkná blbost: když je možno ty skupiny vozů spojovat jak spolu, tak i s jinými vozy pro osobní dopravu, tak přece doladění potřebné a nabízené kapacity nemůže dělat žádný nepřekonatelný problém! Nemám samozřejmě nic proti jejich použití i na dlouhých vnitrostátních relacích, ale cestovní doba z Prahy do Budapešti bude asi vždycky o dost delší než z Prahy do Chebu a počet přímých cestujících v té mezistátní relaci asi také… Číst vice »

Haha

Na Budapešť se koupí stejné 9vozové soupravy jako na Hamburg.

PeterC

To budu do BA chodit RailJety??? Neverim

_Pavel_

V Německu bylo 200 km/h málo…

Avlaky

A jak, by mělo potom význam že koupily něco nové, když to namixuji se starým?…

Lech Malý

počet přímých cestujících v té mezistátní relaci asi také bude větší než v té vnitrostátní
Myslím, že byste těžko hledal vlak, kde toto platí.

Původní Pražák

Jako mírný šotouš jsem vlakem cestu Praha-Budapešt absolvoval zhruba 6x během dvou let, před covidem, a pokaždé by na přeshraniční úsek mezi SK a HU bohatě stačil jeden vagón. Nevylučuju, že by se někdy zaplnily i dva, ale kvůli cestujícím v celé trase to nejezdí.

Czhunter

Já zase dva roky před covidem pravidelně jezdil Praha – Berlín a potvrzují – přes hranici jede ve vlaku zdaleka nejmíň lidí z celé cesty.

Matěj

To je sice pravda, ale zrovna Berlinery jsou jedna z ne mnoha linek, kde i jen mezinárodní cestující soupravu zaplní velmi solidně, kde dost možná tvoří i většinu.

czhunter

V podstatě asi ano – ale opět z mé zkušenosti se naplněnost vlaku přes hranice hodně měnila během roku.

Leden-březen nejezdil skoro nikdo (myšleno Němci do Česka), od dubna to postupně sílilo (hodně podle hlášeného počasí pro ČR), přes léto až do září jezdil vlak plný, říjen-listopad zase skoro nikdo a pak kolem Vánoc a Nového roku to zase trochu stouplo.

Takový běžný předkovidový výletní rytmus.

Herold

Já jsem tam jel vlakem minulý rok a jednička byla přes hranice obsazená cca z 30%.

Rudolf Tuček

Jestli se nebojí spolehlivosti CZE a dalšího elektrozařízení ze Škodovky, aspoň dveře budou snad od IFE.

Krušnohorec

Už se těším na cestování Krušnohory do Matičky.

PKCZ

Přesně, už teď to není špatné a s tímhle to bude nejlepší.

Kačko

Už se ví čím to chce ČD tahat tyhle soupravy? Esa díky absenci sušičky vzduchu předpokládám že jsou ze hry?

Haha

No, mně to přijde jako ideální odbytiště na 380, těch Vmax = 140 na Plzeň a Vmax=160 km/h do Ústí je na ně akorát… Na Metropolitany se pronajmou Větroni a bude.

Avlaky

To určitě ne… Možná až se vyhlásí velká soutěž o 90 loko

Krušnohorec

Pronajmou nebo koupí Vectrony. Z Chebu do ÚnL stačí 362

Pišta

A proč budou na jaře na testování v Maďarsku, když mají jezdit do Chebu?

Haha

Protože to je ve smlouvě (možnost provozu v Maďarsku).

Pišta

Děkuji

Vojtanoo

Přečti si článek

Pišta

Článek jsem četl. O smlouvě se tam ale nic nepíše.

Řízek

Stačí pozorně číst….. aby to potenciálně jezdilo v zahraničí, takže i v Maďarsku …

Jakub

Polohovatelné sedačky ve druhé třídě, bezdrátové nabíjení…srdce plesá. Už aby to jezdilo.

ToJakub

To bude zapomenutých telefonu 😀

Blume

Presne! „Na mobily se ted chodi k nam“ – do vlaku 😀

Lesan

„Zapomenutých“… Vzhledem k plánované trase bude krádež bezdrátově se nabíjeného mobilu z dvojsedačky za cestujícím docela obvyklá.

Petr

To umístění opravdu není šťastné, to měli raději zabudovat do toho stolku…

LiborV

Do Chebu jezdíváme posledních cca 6x ročně za tchýní. V pátek odpoledne přes Plzeň tam, v neděli večer zpět. Zvlášť spoje kolem 17:00 – 19:00 v neděli z Chebu bývají z 80% plné studentů. Část z nich jede až do Prahy, část nahradí jiní študáci co nastupují v Plzni. Podle pozorování takto večer spíše sjíždějí na NTB seriály, než by se věnovali krádežím. Občas jedeme i přes Ústí, i tam bývá ve vlaku bezpečno. I když hlučněji (jezdívá tudy dost trempů – turistů) do Krušných hor.

Pete

Tak zrovna ve večerních Krušnohorech bych neřekl, že je 100% bezpečno. Jezdím často R617 a v zimním období, kdy je už tma, počínaje Mostem a konče v Holešovicích korzují neustále vlakem různá pochybná individua, někdy se ptají na cigarety, někdy chtějí peníze .. naposled před týdnem jsem vyhazoval jednoho takvého z kupé v 1. třídě .. a průvodčí to pravděpodobně ví, protože naposled je většinou vidím v Teplicích..

jouda

Tak teď už jen pohlídat si pořádnou údržbu, jinak to za pár měsíců/let bude dosti ošuntělé a zanedbané.